ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: fibbel skrivet 6 juli 2013 kl. 00:18:48

Titel: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: fibbel skrivet 6 juli 2013 kl. 00:18:48
jag och några kompisar var ute och lekte i ett grustag. la i lågväxeln gasar upp för ganska brant backe.
mitten av backen så börjar bakhjuls driften hacka.
nu gör den så hela tiden.
förutom när jag backar.

nån som vet vad det kan vara för fel
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 6 juli 2013 kl. 00:25:10
Hackar?

Menar du maskiner rycker?

Slår det i drivlinan?

Några ljud du kan beskriva?

X8? Den kan inte vara gammal? Garanti?
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: rally nizze.. skrivet 6 juli 2013 kl. 09:39:54
Garanterat remmen som har blivit skadat en kompis hade exakt samma sympton på sin maskin.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: fibbel skrivet 6 juli 2013 kl. 11:26:37
ja den rycker. ju mer jag gasar på desto värre blir de.

ett knakande ljud. som om den kuggar fel. 

tror inte de är remmen. när jag bakar går det bra.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: rally nizze.. skrivet 6 juli 2013 kl. 13:19:51
Lämna in på garanti kan ju vara ett drev i lådan också som håller på att kasta in handduken då iofs.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Pakka skrivet 9 juli 2013 kl. 22:33:05
ja det är bara att lämna in så du får ut det garanti, har bytt både fram o bakdiffen på min maskin på garanti
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: micke_011 skrivet 10 juli 2013 kl. 11:18:08
ja det är bara att lämna in så du får ut det garanti, har bytt både fram o bakdiffen på min maskin på garanti

Har dom inte bråkat om dina hjul och att dom kan ha förorsakat problem med diffarna, eller har du lämnat in den med original för att slippa diskussioner?
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Pakka skrivet 10 juli 2013 kl. 11:23:19
Har dom inte bråkat om dina hjul och att dom kan ha förorsakat problem med diffarna, eller har du lämnat in den med original för att slippa diskussioner?

självklart har jag satt på orginal hjulen när jag lämnat in den, men det är ett känt fel att det är problem med diffarna så dom har inte frågat nått alls utan bara bytt  ()p
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Pv544 skrivet 10 juli 2013 kl. 11:56:20
Samma diffar som på dom mindre 5-600cc? Har dom bytt till kraftigare grejer eller får man lika igen?
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Skojaren skrivet 10 juli 2013 kl. 13:42:39
självklart har jag satt på orginal hjulen när jag lämnat in den, men det är ett känt fel att det är problem med diffarna så dom har inte frågat nått alls utan bara bytt  ()p
Och ÅF:arna/Generalagenten läser inte i det här forumet.........  ;)
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: O_Jonsson skrivet 10 juli 2013 kl. 15:48:27
Och ÅF:arna/Generalagenten läser inte i det här forumet.........  ;)
Hur skulle dom kunna koppla ett nick på nätet till en person utan ip adress menar du? ^-^
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Pakka skrivet 10 juli 2013 kl. 21:14:40
Och ÅF:arna/Generalagenten läser inte i det här forumet.........  ;)

få hoppas att dom läser å tar åt sig när sakerna e skit å gör nått åt det så dom gör riktiga saker i framtiden...

Pratade men den på Atvsweden som gnällde nått om mina stora däck och körstil men ska dom ha en hjuling som ska utmana CanAm så måste dom tåla lite stryk åxå. Har inte köpt min för att nöta asfalt då finns det roligare saker till det
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: ca650xt skrivet 10 juli 2013 kl. 22:24:51
få hoppas att dom läser å tar åt sig när sakerna e skit å gör nått åt det så dom gör riktiga saker i framtiden...

Pratade men den på Atvsweden som gnällde nått om mina stora däck och körstil men ska dom ha en hjuling som ska utmana CanAm så måste dom tåla lite stryk åxå. Har inte köpt min för att nöta asfalt då finns det roligare saker till det

Rätt inställning.. ()p
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Skojaren skrivet 11 juli 2013 kl. 00:18:34
Hur skulle dom kunna koppla ett nick på nätet till en person utan ip adress menar du? ^-^
Hur svårt är det att läsa här om de problem han skrivit om här, sedan lägga i hop ett och ett och få två då det kommer in en maskin med de felen det är ju inte så att de är massvis med X8 som varit inne på garantirep för de sakerna han råkat ut för.

