ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Britsmar skrivet 22 mars 2013 kl. 17:34:20
-
Tror ja gjort nån sån här tråd innan men hittade den inte nu?...
Aja, nånstans o lagra bilderna för referens!
Gamla projekt dyker väl in här me så småningom.
Idag kom det hem lite godis i form av bättre begangnat dubbelsystem och såsbox
Även en begangnad uppsättning plast (dekal-kit projekt!, kan man så ska man väl?).
Lite puts och avgasbandage (och ursotning om bultarna ger med sig nån gång) innan montage!
Hur fan stavar man bagangnad? Bagagnat... Begangnad....eh
-
Helgen räddad då ;)
-
Har även inkommande leverans på:
2 väskor till styret
Back kamera med display
Trådlös ...st kit för back kameran. (Sändare/mottagare)
T10 led till parkeringljus (blåa såklart ;) )
Xenonkit 35w halogen/xenon till halvljus 4300k
Xenonkit 35w till heljuset 4300k
Så att jo... Det finns o göra >_< mest dra kablar känns det som.
-
Äntligen! :djump:
-
Comp eller force 4 system?
-
Comp eller force 4 system?
Comp
Blöder om fingrarna snart :whip:
-
Fan det blev stiligt Rune ()p
Vad e det för kassettbandspelare som ligger på hojjen?
-
Fan det blev stiligt Rune ()p
Vad e det för kassettbandspelare som ligger på hojjen?
Det är min 20A laddare :DV
-
snyggt ;D
-
https://www.youtube.com/watch?v=COab6xAXRtA&feature=youtube_gdata_player (https://www.youtube.com/watch?v=COab6xAXRtA&feature=youtube_gdata_player)
-
https://www.youtube.com/watch?v=COab6xAXRtA&feature=youtube_gdata_player (https://www.youtube.com/watch?v=COab6xAXRtA&feature=youtube_gdata_player)
Manligt!
-
Grannskapet är väl överlyckliga nu ;)
-
Grannskapet är väl överlyckliga nu ;)
De låter bara Jättegott!
Observera det drog igång billarmet :lol:
-
De låter bara Jättegott!
Observera det drog igång billarmet :lol:
Det kan jag tro. Rune & Sune, byns busar.
-
Dessutom stängdes larmet av och halvljuset tändes på bilen!
Btw jäkligt gott ljud, jämfört med min burksoppa.
-
Dessutom stängdes larmet av och halvljuset tändes på bilen!
Btw jäkligt gott ljud, jämfört med min burksoppa.
Ägaren var i butiken intill ()p
-
....så det drogs verkligen igång av britsmars brölande?!?
-
....så det drogs verkligen igång av britsmars brölande?!?
Jag gjorde ingen efterforskning i saken. Men den small ju lite O0
-
Jo nog allt ryckte de lite i byxan :), nya blinkersfästen tillmocklade idag, återstår en led konvertering (led till led?...)
Så dom följer nya budgetlightsen lite mer.
Nya grab baren på, ventilspel olja o filter avbockat, vidare blir prov av spacers bak om de gör nått vidare på go cart feelingen.
Ja jo, har ju åkt omkring med toe _out_ sen ja köpte den, dax o skruva lite där kanske :whip: en ordentlig tvätt och lite småputs sen är den redo för 2013 ()p
Eh jo.... Har ju lite andra kablar o dra me när dom paketen väl dyker upp. Men det tar vi sen!
-
Nylindat o monterat, liiiite mer herrejösses på tummen men han låter lite tung på insugs sidan... Funderar på o porta locket kanske.
-
vidare blir prov av spacers bak om de gör nått vidare på go cart feelingen.
Ja jo, har ju åkt omkring med toe _out_ sen ja köpte den, dax o skruva lite där kanske :whip: en ordentlig tvätt och lite småputs sen är den redo för 2013 ()p
Har ju spacers bak på min och det är riktigt bra (tycker jag) har för mig 2" på var sida, riktigt stabil i sidled.
Kollade faktiskt tid för hjulinställning idag hos Autotech, tänkte köra Toe in 10mm.
Har ju Toe out nu och det är livsfarligt.
-
Nylindat o monterat, liiiite mer herrejösses på tummen men han låter lite tung på insugs sidan... Funderar på o porta locket kanske.
(http://www.ehsracing.com/images/gallery_air_box/ehs_raptor700_1_main.jpg)
Som smålänning fixar du väl det där på en kafferast?
-
Vad är det där för plastlock? :whip:
-
Vad är det där för plastlock? :whip:
Du vet ankbadet du hade under sadeln när vi sågs sist?
Det ska inte vara där...
-
Du vet ankbadet du hade under sadeln när vi sågs sist?
Det ska inte vara där...
du menar att det ska förhindra vatten från att komma dit? Men stackars ankorna då? De måste ju bli helt uttorkade då. :sunny:
-
Ja, nått i den stilen. Vet inte va dom ska ha för ett kit men förmodligen ett jävla ockerpris :p
-
Blinkersfästen, led konvertering, monterat o kopplat.
Hjulinställning! Toe in för hela slanten, lr nja inte utåt längre iaf...
Sen åkte däckpennan fram me, kunde inte hålla mig >_<
-
Douglas mmmm
-
Fina hjul! ( :banghead: )
Fast mina nya är grymmare!
-
De ska låta när man kommer hehe, vi körde i Båstad i somras, & min polare har ett HMF system utan gnistskydd , starta flera larm på feta bilar hehe
-
nja... blir ju lite lurigt o burka nere i city då man redan är uppvaktad som det är ifrån länsman. men men... den som lever får se. :-\
-
Din maskin e så snöggg =)
-
Spacers o väskor monterade, blev lite puts ikväll me.
Får väl se hur den för sig om de blir nån skillnad på vägdäcken, bakdäcken står nu nån enstaka cm utanför framdäcken. ( 1" spacers)
-
Mmm godis men vad e det med alla airbags?
Hittar ni inte runt i byn?
-
Mmm godis men vad e det med alla airbags?
Hittar ni inte runt i byn?
Den ena blir ju till potatis skannern (back kameran "backspegel") o den andra är ju för gps på upptäcksfärdena (utanför kommungränsen)... Alternativt mobilen så man kan streama dagnys jukebox o skriva lite på forat samtidigt som man kör :whip:
-
Den ena blir ju till potatis skannern (back kameran "backspegel") o den andra är ju för gps på upptäcksfärdena (utanför kommungränsen)... Alternativt mobilen så man kan streama dagnys jukebox o skriva lite på forat samtidigt som man kör :whip:
Du umgås i dåliga kretsar :whip:
-
Britsmar en liten fråga, om du någonsin skulle sälja raptorn, hur mycket skulle du lägga ut den för? Undrar för du lägger ner mycket tid och pengar verkar det som. Fin raptor utöver det hela, skulle va coolt o få se bakkameran in action , antingen video eller bilder.
-
Britsmar en liten fråga, om du någonsin skulle sälja raptorn, hur mycket skulle du lägga ut den för? Undrar för du lägger ner mycket tid och pengar verkar det som. Fin raptor utöver det hela, skulle va coolt o få se bakkameran in action , antingen video eller bilder.
Flikar in med svar på ett par frågor då jag är el-ansvarig i projektet ;D
Är likadan kamera på min Renegade
-
Britsmar en liten fråga, om du någonsin skulle sälja raptorn, hur mycket skulle du lägga ut den för? Undrar för du lägger ner mycket tid och pengar verkar det som. Fin raptor utöver det hela, skulle va coolt o få se bakkameran in action , antingen video eller bilder.
Mycket tid och pengar, ja de gör man väl på sin hobby? :whip:
Sen lägger jag nog inte riktigt lika mycket pengar som dom flesta andra då jag gör så mycket som möjligt själv.
Köper mer än gärna begagnade prylar och renoverar/restaurerar dom. Är ju där själva nöjet och motivationen ligger för mig...
Ja ne, allt jag gör och spenderar i pengar på hojen kommer jag nog inte få "tillbaka" men jag kanske säljer den lite lättare. Den egna tiden blir nog också svår att tjäna nått på. Men sånt bekymrar jag mig inte över, maskinen står där den står :)
-
Parkeringsljus (t10 led) + smd led modul under grillen.
-
Ja det är lite skillnad sedan i somras ;)
-
Ja det är lite skillnad sedan i somras ;)
Mindre hårspray där ;)
-
Mindre hårspray där ;)
Mindre hårspray, fast mer brylkräm O0
-
Flikar in med svar på ett par frågor då jag är el-ansvarig i projektet ;D
Är likadan kamera på min Renegade
Vart köper ni backkamerna från?
Säljer du dom Pelle?
-
Vart köper ni backkamerna från?
Säljer du dom Pelle?
90% av allt jag köper är eBay :)
Kan hjälpa dig med en beställning om du gör en inköpslista ;)
-
90% av allt jag köper är eBay :)
Kan hjälpa dig med en beställning om du gör en inköpslista ;)
Haha, låter bra det.
Är ju mycket jag vill ha ju. ':)
-
Hur funkar hastighetsmätaren med de däcken?
Var mäter den hastigheten?
