ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: motorbiten skrivet 9 november 2010 kl. 20:24:36

Titel: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: motorbiten skrivet 9 november 2010 kl. 20:24:36
Det skrivs väldigt lite om den nya uppdaterade modellen Dinli 700+ som kom i somras som 2011 års modell.
Den är uppdaterad på väldigt många punkter.

Motor och drivlina:
Växellåda.
Motorblock.
Oljekanaler.
Högre vridmoment 54 NM mot tidigare 48 NM.
Drivaxlar.
Elmotor till diffar och 4wd.

Chassie:
Mjukare och tjockare plast.
Handtag för passagerare.
Varningsdekaler på svenska.
Förstärkt ram.
Nya svetsar (nya robotar i fabriken).
A-armar fram och bak.
Geometrin i framvagnen är modifierad.
Lättare styrning.
3500 LBS winch med fjärrkontroll är standard.
Nya gummihandtag.
Uppdaterade stötdämpare.
Ny färgsättning.

Det har sålts väldigt många exemplar av den nya modellen men det verkar inte finnas några fel eller brister alls.
Kan det vara så att Dinli 700 nu fungerar så bra att det inte finns några fel att skriva om?
Jag har faktiskt inte hört talas om ett enda garantiåtagande på den nya modellen.
Vad har ni som äger en 2011 för erfarenheter?
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: tjomme o fia skrivet 20 november 2010 kl. 09:38:17
*asg* kan även vara skrivkramp :lol:
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: MrGoose skrivet 20 november 2010 kl. 20:27:51
Går det bra att sätta 11:ans plast på 09:an (sitter fästen mm lika..)
Börjar ju bli lite slitet.. :)
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Atv Roslagen skrivet 29 mars 2011 kl. 21:04:21
Det skrivs väldigt lite om den nya uppdaterade modellen Dinli 700+ som kom i somras som 2011 års modell.
Den är uppdaterad på väldigt många punkter.

Motor och drivlina:
Växellåda.
Motorblock.
Oljekanaler.
Högre vridmoment 54 NM mot tidigare 48 NM.
Drivaxlar.
Elmotor till diffar och 4wd.

Chassie:
Mjukare och tjockare plast.
Handtag för passagerare.
Varningsdekaler på svenska.
Förstärkt ram.
Nya svetsar (nya robotar i fabriken).
A-armar fram och bak.
Geometrin i framvagnen är modifierad.
Lättare styrning.
3500 LBS winch med fjärrkontroll är standard.
Nya gummihandtag.
Uppdaterade stötdämpare.
Ny färgsättning.

Det har sålts väldigt många exemplar av den nya modellen men det verkar inte finnas några fel eller brister alls.
Kan det vara så att Dinli 700 nu fungerar så bra att det inte finns några fel att skriva om?
Jag har faktiskt inte hört talas om ett enda garantiåtagande på den nya modellen.
Vad har ni som äger en 2011 för erfarenheter?

Inte ett fel!!!!
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: SugBritt skrivet 11 april 2011 kl. 18:48:33
*asg* kan även vara skrivkramp :lol:
:D :D :D
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: turbokicken skrivet 18 augusti 2011 kl. 09:01:00
Någon som har fått problem med era 700+ -11?

eller har dom lyckas med att ta bort barnsjukdomarna?

mvh johan
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Taxi-Micke skrivet 18 augusti 2011 kl. 20:09:24
Någon som har fått problem med era 700+ -11?

eller har dom lyckas med att ta bort barnsjukdomarna?

mvh johan

Antingen är dom väldigt bra eller så är det inte någon som vågat köpa en efter skandalen med 2009-2010-års modeller. Men har dom fått iordning växellådan så ska det vara en riktigt bra maskin.
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Lady Trisha skrivet 19 augusti 2011 kl. 08:42:35
Dinli 700 2011, endast 160 mil dock inga problem so far = nöjd!
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: turbokicken skrivet 20 augusti 2011 kl. 15:55:06
okej kanske ska ner och köpa en beg. -11 men man är ju lite klyven på om man vågar köpa den, men det är ju garanti på den, och om lådan rasar så rasar den väl 1 vecka efter att garantin gått ut  :)
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: turbokicken skrivet 20 augusti 2011 kl. 15:57:48
Dinli 700 2011, endast 160 mil dock inga problem so far = nöjd!

okej så bra! är den törstig om man åker på landsväg? stämmer det att den gör ca 105km/t enl. mätaren då.? det tråkiga med 700 är ju att den ska servas så ofta  :(
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Lady Trisha skrivet 20 augusti 2011 kl. 23:11:30
Dinli 700 2011, endast 160 mil dock inga problem so far = nöjd!

okej så bra! är den törstig om man åker på landsväg? stämmer det att den gör ca 105km/t enl. mätaren då.? det tråkiga med 700 är ju att den ska servas så ofta  :(

Nej upplever den inte törstig och ja den  går upp i 105 (och kanske lite till) enligt mätaren :P

Den är servad på 100 mil, måste kolla när nästa service är faktiskt
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: turbokicken skrivet 21 augusti 2011 kl. 16:57:18
Okej tack. kanske får bli en dinli då. ska testköra en i morgon så hur dom går på väg.
har bara halv mil till jobbet så det är inga längre sträckor.

mvh johan
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Swedish Performance Offroad Parts/spop.se skrivet 21 augusti 2011 kl. 17:50:27
Vi på Swedish Performance har testat Dinli 700 2011 årsmodell,
och har bra kontakt med våra återförsäljare som säljer dessa.
Enligt oss och dem har nu Dinli 700 blivit en bra maskin för sin prisklass.

