ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: P-A78 skrivet 26 oktober 2013 kl. 08:24:22
-
Hej alla Goes ägare !!
Någon mer här inne som är trött på allt skitsnack om CF/Goes jag har själv en goes 520 och är jätte nöjd
-
Jag har en Can-Am men är ändå trött på skitsnacket. Saklig kritik är alltid bra, men väldigt få är sakliga här.
Kul att du är nöjd med din maskin. Låt gnället rinna av, är mitt tips, för det lär nog aldrig ta slut.
-
Vfr flera olika trådar?
-
Tack "oliver" trevlig o vuxen kommentar. Trist att några få ska förstöra varända tråd! Skulle kunna tro att dom är fotbollshulliganer när dom inte kör med sina hjulingar...... ^-^
-
Tack "oliver" trevlig o vuxen kommentar. Trist att några få ska förstöra varända tråd! Skulle kunna tro att dom är fotbollshulliganer när dom inte kör med sina hjulingar...... ^-^
... Har du skrivit i fel tråd nu?:)
-
... Har du skrivit i fel tråd nu?:)
haha tror det ;D
tack ändå perlisan
-
Hej
Hoppas denna tråd liksom min CF tråd förblir utan skitsnack om att våra maskiner t.e.x snubblar på en trottoar kant och går sönder m.m .
M.V.H P-A
-
Att starta en sådan här tråd och hoppas på annat är ren idioti. Provocerar man inte ena lägret så jävlas man med andra. Can am vinner kukmätartävlingen men för det behöver dom inte vara bäst för ändamålet:)
-
Att starta en sådan här tråd och hoppas på annat är ren idioti. Provocerar man inte ena lägret så jävlas man med andra. Can am vinner kukmätartävlingen men för det behöver dom inte vara bäst för ändamålet:)
Ursäkta men vad har can am med detta och göra. Ämnet är ju hur nöjda är ni med era Goes Maskiner
M.V.H P-A78
-
Är nöjd med min maskin, älskar att skruva, inte för att det behövs men gillar att modifiera.
Snart är min frontbåge klar! :headbang:
-
Är nöjd med min maskin, älskar att skruva, inte för att det behövs men gillar att modifiera.
Snart är min frontbåge klar! :headbang:
Hej den får du gärna lägga upp en bild på går och klurar på en båge själv men har inte kommit på den ultimata lösningen än.
M.V.H P-A78
-
Har haft Goes 625i och Åker Can am nu har inget elakt å säga om Gååsen det som pajade va väl rätt självförvållat då min gastumme får Adhd ibland :DV :(veryangry):
Dock har ingenting gått sönder på Can amen på ett år ()p :sunny:
-
Åker gås 525:a utan problem!! Går som en klocka!! ()p
-
Goes 625 utv, supernöjd
-
Väldigt nöjd med min 525. Några barnsjukdomar, men det går ju på garantin så inga bekymmer. Startar i alla väder och går framåt i både terrängen och på gatan. =)
-
103 rullade mil, fungerar fint!
-
Chefen har en goes 625 max. Som synd nog bara strular, 4-hjulsdriften har pajat 2 gånger. Diverse el fel. Skruvar och detaljer ramla av. Handbroms spaken gått av, lycktorna tar in fukt, dioder går sönder, dragkroken har ramlat av, ah skitsamma mkt små irriterande fel på en maskin som är 1,5 år. Garanti finns ju så man lämnar ju in den direkt när det är nått, men man känner sej lite dum när man gång på gång ringer och hävdar fel på maskinen.
-
Känner sig dum??
Jag skulle känna mig FÖRBANNAD!
Man skall ha ersättning för förlorad arbetsinkomst och/eller timlön när man kör skitet till/från återförsäljaren, man skall även ha milersättning, för detta är INTE okej.
De kostar ju 75 000:- nya då skall det funka.
Hade de kostar 15... så visst... då kan man ha visst överseende men nu kostar de lika mycket som en kvalitetsmaskin på 35 häst.
-
Aa faktiskt. När 4-hjulsdriften sluta funka så tog det 6 veckor att få hem delar. Och när vi fick tillbaka den så gick det istället inte att koppla ur 4-hjulsdriften, då hade dom monterat den fel eller nått, nu igår så åter igen, så går det inte att koppla ur den, lite drygt då den är så jävla tungstyrd när 4-hjulsdriften är i.
Sen ser ju skiten ut att vara 6 år gammal när den bara är 1,5 år. Plastkåporna på hjulingen är röda men inte ljuten i röd plast, så när man åker mot grenar o skit så åker den röda filmen?? Eller nått bort, så det är mkt märken på den.
-
Hej!
Har haft en Gås 520 - 12a.
Köpte den ny!
2 fel.
Hastighetsmätaren la av p.g.a fukt.
Fotbaljan - där man sätter fötterna gick sönder av normalt slitage. Plasten sprack.
Det stora problemet är ihopskruvandet från fabrik. Väldigt många muttrar som behövdes dras åt. Sen irriterade jag mig på tjutande variator och knarrande plastoljud.
Jag påpekade inget för ÅF då jag sålde maskinen ganska snart.
I det hela - Ganska nöjd.
Goes blir bättre och bättre.
Har en vän som har en 525, ej hört något som skulle vara fel förutom det jag hade själv.
Knarr och klong och lösa skruvar.
Bara starta och åka!
-
Uppdatering, 4-hjulsdriften och diff strular igen, på senare tid har den blivit slö, inne på reperation igen.
-
Har en 625 är jätte nöjd.
-
Jag fortätter, besinpumpen gav upp, lämna in den, igen,
Startrelät har gett upp, leckage i avgasystem,
-
Jag fortsätter, vart inlämnad 2 gånger igen, kontakterna hade ärgat så det glappa till slut dog maskinen, tog 3 veckor att hitta felet.
Fick tillbaka den. Gick i 5 dagar sen dog den i skogen igen denna gång gade styrdonet i maskinen pajat.
Efter att haft den inlämnad upp mot 10 gånger sen ny så kom återförsäljaren med ett erbjudande,
Du får goes helt nya maskin 725cc 2014 om du lägger 6000 emellan så tar vi in den gamla och du får en ny,
Inget att snacka om vi hade en hemma på demo ett par dagar och bytte.
Visade sig att dom fick byta hela kabelhärvan på gamla maskin samt styrdonet. Dom renovera bromsarna för det va trasigt m.m
Nu står vi iaf med den nya maskinen som vi haft 2 veckor och hittills funkat bra,
Den nya maskinen har en riktigt borsh elektronik vilket känns bättre då det va mest elfel på den gamla.
Denna maskin är en vanlig kort modell som är förvånadsvärt smidig i skogen, bättre hjulupphängning, bättre dämpare, följer terrängen bättre, kan åka riktigt fort på ojämt faktiskt, bättre utväxling i styrningen vilken gör den lättare men fortfarande tung med 4-hjulsdriften i.
Återkommer med lite bilder
-
Bra skött av din återförsäljare tycker jag ()p
-
Till en början när problemen kom så fick man höra att man körde så mycket med den, osv, men den servades som den skulle och även om man kör mycket med den ska vell för fan inte 4-hjulsdriften gå sönder, men sen började han vell skämmas lite när vi kom in gång på gång till sluta gav han denna deal.
Tyckte det va schysst och hoppas verkligen denna håller.
-
Tycker det låter som en riktigt dålig deal faktiskt.
Skulle aldrig kunna lita på ett märke om jag haft så mycket problem.
Hade krävt att köpet skulle gå tillbaka.
För de pengarna får man ju en maskin från något mer säkert märke.
Men men, så länge ni är nöjda ()p
-
Tycker det låter som en riktigt dålig deal faktiskt.
Skulle aldrig kunna lita på ett märke om jag haft så mycket problem.
Hade krävt att köpet skulle gå tillbaka.
För de pengarna får man ju en maskin från något mer säkert märke.
Men men, så länge ni är nöjda ()p
Hej
cfmoto tillverkar inte 725:an det axcess motor som gör det så någon skillnad måste det ju vara. Det är ju skillnad på Volvo och Saab.
M.V.H P-A78
-
Vilket konstigt svar. Givetvis är det ju skillnad på olika saker.
-
Jag fortsätter, vart inlämnad 2 gånger igen, kontakterna hade ärgat så det glappa till slut dog maskinen, tog 3 veckor att hitta felet.
Fick tillbaka den. Gick i 5 dagar sen dog den i skogen igen denna gång gade styrdonet i maskinen pajat.
Efter att haft den inlämnad upp mot 10 gånger sen ny så kom återförsäljaren med ett erbjudande,
Du får goes helt nya maskin 725cc 2014 om du lägger 6000 emellan så tar vi in den gamla och du får en ny,
Inget att snacka om vi hade en hemma på demo ett par dagar och bytte.
Visade sig att dom fick byta hela kabelhärvan på gamla maskin samt styrdonet. Dom renovera bromsarna för det va trasigt m.m
Nu står vi iaf med den nya maskinen som vi haft 2 veckor och hittills funkat bra,
Den nya maskinen har en riktigt borsh elektronik vilket känns bättre då det va mest elfel på den gamla.
Denna maskin är en vanlig kort modell som är förvånadsvärt smidig i skogen, bättre hjulupphängning, bättre dämpare, följer terrängen bättre, kan åka riktigt fort på ojämt faktiskt, bättre utväxling i styrningen vilken gör den lättare men fortfarande tung med 4-hjulsdriften i.
Återkommer med lite bilder
Jag har provkört den gula 725:an som finns (fanns?) hos Goes åf i Katrineholm.
Gillade hur smidigt det var att lägga i och ur växlarna.
Synd att den inte finns som Max ännu.
För övrigt så funkar min 625:a fortfarande efter 250 mil sen i somras.
