ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: SugBritt skrivet 12 februari 2009 kl. 21:11:07

Titel: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 12 februari 2009 kl. 21:11:07
Ni som är ÅF o som ska sälja denna skapelse kan väl plita ner lite intryck av denna maskin  :)
Måste ju finnas Nån som testat den iom att så många ska sälja den tycker jag, ni kan väl inte annonsera den som en bra o toppenhjuling Utan att kört den själva eller?
Nån seriös firma borde det väl finnas som vet vad dom säljer o som inte Enbart spottar ut anonnser på Blocket?
Kom med info nu, säkert många som vill veta. Gämförelser mot tex Grizzly eller Artic eller varför inte en Outty 650?

//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Fyrhjulingpunktse skrivet 12 februari 2009 kl. 21:39:15
Citera
Nån seriös firma borde det väl finnas som vet vad dom säljer o som inte Enbart spottar ut anonnser på Blocket?
Där slog du huvudet på spiken ()p
/Anders
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 16 februari 2009 kl. 18:18:27
Jag var på ÅF träffen som var i dec där vi alla fick prova denna maskin .
Jag tycker att den var riktigt bra  bättre än ex goes 520 men den kostar också 10000:- mer.
Den är riktigt pigg och känns riktigt bra i kvaliteten.
Nu provade vi inte den i skog och mark mest på en äng och uppför en jordkulle.
Den är större och bredare än en goes ungefär som en AC

Jag beställde en till mig själv privat direkt.
Så tyckte jag om den.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 16 februari 2009 kl. 19:17:40
Va kul att Nån har testat den iaf, när ska du få den då? Hoppas du blir riktigt nöjd, du får återkomma med mer info sen :)
//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Fusklappen skrivet 16 februari 2009 kl. 19:31:55
I tidningen "ATV & Terräng Magazinet" nr 1, 2009, så finns det ett repotage om denna modell.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 16 februari 2009 kl. 21:43:54
I tidningen "ATV & Terräng Magazinet" nr 1, 2009, så finns det ett repotage om denna modell.


Den ska inhandlas i morrn då den kommer till butik....Spännande :)
//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 17 februari 2009 kl. 23:43:52
Ja då måste man åka och handla den, alltid roligt att se vad pressen tycker om maskinerna, går allt som det ska så blir jag med ATV under mars månad, sen om jag grenslar en Goes 520 eller en Dinli 700 får tiden utvisa :)

Känner mig som ett barn i väntan på julafton nu :D
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 18 februari 2009 kl. 09:28:12
Tidningen handlad o testet läst.. Det var ju inte så värst mkt dom skrivit om 700;an, det lilla som stog var att den verkade bra, lite hård fjädring, bra finish. Mkt mer än det stog det inte, draget var godkännt oxå. Maskinen i testet var inte den som kommer att säljas, dom testade en Dinli som inte var helt klar o den kommer att skilja sig mot dom som kommar till butikerna.

40hk/48nm den kommer ev att komma med insprutning senare. Säkert en bra hjuling men som sagt, riskabelt att köpa den 1;a verisionen som med allt annat. Risk för strul o missar som vi användare brukar stöta på o märka av. (mitt antagande)
//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Nonne skrivet 18 februari 2009 kl. 18:41:02
Tidningen handlad o testet läst.. Det var ju inte så värst mkt dom skrivit om 700;an, det lilla som stog var att den verkade bra, lite hård fjädring, bra finish. Mkt mer än det stog det inte, draget var godkännt oxå. Maskinen i testet var inte den som kommer att säljas, dom testade en Dinli som inte var helt klar o den kommer att skilja sig mot dom som kommar till butikerna.

40hk/48nm den kommer ev att komma med insprutning senare. Säkert en bra hjuling men som sagt, riskabelt att köpa den 1;a verisionen som med allt annat. Risk för strul o missar som vi användare brukar stöta på o märka av. (mitt antagande)
//Janne

 :lol: Att bara få för sig att testa en maskin som inte är den som kommer att säljas och sen skriva hur den är tillför inte ett skit :hmmm:
Sen är ju tidningarna inte neutrala heller så det kvittar ju igentligen  ;)
 
Med tanke på hur lång tid det tog för Dinli fabriken att ta tag i småstrulet med 450n så lär det troligen dröja innan 700an blir en färdig maskin utan småstrul   :hmmm: (Hoppas fabriken lärt sig något sen dess nu när dom gått över till mer avancerad teknik  )
Kör själv Dinli 450 -05a som jag fått bygga om till 07-08 för att slippa småstrul  :banghead: (men efter det blev den komplett  ;))

//Nonne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: AtvNerd skrivet 18 februari 2009 kl. 21:20:32
Synd att de väntar med insprutningen, tycker det hör till när man köper hjuling  2009   8)  :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: LAHA skrivet 18 februari 2009 kl. 21:29:47
Det finns ju inte en enda Kinesmaskin som har insprut  :whip:
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: AtvNerd skrivet 18 februari 2009 kl. 21:34:04
Det finns ju inte en enda Kinesmaskin som har insprut  :whip:

Raptorn har väl insprut?
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: AtvNerd skrivet 18 februari 2009 kl. 21:34:34
HA HA  :lol:  Sorry kunde inte låta bli....  ;)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: LAHA skrivet 18 februari 2009 kl. 21:46:34
Det finns ju inte en enda Kinesmaskin som har insprut  :whip:

Raptorn har väl insprut?

http://www.can-am.com/
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 18 februari 2009 kl. 22:35:11
Ja testen lämnade ju en del att önska men det är bara hålla tummarna att det kan bli en hyfsad maskin för de pengarna :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: The German skrivet 19 februari 2009 kl. 09:30:32
Tidningen handlad o testet läst.. Det var ju inte så värst mkt dom skrivit om 700;an, det lilla som stog var att den verkade bra, lite hård fjädring, bra finish. Mkt mer än det stog det inte, draget var godkännt oxå. Maskinen i testet var inte den som kommer att säljas, dom testade en Dinli som inte var helt klar o den kommer att skilja sig mot dom som kommar till butikerna.

40hk/48nm den kommer ev att komma med insprutning senare. Säkert en bra hjuling men som sagt, riskabelt att köpa den 1;a verisionen som med allt annat. Risk för strul o missar som vi användare brukar stöta på o märka av. (mitt antagande)
//Janne

 :lol: Att bara få för sig att testa en maskin som inte är den som kommer att säljas och sen skriva hur den är tillför inte ett skit :hmmm:
Sen är ju tidningarna inte neutrala heller så det kvittar ju igentligen  ;)
 
Med tanke på hur lång tid det tog för Dinli fabriken att ta tag i småstrulet med 450n så lär det troligen dröja innan 700an blir en färdig maskin utan småstrul   :hmmm: (Hoppas fabriken lärt sig något sen dess nu när dom gått över till mer avancerad teknik  )
Kör själv Dinli 450 -05a som jag fått bygga om till 07-08 för att slippa småstrul  :banghead: (men efter det blev den komplett  ;))

//Nonne

Nej tidningarna ska man nog inte förlita sig på, de är vinstdrivande som vilken ÅF som helst. Annonserar man bra i tidningen får man gott omdöme om sina maskiner, That´s a fact!

