ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Mange meck skrivet 20 oktober 2013 kl. 19:50:56
-
vad har ni för fel att rapportera.......
jag är intresserad av denna maskin då den är välbyggd för min typ av körning dvs skithård :D :headbang:
-
vad har ni för fel att rapportera.......
jag är intresserad av denna maskin då den är välbyggd för min typ av körning dvs skithård :D :headbang:
Jag har bara ett 25tal timmars kör erfarenhet än så länge.
Barn sjukdomar vet jag inget om (än). Inte lyckats finna nått på nätet om barn sjukdomar, men det kanske visar sig. Hojen har ju funnits i drygt ett år på marknaden så något borde ju ha dykt upp om det finns. Åk och provkör Scramblern det gjorde jag sen var jag helt såld. Den har i stort allt vad jag önskar mig av en maskin, mycket bra krypkörning på lågväxel, perfekt 4hjulsdrift, och ruskigt snabb. Fjädring och bromsarna med 4 stora skivor är såå himla bra. Svagheter: Svängradien hade kunnat vara lite bättre, och räkna med att bli ner sprutat av skit. :headbang:
-
jag har testat den riktigt hårt. ställde om stötdemparna till mjukaste så den blev mera följsam. en mycket bra maskin som är den enda jag provat som utmanar can am. alla andra märken och modeller jag provat blev en besvikelse. de sämsta med den är ljudet skittråkigt. när man startar en can am blir man lite kåt :). äger i dag en xt-p 800 can am -11 med örlinsdämpare och lite annat bling bling mycket nöjd men markfrigången suger.
-
Ja ljudet är lite speciellt minst sagt men faktum är att hör man Scramblern på lite håll så är det inte så dåligt ljud speciellt på högre varv när motorn sjunger ut, sämst är det på tomgång och när man själv sitter på och lyssnar. Dessutom tycker jag ljudet är för högt (utan gnistsläckarn) men det är ju mer en personlig sak.
-
Barn sjukdommar tror jag inte den har då den säkert får ärva det mesta från" pappa" 850 xps.Och fel rapporter på polaris är det inga problem att hitta om man stava till det ;) .
Polaris Scrambler 850 xp (http://www.youtube.com/watch?v=49bZjyLSQKQ#ws)
-
Barn sjukdommar tror jag inte den har då den säkert får ärva det mesta från" pappa" 850 xps.Och fel rapporter på polaris är det inga problem att hitta om man stava till det ;) .
Om man ska vara sån så är väl canam g2 väldigt kända för att plasten är skit, ramen håller inte måttet osv? :D Eller bara att dom inte klarar av att ha diffverkan med däck större än 26"?:)
Kan tänka mig att det är samma problem som 850 xp såklart :) Minst.
Alla ATVs har fel. Till och med dom där Hondorna folk säger att dom bara "går och går" på någon liten hästgård. :)
-
Självklart kan alla fyrhjulingar gå sönder. Men vissa gör det mer än andra.. ()p
(Nu var det inte just Scrambler jag syftade på)
-
Om man ska vara sån så är väl canam g2 väldigt kända för att plasten är skit, ramen håller inte måttet osv? :D Eller bara att dom inte klarar av att ha diffverkan med däck större än 26"?:)
Kan tänka mig att det är samma problem som 850 xp såklart :) Minst.
Alla ATVs har fel. Till och med dom där Hondorna folk säger att dom bara "går och går" på någon liten hästgård. :)
Ja verkar som G2 fick ärva ramen från föregångaren, iaf samma konstruktör :)
2012 Can-Am Outlander/Renegade 800/1000 Gen2 Frame Cracking (http://www.youtube.com/watch?v=Y-g-snagoDE#ws)
-
Handlar tråden om barnsjukdommar på g2 ramen helt plötsligt :hmmm: hur kunnde det bli så? Undrar va den bytt till om jag kört CF :-\ .Han ville veta barnsjukdommar på scrammeln och jag länkade ett polaris klassiker fel.Skulle kunna skriva en bok om alla fel det kan bli på alla olika märkena.Håll er till ämnet eller håll käft :whip:
-
Handlar tråden om barnsjukdommar på g2 ramen helt plötsligt :hmmm: hur kunnde det bli så? Undrar va den bytt till om jag kört CF :-\ .Han ville veta barnsjukdommar på scrammeln och jag länkade ett polaris klassiker fel.Skulle kunna skriva en bok om alla fel det kan bli på alla olika märkena.Håll er till ämnet eller håll käft :whip:
Sådärja, då slapp jag skriva det.
Varför blir det alltid så här? :-\
-
Scramblern är visst bara en vanlig 850XP enligt somliga. Om Scramblern inte är ett "barn" så kan det ju inte heller finnas några barnsjukdomar?. Då finns inga barnsjukdomar att skriva om. Att länka in en maskin med ett fel för att belysa något säger ju inte mycket till han som startade tråden, risken finns att man får svar på tal. ^-^
Scramblern har nog en hel del detaljer som skiljer mot en vanlig 850XP.
-
Skulle kunna skriva en bok om alla fel det kan bli på alla olika märkena.Håll er till ämnet eller håll käft :whip:
Perfekt! Skriv en guide och lägg in i guidetavlan. Det är många som funderar och klurar när man lägger ut upp till 1600 k på en leksak :)
Ps. Vad var felet på den i länken?
