ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: jägaren skrivet 9 november 2012 kl. 19:28:39
-
nu har jag skruvat åt dragkroken minst 10 ggr med locktite så jag bestämmde mig för att göra nåt.köpte en tre i en dragkrok på jula .den va glapp som bara den men med lite svetsande blev det rätt ok.inga proffs svetsar eller färg ännu men det funkar bättre när kroken kom längre ut från maskinen :headbang:kan kanske ge ideer till fler med samma problem
-
Jag tog längre bultar och borrade bort gängorna så jag fick genomgående ist. Har inte lossnat en enda gång efter de.
-
fördelen med denna är att den är vändbar för tex vagn med sprint
-
Har varit lite små sugen på en sån
-
Har i-landsproblemet att kroken sitter för långt in så jag inte kan ha ett cykelställ på. Men har man inget på lastgallerna går det ju att ha cykeln där...
-
Cykel? Vad e det för något ;D
-
Med Nordlock brickor sitter bultarna garanterat på plats. ()p
-
Med Nordlock brickor sitter bultarna garanterat på plats. ()p
()p
-
tyvärr så förstärker det inte den klena infästningen :) plus att kroken kommer längre ut så det blir lättare att koppla på tunga vagnar :sunny:
-
Antar att ni har koll på "orginal tillbehöret" som fixar detta dilemma va?
Jag la upp bilder på min i nån tråd för ett tag sedan, tror att den ligger i Trechs del av forumet.
-
det var den snåle i mig som vaknade till liv,jula krok 269kr lite gamla järn somändå låg hemma och skräpade 0kr lite svetsjobb =hög nöjesfaktor :) totalt 269 kr
trech dragkroksförlängare 790 kr +frakt
-
Jag köpte min förlängare för 495 kr hos min lokala Cf handlare.
Jag tycker den är klockren, lätt att få på kärror, bara att ta bort när man ska ut i skogen och perfekt att sätta en dragstropp i ()p
-
Jag tycker även att det blir sjukt mkt lättare att backa med släp på om man har den förlängda kroken...
-
jag vet.Roligt att hitta en åtgärd som bara är positiv och relativt billig och enkel :djump:
-
Hej
Jag montera jula krok på minn goes igår blev kanon slipper ju att brottas med nummerskylten bär man skall koppla släp sen ser man ju kroken när man backar till släpet. Som i tidigare inlägg billigare än dragkroks förlängare tack för tipset.
M.V.H P-A78
-
BILDER :D
-
Hej
Bilder kommer
M.V.H P-A78
-
Hej
Här kommer bilder på draget OBS!! Det skall målas.
M.V.H P-A78
-
()p ()p
-
Jag byggde en i massivt järn
Finns bild i någon tråd under cfmoto som heter ny snygg dragkrok ()p
-
Jag byggde en i massivt järn
Finns bild i någon tråd under cfmoto som heter ny snygg dragkrok ()p
Den fick du väl tillverkad av en vän :whip:
-
Den fick du väl tillverkad av en vän :whip:
Käften :lol:
Trodde du skulle skärpa dig? :P
-
Käften :lol:
Trodde du skulle skärpa dig? :P
Det har jag gjort med, pratar fortfarande krok.
-
Fiskekrok
-
Jag byggde en i massivt järn
Finns bild i någon tråd under cfmoto som heter ny snygg dragkrok ()p
Tycker du ska testa den innan du rekommenderar ert bygge vidare.
(Som de erfarna är tveksamma till)
Men du väljer ju att inte lyssna...
-
Tycker du ska testa den innan du rekommenderar ert bygge vidare.
(Som de erfarna är tveksamma till)
Men du väljer ju att inte lyssna...
Jag skall förstärka har bara inte hunnit. Men vad är det som ger vika?
Fästena som man säter fast kroken i ellef?
Så har jag iaf fattat det
-
Jag skall förstärka har bara inte hunnit. Men vad är det som ger vika?
Fästena som man säter fast kroken i ellef?
Så har jag iaf fattat det
Har inte förlängt min krok så kan inte svara på det.
Men du har svaret i din tråd ()p
-
Jag skall förstärka har bara inte hunnit. Men vad är det som ger vika?
Fästena som man säter fast kroken i ellef?
Så har jag iaf fattat det
Vad jag läst tidigare på forumet har vissa haft problem med att skruvarna kroken har lossnat med tiden (uttryckt jämt och ständigt) detta har visst inte hjälpt med gänglåsning.
När skruvarna lossnar så får de belastning från kroken på ett helt annorlunda sätt. Kraften blir skjutande framåt, bakåt och åt sidorna, samt att det blir stor skillnad på kraften uppåt.
Skruvarna som håller i kroken är inte tänkta att ta upp krafter i någon annan riktning än uppåt. Krafterna i sida tar friktionen upp.
Resultatet blir att skruvarna går av och blir svåra att dra upp.
Det finns krokar lika din på marknaden oxå, men det är inget som jag skulle skruva dit om jag tänkt dra annat än en lätt kärra med löv och kvistar på plan mark.
Där är anledningen till att min krok är förstärkt.
Alla krafter är nu fördelade över fler punkter och då slipper man problemet.
Om någon är bättre än mig på fysiken / mekaniken vid skruvförband fyll gärna på där jag missat något.
-
Så här ser mitt hemmabygge ut. vanliga dragkroken utflyttat ca 7 cm, litet diffskydd med fäste för stropp eller lättare kälke ()p
-
Så här ser mitt hemmabygge ut. vanliga dragkroken utflyttat ca 7 cm, litet diffskydd med fäste för stropp eller lättare kälke ()p
Stiligt :sunny:
-
Jag kör med denna färdiga förlängare från Black Wolf på min CF , får även plats med nummerskylten
Det är M8 bultarna som gängar ur sig och hela plattan blir böjd till slut. Nu har jag inte behövt dra några skruvar mer. Tog 5 minuter att skruva dit utan några modifieringar alls.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/9768772/20130607_175738.jpg)