Mvh Swedish Performance Offroad Parts/SPOP
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: turbokicken skrivet 21 augusti 2011 kl. 19:16:58
Vi på Swedish Performance har testat Dinli 700 2011 årsmodell,
och har bra kontakt med våra återförsäljare som säljer dessa.
Enligt oss och dem har nu Dinli 700 blivit en bra maskin för sin prisklass.

Mvh Swedish Performance Offroad Parts/SPOP

okej låter bra, kanske barnsjukdommarna är borta nu och dom fixat en låda som håller  :)

mvh johan
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: motorbiten skrivet 30 augusti 2011 kl. 22:43:24
Vi har fortfarande inte haft några reklamationer på Dinli 700 2011.
Den fungerar riktigt bra nu. :)
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Lady Trisha skrivet 31 augusti 2011 kl. 00:05:12
Känns riktigt skönt att höra, kanske det "dåliga" ryktet dom dragit på sig med tidigare årsmodeller kan tvättas bort äntligen! ;)

Vi har fortfarande inte haft några reklamationer på Dinli 700 2011.
Den fungerar riktigt bra nu. :)

Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: DinliRobban skrivet 31 augusti 2011 kl. 02:12:25
Tjena.
Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.
Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.
Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt  :(veryangry): problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.
Så det mest irriterande är växlarna.
Tacksam om nån har nåt tips.
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Taxi-Micke skrivet 31 augusti 2011 kl. 10:23:31
Tjena.
Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.
Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.
Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt  :(veryangry): problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.
Så det mest irriterande är växlarna.


Tacksam om nån har nåt tips.

Kolla upp från vilken tid din motor är tillverkad. Min började som trögväxlad, fortsatte med ett tjutande när man backade och slutade med ett växellådsras.
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Lady Trisha skrivet 31 augusti 2011 kl. 18:51:19
Vilken tid?

Jag tycker den började något trög men blivit bättre, inget vinande :-)
Tjena.
Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.
Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.
Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt  :(veryangry): problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.
Så det mest irriterande är växlarna.


Tacksam om nån har nåt tips.

Kolla upp från vilken tid din motor är tillverkad. Min började som trögväxlad, fortsatte med ett tjutande när man backade och slutade med ett växellådsras.
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Taxi-Micke skrivet 31 augusti 2011 kl. 20:23:08
Vet inte hur långt in på 2010 som det tillverkades växellådor med problem men det borde gå att spåra med motornumret.
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: DinliRobban skrivet 1 september 2011 kl. 00:27:35
Tjena.
Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.
Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.
Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt  :(veryangry): problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.
Så det mest irriterande är växlarna.


Tacksam om nån har nåt tips.

Ska kolla upp det.
Tack för tipset.
Har dock inga konstiga ljud....

Kolla upp från vilken tid din motor är tillverkad. Min började som trögväxlad, fortsatte med ett tjutande när man backade och slutade med ett växellådsras.
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: jonny800 skrivet 14 september 2011 kl. 01:07:02
Tjena.
Hämtade ut en -11 i vintras, enda strulet jag haft är att det kom in fukt under limpan så att det ärjat på batteriet. Felet där va att ena fästet till limpan va böjt. Blev en ny limpa inga probelm med det sen dess.
Nästa probelm va att efter att maskinen varit på service så envisades tändhatten med att lossna, pillade bort en gummibit o nu sitter den.
Körde trail tävling i nyköping då blev jag riktigt  :(veryangry): problem hela tiden med att få i backen. Har testat att virda ner tomgången men detta har inte hjälpt.
Så det mest irriterande är växlarna.


Tacksam om nån har nåt tips.

hej jag är ingen expert men kan tänka mig att variatorn inte riktigt vill släppa greppet därav tryck på dreven i lådan och därmed svårväxlad kan ju vara värt att kolla upp. hoppas du får till det :)
Ska kolla upp det.
Tack för tipset.
Har dock inga konstiga ljud....

Kolla upp från vilken tid din motor är tillverkad. Min började som trögväxlad, fortsatte med ett tjutande när man backade och slutade med ett växellådsras.
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: jonny800 skrivet 14 september 2011 kl. 01:10:30
vart svar mitt i gamla texten gör ett nytt försök ;D

hej jag är ingen expert men kan tänka mig att variatorn inte riktigt vill släppa greppet därav tryck på dreven i lådan och därmed svårväxlad kan ju vara värt att kolla upp. hoppas du får till det
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: Taxi-Micke skrivet 14 september 2011 kl. 23:35:36
vart svar mitt i gamla texten gör ett nytt försök ;D

hej jag är ingen expert men kan tänka mig att variatorn inte riktigt vill släppa greppet därav tryck på dreven i lådan och därmed svårväxlad kan ju vara värt att kolla upp. hoppas du får till det

Det är likadant på min och jag har ju en hyggligt ny växellåda  :lol:
Ibland är den svårväxlad så man får gunga den en gång och bromsa fast den.
Titel: SV: Allt om Dinli 700 Centhor 2011
Skrivet av: jonny800 skrivet 15 september 2011 kl. 01:00:02
vart svar mitt i gamla texten gör ett nytt försök ;D

hej jag är ingen expert men kan tänka mig att variatorn inte riktigt vill släppa greppet därav tryck på dreven i lådan och därmed svårväxlad kan ju vara värt att kolla upp. hoppas du får till det

Det är likadant på min och jag har ju en hyggligt ny växellåda  :lol:
Ibland är den svårväxlad så man får gunga den en gång och bromsa fast den.

tänkte mig lite som om man har stannat i en backe med en bil slår av bilen med växeln i och låter den rulla mot änd läge då är det ju typ omöjligt att växla blir ju samma om variatorn inte riktigt vill släpa greppet för mjuk fjäder borde gå att prova men då kanske den blir ryckig att starta med :hmmm: :hmmm: