ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Bagy skrivet 2 maj 2011 kl. 08:47:56
-
Hej,
jag har sökt runt på forumet men ej hittat det jag vill ha svar på.
1. Jag kan ju börja med den något underliga frågan, är jag för stor för en quad? Jag är 195cm lång och 105kg.
2. Köpa en ny SMC 500 RE för ca 65` eller köpa beg Raptor 700 för samma pengar?
Ni som tänker skriva nått som inte besvarar dessa frågor kan besöka en annan tråd och skriva av er.
Tack på förhand, MVH / Bagy
-
Ska du sträcka ut efter vägarna och anv den mest efter väg så funkar båda ungefär lika bra.
Ska däremot blanda körningen med allt möjligt som enduro, sandtag körning efter crossbana.
Då blir det lite fördel raptor
Frågan är ju hur rädd du är för att skruva. Risken finns för att du får skruva och delarna är inte gratis till yamma.
Så en ny med garanti känns tryggt om man är den typen. Men räkna även servicekostnaden på en ny.
Så har du lite att fundera på
-
Ska du sträcka ut efter vägarna och anv den mest efter väg så funkar båda ungefär lika bra.
Ska däremot blanda körningen med allt möjligt som enduro, sandtag körning efter crossbana.
Då blir det lite fördel raptor
Frågan är ju hur rädd du är för att skruva. Risken finns för att du får skruva och delarna är inte gratis till yamma.
Så en ny med garanti känns tryggt om man är den typen. Men räkna även servicekostnaden på en ny.
Så har du lite att fundera på
Okej, tack för svaret. Då blir det naturligtvis lite följdfrågor, vad kostar service intervallerna på en ny smc re 500?
Jag kommer köra 85% väg och 15% grus/skogsvägar.
Att skruva med bilar och snöskotrar är jag rätt hemma på. Dock så har jag ingen erfarenhet av fyrhjulingar.
Köpa en ny känns ju självklart tryggast, och jag tycker presonligen att smc re 500 är den snyggaste i prisklassen, bra mycket snyggare än raptorn. Och en smc re 500 så får man ju med allt extra som man vill ha. Dock så har ju dom flesta beggade raptorerna också utrustas med mycket tillbehör. Raptorn är bara intressant för allt som skrivs här på forumet om den, för att ta ett exempel så är det som att läsa telefonforum, allt där jämnförs med iphone, här jämnförs allt med raptorn.
Svårt val detta, får fundera vidare.
Tacksam för fler erfarenheter och råd!
MVH / Bagy
-
Jag personligen hade nog letat en raptor iaf..
tror utbudet är mkt större på eftermarknadsprylar till raptorn.. sen om jag fattat allt rätt så kräver den inte så mkt service, dvs bra om man kör mkt o långa sträckor..
fast jag har kollat på nya smc 500 o dom ser ju fina ut och nytt är ju nytt..
Men provkör det är det klart bästa provkör allt du kan köra även 450 maskiner mm
can am ds 450 har jag kört o dom e ju helt sjukt grymma, oroligt lätta o smidiga. 2 varv på crossbana så va man gode slut :djump:
Själv klurar jag på att få tag på en 450 i framtiden, men endast då som lekmaskin (terängreggad)
mvh markus
-
hej
jag var typ som du kolla fråga sen e dag tog jag steget körde å prova en å det blev en raptor 700r å skit va det går
lika lång å väger nästan lika mycket
var bor du. e det inte långt bort kom å prova min ...
-
hej
jag var typ som du kolla fråga sen e dag tog jag steget körde å prova en å det blev en raptor 700r å skit va det går
lika lång å väger nästan lika mycket
var bor du. e det inte långt bort kom å prova min ...
Tack för svaren!
För att förklara ytterligare, jag kommer att i princip använda den som en andra bil. Jag bor ca 1,5 mil ut på landet från stan. Kommer att gå många repor tur och retur till stan.
Jag ska kolla runt lite i trakten och se vilka som servar SMC och försöka få fram lite priser på service. Yamaha har vi inte i närheten, men finns ju verkstäder som lär serva dom också.
Det finns inte i till ex .pdf filer från dessa olika fabrikat där service listas?
Holmis: Jag bor 7mil norr om Gävle. Du? hade varit fint med en provtur.
MVH / Bagy
-
Tänk även på detta med besiktning.