Dyra reservdelar och dyr maskin...... Kan jag tycka. Satsa på en Cectek 500 insprut istället tror jag.
Bättre reservdelspriser, starkare organisation bakom och MYCKET tuffare  ;)
Den har jag provat, tycker den är smått fantastisk.

Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 19 februari 2009 kl. 21:56:49
Nu finns den i butik, ös på med info nu ni som hunnit vara först med o köra den färdiga Dinlin.
Går den som tex en Grizzly, Sukka eller Artic, bättre eller sämre osv. Kommentera gärna med era erfarenheter som kan vara likvärdiga (650,700,750cc)
//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 20 februari 2009 kl. 07:59:54
Jag tycker att den är fullt jämförbar med dessa maskiner det som är är att det är lite taskiga däck(tyvärr).
nu måste man ju också ta hänsyn till attt standardmaskinen är strypt.
Den är ej heller lika mjuk i fjädrinngen som ex goes yamaha exempelvis.
dvs den niger inte lika mycket i kurvorna osv allt som allt tycker jag och tror att denna maskin,
kommer att ta stora marknadsandelar av de sk stora märkena .
men det får ju framtiden visa.
mvh/Robban
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: The German skrivet 20 februari 2009 kl. 09:23:35
Jag tror definitivt INTE Dinli kommer ta kunder av Yamaha, Kawasaki, Suzuki eller de andra märkesmaskinerna.
Den ligger ju i Taiwan segmentet med Cectek, Kymco & TGB.
I detta segment är hitills bara Kymco som ev. tar kunder från Japs maskiner tror jag.

Att Dinli 700 kanske eventuellt accelererar någolunda snabbt och likt en Japan maskin första metrarna kan jag köpa, men att de skulle vara lika bra i kvalitet ser jag som HELT osannolikt!
Jag minns "gamla" 450 med styrlås som när de inte låste sig under färd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så hade man kolven satt på nyckel när man låst maskinen. Skurna lager, bränder p.g.a dåliga bensinkranar, brännskador på hö. ben p.g.a dåligt värmeskydd. Backspeglar som vibrerade så man fick epilepsi av att titta i dem. Blinkers i backspeglar som fungerade 15 minuter m.m.

Samma generalagent på Dinli som Goes, jag minns när de skulle ha 4000 kr för en CVT belt till Goes och Duells tog 995. OCKER!

Bara min ödmjuka uppfattning  :) :) :) :) :) :) :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: AtvNerd skrivet 20 februari 2009 kl. 09:55:20
The German.   Jag skulle också vara lite neg. om jag förlorat två världskrig       :lol:
.....Nej då, jag håller med dig ,om att jag tror att det är ett par modeller kvar för Dinli innan kvalite´n är uppe i Japps och USA/KANADA (Mexico) kvalite´.   :)

Hur går det med Cectek film klippet du hade på på gång?
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 20 februari 2009 kl. 12:24:04
Dinli måste man ju ändå erkänna ha lyft upp sig det sista året, eller? SS 450 har väl funkat bra verkar det som. Tex Yamaha har väl funnits i hundra år, givetvis har dom kommit längre än Dinli. Dinli har väl knappt funnits i 5år eller så, klart dom har lite o ta ikapp. Det var säkert fel på Yamaha när dom var nya oxå, tror Jag.
//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: AtvNerd skrivet 20 februari 2009 kl. 12:27:37
Dinli måste man ju ändå erkänna ha lyft upp sig det sista året, eller? SS 450 har väl funkat bra verkar det som. Tex Yamaha har väl funnits i hundra år, givetvis har dom kommit längre än Dinli. Dinli har väl knappt funnits i 5år eller så, klart dom har lite o ta ikapp. Det var säkert fel på Yamaha när dom var nya oxå, tror Jag.
//Janne
Jajemen! men de är snart ikapp och kanske tillockmed förbi, känns som "the upcoming brands" törs designa lite järvare än traditionella tillverkare....
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: anderssson skrivet 20 februari 2009 kl. 12:33:39
på tok för dyr.i den prisklassen 70 000kr får man honda,polaris,canam. det är mina åsikter.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 20 februari 2009 kl. 13:43:52
på tok för dyr.i den prisklassen 70 000kr får man honda,polaris,canam. det är mina åsikter.
Precis, samma lika pris som en CanAm 400. Dock så är ju Dinlin kanske mer benägen att orka med div gyttjebad med sitt vrid?
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: anderssson skrivet 20 februari 2009 kl. 14:23:52
nog tror jag canam tar sig upp minst lika bra trots sitt mindre vrid..den ligger i fel prisbild enligt mig.blir svårt att slåss om köparna den priskategorin där honda,canam,polaris mindre maskiner ligger.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 20 februari 2009 kl. 15:41:05
Idag var jag in till A-motor och provkörde Goes 520 och Dinli 700 Centhor, det slutade med att jag köpte en Dinli 700 i vitt, kommer nog vara inregistrerad och klar för leverans under nästa vecka, så nu sitter jag hemma och längtar :)

Ska bli roligt att få känna på maskinen lite mer, men allting gav faktiskt en känsla av kvalitet och sittställningen var mycket bra, A-armar osv i aluminium såg riktigt snyggt ut.

Sen får jag tacka A-motor för ett bra och trevligt bemötande :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: anderssson skrivet 20 februari 2009 kl. 16:22:43
då dyker det upp lite bilder sen då
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 20 februari 2009 kl. 16:53:58
Ja det ska nog inte vara nåt problem, har bara mobilkamera men det funkar ju.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: atviggesund skrivet 20 februari 2009 kl. 17:58:36
Idag var jag in till A-motor och provkörde Goes 520 och Dinli 700 Centhor, det slutade med att jag köpte en Dinli 700 i vitt, kommer nog vara inregistrerad och klar för leverans under nästa vecka, så nu sitter jag hemma och längtar :)

Ska bli roligt att få känna på maskinen lite mer, men allting gav faktiskt en känsla av kvalitet och sittställningen var mycket bra, A-armar osv i aluminium såg riktigt snyggt ut.

Sen får jag tacka A-motor för ett bra och trevligt bemötande :)

Du upplevde inte bensintanken som bred när du satt på Dinlin? Testade att sitta på en på mässan och tyckte den kändes lite bred. Kändes för övrigt gedigen och växlarna smög i utan problem, något man saknar på cf:n.

Hur som helst...... Grattis till en fin maskin :). Tror du kommer bli helnöjd  ()p :headbang:
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 20 februari 2009 kl. 18:11:05

Du upplevde inte bensintanken som bred när du satt på Dinlin? Testade att sitta på en på mässan och tyckte den kändes lite bred. Kändes för övrigt gedigen och växlarna smög i utan problem, något man saknar på cf:n.

