ATVForum, allt om fyrhjulingar
		Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: kjelljohan skrivet 29 december 2011 kl. 17:22:20
		
			
			- 
				Hej! Det lär finnas ett annat förgasarlock som gör att man blir av med den spärr som finns vid leverans. Är det komplicerat att byta detta? 
			
 
			
			- 
				Inte alls, kan vara lite bökigt att få bort en plastkåpa som sitter för, men våld å tålamod e lösningen:)
Lr gör som jag lura brorsan att byta den :lol:
			 
			
			- 
				byta vad? :o
			
 
			
			- 
				Enklast e såklart att bara såga av spärren å spara några kr ()p
			
 
			
			- 
				Trech har det i sitt sortiment att beställa. Är nog en smaksak om man vill sätta dit ett nytt eller karva i originalet
			 
			
			- 
				Måste man ta bort luftburken, eller vad är det för kåpa du menar Painter?
			
 
			
			- 
				Vid höger ben har du en plastkåpa fäst med några skruv i framskärmen.
Du ser förgasaren om du kikar in där.
			 
			
			- 
				Eftersom CF och GOES i stort är samma maskin border det inte vara allt för stora skillnader, problemet på GOES är när plastkåpan skall lossas från framskärmen. Tittar man in i hjulhuset på skärmens insida sitter det två "plastflärpar" som är lite knöliga att få loss (man känner sig inte sugen på att ta i för kung och fosterland när det bara är plast) men med lite trixande och våld går det.
			 
			
			- 
				Mycket klargörande, stort tack för hjälpen och jag önskar er Ett Gott Nytt År.  ()p
			
 
			
			- 
				...men vad är poängen? Avstrypning?  :hmmm:
			
 
			
			- 
				Du kan gasa mer om du kapar bort pliggen på insidan locket. Man kan jämföra det med en stoppskruv som brukar sitta i trottellocket på nyare vespor, den gör att trotteln inte kan glida ända upp i förgasaren. :)
			
 
			
			- 
				
Du kan gasa mer om du kapar bort pliggen på insidan locket. Man kan jämföra det med en stoppskruv som brukar sitta i trottellocket på nyare vespor, den gör att trotteln inte kan glida ända upp i förgasaren. :)
Tackar  :)
			 
			
			- 
				På Goes är det både stoppskruv som hindrar tummgasen från att nå max-läge och piggen i förgasarlocket som effektbegränsare. Du måste ta bort båda för att få full kraft, och det märks skillnad vill jag lova  ;D