En ny SMC behöver inte besiktigas förrän om fyra år, medan en begagnad Raptor kanske skall besiktigas NU, och då drar det med en del jobb som typ byta lampor osv.
Vill du utrusta din maskin med godis så är utbudet till SMC rätt tunt medan det till Raptorn är desto större.
SMC:n har förgasare med munstycken, choke och sånt... det slipper man på Raptorn.
Det finns fördelar på båda!
Eftersom jag bor i Småland så skulle jag knappast köpa nytt eftersom det helt enkelt är dyrt.
Det finns massa på Blocket, men priserna är inte alltid så verklighetsförankrade... en del tror tex att de HÖJER värdet genom att serva sin maskin och lägger till den summan i "utrustningslistan" osv...
Begagnat har alltid en viss risk förknippat men hittar man en vettig maskin så är i alla fall jag alltid villig att ta en sådan risk om man då samtidigt sparar 20-50 000...
För efter ett halvår är det ju begagnat i alla fall.
En SMC för 40 eller en Raptor för 60 hade jag satsat på, och då till 99% självklart på en Yamaha eftersom du där får ett helt annat effektregister, enormt tillbehörsutbud och lägre värdeminskning.
Gällande service så bör alla som kan serva en SMC även kunna serva en Yamaha.
Detta gäller självklart även tvärtom, men då är ofta villigheten hos servicefolket rätt mycket lägre... de KAN, men de vill inte.
-
Jag köpte en sprillans ny SMC 500 racing Edt...ett kap för 65k måste jag säga,tanken fanns inte ens att lägga såna pengar på en beggad raptor eller annan hjuling för den delen med några hundra mil på mätarn.
Väldigt trevlig maskin på vägen och ett riktigt bra klipp i motorn,sen att den är en av dom om inte den snyggaste hjulingen på marknaden är bara ett plus ()p
servicekostnad på Wildcaten ligger runt 1700 respektive 2600:- för liten och stor service,,service intervallen är 30mil 100mil sen 200mil mellan varje service...men sen när garantin är slut så äre ju bara att serva själv för bråkdelen av dom summorna.
skulle dock vara kul att testa en Raptor nångång och se om det är så stor skillnad som alla vill få det till
oavsett vilken du köper så kommer du få många roliga mil garanterat
-
jag bor i Höganäs 2 mil utan för Helsingborg du e hjärtlig välkommen
-
Utan tvekan en begagnad Raptor, Yamaha har mer erfarenhet, och troligtvis bättre kvalitet.
Men jag kan ha fel, men du vet va jag skulle gjort
-
Tusen tack för svaren.
Jag har kommit fram till att det är såklart som ni skriver, självklart har Yamaha bättre kvalitet och säkerligen bättre utbud som eftermarknads prylar. Men jag har ändå inte låta bli att tänka att en Ny Smc Re 500 är bättre. Just för att den är ny, ingen annan har bytt olja på den ingen annan har haft i fel olja i den, ingen har rullat med den, ingen har pressat den, ingen annan har sutttit på den.
Kan kvaliten verkligen vara så fruktansvärt mycket bättre så man kan säga att en beg 3-400 mil raptor är mer hållbar än en ny 0 mil smc re?
Ejan: Var bor du? Bor du i närheten kanske man får sig en provtur?
Holmis: Helsinborg? :) Där var jag på roadtrip för 2 år sen, åkte nonstop hem därifrån, 88mil enkel det gör jag aldrig om :) Men tack ändå :)
MVH / bagy
-
bagy Jag bor i Dalarna/Borlänge så bor du i närheten så får du självklart testa den och sen om du gillar den så äre bara att åka till Tommys motor som ligger strax utanför staden och köpa en ()p
-
Kan kvaliten verkligen vara så fruktansvärt mycket bättre så man kan säga att en beg 3-400 mil raptor är mer hållbar än en ny 0 mil smc re?
3-400 mil är ingenting.
Påskhelgen körde jag 130-140 mil i och förra helgen hade jag bara möjlighet att köra en av dagarna men då blev det 80 mil... så som sagt, 400 mil är INGENTING.
Nytt är nytt ja, och Raptorerna börjar få problem med elen då den ofta byggts om rätt knapphändigt, men det är en helt annan maskin än en SMC.
Både i utförande och i kvalité och i prestanda.