Hur som helst...... Grattis till en fin maskin :). Tror du kommer bli helnöjd  ()p :headbang:

Jo tanken är rätt bred men ja tyckte ändå överlag man fick en skön ställning, som att grensla en liten elefant :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: motorbiten skrivet 20 februari 2009 kl. 20:37:48
Jag var ute och körde i 4 timmar med Dinli 700 i dag. Vi tog bort strypningen på 3 minuter utan att ta bort en enda kåpa trots att den är spärrad både vid förgasaren och i gasreglaget. Vi har 40-50 cm snö och den tog sig fram fint även utan diffspärren i. Den känns faktiskt lika välbyggd som en japanare. Växellådan och reglaget till 2wd/4wd/diffspärr fungerar klockrent. Instrumentet visar t.ex timmar och vattentemp digitalt. Styrlåset och sadellåset sitter i tändlåset. Det finns gott om förvaringsutrymmen. Ett under sadeln, ett låsbart på höger framskärm, två öppna med nät över på bakskärmarna och ett stort fram där man även kommer åt kylarlocket och expansionskärlet utan verktyg. Den verkar väldigt lätt att skruva med då allt vesäntligt sitter där det borde och inte undangömt under massa plast. Jag tror t.o.m. att man kommer åt att ställa ventilerna utan att ta bort plast och tank. Priset är ganska precis samma som för en begagnad Polaris Sporsman 700 från 2004 men om man köper Dinlin får du en ny maskin med 3 års garanti. Grym maskin till bra pris är mitt betyg.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: The German skrivet 20 februari 2009 kl. 20:51:39
The German.   Jag skulle också vara lite neg. om jag förlorat två världskrig       :lol:
.....Nej då, jag håller med dig ,om att jag tror att det är ett par modeller kvar för Dinli innan kvalite´n är uppe i Japps och USA/KANADA (Mexico) kvalite´.   :)

Hur går det med Cectek film klippet du hade på på gång?

 ;D ;D ;D Tur jag inte är tysk på riktigt, då kanske jag tagit illa upp. "Don´t mention the war" som de sa i Pang I Bygget. :lol: :lol:

Jag ska se till att få upp lite Cectek film.......
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 20 februari 2009 kl. 22:31:57
Jag tror definitivt INTE Dinli kommer ta kunder av Yamaha, Kawasaki, Suzuki eller de andra märkesmaskinerna.
Den ligger ju i Taiwan segmentet med Cectek, Kymco & TGB.
I detta segment är hitills bara Kymco som ev. tar kunder från Japs maskiner tror jag.

Att Dinli 700 kanske eventuellt accelererar någolunda snabbt och likt en Japan maskin första metrarna kan jag köpa, men att de skulle vara lika bra i kvalitet ser jag som HELT osannolikt!
Jag minns "gamla" 450 med styrlås som när de inte låste sig under färd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så hade man kolven satt på nyckel när man låst maskinen. Skurna lager, bränder p.g.a dåliga bensinkranar, brännskador på hö. ben p.g.a dåligt värmeskydd. Backspeglar som vibrerade så man fick epilepsi av att titta i dem. Blinkers i backspeglar som fungerade 15 minuter m.m.

Samma generalagent på Dinli som Goes, jag minns när de skulle ha 4000 kr för en CVT belt till Goes och Duells tog 995. OCKER!

Bara min ödmjuka uppfattning  :) :) :) :) :) :) :)

vliken värld lever du i  håll dig till din del av forumet jag vet med säkerhet vad du pratar om ocker .
ex
yamaha grizzly 660 koppling 11500:- OCKER?
yamaha grizzly 660 250 mil renovering motor pga olje förbrukning 1 L på 5 mil osv.
prata inte om de sk stora märkena skulle vara något bättre jag har skruvat i dessa också.
prata lite mer om sånt du inte vet något om, Dealy tar drygt 1000:- för en rem.
pga denna prisskillnad , de har rbatterat denna rem pga att fabriken tar detta pris.och det är inte ätt jag vet också att de ev letar ny leverantör av remmar pga detta.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 20 februari 2009 kl. 22:35:34
på tok för dyr.i den prisklassen 70 000kr får man honda,polaris,canam. det är mina åsikter.

vilken honda el can am el osv får du vägreggad för detta pris?????????????????? ()p ()p ()p ()p
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Mackan_450 skrivet 20 februari 2009 kl. 22:40:53
tror att det kan va en riktigt potent maskin
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 20 februari 2009 kl. 22:42:57
Alla Dinli fans osv visst är det ganska konstigt att de mest frekventa besökarna på detta forum (dinli trådar) är de som inte har Dinli??????
Är de rädda för konkurenssen?
rädda att de har överbetalat för si na maskiner ????
Jag ser inte lika många Dinli ägare på andra forum!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: ;D
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 20 februari 2009 kl. 22:46:04
tror att det kan va en riktigt potent maskin

Håller med det är en riktigt fin maskin enl mig.
det är ju självklart bara hoppas på att det inte är så många barnsjukdomar.
det är ju som inom allt annat att marknaden ska testa ut sakerna .
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Motoya skrivet 20 februari 2009 kl. 22:49:38
Va och kolla på den nya 700an idag. Såg riktig bra ut! Men det dära med ett "vatten tätt" fack någonstans på hojen hitta jag inte. Konstruktionen var bra OSV, lite mer påkostad med alu a-armar. Sen en sak som va lite konstigt va att avgasröret går vid vänsterfoten på insidan. Alldeles ovanför has plåtarna. Fast det är väl inget negativt så :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Wheels4fun skrivet 20 februari 2009 kl. 22:56:56
 Hej wheels4fun kommer att ha en demomaskin från dealy nästa helg 7/3-09
Välkommen så får du testa den.
ps.ring innan så får vi leta på en bra plats före test.
019-184050
www.wheels4fun.se :D
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 20 februari 2009 kl. 23:15:42
Och A-motor har en den 24/2 Välkommen
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: motorbiten skrivet 20 februari 2009 kl. 23:25:10
Vi har en Dinli 700 demomaskin ni kan komma och testa varje dag. ()p
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 21 februari 2009 kl. 00:06:41
Nu känns det som att Pappa Janne måste lägga sig i lite här  O0
För ca70k kan man köpa en:
Dinli 700
Artic Cat 400
En Honda 
Can Am 400efi
TGB 525 Blade/Target
Yamati Panther 700
Kymco 400
SYM QR-600
Suzuki 400
Kawasaki 360
+ någon till, orkar inte leta mer.

Vad är det som säger att just Dinli 700 Inte skulle vara prisvärd? Kvallite kostar, så är det. Däremot får man en Japps för samma peng o då är den ju typ halva motorstorleken mot tex Dinlin. Vad är det som säger att just denna Dinli inte kommer hålla måttet? Kan man se det på bilderna tro, Jag kan inte det?

