ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: ekmarcus skrivet 26 augusti 2008 kl. 23:30:34
-
tja! har beställt ett grymt system från usa. ett dual system, med separata system för varje ventilutlopp, ska bli kul att montera då jag har orginal nu med dragen insats hehe.. funderade lite.. har läst nån stans att man MÅSTE montera PC3 eller motsvarande för att man måste mappa om mjukvaran när man byter avgas, låter mycket konstigt.. finns väl mappsensor eller nåt som mäster av luften som på alla andra insprutare.. likaså låter det skumt att man måste mappa om den när man byte till kn intakekit, funderar nämligen på det med.. och om jag köper pc3 finns det färdiga programmvaror att tanka in, eller måste man köra den i rullande och mappa? .. och passar det plug and play?. eller måste man som på min gamla CBR 600 FS -2001 löda dit kablarna vid boxen.. ?? och slutligen hur många hk är det i raptor 700 och 660 med och utan strypningar, men utan trimm..
MVH//Marcus
-
Ja du måste mappa.
Jag hade inte riskerat min maskin genom att trimma utan att mappa iallafall+ att du inte kommer att få ut effekten som avgassytemet kan ge utan att mappa...
Pga att maskinen inte har någon lambdasond så kan den inte justera sig själv. Ändrar du någonting, tex större insug, öppnare luftfilter, eller öppnare avgassystem så måste du alltså kompensera blandningsförhållandena för detta, annars kommer maskinen att få en för mager blandning och det i sin tur kan leda till stora motorhaverier.
Jag tror iofs att det finns prylar att köpa i dag som löser detta bekymmret, men som vanligt så kostar det...
Ang PC3 som väl anses som det bästa alternativet så är det plug&play,dvs inget lödande edl.
Mappar att ladda ner på deras hemsida. Man kan ju även göra sina egna mappar om man vet vad man pysslar med. Det finns även folk här och på andra forum som gärna delar med sig av sina egenkomponerade mappar. Bäst blir det ju så klart om allt blir inställt i en dynojetbänk/rullande landsväg.
Installationsanvisning hittar du här...
http://www.powercommander.com/downloads/416/install/411/eng416-411.pdf
mappar och en massa annan info hittar du här...http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_all_downloads.aspx?mk=15&mdl=120&yr=2007
Handlar du din din pc3 här så får du den mappad och klar efter de prylar du har monterat om du vill...
http://www.fuelmotousa.com/
För övrigt så fungerar forumets sökfunktion nuförtiden och du kan säkert få fler detaljerade svar om du söker ;)
skulle du gå bet på att hitta informationen du söker så kan jag nästan garantera att du hittar den här...
http://www.raptorforum.com/
Ang hk så är det ca 48 i en orginal R700, hur mycket det blir när du trimmar beror ju helt på vad du gör. Skulle gissa på att du kan plocka ut 70-75 hk, men som sagt smakar det så kostar det....
Strypningar finns det väl inga om det inte är en dresel eller liknande du pratar om? Iså fall så har en sån ca 20hk...
-
Ja du måste mappa.
Jag hade inte riskerat min maskin genom att trimma utan att mappa iallafall+ att du inte kommer att få ut effekten som avgassytemet kan ge utan att mappa...
Pga att maskinen inte har någon lambdasond så kan den inte justera sig själv. Ändrar du någonting, tex större insug, öppnare luftfilter, eller öppnare avgassystem så måste du alltså kompensera blandningsförhållandena för detta, annars kommer maskinen att få en för mager blandning och det i sin tur kan leda till stora motorhaverier.
Jag tror iofs att det finns prylar att köpa i dag som löser detta bekymmret, men som vanligt så kostar det...
Ang PC3 som väl anses som det bästa alternativet så är det plug&play,dvs inget lödande edl.
Mappar att ladda ner på deras hemsida. Man kan ju även göra sina egna mappar om man vet vad man pysslar med. Det finns även folk här och på andra forum som gärna delar med sig av sina egenkomponerade mappar. Bäst blir det ju så klart om allt blir inställt i en dynojetbänk/rullande landsväg.