-
Har haft en 625 max ett tag nu och än så länge går den fint. Kört både ett gäng landsvägsmil och kört ut timmer med den. Enda tråkiga är nog att växlarna kan vara lite jobbiga att få i. Annars en bra maskin som jag är nöjd med so far. Har knallat 390 problemfria mil nu och hoppas det fortsätter så. :)
-
hallå min 625 max har rullat 140 mil utan problem
-
Kört min Goes 520 Steel 8mil nu.. så har inte mycke att komma med.
Men den än så länge är jag väldigt nöjd!
Speciellt efter jag tog bort strypningen..
Mvh FB
-
Jag har kört runt 150mil nu och har inte funnit några problem. Har fungerat mycket bra 😆
-
Har sen några veckor en 520 max som gått ganska exakt 10 mil. inga problem alls. väldigt nöjd än så länge. hälften skog hälften väg i runda slängar.
-
Har haft goesen (525) snart ett år och den har gått 35mil varav kanske 3mil i skogen.
Är inte speciellt nöjd med kvaliteten.
Dessa fel har jag hittills haft
Glapp i styrningen.
Skruvar som lossnar så att plasten hänger.
Går ej att backa med kärra i skogen finns ingen ork och den lägger av.
Medföljande vinch har för stort glapp i trumman vajern halkar över och fastnar.
svår att få i växlar dock bättre än i början.
4wd och diff går inte alltid i eller ur utan man får slå till och från ett antal gånger och vänta ett tag.
Det allvarligaste är nog att den värmer upp bensinen i tanken så att den snudd på kokar
när man kryper fram i skogen. Var tvungen att köpa brandsläckare... och stänga av motorn när det började pysa och osa allt för mycket.
Verkar vara felkonstruerad då värmen från avgasrör och motor får bensinen att bli så varm.
Den duger duger till att åka med på vägen och ploga lite men skulle inte rekommendera den till att ha i skogen.
-
Det var de värsta jag hört på länge! Detta ska du inte acceptera, och du har ju bara kört 35 mil..!
-
Har haft goesen (525) snart ett år och den har gått 35mil varav kanske 3mil i skogen.
Är inte speciellt nöjd med kvaliteten.
Dessa fel har jag hittills haft
Glapp i styrningen.
Skruvar som lossnar så att plasten hänger.
Går ej att backa med kärra i skogen finns ingen ork och den lägger av.
Medföljande vinch har för stort glapp i trumman vajern halkar över och
fastnar.
Hej
Anledning till att det är problem med att backa med kärra är säkert att varvstoppet går i prova att lägga i 4x4 och diffspärr samt override knappen är du backar. Då går du förbi varvstoppet på 520 finns det en kabel till cdi boxen man klipper av och då behöver man inte ha 4x4 och diffspärr i. För då är full fart bakåt även i 2wd läget.
M.V.H P-A78
-
Det var de värsta jag hört på länge! Detta ska du inte acceptera, och du har ju bara kört 35 mil..!
Har inte haft in den på den första servicen ännu så förhoppningsvis så borde det lösa sig då. :dntknow:
Sedan återstår att se hur dom åtgärdar bensinkokeriet.
-
Har haft goesen (525) snart ett år och den har gått 35mil varav kanske 3mil i skogen.
Är inte speciellt nöjd med kvaliteten.
Dessa fel har jag hittills haft
Glapp i styrningen.
Skruvar som lossnar så att plasten hänger.
Går ej att backa med kärra i skogen finns ingen ork och den lägger av.
Medföljande vinch har för stort glapp i trumman vajern halkar över och
fastnar.
Hej
Anledning till att det är problem med att backa med kärra är säkert att varvstoppet går i prova att lägga i 4x4 och diffspärr samt override knappen är du backar. Då går du förbi varvstoppet på 520 finns det en kabel till cdi boxen man klipper av och då behöver man inte ha 4x4 och diffspärr i. För då är full fart bakåt även i 2wd läget.
M.V.H P-A78
Hej och tack för tipset.
Har för mig att jag provat redan men ska prova igen i kväll. Kan vara så att diffen inte var i.
-
Måste man ha allt i för man ska kunna backa lite? Har för mig att det räckte med override knappen i 2wd och 4wd läget och i diff läge så slapp man override knappen. Men det e ju ett tag sedan jag hade en.
-
Måste man ha allt i för man ska kunna backa lite? Har för mig att det räckte med override knappen i 2wd och 4wd läget och i diff läge så slapp man override knappen. Men det e ju ett tag sedan jag hade en.
Backa går ju men inte om man har lite belastning.
Provade nyss genom att backa mot ett träd...
Det verkar funka om diffen är i, override knappen behövs då inte tryckas in.
I 4wd och 2wd med knapp intryckt går det inte att backa utan varvskyddet går in.
Override knappen verkar därmed överflödig.
-
Så ska det nog inte vara, jag vet att jag fick använda min knapp