ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: kricka_ skrivet 14 oktober 2014 kl. 00:50:19
-
Hej håller på och renoverar en Polaris Trail Boss 350L 4x4 1991 och jag hade behövt få hjälp med var slangarna skall sitta vid förgasaren samt motorn.
Har ringat in slangarna jag undrar över var dom ska :)
Fråga nummer två är om det finns något friläge i denna fyrhjuling?
Sen undrar jag hur jag ser om det är en J modell?
Tack på förhand! /Christoffer
-
Ingen här inne som har en trail boss 350 som kan slänga ett öga på sin? :-)
-
hej... var o köpte en exakt lika dan som du har igår... är tyvärr ute på jobb i två veckor men ska börja plocka lite när jag kommer hem... så jag kan fota på det du behöver om du orkar vänta så länge...
har själv problem med höger hjullager fram, glappar jättemycke... ska byta så fort jag äntrar verkstan... var köper du dina delar... har du några tips på sidor eller återförsäljare så får du gärna skriva adresser till mig... letar efter en verkstadshandbok så man har lite koll på åtdragningsmoment o dyligt...
tror inte att det är friläge på dessa modeller... men på min såg jag att det ligger en plåt fastsvetsat över det så kallade friläget mellan låg och backen... kanske är så att dem tagit bort friläget på dem större modellerna, 250 tror jag har friläge...eller vad tror du?
ha det bra mvh Thule
-
hej... var o köpte en exakt lika dan som du har igår... är tyvärr ute på jobb i två veckor men ska börja plocka lite när jag kommer hem... så jag kan fota på det du behöver om du orkar vänta så länge...
har själv problem med höger hjullager fram, glappar jättemycke... ska byta så fort jag äntrar verkstan... var köper du dina delar... har du några tips på sidor eller återförsäljare så får du gärna skriva adresser till mig... letar efter en verkstadshandbok så man har lite koll på åtdragningsmoment o dyligt...
tror inte att det är friläge på dessa modeller... men på min såg jag att det ligger en plåt fastsvetsat över det så kallade friläget mellan låg och backen... kanske är så att dem tagit bort friläget på dem större modellerna, 250 tror jag har friläge...eller vad tror du?
ha det bra mvh Thule
Hej! Hade varit bra om du ids kolla och ta foton på det tack.
Beställt det mesta från ebay. Det jag hittills bytt till nytt från ebay är: variatorrem, tändningslås, bussningar a-armar, gaswire, startrelä, renoverings sats förgasare sen drivaxel damasker köpte jag från atvhuset.se hjulingen har kostat mig ca 2500 hittils så oroligt billigt med tanke på vad man får för pengarna när man handlar utanför sverige.
Har exakta summor hemma på datorn vad jag lagt ut.
Finns rephandböcker från haynes dock på engelska. Sett på ebay också av en annan utgivare. Hittade en användare handbok på nätet där det finns en heldel information tex vad för olja man skall ha med mera i PDF format, ska kolla om jag hittar igen länken så får du den av mig i meddelande. Har samma plåt mellan låg och back så är original. S
-
Hallå...
alla dem slangar du undrar över är bara luftslangar...
bild ett luftning utav tanken, därav backventil ifall man välter med bossen... min går framför tanken o hänger ner en bit spelar inte så stor roll...
bild två den går upp bredvid luftintaget, precis under sadeln och bild nummer 3 går upp på samma ställe... men som det verkar på min så är det enbart luftslangar inget annat...
jag lokaliserade felet på mitt glapp höger framhjul, och det var inpressningen i fjäderbenet till fyrhjulsdriften som glappade...får ett nytt fjäderben idag av dem som jag köpte bossen av...
jag hoppas du klarar dig på min info... jag har tyvärr ingen kamera så inga bilder tyvärr..
mvh Thule i kalmar
-
Hallå...
alla dem slangar du undrar över är bara luftslangar...
bild ett luftning utav tanken, därav backventil ifall man välter med bossen... min går framför tanken o hänger ner en bit spelar inte så stor roll...
bild två den går upp bredvid luftintaget, precis under sadeln och bild nummer 3 går upp på samma ställe... men som det verkar på min så är det enbart luftslangar inget annat...
jag lokaliserade felet på mitt glapp höger framhjul, och det var inpressningen i fjäderbenet till fyrhjulsdriften som glappade...får ett nytt fjäderben idag av dem som jag köpte bossen av...
jag hoppas du klarar dig på min info... jag har tyvärr ingen kamera så inga bilder tyvärr..
mvh Thule i kalmar
Tackar för infon! Tyckte det verkade så skumt att det går en vaccum slang från blocket ut i tomma intet. Gissade att den från förgasaren bara var vaccum då jag aldrig vart med om att det skulle vara annat än vaccum från gasarn. Men var inte fullt säker. Har ett underligt fel i min den reagerar inte alls på tomgångs skruven samt att den dör efter ett tag när man kör typ 1 min. Sen måste man låta den stå säg 2 min och sen är den bara att starta. Renoverat förgasaren med renoverings sats utan framsteg.
-
ja jag kunde justera upp min tomgång ytterst lite bara, sen var min skruv också injusterad i botten... jag har väldigt låg tomgång på min också nämligen... tror du det kan räcka att höja eller sänka nålen i trotteln... eller kanske bara skruva in eller ut luftskruven lite...för att på så vis lura upp tomgången, för har du rivit förgasaren så är det ju rent iaf o inte täppt i några munstycken.. jag ska inte skruva för mycke nu innan nästa service...jag är inte ute här så ofta men skriv gärna om du har några frågor...
mvh thule