Installationsanvisning hittar du här...
http://www.powercommander.com/downloads/416/install/411/eng416-411.pdf
mappar och en massa annan info hittar du här...http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_all_downloads.aspx?mk=15&mdl=120&yr=2007
Handlar du din din pc3 här så får du den mappad och klar efter de prylar du har monterat om du vill...
http://www.fuelmotousa.com/
För övrigt så fungerar forumets sökfunktion nuförtiden och du kan säkert få fler detaljerade svar om du söker ;)
skulle du gå bet på att hitta informationen du söker så kan jag nästan garantera att du hittar den här...
http://www.raptorforum.com/
Ang hk så är det ca 48 i en orginal R700, hur mycket det blir när du trimmar beror ju helt på vad du gör. Skulle gissa på att du kan plocka ut 70-75 hk, men som sagt smakar det så kostar det....
Strypningar finns det väl inga om det inte är en dresel eller liknande du pratar om? Iså fall så har en sån ca 20hk...
ok, tack för svaret, glömde skriva det.. har en dresel, lv reggad.. men strypningarna e dragna, så då har jag ca 48 hk ?.. vad har en 660 med pluggar i, vs pluggar ur ? förresten, vilk kan bänkköra, om man vill vara helseriös och bänka den, och vad kostar det?. jag bor i ludvika, så vore bra om det finns här i trakterna, eller typ 10 mils radie, örebro?, västerås? ..
MVH//Marcus
-
Japp då har du ca 48hk. Ang 660 så gäller detsamma för en strypt maskin, för det ingår i reglerna för vägregistreringen att maskinen inte får ha mer än 15kw ( http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1692/88369_Fyrhjuling_utgava%207.pdf ) Detta gäller alla fyrhjulingar som är vägreggade. Ostrypt är jag lite osäker på men har för mig att det ligger på ca 40hk.
ang var du kan bänkköra så kan du väl slå en signal till
http://www.motospeed.se/, dom är åf för dynojet/powerkommader i svergie och kan säkert svara på den frågan(ligger ju i västerås oxå så då kanske deras verkstad passar dig bra?)
-
Japp då har du ca 48hk. Ang 660 så gäller detsamma för en strypt maskin, för det ingår i reglerna för vägregistreringen att maskinen inte får ha mer än 15kw ( http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1692/88369_Fyrhjuling_utgava%207.pdf ) Detta gäller alla fyrhjulingar som är vägreggade. Ostrypt är jag lite osäker på men har för mig att det ligger på ca 40hk.
ang var du kan bänkköra så kan du väl slå en signal till
http://www.motospeed.se/, dom är åf för dynojet/powerkommader i svergie och kan säkert svara på den frågan(ligger ju i västerås oxå så då kanske deras verkstad passar dig bra?)
kanonbra. min förra mc var bänkad där.. ringer dom i morrn, har beställt KN intake kit nu från usa också..
MVH//Marcus
-
kör med Dual barker system på min, har även PC3 box och det är helt idiotsäkert att montera dit PC3 boxen, bara sätta i 4 kontakter under tanken... Systemet jag har ger 10hk som mest vid något visst varvtal.
Finns hur mycket mappningar som helst till Raptor 700. som mitt "kit" hur lätt som helst. laddade programmet med en laptop på 2 minuter så var det i hjulingen. dock är ju inte alla motorer identiska men denna "styrnings" mappning räcker fint, dock bör ju alla maskiner egentligen mappas i bänk individuellt. jag har portat min topp osv nu, ska borra trotteln bara sen blir det i bänk med den
-
kör med Dual barker system på min, har även PC3 box och det är helt idiotsäkert att montera dit PC3 boxen, bara sätta i 4 kontakter under tanken... Systemet jag har ger 10hk som mest vid något visst varvtal.
Finns hur mycket mappningar som helst till Raptor 700. som mitt "kit" hur lätt som helst. laddade programmet med en laptop på 2 minuter så var det i hjulingen. dock är ju inte alla motorer identiska men denna "styrnings" mappning räcker fint, dock bör ju alla maskiner egentligen mappas i bänk individuellt. jag har portat min topp osv nu, ska borra trotteln bara sen blir det i bänk med den
jahapp. då var PCIII beställt, dualsystemet har anlänt till sverige, 2 dagars levtid från usa! grym fort .. beställt KN intakekit, kommer nog nån gång nästa vecka.. ringde motorspeed i v-ås för att höra om bromsning, MEN dom kan ej bromsa fyrhjulingar tyvärr.. men dom rekommenderade AB finmekaniska i uppsala, ringde han, grymt trevlig, bokade tid för mappning den 9/9 , han hade ingen tidigare tid, så det får bli då, då hinner man då på grejerna också.. tel nummer till dom 018- 31 44 92 om nån mer vill bromsa =) återkommer med effektnuffror...
