ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Kalle-X8 skrivet 10 september 2012 kl. 22:17:54
-
Hej!
I slutet på denna vecka så blir det eventuellt klart att jag hämtar mig en Terralander 800 :D
Finns det något att tänka på de första körningarna? (Hojjen är het ny)
Något som ni andra vart missnöjda med på denna???
Mvh Alexander :)
-
Finns det något att tänka på de första körningarna? (Hojjen är het ny)
Bort med strypningen.
http://www.motorbiten.se/3dg/Bildarkiv/org/746/strypning%20cf%20moto%20terralander%20800.pdf (http://www.motorbiten.se/3dg/Bildarkiv/org/746/strypning%20cf%20moto%20terralander%20800.pdf)
Se till att inte köra på jämna varv de första milen.
Gasa på och testa vad maskinen går för! O0
-
Kör in den som du ska använda den undvik dock att ligga på tokhöga för länge :)
-
Tack för era svar grabbar :) på fredag kommer den!!! Lär ju bli sömnlösa nätter fram tills dess
O0 O0 O0
-
Kör någon mil med strypningen för att sedan testa maskinen när strypningen har ramlat av (vanligt fel) ':)
Du borde få ett stort leende på läpparna då för det får får i alla fall jag ()p
-
Den är borttagen vid leveransen ':)
-
hämtade min i fredags ()p efter 4 km så slutade hastighetsmätaren att funka men annars så är jag hel nöjd med den. Ska in på rep å 30 mila service nästa onsdag sen så åker RJ welds avgassystem å luftfilter på :headbang:
-
Redan efter 4 km????!!! Det lät ju inget vidare :nono: .
I dessa fall så är det ju fruktansvärt skönt med garantin man har :) .
Tänkte lite på servicear, vad ligger första resp andra servicen på i pris hos din ÅF? Samt vad utförs? Miltal/timtal på service 2?
Hoppas du förblir lika nöjd som jag troligtvis kommer bli då! ()p
-
hämtade min i fredags ()p efter 4 km så slutade hastighetsmätaren att funka men annars så är jag hel nöjd med den. Ska in på rep å 30 mila service nästa onsdag sen så åker RJ welds avgassystem å luftfilter på :headbang:
Kan du inte skriva i denna tråden när du fått på avgasrör samt luftfilter? Vilken respons det gav osv? ^-^ :)
-
Tänkte lite på servicear, vad ligger första resp andra servicen på i pris hos din ÅF? Samt vad utförs? Miltal/timtal på service 2? ()p
Min första var vid 25-mil och kostade 1800:- :djump: Nästa är vid ca: 125-mil och kostar 2250:- (Börjessons ATV)...
-
efter 4 km så slutade hastighetsmätaren att funka
Har sett en och annan gås på forumet som har haft liknande bekymmer.
Dom på fabriken är nog långt från nogranna när dom sätter ihop maskinerna, leta efter kontakter så kommer du säkerligen hitta en (eller flera) som inte sitter ihop som dom ska.
(Hade samma bekymmer på min 625a)
-
Min mätare krånglar oxå, väntar på ny givare som är restad! Annars är jag riktigt nöjd med maskinen.
-
Min funkar kanon, bortsett från att den går fett och vill tjyvstanna vid "fel" tillfälle.
Blötjärn i extrautrustningen måste förstärkas och bytas bultar på, legering usel, rinner när det ska svetsas. Vinschplattan gett med sig, måste förstärkas, kan vara att jag har kanske fått en för stor vinsch, står 4000 lbs på den. Fyrhjulsdrift super om det är skog och fjäll med tungt efter som ska besegras. (Jämför med Can-am 400 07 max).
Går djupare och tyngre på myrar.
Sexhjulingen lite bättre, men mer skruva. (Inte provat nyaste sexhj.)
-
Min första var vid 25-mil och kostade 1800:- :djump: Nästa är vid ca: 125-mil och kostar 2250:- (Börjessons ATV)...
Perfa!! Min åker in dit på service den med :)
-
Min första var vid 25-mil och kostade 1800:- :djump: Nästa är vid ca: 125-mil och kostar 2250:- (Börjessons ATV)...