-
Kom ju fram till (förra året) att ett 15 tagg fram (+1) kompenserar den mindre rullomkretsen med douglas däcken och slår endast fel 2-3 km/h vid 150~ km/h mätt med gps.
-
Kom ju fram till (förra året) att ett 15 tagg fram (+1) kompenserar den mindre rullomkretsen med douglas däcken och slår endast fel 2-3 km/h vid 150~ km/h mätt med gps.
Okej.
150 km/t :hmmm:
-
Knyck då :whip:
-
Jahopp, idag på testrundan med nya lyset så kom första alvarliga haveriet.
glaset i powermadd backspegel drog åt helvete. Pelle tyckte sig skymta nått som blänkte till i 90 knyck men efter 4 timmar (läs 4 sekunder) eftersökning gavs det upp. Den är borta :cry:
-
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Speglar/Vidvinkelspegelsats-33106/ (http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Speglar/Vidvinkelspegelsats-33106/)
:hmmm:
Detta ska undersökas
-
Ja har samma problem på mina att ena glaset satt löst .....=( dock har ja inte tappat mitt ÄN men hur faen ska man få fast dom ?
-
Ja har samma problem på mina att ena glaset satt löst .....=( dock har ja inte tappat mitt ÄN men hur faen ska man få fast dom ?
va o köpte på biltema idag, paketet innehöll just _2_ speglar...
I 2 olika storlekar? och eftersom framförhållning är mitt mellannamn så hade jag ju mätt på PM speglarna så dom skulle va sånär samma storlek (bara ersätta den som flytt landet) men ... ja ne ja köpte dom iaf.
(BILLIT JUÖE)
väl nere vid hojjen så va dom ynka milimetrar ifrån.
men se o hör det va inte hela (konsollen, den vridbara delen) som lossnat utan bara glaset.
Baloo: kör en sträng lim runt glaset/silikon. Det är bara glaset som är löst alltså!
Så nu får jag köpa ett par till så de blir homogent. va dubbelhäftande på baksidan, går nog raka till insidan av PM skyddet o trycka dit.
Bilder kommer inom kort :)
-
Orginal vs biltema.
Knappt så man behöver byta ut orginalen men blir ett paket till nästa besök.
Annars perfekt passform, dvs hela spegelmojängen blev bytt.
Dubbelhäftande tejp + en genomgående skruv.
-
Orginal vs biltema.
Knappt så man behöver byta ut orginalen men blir ett paket till nästa besök.
Annars perfekt passform, dvs hela spegelmojängen blev bytt.
Dubbelhäftande tejp + en genomgående skruv.
Blev ju bra som f*n!
-
Perfekt då vet ja hur ja ska göra sen =)
-
Ser man nåt i de små speglarna? Jag tycker mina är små, och de är ju ändå stora som två intilliggande falukorvsskivor.
-
Ser man nåt i de små speglarna? Jag tycker mina är små, och de är ju ändå stora som två intilliggande falukorvsskivor.
Korta svaret,nej.
Man ser... om det finns något bakom. Förhållandevis nära. Men ej några tydlig kontraster. Funkar bättre på kvällarna för att se "ljus skenen" bakom sig. Annars bara en ursäkt att man "bör" ha nått utifall länsman vill prata en stund.
-
Dubbla pipor eller orginal, de e frågan de.
Är ju bara en tidsfråga innan länsman står o blänger påt.
Tänkte ja skulle testa ett "quiet core" , dock inte helt såld på o köpa eftersom det enligt försäljaren ska sänka -3 dB. Vilket i mina ögon (läs öron) knappt e värt besväret eller det faktum att man ska byta ut 2 väldigt snygga slutstycken emot
http://www.ebay.com/itm/DMC-S-O-S-Quiet-Core-Universal-Afterburner-Force-4-/321068770932?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item4ac130a674&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/DMC-S-O-S-Quiet-Core-Universal-Afterburner-Force-4-/321068770932?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item4ac130a674&vxp=mtr)
Nu kanske dom passar in bakom men igentligen kastar dom väl bara ljudet ner i backen? Nu har jag ju inte prylen i näven men den kanske förminskar ner hålet en smutta också.
Sen får jag nog bita i det sura o investera i en pc5, skitnojjig över o köra magert med den gamla boxen som hängde med. Man ska ju skruva på skiten helt analogt, känns bara b ärligt talat. Finns det inga verktyg som man kan mäta avgasvärden med för en billig slant? Ja menar tomgången rusar lite ... Ibland. Och den känns orkeslös på sista gasen kanske 80-100%
studera tändstiftet kan man ju göra i evigheter men i slutändan så går man ju bara på en halvhöftad "bedömning"?
Näh det känns inte bra :/ får önska en pc5 av tomten.
-
Dubbla pipor eller orginal, de e frågan de.
Är ju bara en tidsfråga innan länsman står o blänger påt.
Tänkte ja skulle testa ett "quiet core" , dock inte helt såld på o köpa eftersom det enligt försäljaren ska sänka -3 dB. Vilket i mina ögon (läs öron) knappt e värt besväret eller det faktum att man ska byta ut 2 väldigt snygga slutstycken emot
http://www.ebay.com/itm/DMC-S-O-S-Quiet-Core-Universal-Afterburner-Force-4-/321068770932?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item4ac130a674&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/DMC-S-O-S-Quiet-Core-Universal-Afterburner-Force-4-/321068770932?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item4ac130a674&vxp=mtr)
Nu kanske dom passar in bakom men igentligen kastar dom väl bara ljudet ner i backen? Nu har jag ju inte prylen i näven men den kanske förminskar ner hålet en smutta också.
Sen får jag nog bita i det sura o investera i en pc5, skitnojjig över o köra magert med den gamla boxen som hängde med. Man ska ju skruva på skiten helt analogt, känns bara b ärligt talat. Finns det inga verktyg som man kan mäta avgasvärden med för en billig slant? Ja menar tomgången rusar lite ... Ibland. Och den känns orkeslös på sista gasen kanske 80-100%
studera tändstiftet kan man ju göra i evigheter men i slutändan så går man ju bara på en halvhöftad "bedömning"?
Näh det känns inte bra :/ får önska en pc5 av tomten.
Kollat msd blaster?
Blir sån när jag beställer i veckan.
-
Nja... Lite tunt på kontot. Så njae.. Lite overkill.
-
Nja... Lite tunt på kontot. Så njae.. Lite overkill.
Vad skiljer det? 100 kr :dntknow: Tqs skickar den mappad efter dina modifieringar.
Du tror inte du klarar dig med den kontrollern du har?
http://www.raptorforum.com/forums/showthread.php?t=1459 (http://www.raptorforum.com/forums/showthread.php?t=1459)
Här har du 11 sidor med settings.
-
Nja... Lite tunt på kontot. Så njae.. Lite overkill.
Lägg upp en köpes tråd på raptorforum. Beg pc 3 eller 5
-
Mja... Ja rattade lite på skruvarna, både en o två gånger.
Nu går den som smör, men ändå lite för vitt stift... Tycker jag men är väl ingen motor guru precis.
Är väl inte helt 100 på va jag gör kanske, men maskinen är ju helförsäkrad så man får väl låtsas som det regnar om de ryker till nån dag.
Väntar på lite affärer som ska gå i hamn sen blir det väl en pc5 iaf va de lider.
Fick lite mer jobb efter en väldigt idiotisk skogstur, försökte hänga på 4x4 gänget på kraftledningsgatorna. En vältning senare så vart de glapp i nån el nånstans, powermaddfästet behövde lite riktning och en blinkers (udda jävel ifrån hong kong me) fick sätta livet till. (Borta) beställde 4 enklare ifrån UK som förhoppningsvis dyker upp innan streetmeet på lördag.
Så får jag beställa mina snygga blåa till löningen ()p
Nu grubblar jag mest på, eftersom jag på sista rundan körde utan lock med mycket bättre resultat på motorgången, om det är så smart med tanke på hur jävla möe sand det susar runt i karavanen. Har inte kommit så långt så kag fixat "filter skin" eller portat locket med nått kn filter lr så. Men sätter ja på locket så går han ju lite halvknepigt igen. :dntknow:
-
Gott att du börjar få ordning på gången! Har du dubbelpiporna på nu då, eller?
Blinkersar är ju överskattat! Jag kör förresten utan lock på burken med filter+nån extra filtermössa av SKUM, inte tyg som skinsen är av(?). Funkar för mig. ()p
-
Ja dom sitter på, bara fråga vem som hellst i jkpg, tror halva stan hört mig ':)
Har ju bara skum filter.
-
Nu har de hänt grejer.
Öppet filter med "extra" skydd.... Eller ja lite avskärmning.
En liten modifiering (förlängning) av insugs adaptern som kompletterade det öppna filtret, ger ett härligt burkljud.
Funderar dock på skumfilter till hökensås, men annars får ja trä en nylonstrumpa över intaget eller nått.
-
Bilder på britsmar custom's budgetlights.
4x35w xenon som sagt va.
-
Britsmar Custom xenon quadlight (http://www.youtube.com/watch?v=D8qA6GXO_7c#ws)
-
Nu blev jag sugen på Xenon i mina quadlights :-\
Bra ljus har du iallafall!