MVH//Marcus
-
kör med Dual barker system på min, har även PC3 box och det är helt idiotsäkert att montera dit PC3 boxen, bara sätta i 4 kontakter under tanken... Systemet jag har ger 10hk som mest vid något visst varvtal.
Finns hur mycket mappningar som helst till Raptor 700. som mitt "kit" hur lätt som helst. laddade programmet med en laptop på 2 minuter så var det i hjulingen. dock är ju inte alla motorer identiska men denna "styrnings" mappning räcker fint, dock bör ju alla maskiner egentligen mappas i bänk individuellt. jag har portat min topp osv nu, ska borra trotteln bara sen blir det i bänk med den
Tjena,
Vart borrar du trottelhuset? Har du hittat någon i sverige som gör det?
Verkar ju lite omständigt att skicka iväg det till USA, och sedan vänta ett par veckor på att få tillbaka det.
Jag har ett Alba-kitt på min med helsystem, bränslebox och luftfilter.
Kommer även köpa Dynatek tändning och en Hotcams Stage 3, och så förhoppningsvis hitta någon som borrar trottelhuset.
-
mjo min motor är klenast i trotteln nu. jag har fixat toppen, tändningsbox etc etc.
dock får nog borrning av trottel vänta lite, lär ju få räkna med 1 månads driftstopp och jag har nyss haft en månad så är inte så sugen nu direkt. Jag funderade på vad en trottel kunde kosta att köpa och sen borra den så jag slipper vänta. så kunde jag sälja en borrad sen här i sverige... och nej det finns bara EN i världen som borrar raptor trottlar och det är i USA. Alla som kör med borrade trottlar där säger att bara han som gör de.
det FINNS färdiga större trottlar finns även med 2 spridare på dom också. men minimum pris för bara spridarn ligger på runt 900$ och det tycker då jag är jävligt häftigt för runt 2-3hk
-
mjo min motor är klenast i trotteln nu. jag har fixat toppen, tändningsbox etc etc.
dock får nog borrning av trottel vänta lite, lär ju få räkna med 1 månads driftstopp och jag har nyss haft en månad så är inte så sugen nu direkt. Jag funderade på vad en trottel kunde kosta att köpa och sen borra den så jag slipper vänta. så kunde jag sälja en borrad sen här i sverige... och nej det finns bara EN i världen som borrar raptor trottlar och det är i USA. Alla som kör med borrade trottlar där säger att bara han som gör de.
det FINNS färdiga större trottlar finns även med 2 spridare på dom också. men minimum pris för bara spridarn ligger på runt 900$ och det tycker då jag är jävligt häftigt för runt 2-3hk
Okey. Attans. Får se hur jag gör då. Antar att det är Kenny på KBR du menar.
Ska eventuellt över till USA i vinter/vår, får se om jag tar med trottelhuset då.
//Daniel
-
men dom rekommenderade AB finmekaniska i uppsala, ringde han, grymt trevlig, bokade tid för mappning den 9/9 , han hade ingen tidigare tid, så det får bli då, då hinner man då på grejerna också.. tel nummer till dom 018- 31 44 92 om nån mer vill bromsa =) återkommer med effektnuffror...
MVH//Marcus
Pris, kostar?
-
mjo precis... det är Kenny som borrar, har nyss vart i USA men fick inte tag på kenny innan jag for iväg så det sket sig lite. får väl skicka det. blir inte så dyrt då den är liten som få och lätt som en fjär
-
men dom rekommenderade AB finmekaniska i uppsala, ringde han, grymt trevlig, bokade tid för mappning den 9/9 , han hade ingen tidigare tid, så det får bli då, då hinner man då på grejerna också.. tel nummer till dom 018- 31 44 92 om nån mer vill bromsa =) återkommer med effektnuffror...
MVH//Marcus
vet ej pris exakt än,, kan återkomma när det är klart..