Vad jag menade är att man skall inte säga mera än vad man behöver  ;)
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Skojaren skrivet 11 juli 2013 kl. 00:36:52
få hoppas att dom läser å tar åt sig när sakerna e skit å gör nått åt det så dom gör riktiga saker i framtiden...

Pratade men den på Atvsweden som gnällde nått om mina stora däck och körstil men ska dom ha en hjuling som ska utmana CanAm så måste dom tåla lite stryk åxå. Har inte köpt min för att nöta asfalt då finns det roligare saker till det

Att de flesta normalt ( ingen mig veterligen) inte ger garanti om man modifierar utanför vad tillverkaren/generalagenten säger är OK så ser jag inte det relevant i avseendet med din jämförelse "utmana konkurrenterna"

Ta Volvo exempelvis, finns ingen garanti som gäller om du modifierar din box med trimchip, annat än det som Volvo själva erbjuder. Du kan köpa till garanti från BSR vill jag minnas, men det är endast motorgaranti om du handlar deras chip.

Av vad jag förstår så är din X8 modifierad lite över vad som normalt skulle falla inom ramen för ett garantiärende. Och det kanske fanns en anledning till att du plockade av hjulen och satte på original för att slippa en eventuell diskussion om diffarna  ':)

Om jag smäller på 20 häst extra och en massa andra tredjeparts tillbehör på en Can Am, så tror jag knappast att deras Generalagent säger  ()p om jag kommer in med ett motorras.

Jag själv kommer att modifiera min X8 också, men det blir vid kanske 500 mil först då grejorna fått "gå in sig ett tag" och kanske inte lika mycket som du gjort. Men jag är å andra sidan en försiktig (feg) general.

Hoppas i alla fall att strulet du haft löser sig
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: O_Jonsson skrivet 11 juli 2013 kl. 07:13:12
Hur svårt är det att läsa här om de problem han skrivit om här, sedan lägga i hop ett och ett och få två då det kommer in en maskin med de felen det är ju inte så att de är massvis med X8 som varit inne på garantirep för de sakerna han råkat ut för.

Vad jag menade är att man skall inte säga mera än vad man behöver  ;)
Absolut! Åf är ju inte dum. Men för att kunna neka garanti så är det upp till åf att bevisa att maskinen har körts med alla dessa modifieringar.
Möjligtvis om åf ser ett filmklipp där regnummer syns i samband med att maskinen körs med alla modifieringar. ()p
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 11 juli 2013 kl. 08:21:38
Min åf sa aldrig något om stora hjul eller att maskinen satt fast i ett djupt ler hål. Han är medlem på detta forum.
Enda han sa var fina bilder, detta var med Goesen.

Utmana CA? CF har ingen maskin som kan utmana CA.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Pakka skrivet 11 juli 2013 kl. 23:04:20
Min åf sa aldrig något om stora hjul eller att maskinen satt fast i ett djupt ler hål. Han är medlem på detta forum.
Enda han sa var fina bilder, detta var med Goesen.

Utmana CA? CF har ingen maskin som kan utmana CA.

nä där jag köpt maskinen har dom inte sagt ett ord om mina modds förutom att den går fint med helsystem, sist ja va dit så hade jag snorklarna monterade å avgasystemet och luftfilter monterades när maskinen hade gått 5 mil...

Kaj enligt Cf själva så ska dom utmana CanAm om atv marknaden.... men dit har dom rätt långt kvar enligt mig i alla fall.....

Nästa maskin för mig blir en Canam så kanske man får åka mera å skruva mindre
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 11 juli 2013 kl. 23:24:28
nä där jag köpt maskinen har dom inte sagt ett ord om mina modds förutom att den går fint med helsystem, sist ja va dit så hade jag snorklarna monterade å avgasystemet och luftfilter monterades när maskinen hade gått 5 mil...

Kaj enligt Cf själva så ska dom utmana CanAm om atv marknaden.... men dit har dom rätt långt kvar enligt mig i alla fall.....

Nästa maskin för mig blir en Canam så kanske man får åka mera å skruva mindre
Tur de ()p

Garanterar dig att det blir mindre skruvande på en CA.
Har bytt en drivaxeldamask men det är ju inte maskinens fel och en ljuskontakt för det var glapp i den men gick på garanti.
Inga problem alls med min, bara går och går.
Kan erkänna att det kan bli lite tråkigt att aldrig få skruva med maskinen :cry:
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Skojaren skrivet 12 juli 2013 kl. 10:21:53
Tur de ()p

Garanterar dig att det blir mindre skruvande på en CA.
Har bytt en drivaxeldamask men det är ju inte maskinens fel och en ljuskontakt för det var glapp i den men gick på garanti.
Inga problem alls med min, bara går och går.
Kan erkänna att det kan bli lite tråkigt att aldrig få skruva med maskinen :cry:

Då måste din maskin vara sämre än min X8  ;). För jag har.... hör och häpna, inte bytt en endaste liten sak.

Och som en parentes, CF har störst del av försäljningen i Sverige. Så visst kan man kalla det för en utmanare då de tar marknadsandelar.

Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: O_Jonsson skrivet 12 juli 2013 kl. 11:41:28
Då måste din maskin vara sämre än min X8  ;). För jag har.... hör och häpna, inte bytt en endaste liten sak.

Och som en parentes, CF har störst del av försäljningen i Sverige. Så visst kan man kalla det för en utmanare då de tar marknadsandelar.
Då utgår jag från att du och kajjan har samma typ av körning, dvs genom lerhål och tuff terräng?
Jag skulle nog vilja kalla billiga/kinamärken för en inkörsport till dom större märkena.
Anledningen till att det säljs många är knappast tack vare den "goda kvalitén"
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Skojaren skrivet 12 juli 2013 kl. 18:50:40
Då utgår jag från att du och kajjan har samma typ av körning, dvs genom lerhål och tuff terräng?
Jag skulle nog vilja kalla billiga/kinamärken för en inkörsport till dom större märkena.
Anledningen till att det säljs många är knappast tack vare den "goda kvalitén"

Nja, tuff terräng ja, djupa lerhål nej och jag dränker inte min maskin i vatten heller. Vill jag bli blöt så badar jag, vill jag ut på sjön så tar jag min båt. Manlig gyttjebrottning tilltalar mig inte heller då jag är hetro. ;) Finns det några tjejer som kör mud? Då skall jag genast omvärdera min synpunkt och kräva skyddsjackor i wet t-shirt som krav

Det beror på vad man skall använda sin maskin till, jämför man utifrån det, ja då kan kanske CF konkurrera med de dyrare maskinerna i vissa fall.

Ungefär som om jag jämför min BMW med min Volvo, Volvo kan aldrig mäta sig med BMW....Eller? Inte på autobahn, inte i komfort, inte i funktioner, tillbehör. Men om jag tar en sväng till byggmarknaden eller ut på grus/traktorvägarna, eller lastförmåga. Ja det beror på vad man använder den till som sagt

Många så kallade märkesägare är inte sena att påpeka för CF ägare(och andra kinanissar också) Hur mycket sämre deras maskiner, sämre kvalitet,dyr service,dyra reservdelar osv. Och det är väl inget fel med det egentligen. Men fakta?

Jag skulle gärna se fakta som, jag har ägt en X8 och den har kostat mig xxx och varit på rep yyy gånger, kokar om jag kör den hårt, delar tar måååånader att få tag på. Garantirep är bara ett enda tjafs osv.

Sådan information skulle ta till mig, och hade jag hört det innan jag köpte min X8, då hade jag förmodligen varit tacksam. Men att läsa saker där ingen kan peka på något konkret alls är i mina öron bara svammel.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: cARLBOM skrivet 12 juli 2013 kl. 20:49:32
Jag är ingen Atv expert och har knappt kört i terräng meeeen det är inte ens rättvist att jämföra hjulingar som skiljer ca 50k i nypris. Hade det varit en riktig utmanare så hade den kanske varit 5k billigare och hållit samma kvalite och goda rykte. Man får nog mer än märket för dem där 50 tusen
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 12 juli 2013 kl. 20:55:10
Jo för det är ju väldigt gay att köra i lera :banghead:

Ja det finns tjejer som kör i leran :whip:

Det finns hur mycket fakta som helst på detta forum :rtfm:

Pakkas maskin är väl ett ypperligt exempel med sina diffar och jag själv hade mycket strul med min CF (Goes) och allt finns här.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Skojaren skrivet 12 juli 2013 kl. 22:14:26
Jo för det är ju väldigt gay att köra i lera :banghead:

Ja det finns tjejer som kör i leran :whip:

Det finns hur mycket fakta som helst på detta forum :rtfm:

Pakkas maskin är väl ett ypperligt exempel med sina diffar och jag själv hade mycket strul med min CF (Goes) och allt finns här.

hmm... nu syftade jag inte på att det var gay, utan att det mera var kvinnor som gyttjebrottades. Och jag vet inte om jag skulle kalla det manligt att leka i lera, jag har också gjort det men då hade jag en spade och en hink, och gjorde goda lerkakor som mamma inte ville smaka på  :cry:

Män som Kör som kärringar, eller "verkliga" kvinnor ':)

Jag finner i alla fall inte någon som helst fakta i detta forum som visar att att CA vs. X8 är mera hållbar och bättre i alla avseenden. Det finns däremot en massa dravel som jag brukar kalla det, där man säger,

- Maskin xx är det skitdyra delar till, ( men man kan inte visa till ett faktiskt pris )
- Maskin xx/modell yy håller skitkass, ( men jag har inte ägt den )
- Service till xx är skitdyrt, det är mycket billigare med yy (ingen hänvising till varken pris eller skillnad )
- Maskin xx håller sämre/bättre ,för den är billigare/dyrare=kvalitet.
- Jag tror inte din maskin skulle hålla lika bra om du kör den i lerhål, hårt i skogen ( man "tror", Men vet inte? )

osv...

Visa mig gärna varför något är bättre eller sämre, typ som....
- CA tar 10:- för en kåpa. CF tar 1000
- Service till en CA kostar 1000:- CF tar 4000:-
- CA har 10 garantiåtaganden per år, Inga ras på motor eller drivaxlar. CF har haft 120 garantirepar på diffen


En maskin som är redigt modifierad, och knappast "inkörd". Mja, hade den haft alla dessa fel helt original så, ja då skulle jag dra öronen åt mig. Så i mina ögon är inte Pakkas maskin något bra exempel, men en bra väckarklocka för den som tänkt modifiera.

Om det skall jämföras, så kanske man skall jämföra liknande modeller med varandra och hur det är tänkt att bruka dom.

Och NEJ, jag säger inte att CF/X8 en likvärdig maskin som CA, jag säger att DET JAG använder min X8 till så funkar den precis lika bra som om jag skulle haft en CA. Om min X8 skulle börja rasa sönder, ja då får jag ta mig en funderare. Tills dess så rullar jag  vidare och är glad.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 12 juli 2013 kl. 22:22:11
Eeeeeeh, hur tänkte du nu angående gyttjan?? Hetro?

Du får tro hur mycket du vill, jag vet.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Skojaren skrivet 12 juli 2013 kl. 22:56:17
Eeeeeeh, hur tänkte du nu angående gyttjan?? Hetro?

Du får tro hur mycket du vill, jag vet.
Jag vet inte hur jag tänkte, fick en släng av "anta" efter att huserat för mycket i detta forum ;D

Jag vill ha fakta. Du som vet, leverera lite fakta.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 12 juli 2013 kl. 23:04:37
Jag vet inte hur jag tänkte, fick en släng av "anta" efter att huserat för mycket i detta forum ;D

Jag vill ha fakta. Du som vet, leverera lite fakta.
Som sagt, finns på forumet. 

Hej då :-*
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: ~|Johan|~ skrivet 12 juli 2013 kl. 23:49:13
Bra skrivet Dunf 👍
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: ottoo skrivet 13 juli 2013 kl. 01:07:26
Som sagt, finns på forumet. 

Hej då :-*
En fundering!
Är inte can am åkare nöjda?
Varför hänger så många can am åkare i cf moto trådar?
Om jag vore är nöjd med min Can am skulle inte jag hänga i denna tråd.
Kanske stort intresse för Cf moto?
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Pv544 skrivet 13 juli 2013 kl. 02:06:33
En fundering!
Är inte can am åkare nöjda?
Varför hänger så många can am åkare i cf moto trådar?
Om jag vore är nöjd med min Can am skulle inte jag hänga i denna tråd.
Kanske stort intresse för Cf moto?

Tror många med mig läser det mesta som är intressant, det blir ju om alla möjliga maskiner.
Många med "märkesmaskiner" har ju tyvärr lämnat detta forum, en av anledningarna är ju tyvärr tjafs som detta om skillnaderna mellan kinesiska kopior och dyrare märken.

Många nybörjare köper en billig maskin och trummar på rätt hårt om att den minsann är prisvärd och duger gott till det man ska ha den till.
I många fall börjar man dock snegla mot vassare och bättre grejer och man kanske börjar inse att sin ögonsten kanske inte är något kvalitetsbygge eller någon maskin man kommer vilja behålla i flera år.