-
Läste nånstans att dom uppgraderat några svetsar/gjort några förstärkningar till 2014 på Scramblern i bak nånstans, tydligen hade man haft problem där 2013.
-
Scramblern är visst bara en vanlig 850XP enligt somliga. Om Scramblern inte är ett "barn" så kan det ju inte heller finnas några barnsjukdomar?. Då finns inga barnsjukdomar att skriva om. Att länka in en maskin med ett fel för att belysa något säger ju inte mycket till han som startade tråden, risken finns att man får svar på tal. ^-^
Scramblern har nog en hel del detaljer som skiljer mot en vanlig 850XP.
Jag tänkte att man skulle kolla på filmen på youtube och läsa kommentarerna så kan man läsa vad som är fel med den,men citerar istället film makaren.
"Yeah thats one of the many reasons that I said it is a piece of crap. I was trying to show that the tank was full when i aimed the camera down the fill tube to show the gas was all the way up into the fill tube. Also the regulator had to be replaced immediatly and the bulbs blew out in the first 5 hours and a rear spring went out in the first 12 hours and the starter takes in water and freezes in the cold so it cant crank. and now it has a broken fuel gauge and is running on one cylinder. "
Jag har även lagt ner tid och kollat runt lite i vida världen naturligtvis innan jag gör mina inlägg,Och dessa fel med regulatorn och div el problem är just dom vanligaste felen.Sen är det många som har problem med att den går varm och går ner i "limp mode",färg som spricker på a-armarna vilket resulterar i rost,blå röker(efter några år?) av olika anledningar bland annat otätt cylinder/kolv.Sen är det väl det här vanliga 4x4 felen veka styrstag,drivaxlar fram och bussningar.
Hoppas trådstartaren har fått svar på sin fråga utan att jag förargat några polaris ägare.OCH jag påstår INTE att någon av dessa fel inte kan uppkomma på andra märken .
p.s tror det finns en tråd om can-am g2 där ni kan lufta era åsikter om den maskinen ()p
-
färg som spricker på a-armarna vilket resulterar i rost,blå röker(efter några år?) av olika anledningar bland annat otätt cylinder/kolv.Sen är det väl det här vanliga 4x4 felen veka styrstag,drivaxlar fram och bussningar.
Det här gäller ju alla maskiner. Rent slitage.
-
Om vi går tillbaka till ursprungsfrågan barnsjukdomar på Scramblern så får vi väl titta på sånt som är unikt för Scramblern. Avgassystemet, 4 skivbromsar, plasten, bumpern fram/bak, bagage räcken, dynan, variator konfigureringen. Troligen också mappningen? Bakre bärarmarnas geometri (scrub på engelska) som förövrigt blir samma konstruktion på andra modeller 2014. Also, the rear suspension geometry developed originally for the Model Year 2013 Scrambler sport ATV will be carried across the Sportsman XP 850 and 550 lines. With a 42 percent reduction in track change (also known as scrub) than the previous version, the suspension moves more freely through its range, resulting in a noticeably more compliant ride.
Mer saker kan jag inte komma på just nu.
Andra Polaris fel o brister är väl inte unikt för Scrambler modellen?
-
http://www.polarisatvforums.com/forums/polaris-scrambler-xp/48356-my-new-14-a.html (http://www.polarisatvforums.com/forums/polaris-scrambler-xp/48356-my-new-14-a.html)
Snygg i blått var den iaf :)
-
Snygg i blått var den iaf :)
Riktigt snyggt :headbang:
-
Förutom att min hade lite problem vid snabbt gaspådrag (med stopp som följd) har det inte varit några problem. Detta försvann dock när gnistsläckaren togs bort. En tillfällighet? Inte vet jag, men felet är dock borta. Har avverkar endast 30 timmar på maskinen, så jag kanske inte ska uttala mig, men "so far" är allt i sin ordning. För att inte reta grannar och medåkande, kommer jag inom kort att sätta en "downpipe" efter ljuddämparen, då ljudet kan verka störande.
-
http://www.polarisatvforums.com/forums/polaris-scrambler-xp/48356-my-new-14-a.html (http://www.polarisatvforums.com/forums/polaris-scrambler-xp/48356-my-new-14-a.html)
Snygg i blått var den iaf :)
Riktigt snygg !
-
Förutom att min hade lite problem vid snabbt gaspådrag (med stopp som följd) har det inte varit några problem. Detta försvann dock när gnistsläckaren togs bort. En tillfällighet? Inte vet jag, men felet är dock borta. Har avverkar endast 30 timmar på maskinen, så jag kanske inte ska uttala mig, men "so far" är allt i sin ordning. För att inte reta grannar och medåkande, kommer jag inom kort att sätta en "downpipe" efter ljuddämparen, då ljudet kan verka störande.
En "downpipe" är precis vad jag har satt dit. Köpte en 45mm Yd 90gr koppar rör böj.
Passade perfekt i slutröret. Avgasljudet riktas nu ner mot marken. Men koppar är inte bästa materialet, blir en sorts klang ljud i det, men koppar rörböjar bygger minsta av alla rörböjar jag hittat. Lindade bandage utanpå och då försvann klangen.