Jag hoppas o tror att denna maskin kommer vara toppenbra, den är Garanterat bättre än Cectek Gladiator som kostar 5k ytterligare o som är uppflashad till Toppenmaskinen som Slår Allt, rena Raset är vad det är!.Det som inte framkommit är att dom inte alls var så bra som reklamen påstod! Innan man ska dömma ut Dinli maskinen så lär man nog ta reda på hur den ska brukas.
Min CF ED är ju heller inte en Japps, däremot så har den hållit över 500 mil nästan felfritt. Då är ju inte den heller dålig, eller?
Ska man dra vedlass över kalhyggen äre nog ingen som väljer en CF, däremot så kan nog nån välja en Dinli till det. Ofta spårar dessa kina vs japps snacket ofta ur, tror man ska fundera mer på om man ska arbeta eller busa med hjulingen? Till bus funkar både CF Dinli Linhai o Kawasaki osv. Ingen kan ju dömma ut nåt som man bara sett på bild, jag vill testa den iaf. Tror den går lika som dom flesta enstånkare med lite mer volym under toppen, bra vrid som garanterat räcker till allroundkörning!

Nu verkar det ju som en o annan redan kört hjulingen, JAG som inte testat den än har ju inget annat val än att tro på det dom säger, varför välja att Inte tro? Sen vore det värt lite för mig o höra från nån som Kan dessa typer av enstånkor som har denna CC. Går den som en Grizzly eller en KingQuad 700/750? Då menar jag ju inte enbart 0-100 utan hur den är o funkar överlag. Igen, är den ett alternativ att åka på tro?

Med 3års garanti så borde väl dom tro på sin vara, det kanske tom är Bättre köp än en Grizzly 700, hur kan man säga emot det då nästan ingen haft den o har kunnat utvärdera den.

Mkt skitsnack hit o dit. När CF kommer med en bigblockare skulle Jag iaf vilja ha en sån, jag har Aldrig haft nå maskinella problem med min. Polarens Artic TC pajade diffen härom dan, lite konstigt att en maskin som kostar nästan dubbelt inte klarar lite 4*4 körning när jag klarar det med min  :lol: Man kan ju inte ha effekten som anledning till att det går sönder, den är ju Byggd med mkt hk så....Borde inte sakerna vara anpassade bättre?

//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 21 februari 2009 kl. 00:33:18

"Lång text"
//Janne

Jag gillar och håller med i allt du skriver.

Jag var ute och körde i 4 timmar med Dinli 700 i dag. Vi tog bort strypningen på 3 minuter utan att ta bort en enda kåpa trots att den är spärrad både vid förgasaren och i gasreglaget. Vi har 40-50 cm snö och den tog sig fram fint även utan diffspärren i. Den känns faktiskt lika välbyggd som en japanare. Växellådan och reglaget till 2wd/4wd/diffspärr fungerar klockrent. Instrumentet visar t.ex timmar och vattentemp digitalt. Styrlåset och sadellåset sitter i tändlåset. Det finns gott om förvaringsutrymmen. Ett under sadeln, ett låsbart på höger framskärm, två öppna med nät över på bakskärmarna och ett stort fram där man även kommer åt kylarlocket och expansionskärlet utan verktyg. Den verkar väldigt lätt att skruva med då allt vesäntligt sitter där det borde och inte undangömt under massa plast. Jag tror t.o.m. att man kommer åt att ställa ventilerna utan att ta bort plast och tank. Priset är ganska precis samma som för en begagnad Polaris Sporsman 700 från 2004 men om man köper Dinlin får du en ny maskin med 3 års garanti. Grym maskin till bra pris är mitt betyg.

Om den går att serva utan att demontera en massa plast tycker jag låter bra, inte för att det är tråkigt att skruva men det är desto roligare att köra. Sitter spärren på en klack i förgasarlocket eller är det något annat som förhindrar trotteln?

Jag tyckte också växelreglaget fungerade fint, har kört en Grizzly 660 som jag lånade några dagar för ett par år sedan och den känns då inte sämre än den, Goesen är säkert en jättefinmaskin när dreven nött till sig lite för den jag körde nu var väldigt rå i växellägena.

Hur är det med serviceintervall på 700an? Jag blev så upphetsad av provkörningen så jag glömde fråga :)

Sen är det ju oftast inte hur mycket krångel man har med maskinen som har någon större betydelse, det är hur krånglet blir bemött och åtgärdat hos den ÅF man valt som är det viktigaste, nu talar jag för min del, kan tänka att andra tänker annorlunda.

//En som längtar till leverans :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 21 februari 2009 kl. 00:37:17
Kan förresten tillägga att jag fick offert på en CanAm 400 -08, registrerad för väg men helt utan extra saker (XT) för 75000:- så valet stod mellan den och Dinlin, efter att ha klämt och känt samt kört Dinlin så föll valet på den, visst det är till viss del kanske en chansning men jag känner mig ändå trygg i valet av maskin. Ska verkligen försöka göra en körbok när den kommer så alla kan se vad som händer och att man på så sätt kan få fram både starka och svaga sidor :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Falo skrivet 21 februari 2009 kl. 00:39:37
Hoj!

Håller med dig i princip allt du säger Janne, bra och välformulerade inlägg  ()p. Men blev lite fundersam om
det du skrev om Gladiatorn :o, har inte provat den själv men har fått ett intryck av att det ska va
en riktigt bra maskin. ??? Är det nåt jag missat? :hmmm:
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: anderssson skrivet 21 februari 2009 kl. 09:06:04
varför kör de inte med insprutning på en 09a när de ändå lagt ner så mkt på jobb på nya chassit.ska bli kul att se den på träffar å dylikt i sommar...grattis till nya maskin.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 21 februari 2009 kl. 10:56:47
Hoj!

Håller med dig i princip allt du säger Janne, bra och välformulerade inlägg  ()p. Men blev lite fundersam om
det du skrev om Gladiatorn :o, har inte provat den själv men har fått ett intryck av att det ska va
en riktigt bra maskin. ??? Är det nåt jag missat? :hmmm:

Gladiatorn......
Jag vet 1 person som fått precis Alla fel man Kan få, alla felen på typ 1,5mån. Motorbyte,drivaxlarna, hjullager, kardanras, diffen bak, osv. Hans hjuling är bara använd så som  tex Jag kör min CF. Min har hållit över 500mil men Gladiatorn visade tecken på slitage runt typ 50mil.

Om han fick ett måndags ex vet jag inte men om hjullagren tar slut före 90mil så kan det ju inte vara så bra prylar tycker jag. Sen ska man lägga till det övriga som jag oxå skrev, om allt detta händer innan hjulingen är 2mån gammal så ska man nog avvakta ett Cectekköp tills fler kommenterar sina erfarenheter.
//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 21 februari 2009 kl. 11:02:19
varför kör de inte med insprutning på en 09a när de ändå lagt ner så mkt på jobb på nya chassit.ska bli kul att se den på träffar å dylikt i sommar...grattis till nya maskin.