-
Hmm..har sett diskussionen om dual systemet. Jag kan lätt säga att mitt förra Leo Vince x3 titan system lät högre än vad mitt nymonterade DMC force 4 system gör. DMC systemet ger mycket dovare ljud vilket i mina och andras öron håller bort det här vassa riktigt höga ljudet. Menar, en KTM motard med helsystem låter ju lika mycket (om inte högre)! :)
Så klart du ska ha systemet på Bristmar, bara att gasa på rätt ställe och inte vid fel ställe!! ;)
//Daniel
-
Ja nu blir det lite lugnare (läs inget) på åkandet ett tag :-\
Får väl sitta o putsa plast och gnugga baksving i ett par veckor (månader vem vet)
Har lite ideer om modifieringar och tillbehör som ska kompletteras.
Orginalsystemet åker på igen, så mycket vet jag.
Ska jaga efter en styrhöjare med dämpning.
Nytt styre ska införskaffas och lite mer bastanta väsk fästen ska byggas.
Dekalkit kommer tillverkas och min klistermärksfetisch ska suddas bort. Även plasten kommer experimenteras lite på med diverse medel och metoder för att fräschas upp lite.
Har ju trots allt åkt väldigt friskt nu de senaste för att mätta åk begäret lite framöver.
A-armar måste lackas om och ramen får väl en touch eller 2 den me...
Och ja jo... Nått typ av stenskotts skydd till lyktorna hade ju inte skadat heller kanske ;D
Vidare arbetslista får väl tiden utvisa.
-
Den kommer ser ut som en Badboy när du e färdig
-
Hur tänkte du göra med ramen?
Har lite som behöver fixas på min men har inte beslutat om man ska måla om hela ramen eller bara där de behövs.
sen tror jag du kör om 4 veckor! ()p
-
50 i handen här och nu.. vad sägs?
-
Den kommer ser ut som en Badboy när du e färdig
Om du bara visste hur många timmar jag satt o glodde på badboy quads när jag såg att man fick åka på b-kort ^^
Om jag bara KUNDE få den o se ut som en bb ':)
Hur tänkte du göra med ramen?
Har lite som behöver fixas på min men har inte beslutat om man ska måla om hela ramen eller bara där de behövs.
sen tror jag du kör om 4 veckor! ()p
Får bli lackpenna o klarlack bara, den e för ny för o börja strippa. SÅ skruvsugen är jag inte ^^ är mest framsidan på hojjen som har lite märken, dom flesta efter pelle som duschat av mig med grus o sten. (Dom gångerna man släppt förbi honom så han också får va först :lol: )
Om mest bara för att förhindra rosten.
50 i handen här och nu.. vad sägs?
Släng in några uzis och 2 raketgevär, möjligtvis 250 dräpmotorn så har du en deal ()p
-
Jahasådeskavaså.... Då kan du väl stanna i diket nästa gång du kör fast.... :whip:
-
Gräsklipparmode activate
-
Gräsklipparmode activate
Satans tight där.. gillar du det?
Tight.
-
Satans tight där.. gillar du det?
Tight.
Britsmar springer runt o viftar med en falukorv i en grotta...
-
Jobba går inte men skruva moped...
-
Jobba går inte men skruva moped...
AMEN MOPPEN GÅR JUNTEEE!
-
AMEN MOPPEN GÅR JUNTEEE!
Det gör inte Britsmar heller, båda rullar fram :whip:
-
Det gör inte Britsmar heller, båda rullar fram :whip:
Fet som i fett gangsta eller bara fet?
-
Denna nuvarande demonteringen gjordes pre-op, men som vanligt när man får "tid" över till o putsa raptor så har ju investor pelle införskaffat nytt objekt så man får putsa på den istället :whip:
-
Gjort några framsteg på lackstift?
Här hemma i sveden så att säga.
Funnit denna för ramen, är väl samma till din.
http://www.colorrite.com/product/yamaha-0895-silver-8-s8-1783.cfm (http://www.colorrite.com/product/yamaha-0895-silver-8-s8-1783.cfm)
-
Nein
Men har petat näsan ganska mycket.
Har nästan förträngt att jag äger en raptor, bänkad i soffan.
Kommer nog låta ramen va trots allt, dock kommer jag plocka av a-armarna och hänga in i pulverlacken.
Blir fokus på styrhöjjarna och nya styret. Och plastpoleringen, lyckats lista ut en metod för att få tillbaka en (läs permanent) nyglans i plasten ()p
Dock bara på mindre ytor och till kostnaden av formen, det involverar att man skär igenom det yttersta (skador, hack och grövre repor) med nått vasst och flammar med gasbrännare.
-
Glöm inte filma då bara O0
Det har ju lossat nån flaga vid nedre a-armarna på min ram, tänkte jag skulle kladda där ()p
-
Ja efter en febril invärtes tvätt och gnugg så...
Möts vi igen min kära vän!
-
Har du fått lavemang? :lol:
-
:rtfm:
-
Va pysslar du med?
-
Spolat rent allt, gammal sand o skit sen ja va i hökensås 2012.
Skalat av lite dekaler o skit, ser helt förjävligt ut nu.
Men den e ren ()p
Smörja kedja,fylla nipplar, på med front, nya handtagsgummin, och fixa ytterligare en omgång med blinkers >_<
Sen blir det provtur på lördag med pelle plutt till frans ulrich resort.
-
Spolat rent allt, gammal sand o skit sen ja va i hökensås 2012.
Skalat av lite dekaler o skit, ser helt förjävligt ut nu.
Men den e ren ()p
Smörja kedja,fylla nipplar, på med front, nya handtagsgummin, och fixa ytterligare en omgång med blinkers >_<
Sen blir det provtur på lördag med pelle plutt till frans ulrich resort.
Vill du tvätta min med?
Nya handtag, inte illa ()p
Frans?
-
FenrisUlf
-
FenrisUlf
Sä de då
-
FenrisUlf
Ska ni ta fyrhjulingarna hit?
-
Janejjanejjanejanejajenajenajenajenajn
...
De blev nog bestämt så.
-
Spider Gel ATV SLX Grip
Tusk T-10 Aluminum Handlebars - Blue
ASV Pro Pack Levers Shorty (1.5" shorter) Blue
2" Elite Antivibe Risers for 7/8" or 1 1/8" Bars
Motion Pro Clutch Cable
Motion Pro Throttle Cable
-
Japp
-
Blir spännande om du får flytta in bromshandtaget samt 1,5" kortare handtag på det ()p
-
sitter med fingret på köpknappen.... dual barkers med varenda extrapryl man kan köpa (pulverlackade burkar o slutpipar o svarta rör, cnc billet upphängning, quietcore o gnistskydd i ett) och pc5 med autotune...
får panikångest över slutsumman men vafan... vem kan putta mig över kanten?
får väl bli nytt drivpaket också... däcken måste bytas ut snart... 15/36 drev till detta måntro?
köpalrinteköpa :hmmm:
-
Blir spännande om du får flytta in bromshandtaget samt 1,5" kortare handtag på det ()p
dessa kablar va enligt produkt specen 2" längre som standard.
-
dessa kablar va enligt produkt specen 2" längre som standard.
Så du byter bromsslangen med?
Jag har ju 15/38, många rekommenderar ju 16/38 med Big 3.
Sen ska du ju ha Msd blaster istället för Pc5 :)
pc5 är ju bara meckig med alla sina kablar hit och dit :-\
-
blev lite lull på ebay me
1 x NGK IRIDIUM IX SPARK PLUG CR8EIX CR8E-IX 4218
YAMAHA RAPTOR 700 YFM700 YFM700R BILLET GAS CAP ALBA blue 402-T6-L
ONE INDUSTRIES GRAPHICS YAMAHA RAPTOR 700 BLUE
du den där bromsslangen har ja inte tänkt på... men såg att tqsatv hade både +2 och +3" ... dock beställningsvara på en blå... kanske får bita i det sura o ta silver då
-
16 tagg fram trycker ja fan inte på, har ju redan filat bort över halva kedjeskyddet för o få på 15 tagg o då släpar ju kedjehelvetet i o rasslar ändå. näh 15 får de bli och 36 tagg.
-
16 tagg fram trycker ja fan inte på, har ju redan filat bort över halva kedjeskyddet för o få på 15 tagg o då släpar ju kedjehelvetet i o rasslar ändå. näh 15 får de bli och 36 tagg.
Syftar du på case-savern fram eller? :hmmm:
-
J*vla nördar!
Min autotune funkar klockrent bara så att du vet.
-
så nu vart det beställt :)
Dual barkers
Foam filter
Quiet cores
Gnistskydd
PC5 + autotune
+3" bromsslang(ar) fram
36T bakdrev
15T framdrev
och en sjuhelvetes dyr frakt, så nu väntar bara ångesten över tull o moms! ()p
-
ja det är precis det jag syftar på.
-
J*vla nördar!
Min autotune funkar klockrent bara så att du vet.
Skitsnack, Autotune är skit. Punkt Slut.
