1
Honda / SV: Honda TRX 500 FPA - fråga om diffen och stel bakaxel
« skrivet: 11 juni 2012 kl. 22:26:12 »
Har haft en tgb tidigare med knapp till diffen, upplever det som att min 680 tar sig fram smidigare, man behöver inte fundera på att slå till några knappar, det bara fungerar!
Även om hondan inte låser diffen helt så fungerar det väldigt bra ändå!
Jag använder min både till lite skogsarbete på vintern och brutal offroadåkning resten av året, har väldigt sällan saknat en knapp till att låsa med!
Stel bakaxel saknar jag när jag drar timmervagn, men jag tror att jag hade slagit sönder den vid nöjeskörning!
Ända felet på 680:n är att den har för hög utväxling, det krävs att man växlar ner den som jag skrivit om i en annan tråd!
Även om hondan inte låser diffen helt så fungerar det väldigt bra ändå!
Jag använder min både till lite skogsarbete på vintern och brutal offroadåkning resten av året, har väldigt sällan saknat en knapp till att låsa med!
Stel bakaxel saknar jag när jag drar timmervagn, men jag tror att jag hade slagit sönder den vid nöjeskörning!
Ända felet på 680:n är att den har för hög utväxling, det krävs att man växlar ner den som jag skrivit om i en annan tråd!