Du har så rätt, en miss som faktiskt är lite föör stor anser jag. Släpper man en toppmodern hjuling 2009 så Varför har den inte insprutning? Den har ju som det verkar allt annat, storlek, dragkulan, kubiken, garantierna som är 3år, ryggstödet för passageraren osv. Den skulle slå betydligt mer om den bara hade sprutet. Nu stog det ju i tidningen att den skulle kanske komma med efi (fi?). Om det blir just på 700.an återstår ju att se, dom kanske släpper en Vtwin på 955cc o då är dom ju störst :)

//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: anderssson skrivet 21 februari 2009 kl. 11:14:53
får hoppas det var en "måndax" ex på gladiatorn han fick..trökigt att jävlas med en ny maskin..dinlin kommer nog med sprut framöver.förgasare känns lite "old"..men utvecklings pengarna tog slut kanske..
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: The German skrivet 23 februari 2009 kl. 00:04:58
Kan förresten tillägga att jag fick offert på en CanAm 400 -08, registrerad för väg men helt utan extra saker (XT) för 75000:- så valet stod mellan den och Dinlin, efter att ha klämt och känt samt kört Dinlin så föll valet på den, visst det är till viss del kanske en chansning men jag känner mig ändå trygg i valet av maskin. Ska verkligen försöka göra en körbok när den kommer så alla kan se vad som händer och att man på så sätt kan få fram både starka och svaga sidor :)

Wow jag hade tagit Can Am 400 istället för Dinli 8 dgr i veckan!!!!!! En väl beprövad maskin med gott 2:a handsvärde och en superstark organisation bakom! Vad händer ex.vis om generalagenten på Dinli försvinner???? Inte en utopi i dagens ekonomi.
Men det är jag det...... Strongt att "våga" köpa Dinli och kanske tur att vissa gör det annars kommer det ju aldrig några nya maskiner......
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Mackan_450 skrivet 23 februari 2009 kl. 14:25:25
Citera
Wow jag hade tagit Can Am 400 istället för Dinli 8 dgr i veckan!!!!!! En väl beprövad maskin med gott 2:a handsvärde och en superstark organisation bakom! Vad händer ex.vis om generalagenten på Dinli försvinner???? Inte en utopi i dagens ekonomi.
Men det är jag det...... Strongt att "våga" köpa Dinli och kanske tur att vissa gör det annars kommer det ju aldrig några nya maskiner......


Tror inte det är någon fara då dinli är väldigt stora
sen åker man ju gärna med mer mos i maskin så jag förstår valet ()p
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 23 februari 2009 kl. 16:06:53
Har idag själv testat denna 700.a, lite imponerad är jag nog allt ändå. Trodde först o främst att det skulle vara meer drag i den än va det var, blir garanterat bättre med inkörningen!

Mkt fin o robust hjuling, låter maffigt o man sitter stadigt på den :) Vi fick se den i både svart o grått, föredrar svart. Den är lättstyrd o smidig att växla, riktigt bra gasrespons hade den oxå. Den kändes lite lågvarvig men ändå ett gott grundvrid som höll sig ända upp till toppen, den drog väldigt jämt o fint. Tror helt klart att denna kan bli en Hit-09, varför köpa nå annat för samma peng (nytt) när man kan få tex Dinli 700?

Har ännu inte kört Sukka 700/750 el. Grizzly 700, kan inte svara på om nån av dessa känns rappare eller rubustare. När man sitter på Dinlin finns det inget som får mig att sakna nått, kanske har med min avsaknad av tester med övriga 700cc att göra? Har testat Can Am/Renegade 800 o kan inte påstå att dom känns bättre, bara betydligt snabbare. Nu är ju den skillnaden inte det som diskuteras här, effekt har Inget med kvallite o göra vilket ofta missuppfattas tycker jag.

Jag kan tänka mig att åka Dinli 700, helt klart. Kommer inte byta min CF däremot, skillnaden är inte såå pass stor att det motoverar en mellanpeng. Där emot har jag ju en till hjuling som kanske kan få ny ägare till förmån till Dinlin :)

//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Fusklappen skrivet 23 februari 2009 kl. 19:45:17
Hur är den att köra i mer kuperad terräng? Någon som hunnit testa det? När man tittar på fronten så tycker jag att den sticker ut en del, men det kanske inte påverkar så mycket?
Om man jämför Dinli 700:an med t.ex Polaris 850XPS så sticker inte Polarisens front ut lika mycket.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: The German skrivet 23 februari 2009 kl. 23:37:21
Jag känner igen mycket beröm från det jag själv gav Yamati 700 när jag prova den 1:a ggn...... Nu blev det ju inte nå vidare med den maskinen jag testat..... Den står så länge på verkstan att hjulen är ovala när den väl får se dagsljuset. Kanske ett Måndagsex???
Jag menar bara att man SKA vara kritisk mot nya obeprövade modeller. 70 000 kr är mycket pengar!
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: nek skrivet 23 februari 2009 kl. 23:55:55
hej där kan ni lägga ut en film i svensk del format så man får se den i live då
de vore kul att se i typ 5 10 20 minuter film då

hade lycka till me dinli 700 ja skälv har titta bara i nät del ej sett den '
 ()p
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 24 februari 2009 kl. 20:50:27
Jag måste korrigera några saker!

Gladiatorn jag utnämde som ett Ras kanske inte riktigt var såå illa som jag först fått förklarat för mig.
Denna hjuling har haft en hel del konstiga saker för sig, många tydligen ganska oförklarliga!

Tex hjulagren, dessa glappade men vid koll så fanns inga fel. Efter att hjulen blev återmonterade så var det inga fel?!
Flertalet saker som verkat vara brister har efter koll tydligen självlagat sig, inget som behövts bytas eller lagats!?

Däremot så är elboxarna bytta, även motor ska vara bytt. Efter allt är fixat så funkar denna hjuling tydligen perfekt o det är ju bra :) Rätt ska vara rätt, jag är inte sämre människa än att jag erkänner mina missförstånd o jag vill inte orsaka osäkerhet för dom som vill handla. Atvsweden har i detta fall agerat problemfritt vad Jag vet då denna maskin rullar på vägen igen, precis som en huvudimportör bör göra mot sina ÅF o Kunder!

//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Nonne skrivet 24 februari 2009 kl. 22:24:52
Jag måste korrigera några saker!

Gladiatorn jag utnämde som ett Ras kanske inte riktigt var såå illa som jag först fått förklarat för mig.
Denna hjuling har haft en hel del konstiga saker för sig, många tydligen ganska oförklarliga!

Tex hjulagren, dessa glappade men vid koll så fanns inga fel. Efter att hjulen blev återmonterade så var det inga fel?!
Flertalet saker som verkat vara brister har efter koll tydligen självlagat sig, inget som behövts bytas eller lagats!?

Däremot så är elboxarna bytta, även motor ska vara bytt. Efter allt är fixat så funkar denna hjuling tydligen perfekt o det är ju bra :) Rätt ska vara rätt, jag är inte sämre människa än att jag erkänner mina missförstånd o jag vill inte orsaka osäkerhet för dom som vill handla. Atvsweden har i detta fall agerat problemfritt vad Jag vet då denna maskin rullar på vägen igen, precis som en huvudimportör bör göra mot sina ÅF o Kunder!