Går inte få ut nått vettigt ur den alls.
Folk tror ju tillomed att det ändrar on-the-fly osv.
Bortkastade pengar
-
så nu vart det beställt :)
Dual barkers
Foam filter
Quiet cores
Gnistskydd
PC5 + autotune
+3" bromsslang(ar) fram
36T bakdrev
15T framdrev
och en sjuhelvetes dyr frakt, så nu väntar bara ångesten över tull o moms! ()p
Grattis! (jag ska ut och räkna kugg strax) :headbang:
Skitsnack, Autotune är skit. Punkt Slut.
Går inte få ut nått vettigt ur den alls.
Folk tror ju tillomed att det ändrar on-the-fly osv.
Bortkastade pengar
Inte bara on-the-fly. Den ändrar sig även när maskinen är avstängd. Den mottager telepatiska signaler från ägaren så att i det ögonblicket man sätter sig på hojen vet den om det ska finåkas eller dödsbusas, och ställer in sig innan man vrider om nyckeln.
-
Inte bara on-the-fly. Den ändrar sig även när maskinen är avstängd. Den mottager telepatiska signaler från ägaren så att i det ögonblicket man sätter sig på hojen vet den om det ska finåkas eller dödsbusas, och ställer in sig innan man vrider om nyckeln.
Skräp är det i vilket fall, hade man haft en rullande landsväg i garaget så, men annars ser jag inte syftet med den alls.
-
Skitsnack, Autotune är skit. Punkt Slut.
Går inte få ut nått vettigt ur den alls.
Folk tror ju tillomed att det ändrar on-the-fly osv.
Bortkastade pengar
Jag går iaf efter produkt specifikationen ifrån deras hemsida.
http://www.powercommander.com/powercommander/products/AutoTune/powercommander_autotune.aspx (http://www.powercommander.com/powercommander/products/AutoTune/powercommander_autotune.aspx)
står ju klart o tydligt att den gör precis det du säger att den inte gör.
Eller ljuger dom?
-
Hade du inte dual barkers innan?
-
Hade du inte dual barkers innan?
naj, dubbla DMC force 4.
Högljudda som helvete, vart ju hörselskadad 3-4 dar efter en halvdags bus.
(köptes begagnade rätt så tilltygade men såldes för samma peng! ()p va ju även en halvknepig bränslebox till de där me...)
-
Den ändrar inte mappen i realtid utan den sparar sina ändringar och så får du själv lägga in dem i mappen.
Sen så justerar den ju när du kör, så kör du fis som jag blir ju den ju mappad efter det.
För de pengarna får du ju en riktigt mappning.
Om de nu inte gjort om autotunen det sista året?
"The common misconception is that the auto tune constantly changes your map. What it does is suggest changes which you have to accept. It also only makes 10% adjustments at a time. So you will have to run it for several trips to fine tune your map. The common mistake is people use it with out a switch, so that it is always on when the quad is running. So lets say you start your bike, and lug it through the parking lot to your ridding spot. Its gonna be telling you you need less fuel when, you actually need to downshift to get it in the power band, unfortunately thats not how you ride in the parking lot. Then you get on the trails and your screamin throught the gears, the adjustments are calling for more fuel, probably lots more. Then you lug it back through the parking lot to the truck and laptop to accept your changes, but that ruined your trims. So Im no expert, but it seems like you need the switch to keep it off until your ready to run, find a nice straight run where you can power shift through 5th and shut it off. Accept the trims and do that 10 more times. It will be less if you start with a close map. I also hear most tuners prefer a different a/f ratio, lower than 13, i think. Maybe someone else could chime in on that.
"
-
Perfekt läge föe Hellman o shoppa kolv o kam så ligger du efter igen ()p
-
så nu vart det beställt :)
Dual barkers
Foam filter
Quiet cores
Gnistskydd
PC5 + autotune
+3" bromsslang(ar) fram
36T bakdrev
15T framdrev
och en sjuhelvetes dyr frakt, så nu väntar bara ångesten över tull o moms! ()p
Det var ingen dålig beställning.. de där måste ju vara en fröjd att få skruva på sen :)
-
Det var ingen dålig beställning.. de där måste ju vara en fröjd att få skruva på sen :)
Den som lever får se ;)
-
Den ändrar inte mappen i realtid utan den sparar sina ändringar och så får du själv lägga in dem i mappen.
Sen så justerar den ju när du kör, så kör du fis som jag blir ju den ju mappad efter det.
För de pengarna får du ju en riktigt mappning.
Om de nu inte gjort om autotunen det sista året?
"The common misconception is that the auto tune constantly changes your map. What it does is suggest changes which you have to accept. It also only makes 10% adjustments at a time. So you will have to run it for several trips to fine tune your map. The common mistake is people use it with out a switch, so that it is always on when the quad is running. So lets say you start your bike, and lug it through the parking lot to your ridding spot. Its gonna be telling you you need less fuel when, you actually need to downshift to get it in the power band, unfortunately thats not how you ride in the parking lot. Then you get on the trails and your screamin throught the gears, the adjustments are calling for more fuel, probably lots more. Then you lug it back through the parking lot to the truck and laptop to accept your changes, but that ruined your trims. So Im no expert, but it seems like you need the switch to keep it off until your ready to run, find a nice straight run where you can power shift through 5th and shut it off. Accept the trims and do that 10 more times. It will be less if you start with a close map. I also hear most tuners prefer a different a/f ratio, lower than 13, i think. Maybe someone else could chime in on that.
"
Vilken tur att jag kör som ett svin hela tiden då ()p :lol:
Ja ne men dåså, blir väl till o beställa den där switchen efter ett par testrundor om det verkar knepigt, går den som en säck potatis när man sotar ur den efter en transportsträcka så får jag väl åtgärda det så.
-
Det är rätt! Bevisa mig fel så blir vi glada båda två :)
Vad hamnar frakten på?
-
Det är rätt! Bevisa mig fel så blir vi glada båda två :)
Vad hamnar frakten på?
240$ om ja minns rätt ifrån mailet, inte gratis precis.
Men o andra sidan ett par kilo som ska packas ner...
Jävla dollarn står högt nu.
-
Perfekt läge föe Hellman o shoppa kolv o kam så ligger du efter igen ()p
Jag ska inte bygga om nåt. Att jag inte hänger på Britsmar vare sig nu eller efter hans trim, har inte så mkt att göra med vad vi har i motorerna. Snarare vad han saknar i skallen.
Nu har jag räknat kugg: 15/36. Och efter 45min hårdlek är jag rätt nöjd med utväxlingen. Visst saknar man lite på landsv men men...
-
En annan har snart 16/31 :D.. förhoppningsvis saknas inget på landsväg då :)
-
En annan har snart 16/31 :D.. förhoppningsvis saknas inget på landsväg då :)
Nä, men du har ju stängt dörren till gruslek redan vid sänkningen... :nono:
Edit: F*n det är ju 20%!!!!
-
Nä, men du har ju stängt dörren till gruslek redan vid sänkningen... :nono:
Edit: F*n det är ju 20%!!!!
()p
-
satte mig ner o läste mig runt på lite forum, då jag såklart efter min .. låt oss kalla det investering... blir lite nyfiken på vad man får ut av den här väldigt planerade (totalt impulsiva) affären.
"I was worried about some of the same things. After talking with Jamie @Fuel Moto and Dynojet tech support they confirmed that the autotune does actually tune on the fly. The trim adjustments shown are actually used when in learning mode. Accepting them just moves the trims to the map and resets them. I saw on my own module that the trims were actually being used on the fly without accepting them as well. For instance at 2% throttle 2500 RPM my base map was set at "3". When looking at the trims I had a trim in that cell of "5". You could see on the right were it shows the actual percent of fuel change was "8" when at that cell. It was using the base map plus the trims. Possibly this is a newer firmware than those that were not getting it to tune on the fly. I stuck the autotune on my drag bike last weekend and it has made a noticeable difference on it, and I have yet to 'accept' any of the trims. "
för att ge lite respons till fenris nitiska inställning! :whip:
-
och vidare läsning så kommer jag ju efter en herrejösses runda att koppla ur auto-tune enheten och plocka ur syresensorn.
Får väl hyra ut den till alla med pc5 som vill optimera sina mappar ()p
Med andra ord så är det ju precis vad jag hade tänkt mig, ändå.
Ja menar vad kostar en dag hos nån firma med bromsbänk? knappast mindre än 2000:-, och denna självbänkningen kan man ju göra om o om igen vid vidare modifiering.
Man kunde ju t.om förvisso med extremt mycket längre tidsperspektiv börja med en helt tom mapp, men får man bara grundmappen och kör vidare på den ett par vändor så har jag ju hittils inte hittat nån som säger att det inte funkat.
-
Jag tänker inte lyssna på detta autotunetrams mer. Min hoj går hur bra som helst med hemmabankad insats full med icalurv helt utan ommappning. Tar jag ur hela skiten så det är helt tomt, ja då går den också hur bra som helst. Dock med lite fler springare men även lite trasiga öron. Jag vet inte om den skulle uppträda så utan autotune-on-the -fly. Men som sagt, den går som en gud iaf. Fenris är bara avundsjuk. Vi slår han på nästa grillkväll.