Första service på 30 mil (kostnad mellan 1500-2000kr) sen 75 mil service 2 å 150 mil på service 3. så är det i alla fall enligt service schema som jag fick med maskinen. detta på MeraFritid i Umeå
-
Kan du inte skriva i denna tråden när du fått på avgasrör samt luftfilter? Vilken respons det gav osv? ^-^ :)
klart ja kan göra det, åker till Boden på träff 28-30 sep å hade hoppats på att få sakerna innan dess men tyvärr så hinner jag nog inte att få dom till dess.....
-
Lite bekymmer har uppstått.
När fyrhjulsdriften är inkopplad så gnäller och gnisslar det, ökande varefter timmarna går.
Har inte tid att serva nu, letar genväg om någon annan stött på bekymren?
Den blir bara tjurigare gällande den feta bränsletillförseln med. Finns det någon ny uppdatering.
Misstänker att ÅF ligger på fjäll och jagar älg likväl som vad jag gör, förväntar mig ingen snabb hjälp iaf.
-
Fick ju min som sagt igår och vart tvungen att pröva lite så blev ca. 8mil avverkat igår.
Det som jag reagerat på mest är att om jag ligger på jämn gas i ca. 50km/h och släpper av helt och gasar till igen så uppstår det ett klonkande ljud i maskinen, precis som att dreven som driver mot varandra går ifrån och sen hugger i igen när de ska driva eller något liknande?
Ingen annan som upplevt detta??
Sen tycker jag även variatorn tjuter oerhört mycket, kanske beror på att den är såpass ny?
Mvh
-
Fick ju min som sagt igår och vart tvungen att pröva lite så blev ca. 8mil avverkat igår.
Det som jag reagerat på mest är att om jag ligger på jämn gas i ca. 50km/h och släpper av helt och gasar till igen så uppstår det ett klonkande ljud i maskinen, precis som att dreven som driver mot varandra går ifrån och sen hugger i igen när de ska driva eller något liknande?
Ingen annan som upplevt detta??
Sen tycker jag även variatorn tjuter oerhört mycket, kanske beror på att den är såpass ny?
Mvh
Det som klonkar är väll tillslaget i variatorn?
Och viner kommer variatorn alltid att göra...
Är det ingen som provkör innan de handlar idag?
-
angående inkörning: plocka bort strypningarna och kör in maskinen hyfsat lungt, men gör också några snabba acclerationer emellanåt, inte för långvariga men bara gasa upp den i fart, DIREKT följt av motorbroms!! detta gör att kolvringarna slipar in sig och man får bättre kompression, fiskör man hela tiden så kommer krysshoningen i cylindern glättas till och ringarna blir inte inslipade.
men håll absolut inte höga varv på motorn de första 50 milen, överskrid inte 4000, så småningom kan man varva ut men man bör inte ligga och pressa på toppfarten innan maskinen gått 100 mil eller fått oljan bytt 2gånger.
-
Är det ingen som provkör innan de handlar idag?
Jag provkör fortfarande ':) 60-mil nu...
-
Det som klonkar är väll tillslaget i variatorn?
Och viner kommer variatorn alltid att göra...
Är det ingen som provkör innan de handlar idag?
Okej. Givetvis så provkörde jag innan köpet. Den var dock strypt och de lilla jag provkörde var inne på ÅF´s område.
-
X8.an går väldigt fett orginal, att få ut ett par hk extra gör att det "leanar" ut blandningen lite och maskinen går bättre. X8.an är väldigt strypt orginal i både insug och utblås:) filter+avgas ger 12hk extra på hjulen.
Det säger jag inte enbart för att få sälja utan bara som en allmän info,
då vi dynokörde x8.an med std systemet så gick den så fett att det inte gick att mäta lambdavärderna, med effektsystemet så gick det i alla fall att mäta!:)
Kör in maskinerna ordentligt innan ni börjar härja, är ju inte bara motorn som ska köras in diffar,variator etc
-
Kan du inte skriva i denna tråden när du fått på avgasrör samt luftfilter? Vilken respons det gav osv? ^-^ :)
Nu så sitter det helsystem på min maskin å jag har väl kört en 5-7 mil på träffen i helgen med det, kan bara säga vilken skillnad det blev. Mycket bättre gasrespons å bättre drag över hela registret. Tendenser med att den vill dö av när man gasar till är borta, men utan DB-killer så är nästan hörselproppar under hjälmen ett måste körde väl halva träffen utan sen monterade ja in den.