//Janne

Tyvärr inte alla som är så kundmedvetna som Atvsweden  :hmmm:(http://www.atvforum.se/Forum/Smileys/classic/rolleyes.gif)

Dealy lämnar ingen garanti pga felhantering påstår dom. har använt vinschen till en snöröjning
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=20962.0 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=20962.0)

Inte det allvarligaste och dyraste felet men visst, det är alltid lättare att skylla på kunden så slipper man helt undan garantiåtaganden    >:(
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 24 februari 2009 kl. 22:48:31
Tro fan att de måste ställa upp om de säljer en skitmaskin
När goesen kom så var det sagt att det inte var garanti på vinchen.
pga att det var en billig vinch inte en warn.
en stor anledning till att vissa detaljer är dyrare är tyvärr så att det är en leverantör i europa som heter goes som också vill ha mat på bordet till sina barn.
Det man kan ifrågasätta istället är varför det inte är större skillnad på priserna då!
"det måste alltså vara ngn som tjänar ordentliga pengar på detta" Kanske en importör som är ensam???

Självklart kan man inte vara vän med alla.
men jag tycker att det får vara ngn måtta på allt skitsnack.

Jag har fått igenom 1 reklamaton på en vinch pga att det hände efter ngr dagar.
I övrigt har det heller inte varit några problem med Dealy för mig.

Men det måste alla också vara medvetna om att de måste också vara lite kritiska i bedömningarna om garantier.
Det finns tyvärr de som medvetet försöker luras .
I övrigt så vet jag att de inte brukar neka en goodwill reparation ,under förutsättning att vi som handlare också säger som det är.
ex:detta är nog ingen garanti men jag tycker att vi bör ta det som goodwill.
Skicka delarna så tar jag jobbet, så brukar vi göra.
Och då har det inte heller varit ngr problem.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: The German skrivet 25 februari 2009 kl. 21:42:48
Ingen garanti på vinschen för det är ingen WARN????? ;D ;D
Den var bra, vad hände med konsumentköplagen??????
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 25 februari 2009 kl. 22:09:33
Skitmaskiner hit o dit!
Alla märken som erbjuds till oss konsumenter anser jag vara överreklamerat Skit! Om man läser i alla forum som finns så är det ju bara att erkänna att det Är mkt krångel med dom flesta märken. Finns inget märke som är direkt bättre än andra, tycker Jag iaf.

CanAm har sitt strul med skramlande variatorer, limp home, drivande maskiner på tomgång samt trögväxlade som F-N. Nu är det ju inte Alla som drabbats av dessa fel men ändå, till ett pris på +100k

Kawasaki ska man inte åka på bakhjulen med för då tappar dom oljetryck, gäller även i kraftigt lutande terräng. Remmar som går av titt som tätt o kamkedjor som tar slut i förtid.

CF Moto har sina småfel som enbart är onödiga pga taskigt monterade från fabrik. Diffar pajjar vid felaktigt användande o vissa har remproblem mer än andra. Skruvar lossnar till förbannelse o kardaner ramlar av!

Dinli har taskiga bussningar o baklager, dom gillar heller inte effektboxar som ökar körglädjen. Då rasar motorn i vissa fall, styrlås som är farliga o startrelän som inte funkar.

Tror man kan hålla på länge med o rabbla upp brister, bara att acceptera att man Får pyssla om sina inköp för att dom ska fungera, oavsett märke. Viss finns det folk som säger att dom inte rört en skruv på sina hjulingar, grattis säger jag då. Vissa Har tur medans Vissa har en enorm j...a Otur. Ibland från första dan tom!

Bara för att tillverkaren stoppar i de bästa produkterna (cectek tex?) så är det ju ingen garanti för att det blir bra, eller? Jag gissar på att erfarenheterna som dom olika tillverkarna har ger det bästa resultatet, det borde vara så iaf.

Jag antar att jag sticker ut hakan lite föör långt nu med mitt påstående men jag står nog fast vid det ändå. Om man bara köper varan efter sitt användande så blir felen mindre. Ingen köper en CF/Dinli för att köra på crossbanan, det är dom ju inte byggda för heller. Dom rasar nog ganska fort då.

Köper man en Yamaha eller Sukka, tex LTR/YFZ som Ska köras på bana så håller dom ju bättre, givetvis.
Vill man åka o glänsa på stan funkar både Dinli o Kymco hur bra som helst, det är ju inte förens man vill trimma upp dom som felen oftast kommer. Det kanske är just Då man ska fundera om man köpt rätt produkt?

Svårt att förklara i text Vad jag vill få fram märker jag men nån kanske förstår min poäng ändå, hoppas jag.

//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 26 februari 2009 kl. 00:28:22
konstigt namn på 700án  :lol:


http://www.swedishlink.se/poweronatv/mallar/2Spalt.asp?SidID=245&KeepMenuID=
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: The German skrivet 26 februari 2009 kl. 14:58:06
Jag tror definitivt INTE Dinli kommer ta kunder av Yamaha, Kawasaki, Suzuki eller de andra märkesmaskinerna.
Den ligger ju i Taiwan segmentet med Cectek, Kymco & TGB.
I detta segment är hitills bara Kymco som ev. tar kunder från Japs maskiner tror jag.

Att Dinli 700 kanske eventuellt accelererar någolunda snabbt och likt en Japan maskin första metrarna kan jag köpa, men att de skulle vara lika bra i kvalitet ser jag som HELT osannolikt!
Jag minns "gamla" 450 med styrlås som när de inte låste sig under färd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så hade man kolven satt på nyckel när man låst maskinen. Skurna lager, bränder p.g.a dåliga bensinkranar, brännskador på hö. ben p.g.a dåligt värmeskydd. Backspeglar som vibrerade så man fick epilepsi av att titta i dem. Blinkers i backspeglar som fungerade 15 minuter m.m.

Samma generalagent på Dinli som Goes, jag minns när de skulle ha 4000 kr för en CVT belt till Goes och Duells tog 995. OCKER!

Bara min ödmjuka uppfattning  :) :) :) :) :) :) :)

vliken värld lever du i  håll dig till din del av forumet jag vet med säkerhet vad du pratar om ocker .
ex
yamaha grizzly 660 koppling 11500:- OCKER?
yamaha grizzly 660 250 mil renovering motor pga olje förbrukning 1 L på 5 mil osv.
prata inte om de sk stora märkena skulle vara något bättre jag har skruvat i dessa också.
prata lite mer om sånt du inte vet något om, Dealy tar drygt 1000:- för en rem.
pga denna prisskillnad , de har rbatterat denna rem pga att fabriken tar detta pris.och det är inte ätt jag vet också att de ev letar ny leverantör av remmar pga detta.


Håll dig till din del av forumet, skriver du ??????!!!!!!!!!!!!! Jag  trodde detta forum var för alla, eller är Återförsäljare av Dinli exklusiva i denna tråd?????
Att de stora märkena inte skulle vara bättre!!???????? Där tappade du all trovärdighet som återförsäljare.

Admin kanske kan säga om jag inte får skriva i Dinli tråden mer, då kliver jag av denna del.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Adolfsson skrivet 26 februari 2009 kl. 15:39:04
Jag tror definitivt INTE Dinli kommer ta kunder av Yamaha, Kawasaki, Suzuki eller de andra märkesmaskinerna.
Den ligger ju i Taiwan segmentet med Cectek, Kymco & TGB.
I detta segment är hitills bara Kymco som ev. tar kunder från Japs maskiner tror jag.