Sen en sak angående försäljningssiffror, fyrhjulingar har ju ökat rätt rejält dom sista åren.
Förr var det ju ofta sådana som faktiskt använder maskinen till mer nytta än nöje som köpte maskin, då blev det en kvalitetsmaskin från tex yamaha. Och många har dessa kvar än, hade dom haft kvalitet som cf så hade dom väl bytts ut 10ggr (om någon hade orkat fortsätta med fyrhjulingar då). Så tex yamaha och honda lider nog lite av att dom har gjort för bra maskiner som håller för länge.

Av oss som köpt maskiner dom sista 5-8 åren är det nog väldigt många som köpt mest för nöjesåkning och då är det klart att billigare märken som erbjuder vägreggade maskiner tar rätt stora försäljningsandelar.

Det betyder ju inte att dom grejerna är så bra, utan att folk här i mellanmjölkens land har lätt att köpa halvbra grejer.

Hur många kinesquads i 2-250cc klassen finns det på blocket? Betyder det stora utbudet där att dom är bra och minst lika bra som tex yamaha raptor 350?

Det är väldigt många på detta forum som börjat med billiga maskiner och sen bytt upp sig, det är ju oftast en väldigt dålig affär rent ekonomiskt så det borde ju finnas en anledning?

Jag har en Linhai 300, den var ett tag den mest sålda maskinen har jag hört. Det är ganska trevliga maskiner men slöa och det är ingen imponerande kvalitet. Tror dock att dom i många fall håller lika bra som cf.
Men, ska man köra med sådana som har bättre och större maskiner så går det lätt sönder saker. Man får ju liksom pressa maskinen lite extra för att kompensera för den sämre maskinen och då går det gärna på skit...

Jag har bekanta som har cf, och har även varit sugen på att skaffa en själv. Plus att jag har en egen äldre kines...
Så jag är rätt intresserad av att läsa om allt möjligt om cf(och andra budgetmaskiner), skulle jag bara hänga i "mina" märkestrådar så skulle jag nog också byta forum rätt snart.

Jag vet inte hur jag tänkte, fick en släng av "anta" efter att huserat för mycket i detta forum ;D

Jag vill ha fakta. Du som vet, leverera lite fakta.


Om du verkligen vill ha fakta tycker jag du ska lägga en stund på att leta reda på priser och annat du tycker är intressant.
Typ 10 vanliga reservdelar och servicepris/intervall.

Och man kan ju även ha i tanke att ofta så får man byta mer grejer på en kines....

Min uppfattning är att can-am håller rätt bra priser på många saker via åf. Medans en del andra märkesmaskiner verkar ha saftiga priser ibland så många verkar handla själv från usa istället.
Vet inte om det finns mycket på ebay till cf, ett problem är ju namnet som kan skifta mellan olika länder.
Med med lite letande borde det väl finnas mycket tycker jag.



Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 13 juli 2013 kl. 08:07:27
En fundering!
Är inte can am åkare nöjda?
Varför hänger så många can am åkare i cf moto trådar?
Om jag vore är nöjd med min Can am skulle inte jag hänga i denna tråd.
Kanske stort intresse för Cf moto?
Jo dom är nöjda utom en.
Som sagt, alla läser allt.

CF ägarna ska alltid jämföra sina maskiner och då tar dom alltid CA för dom är dyrast, upp till 3 gånger så dyra.
CF är inte ens i närheten av CA men det förstår CF ägarna inte och tror dom har gjort en super affär och har en maskin som är minst lika bra. Tro mig, det är dom inte.

La ingen tid på jämföra priser.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Skojaren skrivet 13 juli 2013 kl. 12:15:07


Om du verkligen vill ha fakta tycker jag du ska lägga en stund på att leta reda på priser och annat du tycker är intressant.
Typ 10 vanliga reservdelar och servicepris/intervall.

Och man kan ju även ha i tanke att ofta så får man byta mer grejer på en kines....


Jag tror att du missförstår mig lite. Det jag menar är att om person A skriver att CF är bra mycket bättre och billigare i drift än exempelvis CA, det minsta man kan göra är att konstruktivt förklara eller hänvisa till en källa, ÅF eller prislista, statistik eller vad som nu kan backa up det man säger.

De flesta forum är så fulla med självutnämda experter och Fanboys att jag slutat att ta mycket av det som skrivs på allvar. Man slänger ur sig massvis med påståenden, men man kan inte peka på någon som helst fakta.


Ta din rad "Och man kan ju även ha i tanke att ofta så får man byta mer grejer på en kines...."

När jag läser den så tänker jag...