-
Jag tänker inte lyssna på detta autotunetrams mer. Min hoj går hur bra som helst med hemmabankad insats full med icalurv helt utan ommappning. Tar jag ur hela skiten så det är helt tomt, ja då går den också hur bra som helst. Dock med lite fler springare men även lite trasiga öron. Jag vet inte om den skulle uppträda så utan autotune-on-the -fly. Men som sagt, den går som en gud iaf. Fenris är bara avundsjuk. Vi slår han på nästa grillkväll.
Hur.bra.som.helst.... det är ett ganska vitt mått och begrepp. Hur bra är det? Kan du visa med munnen?
-
Hur.bra.som.helst.... det är ett ganska vitt mått och begrepp. Hur bra är det? Kan du visa med munnen?
Så här bra.(http://images.sodahead.com/profiles/0/0/1/1/8/4/9/1/4/open-mouth-34194680956.png)
-
Helt plötsligt så blev jag hur lugn som helst...
-
Helt plötsligt så blev jag hur lugn som helst...
Ja det där är väl ungenting. Det finns hjälp att söka för ditt crackbruk. Raptor, pytsan.
-
Ja det där är väl ungenting. Det finns hjälp att söka för ditt crackbruk. Raptor, pytsan.
Crack e för nybörjare
-
Ja ne de va väl inte så omständigt o byta styre?
-
Vad e det för bockastyre? Snuttes gamla eller?
-
Ja ne de va väl inte så omständigt o byta styre?
Snyggt! Är det ett nytt kopplingshandtag jag ser? Gangstastyre
-
Det är dax o skicka ut ett budskap till dom andra familjerna! :knupple:
Det är ett tusk styre, med raptor inspirerade böjar på.
Med inspirerande menar jag att det på pappret skulle va en kopia, men ja... Sånär.
Funkar mindre bra ihop med rox risers, då rox risers gör styrinfattningen 4-5 mm bredare på varje sida, och styret i sig har 4-5 mm mindre "plan" yta då det verkar lite för snålt bockat just där.
Det resulterar i att man klämmer åt styret ett par millimeter ut i "böjen"...
Men har dragit för kung o fosterland så får väl se om de håller lr inte.
-
Det är dax o skicka ut ett budskap till dom andra familjerna! :knupple:
Det är ett tusk styre, med raptor inspirerade böjar på.
Med inspirerande menar jag att det på pappret skulle va en kopia, men ja... Sånär.
Funkar mindre bra ihop med rox risers, då rox risers gör styrinfattningen 4-5 mm bredare på varje sida, och styret i sig har 4-5 mm mindre "plan" yta då det verkar lite för snålt bockat just där.
Det resulterar i att man klämmer åt styret ett par millimeter ut i "böjen"...
Men har dragit för kung o fosterland så får väl se om de håller lr inte.
Det funkar nog fint ska du se, gudfadern
-
Är ju inte precis som om det är några extrema krafter som rycker i det styret.
-
http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=G6FQSgu2bQk (http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=G6FQSgu2bQk)
-
http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=wbGxTZvul7I (http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=wbGxTZvul7I)
-
http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=wbGxTZvul7I (http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=wbGxTZvul7I)
<3
-
Pelles Arbetslista 1 (http://www.youtube.com/watch?v=JkQX6R_QgLA#)
-
hhaaha, startar raptorn ronny?
-
idioter
-
... :tickedoff
Jag vet vart din brevlåda bor :knupple:
Du kommer höra från familjen... :-X
-
Helgen räddad! :rtfm:
-
Nu saknas bara backmojäng flyttar vajern och en kedja sen blir det åka av :)
-
Nu saknas bara backmojäng flyttar vajern och en kedja sen blir det åka av :)
Åka av var det ja
-
Åka av var det ja
Ska han sälja den? Eller ska piffopuff ut och åka? Näea? Det låter konstigt...
-
Ne inte än på ett tag va :whip:
-
Snygga rör ()p
-
Ne inte än på ett tag va :whip:
ut och åka eller sälja?
-
Tömt sparbössan ser jag. Gött!
-
Blir nog till o köpa hem en burk svart matt o bränna på både rören och burkarna, slutpiporna får förbli blanka eller alternativt eloxerade om de projektet kommer igång nån gång.
-
Blir nog till o köpa hem en burk svart matt o bränna på både rören och burkarna, slutpiporna får förbli blanka eller alternativt eloxerade om de projektet kommer igång nån gång.
Enda som fick mig att inte köpa barkers är deras "fästanordning" runt slutdämparna.
Hur tycker du de ser ut? Man kan ju välja två olika såg jag på tqs...
Tyckte inte det systemet funkade på moppen jag hade så stod över denna gången med.
-
Blir nog till o köpa hem en burk svart matt o bränna på både rören och burkarna, slutpiporna får förbli blanka eller alternativt eloxerade om de projektet kommer igång nån gång.
Avgasbandage!!!
-
Avgasbandage!!!
flexirör!!!
-
flexirör!!!
()p ()p ()p
-
flexirör!!!
Menar du hell-man -rör? Säljer det där customavgaset nu. Har även ett styre och en halv bakaxel.
-
Menar du hell-man -rör? Säljer det där customavgaset nu. Har även ett styre och en halv bakaxel.
Ja precis. Men du säljer väl hela skiten nu när ni gett upp? ;)
-
Ja precis. Men du säljer väl hela skiten nu när ni gett upp? ;)
Jag ger dock aldrig upp. Får väl slänga på en jetmotor annars.
-
Jag ger dock aldrig upp. Får väl slänga på en jetmotor annars.
Se till att få med kopplingsschema bara.
-
Se till att få med kopplingsschema bara.
Fuck you fucker
-
Fuck you fucker
+1
-
Jo, glömde ju sätta ut deadlinen som så passande behövs i ett sånt här projekt, allt utom däcken tänkte jag försöka få dit i helgen, om nu inget jätteallvarligt dyker upp under kopplingsingreppet.
(Måste ju testa nya trimmet innan grisolle brevid får ihop sitt!)
Håll span på tuben!
Bakhjulsåka på femman annars har det aldrig hänt.
-
Åt helvete med tqsatv........................................................
-
Åt helvete med tqsatv........................................................
Kom och gråt mot min fucking knytnäve. Hur är det fatt? Utveckla brooooo'!
-
till råga på allt med bromshandtaget och asv handtagen till fel årsmodell, BROMSSLANGARNA jag köpte innehöll ej den övre slangen vid styret.
SAMT att dom 2 nedre till a-armarna som jag inte behövde eftersom jag INTE breddade a-armarna inte heller va till en raptor 700 i orginalutförande.
Så nu är vi tillbaka till ruta 1 och 1000:- fattigare, lägg till en 500:ing på de så kanske jag får en tillverkad i storstan på måndag.
Orkar inte äns bry mig om o berätta för TQSatv att även DOM va fel, den firman kan dra åt helvete. Skulle inte rekommendera dom till min värsta fiende.
får väl ha dom som skosnöre eller nått.
-
Broms-spärr omflyttarmojängen har försvunnit nånstans i USA, paketet har ej dykt upp i sverige och säljaren (atv galaxy) vägrar inse att det är hans uppgift att leta reda på de eftersom det fortfarande är i hans jävla U-land.
JO, jag betalade för en expressfrakt men tog 2 veckor för paketet att komma HALVvägs till kusten ()p
kaka?
-
Bra att det inte äns är samma kopplingar ()p
-
KAKA god damn it
-
Jösses!
-
Himmel och pannkaka
-
Himmel och pannkaka
Inte lätt i bibelbältet.
-
Ska o2 sensor bli glödhet när bara tändningen slås på? :hmmm:
-
Ska o2 sensor bli glödhet när bara tändningen slås på? :hmmm:
Ja.
-
Dagens tappra försök till en temporär fix, fail.
Hane nippeln passade perfekt på raptorns orginal slang, honan va rätt gänga, rätt storlek men tyvär för lång invändigt för att den fasta rör nippeln skulle täta. Detta upptäcktes såklart efter man luftat bromsarna sidsådär 20 minuter och 1 liter bromsvätska senare.
Väck med skiten och fick demontera styrhöjaren i väntan på längre slang.
-
Idag har även avgas systemet och pc5:an med autotune modulen installerats, dock fick jag en smärre chock nör jag av en slump kom emot o2 sensors och brände mig. Ja ne jag hade ju kopplat autotune:n på konstant 12v. Fick då lite panik och började föreställa mig en kass sensor. Så va ju inte fallet utan den ska ju kopplas på tändnings 12v.
Varför den blir sådär jävla varm förstår jag fortfarande inte men skit samma...
Passformen på barkersrören får en svag 5/10, jag hade hellre sett att man dragit rören ihop på högersidan så som DMC böjt sina. Högersidans rör gick ju som en dans o kränga på, på vänstersidan spenderades det nästan 2 timmar på att få till, fick slipa på hanen som går in i cylindern, de va svetsar och en snedkapning som behövdes rättas till. Jag fick även bygga om eldragningen runt generatorn och .... Några andra kablar som gick ner i vxl-lådan. Alla dessa låg emot och/eller låg bara nån ynka mm ifrån rören, alu-tejp och/eller avgasbandage är ju ett måste här. Får inhandla det imorgon.