Att Dinli 700 kanske eventuellt accelererar någolunda snabbt och likt en Japan maskin första metrarna kan jag köpa, men att de skulle vara lika bra i kvalitet ser jag som HELT osannolikt!
Jag minns "gamla" 450 med styrlås som när de inte låste sig under färd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så hade man kolven satt på nyckel när man låst maskinen. Skurna lager, bränder p.g.a dåliga bensinkranar, brännskador på hö. ben p.g.a dåligt värmeskydd. Backspeglar som vibrerade så man fick epilepsi av att titta i dem. Blinkers i backspeglar som fungerade 15 minuter m.m.

Samma generalagent på Dinli som Goes, jag minns när de skulle ha 4000 kr för en CVT belt till Goes och Duells tog 995. OCKER!

Bara min ödmjuka uppfattning  :) :) :) :) :) :) :)

vliken värld lever du i  håll dig till din del av forumet jag vet med säkerhet vad du pratar om ocker .
ex
yamaha grizzly 660 koppling 11500:- OCKER?
yamaha grizzly 660 250 mil renovering motor pga olje förbrukning 1 L på 5 mil osv.
prata inte om de sk stora märkena skulle vara något bättre jag har skruvat i dessa också.
prata lite mer om sånt du inte vet något om, Dealy tar drygt 1000:- för en rem.
pga denna prisskillnad , de har rbatterat denna rem pga att fabriken tar detta pris.och det är inte ätt jag vet också att de ev letar ny leverantör av remmar pga detta.


Håll dig till din del av forumet, skriver du ??????!!!!!!!!!!!!! Jag  trodde detta forum var för alla, eller är Återförsäljare av Dinli exklusiva i denna tråd?????
Att de stora märkena inte skulle vara bättre!!???????? Där tappade du all trovärdighet som återförsäljare.

Admin kanske kan säga om jag inte får skriva i Dinli tråden mer, då kliver jag av denna del.

Men du kan ju inte sticka under stolen med att lite av anledningen att du skriver på denna forum delen är för att provocera ;)  :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 26 februari 2009 kl. 17:11:15
Har hämtat min idag och kört ett par timmar nu, kan ju än så länge såklart inte tala om maskinens kvalité mm. men den känns stabil, allt går lätt och fint och jag har riktigt roligt :)

(http://i221.photobucket.com/albums/dd122/Rackelsmurf/Dinli_700.jpg)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: wirre skrivet 26 februari 2009 kl. 21:32:31
Har hämtat min idag och kört ett par timmar nu, kan ju än så länge såklart inte tala om maskinens kvalité mm. men den känns stabil, allt går lätt och fint och jag har riktigt roligt :)

där slog du huvet på spiken,det e roligt man ska ha ()p
tycker inte vi ska sitta å tjaffsa om kvalite hit å dit,viktigaste är att man har en atv/quad som ger en just det rackelsmurf säger :Glädje :djump:

grattis till din nya atv
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: MrGoose skrivet 26 februari 2009 kl. 21:36:21
Då har jag gått från bakhjulsdrivet till 4x4!! Hämtade min Dinli 700 idag!! Har inte hunnit kört än men ska väl föhoppningsvis hinna prova innan jag åker till Thailand på tisdag! Vill ut nu!!!!  ;D
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 26 februari 2009 kl. 22:18:43
Du Rackelsmurfen, var bor du?
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 26 februari 2009 kl. 22:23:31
Du Rackelsmurfen, var bor du?

Jag bor i en by som heter Pålberget ett par mil norr om Piteå :)
Har precis varit ut en sväng till men nu var det -14 och jag var dåligt klädd så det blev lite kallt :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 26 februari 2009 kl. 22:35:05
Ok.
Som du ser så hämtade MrGoose sin idag, riktigt fin hjuling! Den glänste så fint som bara en ny vara kan göra....:)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 26 februari 2009 kl. 22:42:11
Ja, jag köpte ju en vit å har lyckats dra mina svarta sulor mot skärmen tre gånger så nu är den snart svart, men det gick bra att gnugga bort :)

Provkörde en ostrypt 700a med bra däck idag och den var riktigt rapp trots snöföre :DV
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: MrGoose skrivet 26 februari 2009 kl. 22:55:39
Ja, jag köpte ju en vit å har lyckats dra mina svarta sulor mot skärmen tre gånger så nu är den snart svart, men det gick bra att gnugga bort :)

Provkörde en ostrypt 700a med bra däck idag och den var riktigt rapp trots snöföre :DV

Va var det för däck på den då....? Jag hade tänkt skaffa små 27", men vet inte om det blir för tajt bak mot fotbaljan.....
Man får väl modda lite kanske...? :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 27 februari 2009 kl. 11:42:07
Ja, jag köpte ju en vit å har lyckats dra mina svarta sulor mot skärmen tre gånger så nu är den snart svart, men det gick bra att gnugga bort :)

Provkörde en ostrypt 700a med bra däck idag och den var riktigt rapp trots snöföre :DV

Va var det för däck på den då....? Jag hade tänkt skaffa små 27", men vet inte om det blir för tajt bak mot fotbaljan.....
Man får väl modda lite kanske...? :)

Det satt GBC Gator på den, om jag inte minns helt galet så var det 26x10x12 fram och 26x12x12 bak men det kan Ironman svara på med säkerhet eftersom det var hans maskin. Den ser ju lite smal ut med originaldäcken :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: MrGoose skrivet 27 februari 2009 kl. 15:47:32

Det satt GBC Gator på den, om jag inte minns helt galet så var det 26x10x12 fram och 26x12x12 bak men det kan Ironman svara på med säkerhet eftersom det var hans maskin. Den ser ju lite smal ut med originaldäcken :)

Det skulle vara intressant att se en bild på!!!
Vet du om det funkade med 26" utan att göra nått åt fästet till fotbaljan...?
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: wirre skrivet 27 februari 2009 kl. 16:00:12
ironman! bild ! nu!
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 27 februari 2009 kl. 16:36:37
Bild !
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 27 februari 2009 kl. 16:37:35
Bild igen
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 27 februari 2009 kl. 16:40:01
Däck
Original kontra större däck
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 27 februari 2009 kl. 17:16:47
Min ÅF sa att just GBC var pyttesmå i storleken, han sålde 28" o dom var typ som 26". Stämmer det? Det är ju inte mkt plats tillgodo bak har jag sett, gränsfall att ett annat märke med lite större tummätning kan få plats om man väljer att gå upp i storlek.
//Janne
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 27 februari 2009 kl. 17:41:14
Jag satte på 26" pga det ev kan det gå med 27" tror jag
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: anderssson skrivet 27 februari 2009 kl. 18:24:17
nu börjar ni få på riktiga däck..ska bli kul att se nya dinlin på träffarna i sommar och i surhålen.grattis till maskin.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: wirre skrivet 27 februari 2009 kl. 21:17:57
fett med mudders! höj den å på med snorklar med ()p

börjar bli mer å mer sugen på att ha en gyttjebrottare vid sidan av yfz:an ;D

undrar om man kan motivera ett köp hos frugan?? -darling du vet ju hur jobbigt vi har med snöskottningen :lol:
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: MrGoose skrivet 1 mars 2009 kl. 17:41:17
Nu har jag varit ute på premiärvändan med min 700, ca 3 timmar efter skoterleder, lite djupsnö osv.. Tycker den känns riktigt bra! Stabil, bra ork, bra tryck, däcken klarade sig bättre än jag trott!  ()p
Jag är supernöjd!!!  ()p ()p ()p  ;D
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 1 mars 2009 kl. 19:30:22
Nu har jag varit ute på premiärvändan med min 700, ca 3 timmar efter skoterleder, lite djupsnö osv.. Tycker den känns riktigt bra! Stabil, bra ork, bra tryck, däcken klarade sig bättre än jag trott!  ()p
Jag är supernöjd!!!  ()p ()p ()p  ;D

