ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Svealand => Träffar och evenemang => Dalarna => Ämnet startat av: Lowest skrivet 8 september 2011 kl. 20:37:17
-
Här kommer infot om 6-timmars tävlingen :headbang:
Dra ihop lag och kom och tävla ()p
INBJUDAN OCH TILLÄGGSREGLER
6 TIMMARS ENDURO
LÖRDAGEN DEN 8 OKT 2011.
Tävlingen anordnas i överensstämmelse med MHF-Ungdoms tävlingsreglemente Grund, tävlingsreglemente ATV mudd samt dessa TR, som godkänts av MHF-U:s ATVsektion enl. tillstånd nr.
Arrangör: Säter MK och Svenska ATV Föreningen
Tävlingsledare: Arne Heimdahl 08-50026891
Tävlingens art: ATV enduro (för 4 man lag) 3 + 3 timmars, 2 man ute på banan åt gången,
Winch är att föredra på minst en av maskinerna ute på banan,
Fordonsklasser: enbart 4 hjuls drivna ATV
Förarklasser:
Startplats: Aspnäsbanan i Säter,
.
Anmälan: Från 09:00 till 12:00
Besiktning: 09:00-12:00
Förarsammanträde: 12.30
Första start: 13:00-16:00 omgång 2 18:00-21:00
Banan: ca: 5 km lång med inlagda special hinder
Körtid totalt: 3+3 timmar = 6 timmar
Startavgift: 700 kr per lag betalas på plats,
Licens krävs.
Finns att lösa på plats á 400:- täcker även trail/mudd 2012
Medlem i motorklubb krävs.
Kan lösas på plats 150:- täcker även 2012
Anmälan till: raptor.700@live.se
Det är viktigt att ni uppger E-mailadress eller annan adress så vi kan skicka startbekräftelse och tilläggsinformation .
Sista anmäln. dag 2011-09-30
Utrustning: MHF-Ungdoms ATV enduro reglemente, MHF:Ungdoms ATV grundreglemente,
samt lokala bestämmelser för motorområdet.
http://trial.mhf-ungdom.se
Resultatlista och
Prisutdelning: Ca 21:30
Upplysningar och
Återbud info: Stefan 070-7171238 Jonas 070-7470465 Säter MK
Eller tävlingsledare Arne Heimdahl 0760266891
Kiosken är öppen
KRAV : HJÄLM, RYGGSKYDD OCH DÖDMANSGREPP !
Säters Cykel & Motor är på plats med enklare reservdelar till CanAm
DDP är på plats med däckservice. Lagar, skiftar mm
TÄVLINGEN INSTÄLLD för några lag anmälda.
-
Låter intressant
-
Någon gräns på antal lag?
-
Avesta Park Kommer komma =)
-
Avesta Park Kommer komma =)
Skräll! Har du fått tag i nån ny diff?
-
Någon gräns på antal lag?
Nej och det blir roligare ju fler lag det är ()p
-
Avesta Park Kommer komma =)
Skräll! Har du fått tag i nån ny diff?
Skräll? Vinst ;)
-
Hur ser banans karaktär ut ungefär? Träsk, kärr, skog, stigar, crossbana, hyggen etc.
-
Söker medtävlande även här då ! Jag/vi är 1-2 pers som vill åka och slår gärna ihop med några/någon som inte är fulltaliga. Vi är väl kanske inga råproffs men har förhoppning att hålla ett bra tempo att ta oss runt. Kommer även att sponsra det Laget/Teamet på något vis som vi kommer med i. Hoppas detta löser sig så vi kan ha kul.
Mvh Peter (Valbo/Gävle)
-
Hur ser banans karaktär ut ungefär? Träsk, kärr, skog, stigar, crossbana, hyggen etc.
Vi ska hålla nere farten på banan så det blir typ trial och myren och crossbanan från sidan mm.
Karaktären på banan blir ungefär som du beskriver.