Fästena (clamps) för dämparna va om något en jävligt billig lösning ifrån deras sida, dom är ej i rätt form när man får dom, svindryga o klämma rätt och det krävdes en smärre styrkeprestation att få likadana på varje sida. Och även nu felar dom litegrann men är man petig går det säkert lösa om man leker lite i skruvstädet.
Ärligt talat inte så jävla fula ändå, dom smälter in på nått sett även om man saknade den "dolda" infästningen som både orginalburken och DMC piporna erbjöd.
Dock får man ju möjlighet att lacka dom i en brytande färg förvisso. Ändå nått...
Imorrn blir det att lösa handbroms och en något temporär lösning på backspärrs mojängen då jag på nått sett lyckats spräcka plastfästet den sitter i (magen slog väl i), i med nytt stift och montera ihop plast o hjul för första provturen ()p
-
Fasen vad surt med slangen. Bygg egen slang? Ta med nipplar du SKA ha till slangpressarfirma, eller?
-
Bild på barkersarna då för f*n. :whip:
-
Fasen vad surt med slangen. Bygg egen slang? Ta med nipplar du SKA ha till slangpressarfirma, eller?
Tar med slangen, banjo kopplingen är ju standard (övre vid bromsklockan) den nedre bli ju värre iom att det är nån yamaha lösning där för att man ska kunna "låsa" fast slangen i ramen. Så röret blir avlastat neråt.
Men dom löser ju såklart en passande nippel, dock får jag ju fixa en egen dragavlastning med nån plåtbit o rörklammer typ.
-
Tog inga bilder idag, höll på o kräkas på helvetesmaskinen.
Bara strul än så länge. :(veryangry):
Får se om ja får ihop att imorrn bitt annars så har man ju semester så de blir fixat frammåt i veckan. Förhoppningsvis har ju resten av alla prylsr jag väntar på dykt upp så det blir färdigt nån gång.
-
Tog inga bilder idag, höll på o kräkas på helvetesmaskinen.
Bara strul än så länge. :(veryangry):
Får se om ja får ihop att imorrn bitt annars så har man ju semester så de blir fixat frammåt i veckan. Förhoppningsvis har ju resten av alla prylsr jag väntar på dykt upp så det blir färdigt nån gång.
30 här och nu. :)
-
30 här och nu. :)
Ja då får du allt förutom fyrhjulingen jag köpt dom senaste 2-3 månaderna ;)
-
Fotograf: pelle
-
Fotograf: pelle
Du den där kommer att rulla på i nyskick ser det ut som. Jävla nice bro'.
-
Idag har även avgas systemet och pc5:an med autotune modulen installerats, dock fick jag en smärre chock nör jag av en slump kom emot o2 sensors och brände mig. Ja ne jag hade ju kopplat autotune:n på konstant 12v. Fick då lite panik och började föreställa mig en kass sensor. Så va ju inte fallet utan den ska ju kopplas på tändnings 12v.
Varför den blir sådär jävla varm förstår jag fortfarande inte men skit samma...
O2 sensorn måste bli riktigt varm för att kunna mäta korrekt.
Därför har den ett värmeelement som går på när fort du vrider om tändningen så den kan nå arbetstemperatur snabbare.
The oxygen sensor must be hot (about 600 degrees or higher) before it will start to generate a voltage signal, so many oxygen sensors have a small heating element inside to help them reach operating temperature more quickly. The heating element can also prevent the sensor from cooling off too much during prolonged idle, which would cause the system to revert to open loop.
-
Man skulle nästan kunna tro att fenris är sugen på at, eftersom han är så påläst!
-
Förvärmning precis som på vilken lambdasensor som helst
Köpte du inte billet clamps? Jag har och ångrar de inte. Dämparna sitter fast som berget
-
Är det bara jag som fick lite vin-balle efter det fenris just skrev?
-
Är det bara jag som fick lite vin-balle efter det fenris just skrev?
ja
-
Man skulle nästan kunna tro att fenris är sugen på at, eftersom han är så påläst!
Hade man läst om _någon_ som varit nöjd och fått en bra tune så absolut.
Nu är det ju inte så :happy2
Sen tror jag du inte inser att alla mina högskolepoäng i onödigt vetande för fakturering av kund måste ha resulterat i någonting, detta är en sådan sak.
-
Första provturen = vinballe
Stängde av efter 10 min....
Efter vi puttade igång den igen (batteritorsk som vanligt) så märkte jag skillnad direkt.
Andra provturen = stadig salongsballe.
Klar förbättring igen.
Tredje stoppet slutade den baktända vid motorbroms.
Nu går den som en dröm ()p
142 på mätaren 14/38. 9" sunF gummin
-
()p
Tillbaka till dekal trimning och putsande :whip:
-
Uppstart Raptor 700 Ronnys BiG 3 (http://www.youtube.com/watch?v=gP-MSH_omHc#ws)
-
Gay? Haha :lol:
-
Mysigt ;)
-
Uhhh hahaha
-
Va ju tvungen att föra in kabeln nånstans
-
Inget direkt konstigt?...
Small till som helvete i handtaget imorse och blev sådär krispigt igen. Så jag sparkade isär för byte!
-
En helt vanlig dag då? Hur fan kör du?
-
Uppstart Raptor 700 Ronnys BiG 3 (http://www.youtube.com/watch?v=gP-MSH_omHc#ws)
Nice britsmar...
Pelle!!! Köp ett skärp..
-
Fått ordning på han?
-
Fått ordning på han?
Mjotack!
Han drog om på bakhjulen i 70-80 blås på 4ran.
-
Mjotack!
Han drog om på bakhjulen i 70-80 blås på 4ran.
Ja det är väl ingen som blir förvånad
-
Tog en av dom gamla "hela" lamellerna och ersatte den innersta "halva" lamellen. Dock inte den begagnade längst in utan nånstans i mitten. Den som va minst sliten.
Kan sammanfatta att jag nog allt hade lite slir på kopplingen innan. Nu är det lite oklart om dom nya fjädrarna va hårdare än orginal men bettar gör det ()p
Tyvärr så har jag fortfarande... Vad jag vill kalla "krispig" gång på korgen, slipade av bra mycket med grader runt om.
Så då återstår bara att ev. Byta den där "pinnen" som går igenom kåpan om det kanske är den som har slitna kugg eller nått, såg inte alls sliten ut på nått sätt.
Det tar vi till vintern, jag får helt enkelt vänja mig :/
-
När du skriver krispigt, nästan så man ryser lite. Metallspån mot lager huuuuu.
-
första skogsrundan så gick maskinen som aldrig förr, kort därpå började maskinen hosta och efterlikna en gammal förgasarmotor med för gammal soppa i.
Snab överblick av kablaget avslöjade att auto-tune sladden hade börjat krypa ur pc5 enheten.
Gick in och accepterade trim tabellen och skrev över basmappen, maskinen började gå ÄNNU bättre, nu kan jag kasta upp den på 4:an utan koppling.
Kanske ett väldigt konstigt sätt och mäta effekt men där ligger ju mätstocken för mig... än så länge.
För att få lite perspektiv, jag fick slunga koppling på 3:an orginal ELLER häva med full kropsvikt och nästan kröka styret.
Nu är vi en växel högre för samma resultat.
Ska nog våga mig på ytterligare en trim justering (skriva över basmappen) innan jag antingen minskar ner auto-tune intervallen till nån enstaka procent eller rent av skruvar ur sonden.
Full pott auto tune ()p (kan ge nån liten avgas knall vid längre motorbromsningar, men det får man väl leva med om man ska åka trimmat)
Nästa projekt (förutom ..... DEKALER SÅKLART) blir o prova 15/36, man är ju lite bortskämd med suget ute i skogen men provar men känns ändå som att det är värt o spara på vevlagret på transportsträckorna.
-
nu kan jag kasta upp den på 4:an utan koppling.
För att få lite perspektiv, jag fick slunga koppling på 3:an orginal ELLER häva med full kropsvikt och nästan kröka styret.
Nu är vi en växel högre för samma resultat.
Hur funkar detta? Jag är ny i svängen och undrar, är detta bra för växellådan?
-
Hur funkar detta? Jag är ny i svängen och undrar, är detta bra för växellådan?
Mycket effekt så reser de sig.
Kopplar man o släpper fort påfrestar det betydligt mer ()p
-
Tyckte ju min blev körbar först med 15t fram, annars var det ett jävla hoppande på växlar.
-
Ja har ju kört 15/36 hela tiden å de funkar ju kanon =) men ja ligger ju sällan över 100 heller =)
-
30-40 mil upp till dalarna: 5 av 5 blanksletna däck FULL POTT
20-30 mil? runtomkring dalarn: 5 av 5 avdomnade kroppsdelar FULL POTT
20-25? mil hemresa: 0 av 5 autotune/pc5 enheter.
Dra åt helvete raptor jävel.
-
Luktar 4x4
-
Är den billig nu? Går den fort?
