DINLI 450 är ju helt klart den mest prisvärda maskinen om du nu inte ska åka cross eller hoppa 25m ()p ()p
DINLI :headbang:
Men som snowgubben skrev så e de åkerkörning grusväg å dyl han ska köra å inga 20 meters hopp han ska ha maskinen till,Å då funkar en DINLI 450 helt utmärkt ()p ()p
Att det alltid ska bli sånt här tjafs så fort någon skriver att DINLI e en bra maskin :banghead: :banghead:
Kör man som en kärring så håller allt :whip:
Allt går ju att köra sönder i molekyler om man vill det ;) å i a fall som vi åker så e de då förvånandsvärt att DINLI inte går av,då de flesta tycker att de e en så dålig maskin :hmmm:
Nä skippa nu snacket pojkar å gilla läget att DINLI är en maskin somhåller betydligt bättre både i kvalite å comfort än vad ni vill ha sagt ()p ()p ()p
Att den inte e bra som crossmaskin beror ju på vikt å dämpare å inte på att den inte pallar med det.
Vi åker ju enduroslinga tillsammans med olika märkesmaskiner å där e de då så att de e chauffören som styr å inte märket till syvende å sist ()p ()p ()p ()p
Har kört min LTZ 400 i 1½ år å det ända jag fixat är Service å lufttryck..
:headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
Jo det är därför man ser massa dinlis på tävlingar ()p Kom till insikt nån gång å inse att de e skillnad på maskiner å maskiner!! Dinli måhända funkar osv, men du kan faktist inte jämföra dom me t.e.x en suzuki, yamaha, ktm, honda, kawa. Va du än säjjer så E de faktiskt så :)
Jo det är därför man ser massa dinlis på tävlingar ()p Kom till insikt nån gång å inse att de e skillnad på maskiner å maskiner!! Dinli måhända funkar osv, men du kan faktist inte jämföra dom me t.e.x en suzuki, yamaha, ktm, honda, kawa. Va du än säjjer så E de faktiskt så :)
Dags för dig att läsa denna artikel tycker jag.
http://www.atv-quad.se/scripts/nyhetsarkiv_atv.php?artikel_id=11128 (http://www.atv-quad.se/scripts/nyhetsarkiv_atv.php?artikel_id=11128) ;)
Hmmmmmmm.Ja förstod inte riktigt vad du menar, men om du menar att jag gjort en del åtgärder på min (som är första modellen i sverige) som gör den bättre och därför klarar av min körning. eller.
Ja det var det jag menade: "(och den känns bättre än ny (beror ju på att jag åtgärdat brister på en nytillverkad maskin, dämpare, smörjnipplar och en liten höjning bak) "
Jag kan väl tillägga att som alltid så får man det man betalar för... Går inte å blunda för det :dntknow:
Så är det bara!!!!!!! :rtfm:
Låt Grabben bestämma själv !!!! Det finns köpare av SKODA oxå !!!!
om ni undrar varför jag kallar dinli för dinkitoy så är det för att polarn kör en och det bara sprutar saker kring den när vi kör
plast. drivaxel. diff. läckande kylarslang. oljelampa lyser.elfel. säkert mer men det är det jag kommer på nu.Pratar vi om en 450 nu eller en 700..... det är liiiiiite skillnad ::)
maskinen e så gott som ny
inte för mig, samma märke ;)plast. drivaxel. diff. läckande kylarslang. oljelampa lyser.elfel. säkert mer men det är det jag kommer på nu.Pratar vi om en 450 nu eller en 700..... det är liiiiiite skillnad ::)
maskinen e så gott som ny
inte för mig, samma märke ;)plast. drivaxel. diff. läckande kylarslang. oljelampa lyser.elfel. säkert mer men det är det jag kommer på nu.Pratar vi om en 450 nu eller en 700..... det är liiiiiite skillnad ::)
maskinen e så gott som ny
http://www.atvmag.se/filer/atv3-06_18-29.pdf
Svartflagg
Men det är nog en bra maskin om man ska köra väg ()p
mera det där med kvalitet jag syfta påinte för mig, samma märke ;)plast. drivaxel. diff. läckande kylarslang. oljelampa lyser.elfel. säkert mer men det är det jag kommer på nu.Pratar vi om en 450 nu eller en 700..... det är liiiiiite skillnad ::)
maskinen e så gott som ny
Ok så alla "suuuzooooki, kawiar, Bombier/Brrrrr-BurP", mm funkar att köra efter MX banor och göra långa hopp utan att gå sönder :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Tillåt mig dö av :lol:
Har faktiskt en Brrr-Burp i familjen och jag lovar att den håller inte om jag skulle köra på samma sätt som med min quad. Men den är en jävel på att dra fram timmer och ploga med.