Om du tex kör i skogen och fastnar mellan nån sten och ett träd, då kan man med Raptorn pressa sig igenom, plasten böjer sig och sen inte mer med det.
På SMC:n är plasten avsevärt mycket hårdare och spricker betydligt tidigare.
På Raptorn kan du dubbelvika plasten utan att den spricker... då missfärgas den oftast iofs, men andra plaster spricker långt innan den dubbelviks.
Det är bara ETT exempel på skillnader som inte syns i teknisk spec.
MEN, nytt är som sagt nytt, och vill man satsa på nytt så gör man ju självklart det.
En sak till att betänka är detta med finansiering, inte alla som betalar kontant och ej heller alla som kan få lån på banken.
MEN, då kan en dörr öppnas om man köper av handlare som kan fixa finansiering, och då oftast på nytt.
Värdeminskningen (det är ju DET som är kostnaden, inte inköpspriset) blir dock större på en ny SMC än vad den blir på en begagnad Raptor... men som sagt, nytt är nytt och om du köper en SMC är det rätt enkelt att byta upp sig, medan det med en Raptor är betydligt svårare... ()p
-
På SMC:n är plasten avsevärt mycket hårdare och spricker betydligt tidigare.
På Raptorn kan du dubbelvika plasten utan att den spricker... då missfärgas den oftast iofs, men andra plaster spricker långt innan den dubbelviks.
Det är bara ETT exempel på skillnader som inte syns i teknisk spec.
Det som inte heller syns är prisskillnaden på plasten om man måste köpa ny plast till raptorn.
Nu kan jag inte säga att jag har rätt, men undra om det inte var ca 8 000 för en ny org bakdel.
Nån annan som vet priset får gärna skriva in det om ni törs. ;)
-
Det spelar ju inte så stor roll vad det kostar då det mer eller mindre är omöjligt att förstöra plasten... men Yamaha har knappast billiga delar nej.
...men som sagt, man behöver sällan delar.
-
Det spelar ju inte så stor roll vad det kostar då det mer eller mindre är omöjligt att förstöra plasten... men Yamaha har knappast billiga delar nej.
...men som sagt, man behöver sällan delar.
Hur kul är det att köpa en skabbig yammaha med repor och matt plast när man köper den beggad. För repig blir den iaf även om det är en yamma.
Finns faktiskt köpare som vill ha puts.
Sedan är det ju det här med vinter, skulle vilja se vilken yamma plast som håller i -20 dubbelvikt. (vet att det inte är så många som kör när det är så kallt men ibland måste man ju och då är man nog lite stressad och vill hem fort, lätt att det blir misstag i skogen då)
Fast taiwanplasten sticker nog snabbare det är självklart.
-
Kan kvaliten verkligen vara så fruktansvärt mycket bättre så man kan säga att en beg 3-400 mil raptor är mer hållbar än en ny 0 mil smc re?
3-400 mil är ingenting.
Påskhelgen körde jag 130-140 mil i och förra helgen hade jag bara möjlighet att köra en av dagarna men då blev det 80 mil... så som sagt, 400 mil är INGENTING.
Nytt är nytt ja, och Raptorerna börjar få problem med elen då den ofta byggts om rätt knapphändigt, men det är en helt annan maskin än en SMC.
Både i utförande och i kvalité och i prestanda.
Om du tex kör i skogen och fastnar mellan nån sten och ett träd, då kan man med Raptorn pressa sig igenom, plasten böjer sig och sen inte mer med det.
På SMC:n är plasten avsevärt mycket hårdare och spricker betydligt tidigare.
På Raptorn kan du dubbelvika plasten utan att den spricker... då missfärgas den oftast iofs, men andra plaster spricker långt innan den dubbelviks.
Det är bara ETT exempel på skillnader som inte syns i teknisk spec.
MEN, nytt är som sagt nytt, och vill man satsa på nytt så gör man ju självklart det.
En sak till att betänka är detta med finansiering, inte alla som betalar kontant och ej heller alla som kan få lån på banken.
MEN, då kan en dörr öppnas om man köper av handlare som kan fixa finansiering, och då oftast på nytt.