Kaka??
-
Luktar 4x4
Men eftersom han hade 5 av 5 blanksitna däck kanske han ska satsa på en 5x5?
-
Men eftersom han hade 5 av 5 blanksitna däck kanske han ska satsa på en 5x5?
Finns de :hmmm:
-
AMT600 ()p
https://www.youtube.com/watch?v=3QQwuDCLn7A&feature=youtube_gdata_player (https://www.youtube.com/watch?v=3QQwuDCLn7A&feature=youtube_gdata_player)
Fast den driver ju inte på framhjulet....
-
AMT600 ()p
https://www.youtube.com/watch?v=3QQwuDCLn7A&feature=youtube_gdata_player (https://www.youtube.com/watch?v=3QQwuDCLn7A&feature=youtube_gdata_player)
Fast den driver ju inte på framhjulet....
Verkar som han redan köpt den
-
När ska du ta ut ståltråden ur kopplingen?
Den ska bort om man byter innersta till full size fiber.
Kanske den som ger värmeproblem?
-
När ska du ta ut ståltråden ur kopplingen?
Den ska bort om man byter innersta till full size fiber.
Kanske den som ger värmeproblem?
Vadå ska... Min ändring har ju bara ökat kopplingens förmåga att greppa, inte styrkan på den.
Hur skulle den generera värme menar du?
Ne den får sitta där den sitter tills vidare, kopplingen slirar ju inte som det är nu.
-
Spela roll förresten, vill inte äns se maskinen för tillfället...
-
Ajtomat Ronny ajtomat
-
Spela roll förresten, vill inte äns se maskinen för tillfället...
+1. Jag saknar också motivation just nu.
-
får bli o serva lite efter semestern, flyttauppbackspärrs mojängen ligger i garaget o väntar.
Göra en börnout video o smälla däck, kränga på nya ostarna.
ja... osv.
Försöka utröna varför den går som en gräsklippare med gammal soppa också vore en bra ide.
-
efter ett par timmar av kabelryckning och tankeverksamhet (inte så mycket dvs) så kvarstod iaf bara en endaste sak att prova.
Nytt batteri.
Varför detta nu då? jo det dåvarande batteriet va av modell gratis, med små jävla pol-anslutningar så alla kablar fick konverteras ner till ... ja kabelskor.
Detta resulterade i att batteriet fick hela elsystemet att tappa ca 10%.
10% sämre matning till t.ex insprut osv. Detta upptäcktes vid mätning vid laddning. Som bäst 13.5 volt.
Sagt o gjort efter nya batteriet med mer passande pol anslutningar (bult o mutter) så laddar maskiner 14+v och en timmes provkörning så livar allt igen ()p
Backspärrsmojängenprylen på plats och funkar kanon, varför yamaha inte satt reglaget på styret från början förundrar mig. Nu ska man bara avvänja mig ifrån att stänga av maskinen varenda gång ja ska lägga i backen :lol:
Tändninglåset är skrämmande likt backvredet.
-
Men lite mer test kan behövas för att RIKTIGT säga att det är ok, va?
-
nja mer åka blir det ju men håller skiten en timme så ska man väl hinna med en skogstur eller två innan man ringer efter pelle om det strular mer.
-
Men var dagens körning representativ för de trassel du haft då? Jo, kanske det, mkt stadskörning.
-
problemet hade ju eskalerat till den grad att både kall som varm så började den gå illa. Men det blir nog en sväng imorrn me runt byn :)
-
Britsmar, kan du lägga upp din autotune mapp?
Ska jämföra den med min ()p
-
dum fråga kanske men vad ska du ha klarhet i genom att titta i min mapp?
Att siffrorna är annorlunda gentimot grundmappen eller vadå?
Det kan jag svara på direkt, de är dom.
Är inte en enda siffra som stämmer överens med basmappen tqs bifogade.
-
dum fråga kanske men vad ska du ha klarhet i genom att titta i min mapp?
Att siffrorna är annorlunda gentimot grundmappen eller vadå?
Det kan jag svara på direkt, de är dom.
Är inte en enda siffra som stämmer överens med basmappen tqs bifogade.
Det förstår jag med, tänkte kanske pröva den i min :D
-
ja jo, jag la ju 3000:- spänn på en pryl för att dela med mig. :banghead:
Annars bara kör man en stund fenris så ändrar mappen sig li..... nehe du HADE ingen autotune för att du sågade precis allt som hade me autotune o göra? typ som t.ex min pc5 mapp för tillfället. Helt nerlusad av AUTOTUNE!
-
ja jo, jag la ju 3000:- spänn på en pryl för att dela med mig. :banghead:
Annars bara kör man en stund fenris så ändrar mappen sig li..... nehe du HADE ingen autotune för att du sågade precis allt som hade me autotune o göra? typ som t.ex min pc5 mapp för tillfället. Helt nerlusad av AUTOTUNE!
Nä det är lugnt, behåll du din mapp ()p
-
nähdå, den ligger nere på verkstadsdatorn kan maila iväg både steg 1 och 2 om du vill ha, imorrn eller på söndag.
(första omgången ändringar efter basmapp samt ytterligare en omgång efter den "nollningen")
Jag debiterar i pizza.
Nog tror ja nog allt att min mapp är åt helvete på typ hela registret på din maskin eftersom du har något mer flöde (läs ljud) i dina rör. Det är ju ganska känsligt de där.
-
efter ett par timmar av kabelryckning och tankeverksamhet (inte så mycket dvs) så kvarstod iaf bara en endaste sak att prova.
Nytt batteri.
Varför detta nu då? jo det dåvarande batteriet va av modell gratis, med små jävla pol-anslutningar så alla kablar fick konverteras ner till ... ja kabelskor.
Detta resulterade i att batteriet fick hela elsystemet att tappa ca 10%.
10% sämre matning till t.ex insprut osv. Detta upptäcktes vid mätning vid laddning. Som bäst 13.5 volt.
Sagt o gjort efter nya batteriet med mer passande pol anslutningar (bult o mutter) så laddar maskiner 14+v och en timmes provkörning så livar allt igen ()p
Förbannade snåljåp
-
8 mil bus o lek på mätaren, hojjen går som en dröm ()p
-
8 mil bus o lek på mätaren, hojjen går som en dröm ()p
Då lägger vi in det i erfarenhetsbanken! Kul! ()p
-
Blir ev. En ny beställning på koppling/broms handtag snart.
Näven är väl förvisso inte läkt helt än men får fan lida i 2 dagar efter körning.
Blir iaf kortare än orginal då dom gärna ville slå i powermaddskydden och bågarna o för massa liv.
Går väl kanske kränga dom korta till nån intresserad?
Sen kanske de är dax o bygga nått stenskydd eller rent av lock till lyktorna, dom krashar ju på löpande band :/
Eller bara hänga på orginal igen, va ju mer ett projekt i ren tristess igentligen. Blir ju aldrig nått kvällsåka isf värt o nämna nu när maskinen blivit hobbyverksamhet.
-
Den är fet den där.
-
Det är ngt speciellt med Raptor! :headbang:
-
lyktorna e ju skitsnygga, köper dom om du mot förmodran vill sälja iväg dom. Har kollat din tråd o ska ändå vid tillfälle fixa ett set själv ()p
-
Den är fet den där.
Britsmar? Ja, faktiskt. ()p
-
lyktorna e ju skitsnygga, köper dom om du mot förmodran vill sälja iväg dom. Har kollat din tråd o ska ändå vid tillfälle fixa ett set själv ()p
Om och när jag skruvar bort dom så blir det typ självkostnadspris, just dom här är ganska tillyxade.
Nån 500:ing för besväret kanske.
Har t.ex sågat ur en reflektor och limmat i en ny.
Man köper ju 1 set på biltema och reflektorerna skiljer ju lite och jag har smällt samma lykta 2 ggr därav ingreppet.
(Ville använda den udda lyktan vid sista köpet)
Isåfall är de väl igentligen xenon kitten jag tar betalt för.
Har faktist en ny ide om lyktor som ska knåpas lite på när de finns tid ;)
-
Berätta mer om diin nya ide. Nu blev man nyfiken!
-
Ja kan ge 600 för dom lätt å ja köper dom direkt isf =)
Om och när jag skruvar bort dom så blir det typ självkostnadspris, just dom här är ganska tillyxade.
Nån 500:ing för besväret kanske.
Har t.ex sågat ur en reflektor och limmat i en ny.
Man köper ju 1 set på biltema och reflektorerna skiljer ju lite och jag har smällt samma lykta 2 ggr därav ingreppet.
(Ville använda den udda lyktan vid sista köpet)
Isåfall är de väl igentligen xenon kitten jag tar betalt för.
Har faktist en ny ide om lyktor som ska knåpas lite på när de finns tid ;)
-
Berätta mer om diin nya ide. Nu blev man nyfiken!
APP APP! :nono: en flicka berättar aldrig sin vikt :whip:
Ja kan ge 600 för dom lätt å ja köper dom direkt isf =)
får bli nån fika i priset också ()p
-
Mäh!?! Jaja, det blir spännande och se vad som kommer då.