Ungefär som att jag skulle säga, Man får ofta byta mera grejor på Volvo, det finns ju en hel del Volvo modeller :) Att just min XC70 är ankskit betyder inte att alla modeller är det, eller hur.

Som sagt, konstruktivt ger bra mycket mera.





CF ägarna ska alltid jämföra sina maskiner och då tar dom alltid CA för dom är dyrast, upp till 3 gånger så dyra.
CF är inte ens i närheten av CA men det förstår CF ägarna inte och tror dom har gjort en super affär och har en maskin som är minst lika bra. Tro mig, det är dom inte.

La ingen tid på jämföra priser.



Jag är CF ägare, så då gäller alltså det du säger mig också?

Skillnaden är att jag jämför äpplen med äpplen. Vad skall jag göra, klarar maskin A det lika bra som maskin B. Ja/Nej?
I mitt fall JA, så varför går det då inte att jämföra märken som kostar upp till 3 gånger mera?

Skulle jag däremot jämföra min CF med din CA och vad du använder den till så skulle svaret bli Nej, och jag skulle köpt en CA. Hänger du med på hur jag resonerar.

En faktisk prisjämförelse, bra. Sånt gillar jag.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 13 juli 2013 kl. 14:28:17
Även om priset är samma på en can-am drivaxel som en cf-axel så är ju fortfarande cfaxeln billigare material.

Och nej, jag VET inte detta.
Då jag inte testat kvalitén på båda.

Men jag har ägt de flesta märken och VET att det skiljer mycket i konstruktion och kvalitet överlag.

Varför skulle just din maskin vara bättre?
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Pakka skrivet 13 juli 2013 kl. 16:15:56
Jag använder min maskin som det är tänkt å det är inte in efter grusvägar på asfalt.... sen visst är det mera än ett märke som skiljer Cf å Canam åt än 50k nått mera av kvallite måste man få för dom pengarna.

Men till Cf försvar så har det flesta problem jag haft varit att den är så förbannat dåligt ihop skruvad så att allt bokstavligen ramlar av den.... Båda diffarna ha lossnat å sen gått söder men man kör å inte märkt det.
Jag kör med variator kitt, avgassystem,luftfilter (som atvsweden rekomnderar för den får på tok för mycket soppa orginal) 28tums megamayhem och har inte på grund av det kört sönder nått än...
Fast jag åker på bakhjulen typ varje gång vi är ute för å reta dom med canam Max för dom får inte upp dom  :headbang: sen när ja kommer till en myr eller lerhål så är det bara å ladda allt som går för å se hur långt man kommer, hittar ja ett hopp i skog så ska du se att ja laddar för att hoppa längst men va fan de är ju ett offroad fordon som är köpt bara som leksak å inget annat..... titta på Cfs reklamfilm så kör dom lika dant med dom så nog ska dom tåla lite körning men kan säga innan det det gått 3 år å garantin är slut så har jag redan bytt maskin.....
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Skojaren skrivet 13 juli 2013 kl. 16:56:28
Även om priset är samma på en can-am drivaxel som en cf-axel så är ju fortfarande cfaxeln billigare material.

Och nej, jag VET inte detta.
Då jag inte testat kvalitén på båda.

Men jag har ägt de flesta märken och VET att det skiljer mycket i konstruktion och kvalitet överlag.

Varför skulle just din maskin vara bättre?
Nu är jag inte riktigt med på vad du menar. Du säger att CF axeln är i billigare material, men du vet inte det :hmmm:
Är billigare samma sak som sämre?

Nu vet jag inte om du syftar på min maskin, om den skulle vara bättre. Men jag har aldrig påstått att den är bättre än någon annan maskin, däremot så är den för mig likvärdig många andra märkesmaskiner till det jag använder den till



Men till Cf försvar så har det flesta problem jag haft varit att den är så förbannat dåligt ihop skruvad så att allt bokstavligen ramlar av den.... Båda diffarna ha lossnat å sen gått söder men man kör å inte märkt det.

Jag kan hålla med om det, och passformen är inte den bästa heller. Tar man isär alla kåporna så är det ett helvete att få ihop det igen. För att inte tala om krombågarna. Tar man lös de så sprätter de ut som en spänd fjäder.
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: Grimreaper skrivet 14 juli 2013 kl. 19:37:12
Min pappa är bättre än din pappa!!!!!  ':)
Titel: SV: Hackar i driften (cf moto X8)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 14 juli 2013 kl. 21:54:48
Min pappa är bättre än din pappa!!!!!  ':)
säker? För min pappa är bättre än din pappa  ^-^