Värdeminskningen (det är ju DET som är kostnaden, inte inköpspriset) blir dock större på en ny SMC än vad den blir på en begagnad Raptor... men som sagt, nytt är nytt och om du köper en SMC är det rätt enkelt att byta upp sig, medan det med en Raptor är betydligt svårare... ()p
Jo tar man den på avbetalnin är det väll en fördel om den är ny då man har garanti tycker ja, tråkigt att stå med rasad maskin och lån på 30k. Personligen skulle jag alldrg köpa en leksak på avbetalning. Men som sagt alla har olika jobb och utgifter.
Jag vet vad jag hade gjort iaf
-
Hur kul är det att köpa en skabbig yammaha med repor och matt plast när man köper den beggad. För repig blir den iaf även om det är en yamma.
Finns faktiskt köpare som vill ha puts.
Ingen tvingar väl puts-kategorin att köpa just en repig Raptor, eller?
Det finns många som kör sina Raptorer enbart på väg och de hålls repfria i tusentals mil.
Personligen köper jag hellre med några repor så slipper man lipa när man gör de första egna... för kör man där det är kul, ja då blir det repor.
Nu handlade dock inte tråden om repor.
-
Ska man köpa nytt för och slippa meka så ska man ha återförsäljaren på bekvämt avstånd för nya fordon är knappast felfria, det är när det är nytt som det kan behöva justeras och trixas för att allt ska lira som det ska. Jag själv tycker om att köpa begagnade fordon med lite mil på mätaren och som skötts om som de ska så har den första ägaren fått svära och lämna in på garanti och ta den stora värdeminskning som infaller direkt när man skriver på ägarbeviset ( smålänning ) i frågan Raptor eller SMC så kan ju bara du bestämma vad du vill ha, vilken du tycker är snyggast, vilken du sitter bäst på osv. bägge är säkert jättebra men en av dom passar troligtvis dig bättre. provkörning är väl som vanligt svaret. Ska du göra en bra affär så kan du aldrig jämföra en ny och en begagnad för vilket märke det än är så förlorar den nya.
-
Ska du göra en bra affär så kan du aldrig jämföra en ny och en begagnad för vilket märke det än är så förlorar den nya.
Instämmer i allt.... vi smålänningar tänker nog rätt lika trots milen emellan... :whip:
Till ovanstående citat vill jag dock tillägga "ur ekonomisk synpunkt".
-
Det spelar ju inte så stor roll vad det kostar då det mer eller mindre är omöjligt att förstöra plasten... men Yamaha har knappast billiga delar nej.
...men som sagt, man behöver sällan delar.
Reservdelar är inte så himla billigt hos Yamahahandlare i Sverige nej, men världen är bra mycket större än Sverige o en koll på tex E-bay visar på snorbilliga reservdelar. Dessutom en massa kul grejer som man inte kan hitta till SMC eller andra mer eller mindre okända kines och Taiwanmärken.
Ett exempel är det i stort sett enda som går sönder på en Raptor 700, nämligen bakaxellager:
http://viewitem.eim.ebay.se/YAMAHA-RAPTOR-700-YFM700-REAR-Wheel-AXLE-Bearing-KIT/370326511198/item
421:- inkl frakt till postlådan där man bor för ett komplett lagerkit med packboxar o allt kan väl inte kallas dyrt.......
-
Återigen tack för era råd och tankar kring detta. Skönt att se att ni är lite färgade, den maskin ni ägt eller äger snackar ni gott om och inte den andra : ) Men det är så det ska vara, jag skulle aldrig köpa nått annat än Lynx på snöskoter sidan heller : )
Nog om det, jag får nog ta mitt pick och pack och åka för att testa båda modellerna.
En snabb titt på blocket just nu ger mig detta utval av Yamaha Raptor som är vägreggad:
okända mil obes 58000:- -07
470 mil 59900:- -07
okända mil 69000:- -06
400 mil 80000:- -07
okända mil 72000:- -06
470 mil 74000:- -07
Dessa maskiner är 4-5 år gamla. Visst vissa av dom ser ruskigt fin ut, vissa har bytt plast osv..
Detta bevisar dock att dom står sig rätt bra i värde, vad kostade en raptor 700 ny i sverige år 2006? Nu ligger en ny på ca 88-100`
Detta med att ha ÅF nära låter väldigt logiskt, och jag har kollat runt lite och jag har ÅF för Dinli,Goes,Smc ca 1 mil därifrån jag bor. Dock har han bara Goes 520 steel? inne i butiken.
Yamaha har jag närmast 7 mil till. Så inte så blodigt långt det heller.