-
ja hjälper du mig å montera dom så bjur ja mer än gärna på fika =)
-
Svingarms lager (bussning?) lite glapp, renoveringsats.
A-arms bussningar, sopslut... Packningarna halvägs på väg ut, renoveringssats.
Styrstams ... Busssning? Glapp, osäker på om de finns billigt på ebay.
Fotbroms länkage lite glappt,ny bult?
Bakaxel lager, sopslut. Dragit åt axelbulten ganska frekvent senaste transportresorna. Nya lager, ev ny lättare sving får se..
SunF däck blanka.
Sen kanske man skulle ta tag i o lacka avgassystemet i nya värmebeständiga pulverlacken.
Firman i kk, uppsagd.
950 mil på mätaren, dräptorn åker på hyllan för i år!
-
Mäh! Du kan ju inte ge upp. Riv - bygg -kör!
-
Sålde bilen, köpte en ludix 50cc med 21 mil på mätaren.
Stod o kickade i en kvart, måste leta upp manuell choke kit.
Döpa om tråden till britsmars moped. :banghead:
-
Svingarms lager (bussning?) lite glapp, renoveringsats.
A-arms bussningar, sopslut... Packningarna halvägs på väg ut, renoveringssats.
Styrstams ... Busssning? Glapp, osäker på om de finns billigt på ebay.
Fotbroms länkage lite glappt,ny bult?
Bakaxel lager, sopslut. Dragit åt axelbulten ganska frekvent senaste transportresorna. Nya lager, ev ny lättare sving får se..
SunF däck blanka.
Sen kanske man skulle ta tag i o lacka avgassystemet i nya värmebeständiga pulverlacken.
Firman i kk, uppsagd.
950 mil på mätaren, dräptorn åker på hyllan för i år!
Kazuma, 300mil, inga glapp, mönster på däck och fin sving. Byte?
-
Busskort
-
Har man stor K*k kan man köra moppe.
-
Jag måste få gång på min moppe nu känner jag...
-
Jag måste få gång på min moppe nu känner jag...
Behövs inte.
Din vita frigolithjälm säger allt om dig :)
-
öhh...fattar inte...
-
Nya värmebeständiga pulverlacken lät intressant, berätta mer...
Teckna egen firma, namnet har ju Hellman ordnat åt dig
-
Jag måste få gång på min moppe nu känner jag...
Lite off men det är ju bara Britsmars tråd och handlar ju faktiskt lite om ämnet.
Vad e det för moped??
-
Denna, http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46023.msg466838#msg466838 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46023.msg466838#msg466838)
-
Denna, http://www.atvforum.se/Forum/index
.php?topic=46023.msg466838#msg466838 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46023.msg466838#msg466838)
MB-5
Ronny nöjd
-
Ronny har köpt cdi o tspole till mig, kan bara vara cdin som felar. Prylarna ligger i jkpg och väntar, så vid nästa dalaresa ska skiten igång!
-
Ronny har köpt cdi o tspole till mig, kan bara vara cdin som felar. Prylarna ligger i jkpg och väntar, så vid nästa dalaresa ska skiten igång!
Blir med den hem från Dalarna då ()p
-
Blir med den hem från Dalarna då ()p
hmmm....ja...jag vet inte. Både för- och nackdelar. Den är ju vråltrimmad och turbokonverterad så här i civiliserade ( :hmmm: ) trakter kanske den inte passar så bra.
-
Nya värmebeständiga pulverlacken lät intressant, berätta mer...
Teckna egen firma, namnet har ju Hellman ordnat åt dig
Mjo, hade varit guld med pulverboxen o ugnen i en lite mindre firma o bara köra lego jobb, men kommer stå folk på kö för o köpa prylarna tyvärr.
Jo förstår du, jag har tagit hem ett kilo med matt svart pulverlack som är silikon baserad som enligt specifikation ska tåla temperaturer upp runt 600 grader.
Det härdar inte förrens 450 nämligen, så man får leta upp en mindre ugn eller rent av lägga på pulveret (som ändå smälter runt 200 som vi kör i våran anläggning, och dom flesta andra som lackerar också för den delen) uppe på firman och helt enkelt låta pulvret härda färdigt när det sitter på maskinen ()p
Enligt dom människorna jag pratat med som jobbat med pulvret så har dom flesta använt det i samband med grenrör och dylikt där dom bevittnat ett fullgott skick på lacken även långt över 600 grader (vid korta värmeökningar såklart).
Dock kommer det med en något högre prislapp, ca x4 dyrare än "vanlig" pulverlack. Jag hade en kontakt hos ÅF/leverantören så jag fick lite rabatt, men största problemet för en privatperson är ju alltid frakten (snordyrt) men eftersom vi ändå hade nått annat på väg hem så slank den med.
Tror ja gav en 500:ing, där rabatten säkert motsvarade 200 till, lägg då till frakten och det blir genast ganska dyrt.
Skulle uppskatta att 1 kg räcker till 3-4 helsystem, det mesta åker ju ut i filtrena eller på golvet tyvärr när det blir så skrymmande prylar o lacka.
Men första som blir lackat är ju mitt system, så får jag utvärdera finishen och hållbarheten.
-
Så nu är bakaxel lagrena bytta, det va inte så särskilt roligt.
Har provkört och blivit ännu mer osäker.
Hur varma blir lagrena/svingen igentligen?
Kan man dra "för hårt" på axelmuttern?
Ja har inte en aning :dntknow:
Drog en sjuhelvetes runda på e4:an typ 2 mil, svingen va knappt ljummen, drog 1-2 mil till med varvstoppet... 1 mil lite lugnare. Väl parkerad så är svingen aningen mer n ljummen, dock inte "jättevarm".
Nån som kan köra ner näven o känna efter, efter ni dratt nån liknande runda?
-
Ta raptor nr 2
-
Min bak är alltid lite småvarm efter ett par mil.
-
Kan väl vara både kedja och skivan som leder värmen :dntknow:
-
Kedjan är kall. Skivan är ju varm, men jag bromsar aldrig bak. Då dör man. Så skivan värms nog av svingen.
-
200nm eller om de va 220nm på den stora muttern
Skivan har nog en tendens o bli varm även fast du inte bromsar
Brukar känna på muttern efter nån mil ifall de skulle behövas dras åt
Är den lika varm på bromssidan som drevsidan?
-
Jag måste tyvärr erkänna att jag drog åt helvete för att den skulle sluta "glappa" över huvud taget när jag satte ihop allt, hade nämnligen lite konstiga gängor i slutet där.
Men tja, jo jag har ju en krokig skiva, dock använder jag inte bakbromsen som det är.
Kedjan va varm, men som sagt full kareta i 2-3 mil. Bromsoket va ju varmare än svingen helt klart.
Jag bedömmer "mitten" på svingen där man kan lägga hela handflatan.
Aja får väl bara köra på helt enkelt.
-
Kollade lite värme idag när jag kom till jobbet.
Kedja: Knappt ljummen (trots helt slut)
Klumpen: Strax över kroppstemperatur (gissningsvis 40-45)
Ok: Kallare
Skiva: Samma som ok
Bakaxel nära klump: Som klumpen.
Innebär det att min raptor är snabb.
-
Kollade lite värme idag när jag kom till jobbet.
Kedja: Knappt ljummen (trots helt slut)
Klumpen: Strax över kroppstemperatur (gissningsvis 40-45)
Ok: Kallare
Skiva: Samma som ok
Bakaxel nära klump: Som klumpen.
Innebär det att min raptor är snabb.
Min glöder av luftmotståndet !
-
sopslut maskin, säljes billigt
Reservdelsmaskin medföljer se bild 2
-
Måste man ta med reservdels maskinen?
-
Fan din e ju sopslut!
-
142 my ass
-
142 my ass
Den är helt feldrevad.
Jodå åkte efter när Britsmar provkörde.
740in visade 150!
Eller ne.....
Ingen 740 går i 150.....
-
Exakt
-
:-X
Utvecklingsavdelningen jobbar helgskift
-
Vad händer?
Neonljus?
-
Hel limmad med segt plastic padding.
Reflektorn satt knepigt, sprack lite grann :/
Men skit samma ska inte behövas iaf
Skalpell o blodvite o 15 minuter ()p
-
Ja men varför
-
den som lever får se
-
Sopprot
-
Parkeringsljus i orginal lycktan?
-
Om man känner det gänget rätt så lägger man inte ner denna energi på en fjuttig parklampa. Jag gissar på angeleyes med kurvljus och automatisk avbländning. Xenon/Led/Laser. Minst.
-
Den som lever får se ;)
-
Blir säkert skit fult då
-
Troligtvis. Och med tanke på att Britsmar har sina epalampor på sin hoj, så är väl risken stor att detta rassel hamnar på pelles. Suck.
-
Får ta en tur uppåt och ta ett allvarligt snack med pojkarna.
-
Sätter på en kanna, glöm inte smörrebröt bara danskjävel :knupple:
-
Ska bju på de torraste jag kan hitta
-
Jaha... och när kommer det fler filmer med Britsmar,
när han har sina mkt underhållande monologer med sig själv
-
Fan vet