Som sagt jag är helnöjd med det å bättre blir det väl till veckan då även luftfiltret kommer
-
Nu så sitter det helsystem på min maskin å jag har väl kört en 5-7 mil på träffen i helgen med det, kan bara säga vilken skillnad det blev. Mycket bättre gasrespons å bättre drag över hela registret. Tendenser med att den vill dö av när man gasar till är borta, men utan DB-killer så är nästan hörselproppar under hjälmen ett måste körde väl halva träffen utan sen monterade ja in den.
Som sagt jag är helnöjd med det å bättre blir det väl till veckan då även luftfiltret kommer
Låter ju väldigt intressant :) Vad säger ÅF garanti mässigt? :)
-
Handlarna i allmänhet är väldigt emot allt som har med trim att göra, men atv sweden är väl medvetna om mina system. Har pratat med dom ett x antal gånger och gjort klart för dom att mina system inte gör något negativt på hjulingarna. Snarare tvärt om då det optimerar blandningen bättre:)
Men det är upp till varje Handlare och atv ägare om hur dom vill bete sig vad gäller det ()p
Men som sagt systemet kommer inte påverka din hjuling negativt, har över 30 system ute på marknaden och alla är nöjda och belåtna :DV
//Robin
-
Är ju något fruktansvärt sugen.... Ljudet blir ju helt oslagbart!!! :o ':) :D
-
Bara beställa:) får hem nytt material på ca 2 veckor:)
-
X8.an går väldigt fett orginal, att få ut ett par hk extra gör att det "leanar" ut blandningen lite och maskinen går bättre. X8.an är väldigt strypt orginal i både insug och utblås:) filter+avgas ger 12hk extra på hjulen.
Det säger jag inte enbart för att få sälja utan bara som en allmän info,
då vi dynokörde x8.an med std systemet så gick den så fett att det inte gick att mäta lambdavärderna, med effektsystemet så gick det i alla fall att mäta!:)
Kör in maskinerna ordentligt innan ni börjar härja, är ju inte bara motorn som ska köras in diffar,variator etc
Om den går på så fet blandning borde det göra susen med ett öppnare luftfilter eller är jag helt ute och cyklar?
-
De har släppt ett filter för denna maskin! Samma tillverkare som tillverkar avgasrören :)
Om den går på så fet blandning borde det göra susen med ett öppnare luftfilter eller är jag helt ute och cyklar?
-
Det är också ett ruskigt litet hål i luftfilterboxen. Jag kunde inte låta bli att ta hålsågen i
Dag och nog fan svarade den bättre på gasen och blöddret försvann på lågvarv.
Håller på att meka till snorklar också så det blev ett 100mm hål.
-
Jaså du märkte skillnad???
Det är också ett ruskigt litet hål i luftfilterboxen. Jag kunde inte låta bli att ta hålsågen i
Dag och nog fan svarade den bättre på gasen och blöddret försvann på lågvarv.
Håller på att meka till snorklar också så det blev ett 100mm hål.
-
Japp det blev mycket bättre.
Tyvärr så sprängde jag ett hål i framdiffen i dag då jag backade ut ur garaget.
Skulle ut och åka efter första servicen, men det blev tyvärr bara 2 meter:-(
Ringde till min närmsta återförsäljare silverstone motor i karlstad och dom skulle fixa det redan nästa vecka:-)
superbra service och mottagande hos dom också.
-
Hur fasen är detta möjligt???! Aldrig skådat något liknande faktiskt. Speciellt inte vid en utbackning ur ett garage?
Skönt att ÅF hjälper dig fort iaf :)
-
Undra jag också. Troligen fel i godset:-(
Förvånad blev jag.
-
Hur kan åf sälja maskiner som går dåligt och komma undan med det, ,,?
-
Hur kan åf sälja maskiner som går dåligt och komma undan med det, ,,?
Går dåligt?
-
Går dåligt?
Fick uppfattningen av denna tråd att dom gick fett original så dom inte riktigt går som dom ska...?
-
Fick uppfattningen av denna tråd att dom gick fett original så dom inte riktigt går som dom ska...?
Enda problemet är att den tvekar lite från tomgång, annars är det inga pix.
-
Har varit ute o kört ca 5 mil idag.
På både bra o riktigt moddiga vägar.
Igår kördes ett ordentligt lass med ved från skogen.Stark som en björn.
Den är kanske inte världens snålaste på marknaden.
Ligger på ca 1,1 liter milen vid hastigheter mellan 70 o 85 km.
Har aldrig lagt av på tomgång. :headbang:
-
Hade min på service då dom upptäckte att framhjulsdriften var ur funktion (kör nästan bara med bakhjulsdrift så jag hade inte märkt något).
Det var tydligen något drev som var sönder och dom bytte det mot ett uppdaterat sådant som skulle hålla bättre. När jag sedan hämtade ut den så låg 4-hjulsdriften i vilket passade bra då jag skulle köra hem via små, isiga skogsvägar. När jag sedan kom ut på asfalt så tyckte jag det var dags att gå över till enbart bakhjulsdrift men det bidde det inget med då displayen fortsatte att indikera 4-hjulsdrift.
När jag några dagar senare körde tillbaka den till verkstaden så visade displayen fortfarande 4-hjulsdrift men vid en liten test på is så stod framhjulen helt still :hmmm:
Så nu är jag tillbaka med bara bakhjulsdrift plus en felvisande display ':) Ska bli kul att se vad dom hittar på denna gång...
-
Som Fenrisulven säger så är det inte alls så farligt som det låter.
Jag har märkt en liknande sak mp5sd. När jag kört med 4-hjulsdriften inkopplad och kör ur skogen på bar mark och kopplar ur till 2-hjulsdrift så indikerar den att det fortfarande är 4-hjulsdrift, fast efter ca. 2m jätte lugn körning så indikerar den på att 4-hjulsdriften har gått ur.
-
Jag har märkt en liknande sak mp5sd. När jag kört med 4-hjulsdriften inkopplad och kör ur skogen på bar mark och kopplar ur till 2-hjulsdrift så indikerar den att det fortfarande är 4-hjulsdrift, fast efter ca. 2m jätte lugn körning så indikerar den på att 4-hjulsdriften har gått ur.
Det är helt normalt men i mitt fall så går det inte alls och eftersom det nu har gått två veckor sedan jag lämnade in den så är det nog dreven rensade igen... ':)
-
Jag har märkt en liknande sak mp5sd. När jag kört med 4-hjulsdriften inkopplad och kör ur skogen på bar mark och kopplar ur till 2-hjulsdrift så indikerar den att det fortfarande är 4-hjulsdrift, fast efter ca. 2m jätte lugn körning så indikerar den på att 4-hjulsdriften har gått ur.
Samma sak på min Can-am. Inget att oroa dig över :)
Men jag brukar stå still när jag kopplar i ur 4x4.
Går den inte ur så kan man lägga ur växeln och sen lägga i den ingen så släpper det :)
-
Ska prova det nästa gång! :)
Samma sak på min Can-am. Inget att oroa dig över :)
Men jag brukar stå still när jag kopplar i ur 4x4.
Går den inte ur så kan man lägga ur växeln och sen lägga i den ingen så släpper det :)
-
Lämnade in min i dag för diffbyte och fick veta att det är samma diff på 800 som på 500an. Det är ju lite skillnad på vikt och hk, men dom försäkrade mig om att dom vanligtvis ska hålla och att det troligtvis va ett fabriksfel på min.
-
Ja det kan ju inte vara ett vanligt problem då inte någon sett något dylikt :)
-
Okej gött att det löser sig för dig! :) . Idag fick jag bevittna en rullning med en x8, otroligt nog så var det bara en backspegel som gick åt o detta var på en isbelagd grusväg :). Tur i oturen så blev ingen skadad ;)
-
Köpte en Terralander 800 i helgen och hunnit köra några mil, är nöjd den känns rejäl och bra.. :)
Kollade på Suzuki King Quad 750 och Kawasaki BF 750 men valde en X8..
-
Köpte en Terralander 800 i helgen och hunnit köra några mil, är nöjd den känns rejäl och bra.. :)
Kollade på Suzuki King Quad 750 och Kawasaki BF 750 men valde en X8..
Tja rövsmör,
D gjorde d rätt i, jag är skitnöjd o hoppas du blir det med!
-
Tjena.. :)
Har bara hunnit köra 3mil, tänkte köra lite lungt ett tag till innan jag drar ur den.
Hur får man fram hur många timmar maskinen har gått, ser bara tripp, odo, rpm och bränsleförbrukning?
Är det nån som vet vilket insprutningssystem det är i X8, på nätet står det Bosch på en del sidor och Delphi på andra
sidor?
-
Hur får man fram hur många timmar maskinen har gått, ser bara tripp, odo, rpm och bränsleförbrukning?
Finns ingen timmätare ;)
-
hmm jag har inte ens bränsleförbrukning på min mätare :(
-
hmm jag har inte ens bränsleförbrukning på min mätare :(
Det borde du ha men en del tror att det är en voltmätare ;)
-
nope den funktionen fanns inte på dom första x8 orna som kom. o de e en sådan jag har tyvär
-
nope den funktionen fanns inte på dom första x8 orna som kom. o de e en sådan jag har tyvär
Kanske lika bra det för den är ju inte direkt bränslesnål och vem vill bli påmind om det :lol:
-
haha ja de e sant ;D
-
märket på insprutet är delphi
-
316 sidor är Service manualen till Terralander 800 men nu så slipper jag fråga om det är något :headbang:
PS. Ha mycket bläck i skrivaren :D
-
Vart hittade du service manualen?
Jag har kommit fram till att det som ser ut att vara bränsleförbruknings visning är bara en voltmätare, på tomgång när
fläkten startar går den under 12 och börjar blinka = varnar för lågspänning, släcker belysningen och då stiger den över 12 och slutar varna för låg spänning, varva motorn så kan man få den att visa 14..
Tycker att tumgasen är trög har ni andra oxå trög tumgas? ska kolla om det behövs smörjas..
-
Nån som vet hur många olika versioner av displayen/hastighetsmätaren det finns på en CF 800 - 13.
Min fråga kommer sig av att jag har en display som är delvis med röda ikoner, och blå bakgrund, medans jag sett två andra 800 -13, en med helt monokrom, och den andra med både gröna/röda ikoner, dvs indikatorer på motortemp och bensinmängd.
Tre olika versioner av display på maskiner levererade mellan Nov - dec 2012 låter lite B tycker jag.
-
Vart hittade du service manualen?
Jag har kommit fram till att det som ser ut att vara bränsleförbruknings visning är bara en voltmätare, på tomgång när
fläkten startar går den under 12 och börjar blinka = varnar för lågspänning, släcker belysningen och då stiger den över 12 och slutar varna för låg spänning, varva motorn så kan man få den att visa 14..
Tycker att tumgasen är trög har ni andra oxå trög tumgas? ska kolla om det behövs smörjas..
Min gör ingen skillnad om jag varvar eller inte. Däremot så drar mitt batteri ur, och jag måste konstant underhållsladda det. Nu har jag inte bemödat mig att mäta upp batteriet. Jag misstänker att det knasar nån stans i generator eller liknande då jag sett samma beteende på två andra 800.
-
Jag hadde en riktigt flashig display, men hastighetsmätaren fungerade inte så dom bytte den på första servicen till en tråkig vitblå och den fungerade i ca 30 minuter tills hastighetsmätaren inte fungerade igen:-( Inte så viktigt med den men man vill ju att sakerna ska fungera.
-
Jag hadde en riktigt flashig display, men hastighetsmätaren fungerade inte så dom bytte den på första servicen till en tråkig vitblå och den fungerade i ca 30 minuter tills hastighetsmätaren inte fungerade igen:-( Inte så viktigt med den men man vill ju att sakerna ska fungera.
Har man en vägreggad så är hastighetsmätaren hyfsat viktig ;) Den dan man skall besiktiga så är det en ganska fet tvåa om den inte funkar, eller om man nu hamnar i en flygande besiktning.
Jag tycker det känns lite galne gunnar ala köpt på billigast.nu då man inom ett modellår bollar med så pass många olika displayer och kikar man i broschyrer och specar så är det en flerfärgsdisplay, inte en casio klocka gråskala ala 70-tal, så jag förstår de som är lite irriterade då de fått en sådan.
Själv vill jag ha det som jag trott mig köpa enligt specen, men det är jag det :)
-
Vart hittade du service manualen?
179:- på www.eumoppenomc.se (http://www.eumoppenomc.se), nedladdningsbar fil så tryckandet får man fixa själv...
-
Fasen så smidigt!! :) Den blir det till att införskaffa sig ^-^
179:- på www.eumoppenomc.se (http://www.eumoppenomc.se), nedladdningsbar fil så tryckandet får man fixa själv...
-
Nån som vet hur många olika versioner av displayen/hastighetsmätaren det finns på en CF 800 - 13.
Min fråga kommer sig av att jag har en display som är delvis med röda ikoner, och blå bakgrund, medans jag sett två andra 800 -13, en med helt monokrom, och den andra med både gröna/röda ikoner, dvs indikatorer på motortemp och bensinmängd.
Tre olika versioner av display på maskiner levererade mellan Nov - dec 2012 låter lite B tycker jag.
Har kontaktat ATV Sweden och dom säger att den med blått, vitt och rött är den aktuella modellen, den sitter
på alla efter ett visst tillverknings datum.. du måste titta på tillverkningsdatum inte köpe datum..
-
Har kontaktat ATV Sweden och dom säger att den med blått, vitt och rött är den aktuella modellen, den sitter
på alla efter ett visst tillverknings datum.. du måste titta på tillverkningsdatum inte köpe datum..
Drar den här med då ;)
Här är tre exempel, Min= Display 3, och två andra bekantas maskiner
Display 1
Terralander 800 Såld som årsdmodell 2013
Fordonsår: 2012
Fordonet tillverkat: 2012-07
Display: gråskala
Display 2
Terralander 800 Såld som årsmodell 2013
Fordonsår: 2012
Fordonet tillverkat: 2012-08
Display: färg, staplar gröna
Display 3
Terralander 800 Såld som årsmodell 2013
Fordonsår: 2012
Fordonet tillverkat: 2012-06
Display: färg, staplar grå
Fordonsår och Fordonet tillverkat är från transportstyrelsen
-
märkligt , kollar du verkligen på tillverkningsdatum och inte på registreringsdatum? :hmmm:
finns 3 datum.. annars stämmer inte det ATV Sweden säger.. ???
-
märkligt , kollar du verkligen på tillverkningsdatum och inte på registreringsdatum? :hmmm:
finns 3 datum.. annars stämmer inte det ATV Sweden säger.. ???
Det är rätt datum, det är en copy direkt från transportstyrelsen
Typ så här på min,
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2013-01-03)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 2012-06
-
Det är rätt datum, det är en copy direkt från transportstyrelsen
Typ så här på min,
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2013-01-03)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 2012-06
Tillverkningsdatum är förmodligen det datum som fabriken i kina / nordkorea (eller vart den nu tillverkas) bygger ihop den på. Inte datumet någon reggar in den i Sverige ;)??
-
Tillverkningsdatum är förmodligen det datum som fabriken i kina / nordkorea (eller vart den nu tillverkas) bygger ihop den på. Inte datumet någon reggar in den i Sverige ;)??
Jo jag vet skillnaden mellan tillverkningsdatum och registreringsdatum, jag har aldrig diskuterat registreringsdatum så var du fått det ifrån vet jag inte. :hmmm:
-
Jaja!! Skit nu i de förbaskade instrumenten gubbs ;) . Ingen som har något nytt/roligt att komma med som ni hört/sett? :)
-
Inget nytt men efter 170-mil så myser jag fortfarande var gång jag ger full gas(http://www.cindybarry.com/smileys/thas_ill.gif)
-
Precis så det ska vara!!! :D . Min har precis passerat 100mil nu och än inget fel eller liknande ^-^
-
Min har gått 6 mil nu, fick den förra torsdagen...o jag gillar den mer för varje gång jag använder den 8)
-
Hoppas du har fått bort strypningen då??? ^-^ . För har du inte gjort det så är det något du bör göra OMGÅENDE för älskar du din maskin nu så ska du se vad du kommer göra när den går som den ska :lol: ()p
-
Hehe jodå, den var borta vid leveransen....har fått hem nytt luftfilter från RJ WELD som ska på med ()p
-
200-milsjubileet närmar sig :wave
Testade plasten mellan en mur och en vägbom och bortsett ifrån ett par repor så nemas problemas ':)
-
:lol: :lool:
-
Hehe jodå, den var borta vid leveransen....har fått hem nytt luftfilter från RJ WELD som ska på med ()p
Har du kollat att tumgasen öppnar fullt?