Såg att ni diskuterade lån/avbet innan. Och ja det kommer att tas ett lån på drygt hälften av maskinen. Jag har alltid haft billån och huslån, det är ju upp till var och en vad man vill låna pengar till. Dock skulle jag aldrig ta till ex en platt-tv på avbet : )
Aja får se till att jag kommer iväg och får testa dom olika!
Tack igen!
MVH / Bagy
-
Jag har sett samma mönster som du de flesta som säljs är 06/07
4år från registrering, är det dags att sälja för det är första besiktningen som hägrar?
-
Jag har sett samma mönster som du de flesta som säljs är 06/07
4år från registrering, är det dags att sälja för det är första besiktningen som hägrar?
Det hade jag inte tänkt på fakiskt, och jag har heller ingen koll på vad bes innebär i pengar, men nån skrev nått tidigare om detta har jag för mig.
-
Jag sitter i lite samma båt som trådskaparen gör.
Har ju en aning ang varför alla vill sälja nu vid bes, kan bero på att nästan alla godkända delar som man måste ha har försvunnit mellan ägarna genom åren.
Precis som alla har olika smak, så även alla olika patent hur saker och ting ska göras, med ljus avgas mm, vissa idéer är bra andra inte så genomtänkta.
För hur många åker omkring med drezel grod ögon fram eller borils äckliga framlampa.
Nytt är nytt dock en ekonomisk förlust på antal tusen direkt man skriver på pappret, men samtidigt så får man köra 4 år innan man har nått att göra med staten.
Såg det var en firma i Stockholm som sålde nya raptor 11 för runt (90) reg och klar, fanns även det bättre ombyggnads borile att välja.
Men när man redan är uppe i så mycket pengar då är ju även renegade intressant, nej nu spårade det ur. ;D
Är själv långt över 2m strecket och jag själv sitter bekvämare på raptorn, vet inte hur man sitter när man är under 2m det får andra förklara. :lol:
-
Nytt är nytt dock en ekonomisk förlust på antal tusen direkt man skriver på pappret, men samtidigt så får man köra 4 år innan man har nått att göra med staten.
Även en nybesiktigad maskin ger ju viss respit... två år. ()p
Jag köpte en -07:a nästan helt ny... tror den hade gått typ 70 mil på någon månad.
Allt var som nytt.
För 80 000:- med vägdäck och massa prylar.
Sålde undan extragrejer (typ väghjul) så då blev priset typ 73 000:-
Körde med den i tre-fyra år (sista tiden med körförbud pga utebliven besiktning) och extrautrustade den endast med nya däck och fälgar under alla år.
Sålde den nu i våras med massa elfel och jordfel samt obesiktigad men helt utan fel i övrigt för 48500:-
73-48,5=24,5
Den kostade alltså 6-700 kronor i månaden... inklusive alla reparationer!
(som det ju inte blev några...)
De som köper nytt skall ha en ekonomisk smäll, så är det.
Så som begagnad skall man INTE ge de priserna som räknades upp här anser jag... särskilt inte obesiktigade.
Beror iofs lite vad det är för tillbehör osv, milen spelar däremot mindre roll.
-
Hej igen,
tog mitt pick och pack och åkte för att prova på lite, åkte till Bil & Fritid i Sandviken. Trodde dom hade en Wildcat Re inne men det hade dom inte.
Därimot hade han en KÖNIGSER 542CR som jag testade, och som försäljaren sa var i princip samma maskin, någon som vill styrka det?
Den hade gått 7km och han ville ha "demopris" 56` 2010
Tyckte den gick riktigt bra! Dock sa min sambo när hon såg mig komma på den, "du ser ut som en jätte på den där"
Testade även en SMC Jmax 700, satan vilken bjässe till maskin! Den var väldigt trevlig att köra. Dock trist med automat. Såg på mätarn att "max hastigheten" hade varit 121 km/h, sen var den ju riktigt pigg också!
Jag kom bara hem än mer osäker på vad jag vill ha! :)
Är Wildcaten bättre än KÖNIGSER 542Cr´en?
Nu vet jag att jag går ifrån topic när jag blandar in två andra modeller, men nu är jag så osäker! Sorry
MVH / Bagy
-
Åk till Tuppz i Bollnäs och kolla lite, där har dom roliga maskiner med variator. ()p
Jag var upp till Skärså och handlade min Outlander, köpt från Tuppz.
