ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: tommy69 skrivet 2 december 2013 kl. 21:23:26
-
är det nån som vet varför avgasröret glöder fast det är hur kallt som helst ute.har kollat ventilerna inge fel .är det för tunt material i avgasröret? :hmmm:
-
Fel bränsleblandning.
Troligen för snålt.
-
Hur ser tändstiften ut ?
På dom Motorcyklarna jag har hållit på med innan atvhobbyn satte klorna i mig så var detta ett tecken på för lite bränsle.
Det som sker är att blandningen brinner saktare då så har den inte brunnit klart när avgasventilen öppnar och då eldar den ut i röret.
-
ska kolla stiftet i morgon.måste man byta munstycke för att den ska gå fetare.den har aldrig varit på nån auktoriserad verkstad dom som sålde den gick i kk så det är orginal munstycken i den sen ny
-
Har samma problem, tror åxå på att det är för litet munstycke i nu, Sitter 128 huvudmunstycke nu orginal tydligen. Men är något utbytt, avgasrör eller luftfilter?
sen nu när det börjar bli lite kallare så brukar man justera förgasaren lite har jag för mig :hmmm:
-
ska kolla stiftet i morgon.måste man byta munstycke för att den ska gå fetare.den har aldrig varit på nån auktoriserad verkstad dom som sålde den gick i kk så det är orginal munstycken i den sen ny
Vet inte hur modern den är.
Men kanske går ställa nålen?
Annars är det munstycken som gäller.
Men hur rött blir det?
Det är ju inget onormalt med det glödgas en dm eller 2.
-
det är rött ända ner till fotsteget så minst 3dm det lyser när det är mörkt.törs inte köra med den.
-
det är rött ända ner till fotsteget så minst 3dm det lyser när det är mörkt.törs inte köra med den.
Det låter rätt mycket helt klart.
Är den modifierad? Typ annan ljuddämpare?
-
allt är orginal sen den var ny.
-
var hittar man sprängskiss över förgasaren.
-
Blir nog svårt... kolla om du kan se vad det sitter för förgasare på den, på min linhai sitter det en keihin cwk tror jag den heter, så här ser den ut om det hjälper något http://www.atvstore.se/butiken/index.php?_a=viewProd&productId=1278 (http://www.atvstore.se/butiken/index.php?_a=viewProd&productId=1278)
-
Du ska testa färgen på stiftet i tre steg då det är så förgasaren arbetar.
först låter du den gå på tomgång ett tag och stänger av den och tar ur stiftet och kollar färgen på isolatorn.
sedan kör du fyrhjulingen på halv gas en sträcka och slår av motorn med dödare eller nyckel UTAN att släppa gasen.
ta ur stiftet och kontroller färgen igen. Detta kallas halvfartsregistret och styrs av nålens höjdmontering.
till sist kör du med full gas en sträcka och slår av motorn med dödare eller nyckel utan att släppa på gasen.
Ta ur stiftet och kontroller färgen igen.
Detta är fullfartsregistret och det styrs av huvudmunstycke och till viss del trottelskärning men det är munstycket som man byter för att hamna rätt.
Färgen på isolatorn ska vara nougat-brun.
Är färgen vit går motorn för snålt och det är skadligt för motorn.
Är färgen svart så går motorn för fett och det är väl inte direkt bra det heller men inte lika illa för motorn.
-
ser ut o vara samma förgasare .vet nån hur man justerar en sån har bara skruvat i mikuni förgasare
-
sitter ju en luftskruv på vänster sidan, Det är ju en membranförgasare så du kan ju inte ställa "throttelnålen" i ett visst läge, utan du får lägga ett chims under den, Sen är det bara att prova sig fram ()p
-
Kolla gummit till luftrenaren, kan dra tjuvluft där. Kolla alla gummigrejer på en linhai. ()p
Kanske kommit skräp i förgasaren?
-
kan det inte vara så enkelt som munstycket? :)
vad kag har fattat av alla moppebögar på twostrokerider så kan man behöva gå upp i munstycke på vintern då syremängden i luften ökar. är bara en fråga till er som vet :)
-
finns det chims i förgasaren eller måste man köpa såna .
-
finns det chims i förgasaren eller måste man köpa såna .
Tror det blir bra med en bricka.
Men, jag tror du har ett fel nånstans snarare än att du behöver bestycka upp förgasaren.
-
har pratat med han som köpte den ny. jag är andra ägaren o det har visst alltid glött från avgasröret så det är väl bara o kolla efter tjuv luft o förgasaren
-
ja nu har man kollat efter läckage, tändstift ljusbrunt, satt in en bricka i trotteln ut och kört ca 500-1000 meter och börjar glöda fast det är minus 6 ute :hmmm:
-
Prova att sätta i ett större låg och/eller högfartsmunstycke....
-
jag bytte lågfarts munstycke och huvudmunstycke, och då försvann det :)