Min var avstrypt men dom hade skruvat in skruven på tumgasen så att man inte kunde gasa fullt..
-
Har du kollat att tumgasen öppnar fullt?
Min var avstrypt men dom hade skruvat in skruven på tumgasen så att man inte kunde gasa fullt..
Hmm, nä en sån enkel sak har jag faktiskt inte tänkt på alls...det ska kollas upp! Tack för tipset Rovsmor :)
-
Min strypning ramlade loss första natten i mitt garage ':) Vete fasen hur det gick till :hmmm:
-
Har precis köpt min och är grymt nöjd med den. Går lite bättre än 500:an... :headbang:
-
Jo det är klart 300 kubik mer och några + hästar gör ju sitt.
-
Min strypning ramlade loss första natten i mitt garage ':) Vete fasen hur det gick till :hmmm:
Tänkte fara ner till ATV Föreningens träff nästa helg i Nyköping. Frågan är om inte min strypning råkar trilla bort innan dess....
-
Min strykning trillade av när den stod på släpet hem. Dåligt fastsatt .... Skulle dom nog behöva se över ;D
-
gasar du så hårt när du låtsas kör på släpet ???
-
Det var nog gropar i vägen så den studsade där bak.....
-
Testar att skriva i denna gamla tråd.
Köpte mig en CF 800 förra veckan :) o började fundera över displayen.. min är en årsmod 14 men har den tråkiga 1 färgs displayen..?
Hunnit köra 20 mil o är väldigt nöjd än så länge :P
-
Grattis till köpet! :) Jag har en årsmodell -13 och har samma. Som jag fattat det gick dom tillbaka till den gråa displayen av någon anledning..
-
tror det va stora problem med funktionen på den flerfärgade displayen och därför bara den med gråskalan säljs nu i Sverige.
-
Det var ju tråkigt.... Fler färgs displayen var ju lite finare iallafall :-\
-
Tänkte fråga om oljetryckslampan i displayen.
Har inte tänkt på den förens efter servicen ( men det kan ha varit samma förut men jag har inte tänkt på det)
När jag vridet på tändningen så tänds den och släcks efter nån sekund sedan när jag startar x8:an så tänds den igen och lyser under ca 3 sek ca.. Ska säkert vara så och jag tänkte kanske inte på det förut men när man läste i forumet om trasigt drev till oljepumpen så blir man lite nojjig,så hur är det på era x8: or?
-
Tre stycken X8:or i min krets har rasat runt 350 mil pga oljepumpen.
Jag hade varit väldigt nojjig om min lampa hade tänt sig.
-
Inga konstigheter alls.. På min x8:a så tände sig oljelampan vid varje start i ca. 2 sekunder för att sedan slockna. Läste tidigare i forumet att det berodde på att innan trycket uppnåddes så lös den :)
-
Var inne med min på 25 mil service igår... och idag fick jag köra tillbaka med den då den STEN dog igår kväll bara hux flux.
Var dock lätt fel o det var den glas säkringen som sitter ensam där fram vid säkringshållaren.
Bytte men hjälpte knappt... Dålig tomgång o ville dö om man inte gasade och som du olje lampan började lysa ibland.
Fortfarande lätt fel. Och tydligen ganska vanligt på dom.
Även en annan här där jag bor fick samma problem innan idag xD
Ta o klipp bort den där kassa glas säkringen o hållaren o löd dit en annan riktig istället. Säkringen ser helt ut o är kanske det men tråden är bara klämd så det kan vara glapp i den och glappar den så verkar inte el systemet gilla det.
Detta är gjort på min och på den andra och nu går dom som dom ska igen :D
Bild från kvällens körning :) (http://i1369.photobucket.com/albums/ag220/Gleppe84/2014-09-19185714_zps1aab021c.jpg)