Om du känner dig det minsta sugen på en 4x4, då ska du nog se till att testa en sån mer. På grusväg och i lite terräng, lite trist att köpa en quad och sen ändå gå och snegla på 4x4 maskiner.
Gubben jag köpte min maskin av, han åkte över 2500 mil med den. Vägdäck hade han också, så nog går det att nöta väg också.
På vintern är det ju bra med 4x4 också, och ifall man vill dra någon vagn eller ploga lite så är det ju fint också.
Men vill man åka en del över 100-strecket så tror jag en quad är bättre, då kan man ju anpassa mer med drevning och så. Och dom är ju mkt lättare, så det blir väl lite busigare per hk. Fast ska man åka fort och smidigt så är en mc bättre...
-
Jasså det är du Andreas ;)
Klart du ska ha 4x4, men INTE en SMC!
Åk till Tuppz och prova en riktig istället.
Men ska du ha quad så är det Raptor som gäller, inte nån Kina.
-
Tjena Emil!
Smc är inte Kina, det är Taiwan! Och Wilcaten har Japan motor (Subaru). Är inte direkt sugen att lägga så mycket pengar på ett märke som yamaha,suzuki eller liknande.
Jag kommer troligen att köpa nytt har jag bestämt mig för. Känns bättre helt enkelt.
Raptor var ett alternativ länge, dock känns det som dom som finns att välja bland har för många mil och känns lite risiga, dessutom är det dags för bes på dom flesta.
Ska fundera vidare, men troligen lutar det åt en quad. Jag kommer nöta väg troligen 90% av milen jag kommer köra. Känns som en 4*4 blir för mycket då.
Vi får la se!
-
http://www.blocket.se/ostergotland/Dahlback_Edition_Raptor_700_ev_byte_motorbat_33728430.htm?ca=13&w=3
Den är värd att kolla upp tycker jag! ()p
-
Hej igen,
tog mitt pick och pack och åkte för att prova på lite, åkte till Bil & Fritid i Sandviken. Trodde dom hade en Wildcat Re inne men det hade dom inte.
Därimot hade han en KÖNIGSER 542CR som jag testade, och som försäljaren sa var i princip samma maskin, någon som vill styrka det?
Den hade gått 7km och han ville ha "demopris" 56` 2010
Tyckte den gick riktigt bra! Dock sa min sambo när hon såg mig komma på den, "du ser ut som en jätte på den där"
Testade även en SMC Jmax 700, satan vilken bjässe till maskin! Den var väldigt trevlig att köra. Dock trist med automat. Såg på mätarn att "max hastigheten" hade varit 121 km/h, sen var den ju riktigt pigg också!
Jag kom bara hem än mer osäker på vad jag vill ha! :)
Är Wildcaten bättre än KÖNIGSER 542Cr´en?
Nu vet jag att jag går ifrån topic när jag blandar in två andra modeller, men nu är jag så osäker! Sorry
MVH / Bagy
Jag vet att det är Taiwan men det är fortfrande ingen märkesmaskin...
Visst är det väl skönt med en ny men jag skulle hellre köpt en beggad Raptor ändå.
Raptorn går betydligt mkt bättre, mycket större utbud på delar, bättre kvalite, man slipper alla barnsjukdomar och den står sig bättre i pris för om du köper en SMC nu och vill byta om några år så har den sjunkit massor i pris, speciellt om man köper den ny.
Köp en Raptor!! ;) ()p
-
Raptorn som callahan länkade till var riktigt mysig, köp den ()p
-
dessutom är det dags för bes på dom flesta.
Förstår inte problemet med SBP, har läst det i flera trådar :hmmm:
Menar du lysen mm. så är det väl bara se til att man får med allt vid köp alt. pruta såpass att det blir kul att åka till SBP ;)
-
Nu är det bestämt och klart! Mer säger jag inte! :)
-
nej!, gör inte en Grönis du också ;)
-
Har du redan hämtat den också? :)
-
Grönis, haha!
Thyren: nej, kommer dröjja ett tag! Du får komma ner och kika sen när den är hemma.
-
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=35529.0
Den blev det, gjorde 101 mil idag när jag hämta den! Känns väldigt bra!
-
Härligt!! ()p
Hörde du var ute och körde lite idag :)