MVH//Marcus
Pris, kostar?
-
men dom rekommenderade AB finmekaniska i uppsala, ringde han, grymt trevlig, bokade tid för mappning den 9/9 , han hade ingen tidigare tid, så det får bli då, då hinner man då på grejerna också.. tel nummer till dom 018- 31 44 92 om nån mer vill bromsa =) återkommer med effektnuffror...
MVH//Marcus
vet ej pris exakt än,, kan återkomma när det är klart..
MVH//Marcus
Pris, kostar?
okie dokie :headbang:
-
men dom rekommenderade AB finmekaniska i uppsala, ringde han, grymt trevlig, bokade tid för mappning den 9/9 , han hade ingen tidigare tid, så det får bli då, då hinner man då på grejerna också.. tel nummer till dom 018- 31 44 92 om nån mer vill bromsa =) återkommer med effektnuffror...
MVH//Marcus
vet ej pris exakt än,, kan återkomma när det är klart..
MVH//Marcus
Pris, kostar?
var och bromsade idag, blev 51hk / 63 NM på bakhjulet.. så kan ju omöjligt vara 49 hk orginal.. har försökt fått reda på vad det ärorginal,, men yamaha uppger ju inte det ?.. jag har PCIII, DMC värsta dual exaust afterburner, och pro design / KN inteka kit, och riktigt mappat.. blev en grym skillnad, går ej att jämföra.. grymt nöjd.. grymt trevlig och kunnig kille på finmek i uppsala också. kan verkligen rekommendera honom!.. pris 5500:-kr för helt nytt PCIII + montering + mappning i bänken så bra pris också..
MVH//Marcus
okie dokie :headbang:
-
Kul att det blev bra! Du får närsomhelst maila över den mappningen till mig så jag kan jämföra med den jag kör med ()p ;). :D
Jag har inte hittat någon firma i närheten som kan/vill bänka en quad... :cry:
-
Kul att det blev bra! Du får närsomhelst maila över den mappningen till mig så jag kan jämföra med den jag kör med ()p ;). :D
Jag har inte hittat någon firma i närheten som kan/vill bänka en quad... :cry:
självklart.. har den på mailen redan. vad har du för mailadress? okok.. nä jag hade lite svårt att hitta först.. men ringde motospeed och dom rekomenderade han. han e grym på MC.. bygger drag bike,, har bromsat 400 - 500 gathojar och ca 900hk draghoj.. grymt kunnig.
MVH//Marcus
-
Skulle också hemskt gärna prova din mappning :) Skickar PM med min mailadress
-
Skulle också hemskt gärna prova din mappning :) Skickar PM med min mailadress
done=).. förresten,, vad kan räkna på i driveffektförlust?? på bil räknar mn ju 12 - 13 %...
MVH//Marcus
-
Den är väl bromsad på rullar ? eller ? då blir det ju inte mer driveffektförlust än det däckena slirar. och det brukar väl inte vara stort problem på en sån här förhållandevis "klen" maskin.
Ska bli skoj :) ska snart iväg och bänka min maskin så fort min kompis fått sina dual DMC's till sin KFX. ska vi iväg 3 stycken och bänka :D Jag önskar jag får runt 200hk eller nå sånt
-
Den är väl bromsad på rullar ? eller ? då blir det ju inte mer driveffektförlust än det däckena slirar. och det brukar väl inte vara stort problem på en sån här förhållandevis "klen" maskin.
Ska bli skoj :) ska snart iväg och bänka min maskin så fort min kompis fått sina dual DMC's till sin KFX. ska vi iväg 3 stycken och bänka :D Jag önskar jag får runt 200hk eller nå sånt
tja, jeps kolla BDD för bilder: http://haldorf.bilddagboken.se/p/main.html jeps rullar.. ok vart ska ni bänka?.. om du får 200hk då ska du ha cred.. grymt svårt att komma över 100HP/Liter på sugis.. men du kanske är en motorgud?=) förresten har du komplett pc standalone, eller som jag piggyback till soppan ?
MVH//Marcus
-
Skulle också hemskt gärna prova din mappning :) Skickar PM med min mailadress
done=).. förresten,, vad kan räkna på i driveffektförlust?? på bil räknar mn ju 12 - 13 %...
MVH//Marcus
Tackar! Mappen är ju en standardmapp som jag redan hade men jag ska prova den iaf ;) Vilken mapp körde du på tidigare, före bromsningen alltså?
-
Jag trodde det var redigerat i den mappen och att namnet inte var bytt, men så var det ju inte... Det är exakt samma mapp som finns att tanka hem från Power Commanders hemsida. Kan det vara så att du mailade fel??
-
Den är väl bromsad på rullar ? eller ? då blir det ju inte mer driveffektförlust än det däckena slirar. och det brukar väl inte vara stort problem på en sån här förhållandevis "klen" maskin.
Ska bli skoj :) ska snart iväg och bänka min maskin så fort min kompis fått sina dual DMC's till sin KFX. ska vi iväg 3 stycken och bänka :D Jag önskar jag får runt 200hk eller nå sånt
Det är skillnad på bakhjulshästar och vevaxelhästar. I en transmission finns alltid förluster, växellåda och sen kedjedriften. Normalt sett räknar man med c:a 10% effektförlust bara i en kedjeöverföring.
51 bakhjulshk är säkert bortåt 57-60 på veven.
-
Hubbe joda jag vet. men det lät så lurt så som han sa det bara...
tja, jeps kolla BDD för bilder: http://haldorf.bilddagboken.se/p/main.html jeps rullar.. ok vart ska ni bänka?.. om du får 200hk då ska du ha cred.. grymt svårt att komma över 100HP/Liter på sugis.. men du kanske är en motorgud?=) förresten har du komplett pc standalone, eller som jag piggyback till soppan ?
vet inte riktigt vart vi ska bänka. lutar åt Norge nånstans, är ju skitlångt till Uppsala eller var han nu bänkade. Raptorn har 42hk original på bakhjulen och "Big 3" kittet ska ge runt 10hk... och du hade fått 51? så då är allt frid och fröjd :) Jag har en laptop till PC3'n... eller vad menar du ?
Hört talas om en volvo 240 som heter "Insane" Mörk blå/turkos med oranga rutmönster på? Har vart med på ett hörn när den snickrats, tror den bänkades till 540hk... SUGmotor. den vann ett Decibel drag... 144db på insuget :)... och det sitter en volvo motor i den på inga 5 liter i alla fall :)... det brutala insugsljudet + rakskurna drev. får nog åka och hälsa på så jag får se pärlan igen ^^. Bilden har f.ö vart med i bilsport tidningen för kanske 2-3 år sen. tror den tillåmed är på framsidan
-
Jag trodde det var redigerat i den mappen och att namnet inte var bytt, men så var det ju inte... Det är exakt samma mapp som finns att tanka hem från Power Commanders hemsida. Kan det vara så att du mailade fel??
han tog en std mapp först och mappade den.. så det var denna han mailade mig,, men om du jämfört och det är samma som dom som fäljer med på cdn jag ick med kanske han mailade fel?,, kan tanka över mappen från boxen igen nån dag.. får han justerade som fasen,, AF kurvan åkte bergochdalbana första svepet ju hehe.. men såg bra ut i slutet..
MVH//Marcus
-
Hubbe joda jag vet. men det lät så lurt så som han sa det bara...
tja, jeps kolla BDD för bilder: http://haldorf.bilddagboken.se/p/main.html jeps rullar.. ok vart ska ni bänka?.. om du får 200hk då ska du ha cred.. grymt svårt att komma över 100HP/Liter på sugis.. men du kanske är en motorgud?=) förresten har du komplett pc standalone, eller som jag piggyback till soppan ?
vet inte riktigt vart vi ska bänka. lutar åt Norge nånstans, är ju skitlångt till Uppsala eller var han nu bänkade. Raptorn har 42hk original på bakhjulen och "Big 3" kittet ska ge runt 10hk... och du hade fått 51? så då är allt frid och fröjd :) Jag har en laptop till PC3'n... eller vad menar du ?
Hört talas om en volvo 240 som heter "Insane" Mörk blå/turkos med oranga rutmönster på? Har vart med på ett hörn när den snickrats, tror den bänkades till 540hk... SUGmotor. den vann ett Decibel drag... 144db på insuget :)... och det sitter en volvo motor i den på inga 5 liter i alla fall :)... det brutala insugsljudet + rakskurna drev. får nog åka och hälsa på så jag får se pärlan igen ^^. Bilden har f.ö vart med i bilsport tidningen för kanske 2-3 år sen. tror den tillåmed är på framsidan
okok,, ja det kanske e närmare,, men kolla vad det kostar i norge isf.. kan ju vara värt att åka en bit om det e mkt billigare..ok, ja då får man ju vara nöjd då =).. blev stor skillnad iaf!.. nä menade om du kör med pcIII altså detär ju ett piggyback.. eller om du kör med ett standalone sprut?, har ej hört om den, åfasen, hur många liter ligger motorn på?... grymt fränt med vass sugis=).. ska kolla vinden,, har typ alla bilsport sen 2001 hehe..
MVH//Marcus
-
mjo det handlar om... 50 mil till Uppsala eller var det nu var :D och i norge rör det sig om 5 mil. Och jag betalar gärna lite extra för att slippa sitta och köra bil en hel dag. Jag lär ta med filmkameran och filma när den ska bänkas i alla fall :D ska bli intressant
Kommer faktiskt inte ihåg hur många liter 240'n låg på men har för mig det var 2.6-2.8 eller nått sånt. Har inte ens sett bilen eller ägaren på 5 år. och jag är inte direkt känd för mitt minne :D. Säg till om du hittar den i någon bilsport. Vill minnas att den var med nån gång för 5-6 år sen eller så. Finns ju inget om den på google eller så. bara att han vunnit pris på utställning en gång
-
Det är väl ingen omöjlighet heller. Kolla på formel-1 bilar. de har ju 7-800 Hk och max 2,4 liter sugmotor.
Visst de varvar så in i h_vete ist.
Och kostar en förmögenhet
-
Eneby... jag är till 95% säker på hästkrafterna... men inte så säker på liter antalet... kanske är något på 3 liter också... men det var sveriges starkaste sugmotor i HK / Liter... bara så du vet :)
Lite som när dahlbäck hade världens snabbaste bubbla, eller när TESS hade första 240'n med 4 cylindrar över 600hk vilket folk menade på helt omöjligt utan 6 cylindrar. Likaså har jag en motor som tål 900+hk ståendes i en bil på jobbet. är dock bara 200 på 2.5 liter... men det är ju utan överladdning och original :D
-
Ursäkta för off topic men!
om du nu mot all förmodan skulle komma i närheten av 200HK.... hur kul kan det vara att köra en fyrhuling med så mycket effekt att du för modligen skulle slå runt på halv gas? och vart skulle du köra den?
dessutom är det inte mycket på en fyrhjuling som håller för den effekten.
det enda man skulle kunna göra med den är att köra dragracing möjligtvis.. med rejäla wheelie bars :headbang:
-
haha jo, inte skulle jag säga nej till att ha 200hk i raptorn, men hur kul det vore det vet jag inte... skulle nog dreva upp den så den gjorde en bit över 200km/h och slå världsrekord i snabbaste wheelie med quad eller nått :)
-
Hubbe joda jag vet. men det lät så lurt så som han sa det bara...
tja, jeps kolla BDD för bilder: http://haldorf.bilddagboken.se/p/main.html jeps rullar.. ok vart ska ni bänka?.. om du får 200hk då ska du ha cred.. grymt svårt att komma över 100HP/Liter på sugis.. men du kanske är en motorgud?=) förresten har du komplett pc standalone, eller som jag piggyback till soppan ?
vet inte riktigt vart vi ska bänka. lutar åt Norge nånstans, är ju skitlångt till Uppsala eller var han nu bänkade. Raptorn har 42hk original på bakhjulen och "Big 3" kittet ska ge runt 10hk... och du hade fått 51? så då är allt frid och fröjd :) Jag har en laptop till PC3'n... eller vad menar du ?
Hört talas om en volvo 240 som heter "Insane" Mörk blå/turkos med oranga rutmönster på? Har vart med på ett hörn när den snickrats, tror den bänkades till 540hk... SUGmotor. den vann ett Decibel drag... 144db på insuget :)... och det sitter en volvo motor i den på inga 5 liter i alla fall :)... det brutala insugsljudet + rakskurna drev. får nog åka och hälsa på så jag får se pärlan igen ^^. Bilden har f.ö vart med i bilsport tidningen för kanske 2-3 år sen. tror den tillåmed är på framsidan
låter som conny kinas 240. och han har absolut inga 540 häst kan ja säga.. kommer inte ihåg va han sa men ja tror inte ens d va över 300 hk.
bilen står för övrigt i svanskog i förvar för herr conny inte kunde betala för sig..
-
gummi det låter som han :) han hade lite strul med lånat pengar här å där, kanske inte var mer än 300hk? men jag är 100% på att jag såg bild på den och att det stog något på 500hk 520 eller 540 och att det var sveriges starkaste sugmotor volvo
-
ja den va med i bilsport för några år sedan.. men inte stod d att det var 500 kusar i den. e ganska så säker. har tidningen hemma nånstans å ska kolla detta. och kan aldrig tänka mig att det var sveriges starkaste heller. conny e bra på att ljuga kan ja säga.
-
:nopics
-
mja jag är inte säker på om det stog i bilsport, men jag är tusen procent säker på att jag har sett det nånstans
-
har ingen aning om hur man lägger upp bilder 110cc_Anton :(
men kan du så är den med på bilder på karlstadracing.nu tror ja adressen är.. va med för några år sedan där. kanske va 500nm då :lol: :lol:
-
har hitta lite bilder nu. den som orkar kan ju alltid lägga upp.
http://www.karlstadracing.nu/ sen media och sen ligger dom på sista sidan. datum är 030510 och 030615
såg även mina gamla pärlor. nästan så man får en tår i ögat :cry:
-
(http://www.karlstadracing.nu/media/arkiv/24/21.jpeg)
(http://www.karlstadracing.nu/media/arkiv/24/6.jpeg)
(http://www.karlstadracing.nu/media/arkiv/24/7.jpeg)
(http://www.karlstadracing.nu/media/arkiv/30/192.jpeg)
-
aaaa kanske va 500nm och inte hk, men ändå :p hehe kollade just igenom albumet, såg fan flera klasskompisar jag inte sett sen skolan.
p.s håller ju själv på att bygga turbobil för tillfället, och fan va bortskämd volvo 240 är med motor utrymme, har mercedes 190 och det är väl typ hälften så stort :o
-
skaffa dig volvo då så får du både kvalité och utrymme :headbang:
-
hehe jodå jag har haft en och annan volvo 240 men aldrig någon seriös, känns lite "igår" att komma med en stylad 240/740. Satsar på mercedes 190 för det är den enda 80 tals superbil som är i minoritet bland säg M3, quattro, cosworth etc.
Men har dom fått plats med en V8 med twinturbo i en 190 så ska väl jag få ner originalmotorn med en litten turbo böld på sidan? :D
-
ja kommer med släggan och hjälper dig annars :D
-
Gummigunnar har du haft en raptor förut?
-
självklart har ja haft det :headbang:
-
då vet jag ju vem du är :) bror min kör Niklas gamla raptor, nu när jag trimmat min raptor ännu mer så måste du ju få prova nästa gång vi ses så kommer du allt få återfall! :D
-
haha nee ja tror inte du vet vem ja e fast du borde ju veta d :whip:
-
jaså? kompis med Niklas väl? Mattias Olsson eller har jag fel? hade Grå raptor? :D
annars får du allt förklara dig! ^^
-
haha nee d är inte olsson. ja hade en svart och onrange raptor :headbang:
-
äre du som är nicklas då? eller är du ingen av dom? :D du är från Säffle eller?
-
har du inte lista ut d än :lol: du har ju vart hemme hos mig några ggr iaf ;D
-
Hur skulle det vara om ni fixade erat förhållande som PM.... Inte alla som är så intesserade hur ni träffades :whip: Tråden handlar om: montera dualpipe på raptor 700r och hk ?? nu mappad !! 51HK //63NM :rtfm:
-
Det handlar om fördjupning!... och samtidigt ett världsrekord i off-topic, det måste ju hamna nånstans :whip:
-
Det handlar om fördjupning!... och samtidigt ett världsrekord i off-topic, det måste ju hamna nånstans :whip:
Satsar du på det är du på fel sida ()p www sporthoj com är rätt sida för det ()p
-
nu vet du ju vem ja e så då slipper vi ramla in på sporthoj O0