1
Polaris / SV: Backljus på en Sportsman 570 -14
« skrivet: 15 oktober 2020 kl. 21:05:23 »
Hittade du nån signal till backen?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Polaris / SV: Backljus på en Sportsman 570 -14« skrivet: 15 oktober 2020 kl. 21:05:23 »
Hittade du nån signal till backen?
2
Polaris / SV: Drivning ligger kvar på tomgång polaris sportsman 800 Efi 06« skrivet: 24 juni 2012 kl. 21:38:24 »
Kolla så inte främre motorfästet är trasigt eller har flyttat sej.
Motorn ligger inte i linje med växellådan då och då kan variatorn "dra" lite så den blir näst intill omöjlig att växla. Mvh Daniel 3
Säljes / SV: Polaris sportsman 800 -07 reservdelar« skrivet: 4 mars 2012 kl. 13:49:28 »
Hej
Har du kvar framdiffen?? Mvh Daniel 4
Säljes / SV: framdiff polaris sporsman« skrivet: 4 mars 2012 kl. 13:48:03 »
Hej
Har du kvar diffen???Är det ADC i den ?? Mvh Daniel 5
Polaris / SV: Skulle verkligen behöva lite hjälp med min framdiff« skrivet: 27 november 2011 kl. 23:06:44 »
Får nog bli till att försöka få i en liten gängtapp och dra ut resterna av stiften.
Nån som vet om det finns M2 eller liknande?? 6
Polaris / SV: Skulle verkligen behöva lite hjälp med min framdiff« skrivet: 27 november 2011 kl. 16:42:06 »
Dom sitter på del 15, 5 st på var sida. Tror bara dom är 3,1mm i diameter så det kan bli lite trixigt med migen
7
Polaris / SV: Skulle verkligen behöva lite hjälp med min framdiff« skrivet: 27 november 2011 kl. 12:15:33 »
Va oxå inne på den idén, problemet är bara att stiften är skit små 1/8 i diameter och en 1/2tum långa.
Det går väl knappt att borra i rörstift heller va ?? Dom verkar ju va rätt hårda! 8
Polaris / Skulle verkligen behöva lite hjälp med min framdiff« skrivet: 27 november 2011 kl. 11:31:25 »
Har sedan en tid tillbaka haft ett stenkrossläte ifrån framdiffen vid motorbromsning med 4wd inkopplad.
Va inne hos den lokala ÅF för ventiljustering på motorn och bad dom "titta lite" på problemet med framdiffen. När jag skulle hämta maskinen sa dom att det är lugnt, bara rullarna i framdiffen som är lite "orunda" och dom kostar bara 285 spänn plus moms. Gött. Nu till problemet. När jag sen kom hem och rev isär diffen så såg rullarna väldigt runda och fina ut och absolut inga märken i dom. Däremot så hade 5st små rörstift som sitter på sidan av kronhjulet gått av, hoppas ni vet vilka jag menar. Undrar nu förstås hur dessa har kunnat gå av då dom bara verkar hålla en slags bricka på plats och inte verkar ha nåt med själva drivningen att göra. Borde ju inte va nån som helst belastning på dom. Sen vore det hemskt bra om nån kan ge nåt tips på hur man får ur avbrutna rörstift ur ett hål. Kanske ska berätta attt det är en 500EFI från -07 det gäller Vore hemskt tacksam om ni vill hjälpa mej med detta Mvh Daniel 9
Övrigt / SV: Däcktryck« skrivet: 2 oktober 2011 kl. 19:19:33 »
Jag har 27" bighorn på min och dom har 0,15 bak och 0,25 fram. Funkar kanon i skogen och riktigt bra på vägen oxå. Fast dom går jädrigt tungt på asfalt med så lite lufttryck i , 0,4 funkar bättre om man ska åka mycke asfalt. Fast å andra sidan............vem fan vill det
10
Polaris / SV: Göra egen höjning?« skrivet: 14 september 2011 kl. 20:55:35 »
Om du tillverkar flera uppsättningar så kan jag ev va intresserad av att köpa
11
Terränghjulingar / SV: Kravspec på maskin för skogsbruk« skrivet: 12 september 2011 kl. 22:02:05 »
Den bästa uppgraderingen jag har gjort på min va helt klart större och mer grovmönstrade däck!! Kan nu köra med 2wd på en del ställen där endast 4wd va möjligt tidigare, givetvis pga grövre mönster fast kanske ändå mer pga ökad markfrigång
12
ATV-Projekt / SV: Camoflauged Renegade« skrivet: 12 september 2011 kl. 21:57:59 »
Nä men dra åt helvete va ballt Hade jag haft en Renegade hade jag fan blitt sjuk om jag inte hade den plasten
356 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 367. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|