Annars håller jag med Ennon att den(DINLI 450 QUAD) är lagom på det mesta och funkar till det mesta och att man törs ut på mx banor och göra lagoma hopp. bara du har rätt inställda dämpare. Du törs hoppa längre ju bättre dämpare du har. Jag har faktiskt Predatordämpare fram på min och det är kanske därför jag törs göra en del utmanande hopp ;) Och jag har för mig att Ennon hade kvar sin oljedämpare på sin och då förstår jag att man landar på nosen (noll i returdämpning) men efter jag bytte till en med returdämpning så slutade man landa på noden vid hoppning ;)
Effekten är mer än lagom däremot ;)
Nog om detta, men var inte rädd att anv en dinli utanför vägen då det är där man blir glad av att köra dinli.
/Henke
mera det där med kvalitet jag syfta påVad är kvalitet för dig?
Nu får ni väll ändå ta å ge er! håll er till ämnet!
Och disskutera kvailten på Dinli i en annan tråd men inte här! :(veryangry):"ingen nämnd, ingen glömd"
Annars håller jag med Ennon att den(DINLI 450 QUAD) är lagom på det mesta och funkar till det mesta och att man törs ut på mx banor och göra lagoma hopp. bara du har rätt inställda dämpare. Du törs hoppa längre ju bättre dämpare du har. Jag har faktiskt Predatordämpare fram på min och det är kanske därför jag törs göra en del utmanande hopp ;) Och jag har för mig att Ennon hade kvar sin oljedämpare på sin och då förstår jag att man landar på nosen (noll i returdämpning) men efter jag bytte till en med returdämpning så slutade man landa på noden vid hoppning ;)
Effekten är mer än lagom däremot ;)
Nog om detta, men var inte rädd att anv en dinli utanför vägen då det är där man blir glad av att köra dinli.
/Henke
Annars håller jag med Ennon att den(DINLI 450 QUAD) är lagom på det mesta och funkar till det mesta och att man törs ut på mx banor och göra lagoma hopp. bara du har rätt inställda dämpare. Du törs hoppa längre ju bättre dämpare du har. Jag har faktiskt Predatordämpare fram på min och det är kanske därför jag törs göra en del utmanande hopp ;) Och jag har för mig att Ennon hade kvar sin oljedämpare på sin och då förstår jag att man landar på nosen (noll i returdämpning) men efter jag bytte till en med returdämpning så slutade man landa på noden vid hoppning ;)
Effekten är mer än lagom däremot ;)
Nog om detta, men var inte rädd att anv en dinli utanför vägen då det är där man blir glad av att köra dinli.
/Henke
E du go eller? Hur f.. läser du karl? :lol: Tror väl för hel.... inte att jag köper begagnade oljedämpare för 13200:- :lol: :lol: :lol:
Har nog aldrig hört talas märket predator men det kan hända att dom gör bättre dämpare än Öhlins för dom funkade i alla fall inte tillfredställande på min dinlin fast dom var optimerade av stötdämpar verkstad :hmmm:
tack för mig!
Men som snowgubben skrev så e de åkerkörning grusväg å dyl han ska köra å inga 20 meters hopp han ska ha maskinen till,Å då funkar en DINLI 450 helt utmärkt ()p ()p
Att det alltid ska bli sånt här tjafs så fort någon skriver att DINLI e en bra maskin :banghead: :banghead: