1
Säljes / SV: Kawasaki KVF 650 - 2011 prissänkt!
« skrivet: 18 december 2011 kl. 19:26:53 »
jag som är intresserad, ringer dej imorn så får vi fundera.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Säljes / SV: Kawasaki KVF 650 - 2011 prissänkt!« skrivet: 18 december 2011 kl. 19:26:53 »
jag som är intresserad, ringer dej imorn så får vi fundera.
2
Yamaha / Pipor till banshee« skrivet: 4 augusti 2007 kl. 14:50:15 »
http://www.duncanracing.com/ äre som säljer, men det kanske blir billigare att köpa via ebay.
3
Yamaha / Pipor till banshee« skrivet: 3 augusti 2007 kl. 17:12:38 »
Jag har hört från diverse olika USA snubbar att Paul Turner pipor är att föredra. Låter inte extremt men ska tydligen ge bäst med krut.
4
Yamaha / Re: Yamaha Banshee, någon med erfarenheter att dela med sig« skrivet: 27 juni 2007 kl. 22:56:38 »Citat från: "The_viking91
Har för mej att en 250 4takt har maxeffekt (45hk) runt 5000rpm. Nog varvar en 2takt nästan det dubbla. 5
Yamaha / Yamaha Banshee, någon med erfarenheter att dela med sig av?« skrivet: 19 juni 2007 kl. 03:56:13 »
Är ju en massa ventiler som måste justeras på en 4-taktare vilket verkar rätt jobbigt. Hur ofta är det sagt att man ska byta kolv på en 4-taktare då? Kolla på Yamaha RD350 vilken hade högre effektuttag standard än Banshee, där var inte kolvbyten nått speciellt. Vet dom som rullat 1000mil utan kolvbyte.
Tycker faktiskt också det verkar som det är mera skruva med en 4-taktare. 6
Yamaha / Yamaha Banshee, någon med erfarenheter att dela med sig av?« skrivet: 15 juni 2007 kl. 22:29:41 »
Har hört från jänkarna att dom byter kolv på 100 timmar. Med min körning blir det varannan säsong. Enda felet är väl egentligen framdämparna som är rätt dåliga. Men dom funkar för en amatör på 100 pannor som mej.
7
Yamaha / Ett skämt?« skrivet: 1 maj 2007 kl. 17:53:59 »
Enda som skall köras in i en motor är kolvringarna. Dom körs bäst in enligt följande. Låt motorn stå på tomgång och bli varm, sen äre bara gasa fullt ut på 5an för att sedan motorbromsa till normala varv. Gör så några gånger, sen låter du den stå å kallna helt å hållet. Efter detta brukar jag byta olja.
Har gjort på detta sättet i många års tid och aldrig haft problem, varken med crossar, fyrhjulingar, bilar eller snöskotrar. 8
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / Skruvdubb rekommenderas!!! Mycket bra!!!« skrivet: 26 februari 2007 kl. 23:20:56 »
Wingspeed är väl vanlig skruv va?
Skruvade i Kold Cutters 1" dubbar i däcken på Bansheen. Har kört upp 4 tankar, både på crossbanan och efter landsväg (aldrig normalkörning, bara tokåkning), inte lossnat en enda dubb än så länge. Ska nog upp på banan en sväng på söndag ifall jag orkar, du får kika på dubben då, funkar över förväntan för mej. 9
Videos och bilder / så här låter en riktig maskin« skrivet: 3 februari 2007 kl. 23:09:41 »
2-takt is the shit :twisted:
11
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / "fattigmansdubb"« skrivet: 29 januari 2007 kl. 14:16:49 »
Limmade du dubben nått? I såna fall med vad?
12
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / montera skruvdubb« skrivet: 19 januari 2007 kl. 02:04:32 »
jag köpte mej 500st stycken Kold Kutters 1" från USA som jag tänkte montera på min hjuling.
Brukar man limma dubben innan man skruvar ner dom så kanske det tätar bättre och håller längre? Nån som vet?
Sidor: [1]
307 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 309. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|