Har du tagit bort strypningen ännu? Jag har inte gjort det än men det börjar väl närma sig :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: SugBritt skrivet 1 mars 2009 kl. 20:15:23
Den var ju rappare än min CF oxå :( Inte så konstigt kanske men än då ;(;(;(  Även Jag testade Mr Goose Dinli idag, ville jämföra med Outlandern jag fick köra igår.
Outlander 800 var ju det härligaste jag Nånsin kört, super härlig komfort som sväljer gupp o kuperad terräng på ett fenomenalt sätt!!!

Jag har ju min ryggskada o ett byte för mig vore nog drömmen för min dåliga rygg.

Åter till Dinlin!

Den påminner Väldigt mkt om Can Am Otty´s mjuka gång, inte alls så stuttig som min CF ED jag åker på. Jag körde ett par 100m o den känns riktigt riktigt bra på scoterleder som är lite "puckelpistiga", bra fjädringsväg o inga genomslag alls. Jag är en stor farbror o Dinlin känns som en rejäl pjäs. Alla som går i handlartankarna kan jag rekomendera att testa Dinlin, den är verkligen fin o går mkt bra :)
// :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: MrGoose skrivet 1 mars 2009 kl. 20:58:29
Nu har jag varit ute på premiärvändan med min 700, ca 3 timmar efter skoterleder, lite djupsnö osv.. Tycker den känns riktigt bra! Stabil, bra ork, bra tryck, däcken klarade sig bättre än jag trott!  ()p
Jag är supernöjd!!!  ()p ()p ()p  ;D

Har du tagit bort strypningen ännu? Jag har inte gjort det än men det börjar väl närma sig :)

Japp strypningen är borttagen (du syftar på klacken i fuggen va?), blev bra skillnad!!!  ()p
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: p_stman skrivet 2 mars 2009 kl. 23:11:40
Nu har jag varit ute på premiärvändan med min 700, ca 3 timmar efter skoterleder, lite djupsnö osv.. Tycker den känns riktigt bra! Stabil, bra ork, bra tryck, däcken klarade sig bättre än jag trott!  ()p
Jag är supernöjd!!!  ()p ()p ()p  ;D

Har du tagit bort strypningen ännu? Jag har inte gjort det än men det börjar väl närma sig :)

Japp strypningen är borttagen (du syftar på klacken i fuggen va?), blev bra skillnad!!!  ()p

Mmmmm tur du har en snäll bror som skruvar åt dig..  >:( ()p
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: PeeGee99 skrivet 6 mars 2009 kl. 18:45:18
Fick min Dinli idag o är nöjd. Trodde jag kört fast den i djupsnön ett tag men det var bara jag som gasade för fegt ^-^

Verkar vara bra kvalitet på det mesta. Lite svår att få i backen ibland men den ska ju köras in.

Återkommer när jag testat lite mer...
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 9 mars 2009 kl. 00:12:39
MrGoose: Hade du stoppat dit 27" på din? Funderar litegrann på att beställa nya däck så småningom men vet inte hur stort man får dit...
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: poperor skrivet 9 mars 2009 kl. 00:49:08
Rackelsmurf: Provkörde för några dagar sedan en Dinli 700 på Denada offroad. Den var utrustad med innova mudgear 26". Det var inte jättemycket plats över i hjulhusen. Det var kanske 2 cm över framför bakdäcken. Dock måste jag säga att maskinen blev grymt mycket snyggare med dessa däck på originalfälgarna än de spinkiga däck den levereras med. Till och med att originalfälgarna blev snyggare med dessa däck. Dessutom bra pris på däcken  3600:- för paket. Som det ser ut nu kommer jag nog att köpa en Dinli 700 med dessa däck inom kort. Tror att ett par 27" däck blir för trångt.
För övrigt tyckte jag att den gick riktigt bra trots att den var strypt.

Per
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Rackelsmurf skrivet 9 mars 2009 kl. 22:33:44
Rackelsmurf: Provkörde för några dagar sedan en Dinli 700 på Denada offroad. Den var utrustad med innova mudgear 26". Det var inte jättemycket plats över i hjulhusen. Det var kanske 2 cm över framför bakdäcken. Dock måste jag säga att maskinen blev grymt mycket snyggare med dessa däck på originalfälgarna än de spinkiga däck den levereras med. Till och med att originalfälgarna blev snyggare med dessa däck. Dessutom bra pris på däcken  3600:- för paket. Som det ser ut nu kommer jag nog att köpa en Dinli 700 med dessa däck inom kort. Tror att ett par 27" däck blir för trångt.
För övrigt tyckte jag att den gick riktigt bra trots att den var strypt.

Per


Ja det var bra paketpris på MudGear från Denada :)
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: p_stman skrivet 10 mars 2009 kl. 05:29:02
"Ironman" nu har jag också fått hört av rindab att GBC Gator däcken är lite små i storleken.

hur mycket har du kvar till staget bak vid fotbaljan med dina gator däck???
finns det 3 cm tro???

kan det gå på 27" gator tro?

mvh Peter
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Ironman skrivet 10 mars 2009 kl. 14:49:06
Ev kan det gå men det blir precist.
men det är ju inga problem att bygga om fotsegsstaget.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: p_stman skrivet 11 mars 2009 kl. 08:37:17
Ev kan det gå men det blir precist.
men det är ju inga problem att bygga om fotsegsstaget.

nej det är det ju inte.. vi har ev tänkt att göra det utifall det behövs, men som sagt hade det vart skönt att slippa..
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: Gabber skrivet 11 mars 2009 kl. 19:55:45
Har vi inte kommit ifrån det där "Japaner är bäst fuck the rest" snacket än?
Den som tror att Dinli inte kan ta køpare från andra etablerade märken borde ta sig en historialektion.
Titel: SV: Körning med Dinli 700cc
Skrivet av: ekerö skrivet 11 mars 2009 kl. 22:59:31
 Hämtar min 700 i morron  :D hoppas isen är kvar i helgen! Åker över till husbygropen och testar nyköpet där. Hör av mig senare om det Skepparn ..när får du din? jag tog mud-paketet som någon här på forumet rek. och satte dubb i originalen hehe.någon som vet om det finns hasplåt eller vad ni kallar det till 700?