ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Terränghjulingar => Ämnet startat av: comsys skrivet 22 oktober 2011 kl. 15:22:38
-
Justerade framhjulslagrena på min worker 500 -02 men när jag öppnade locket så rann det ut olja. Vad ska det vara för olja och hur mycket?
-
Det ska vara automatlåde olja. Du fyller på genom den lilla svarta insektsskruven och sen vrider du navet så skruven blir rakt framåt eller bakåt och då ska oljan vara i nivå med hålet, överflödig olja kommer alltså rinna ut ur hålet och när det slutar rinna är det rätt mängd.
-
Ska det vara olja i NAVEN?
-
...insektsskruven...
Skojare där! ()p
Ska det vara olja i NAVEN?
Ja på vissa, men knappast på alla.
-
...insektsskruven...
Skojare där! ()p
Mohahaha, en ganska vanlig "felsägning" 8)
Ska det vara olja i NAVEN?
Ja på vissa, men knappast på alla.
Äldre Polaris, innan det vart sportsman hade inkopplingen av fyrhjulsdriften ute i naven istället för på mitten som idag. Och på dessa ska de vara olja i navet.
-
Då kan man strunta i sin bugscrew ()p
-
Tackar så mycket
-
Lyfter den här tråden. Tycker jag hör nåt konstigt oljud ibland på min Magnum 500-00 när jag har AWD aktiverat och drar på ordentligt på halt underlag. Tänkte att det kunde va för lite olja i naven eller gammal olja men det står inget instruktionsboken om olja i naven över huvudtaget ???
-
Lyfter den här tråden. Tycker jag hör nåt konstigt oljud ibland på min Magnum 500-00 när jag har AWD aktiverat och drar på ordentligt på halt underlag. Tänkte att det kunde va för lite olja i naven eller gammal olja men det står inget instruktionsboken om olja i naven över huvudtaget ???
Har kollat oljan i naven och den är svart så den behöver nog bytas. Har hittat i boken att det att det skall vara atf olja i naven typ F men jag har Dexron III hemma, går de lika bra?