-
Tävlingens art: ATV enduro (för 4 man lag) 3 + 3 timmars, 2 man ute på banan åt gången,
Förarklasser:
Lite funderingar från en som har noll koll. :D
2 man åt gången... åker man alltså förbi depå'n flera gånger och kan byta förare under de olika passen eller ska man räkna med 2 dags-åkare och 2 mörker-åkare?
Är tanken att ha olika klasser? Med tanke på att man är hyffsat grön skulle jag gärna se en motionsklass / liknande.
-
Banan är ju 5 kilometer och förmodligen åker man ju förbi depå varje varv.
-
Ja en klassindelnig som ex. PRO klass I & II &
Klass I för de som åkt mer än en tidigare liknande tävling och klass II för de som åkt en tävling och mindre ?
Bara en idé för att kanske locka fler så de har lite bättre chans och lite bättre självförtroende inför start....
/Peter
-
Ja en klassindelnig som ex. PRO klass I & II &
Klass I för de som åkt mer än en tidigare liknande tävling och klass II för de som åkt en tävling och mindre ?
Bara en idé för att kanske locka fler så de har lite bättre chans och lite bättre självförtroende inför start....
/Peter
Skulle aldrig fungera då det kommer bli så få lag i varje klass, sen behöver man ej köra typ Pro, Stock, osv, då effekten inte spelar så stor roll, då du ändå inte kan utnyttja den som finns i maskinerna från början ute på endurospåren.
Men förstår vad du menar
-
Tävlingens art: ATV enduro (för 4 man lag) 3 + 3 timmars, 2 man ute på banan åt gången,
Förarklasser:
Lite funderingar från en som har noll koll. :D
2 man åt gången... åker man alltså förbi depå'n flera gånger och kan byta förare under de olika passen eller ska man räkna med 2 dags-åkare och 2 mörker-åkare?
Är tanken att ha olika klasser? Med tanke på att man är hyffsat grön skulle jag gärna se en motionsklass / liknande.
Man är 2st ute och kör samtidigt och 2st står i depån.
Man får bara byta förare varje gång man passerar växlingen/depån och det gör man 1 gång per varv.
Man kan åka 1 varv eller 3 timmar eller byta 1 eller 2 förare vid växlingen/depån det avgör man själv
Man ska hålla ihop under åkningen och man måste vara bägge 2 vid växlingen. Går ena maskinen sönder får den andra bogsera den till växlingen/depån.
-
Man ska hålla ihop under åkningen och man måste vara bägge 2 vid växlingen. Går ena maskinen sönder får den andra bogsera den till växlingen/depån.
Hur många maskiner måste ta sig över mållinjen?
... å andra sidan, så länge en maskin lever kan man juh göra ett långt bogseringståg. :D
-
Man ska hålla ihop under åkningen och man måste vara bägge 2 vid växlingen. Går ena maskinen sönder får den andra bogsera den till växlingen/depån.
Hur många maskiner måste ta sig över mållinjen?
... å andra sidan, så länge en maskin lever kan man juh göra ett långt bogseringståg. :D
Dom 2 som är ute och åker när tiden tar slut.
-
Nu är Team DDP/Speedstore anmält men vi saknar en deltagare !! Någon som vill ?
Jag (Peter)
Kilen
Erik
XXXx
Hör av er vid intr så jag kan lägga till dig i Teamet !
Vi får väl göra så gott vi kan åt de rutinerade, vi andra får försöka vara listiga istället :)
Kommer det att vara funktionärer ute längs slingan, kanske vid kritiska eller strategiska platser ? Tänkte vid eventuell olycka så inte den andre måste åka halva varvet för att kunna hämta hjälp om det behövs, tänker bara på det genom att man själv har svårigheter att ta sig fram på sidan av ATV:n med handikappet.
-
2 lag anmälda nu :headbang:
Det kommer att finnas funktionärer runt banan så det täcker hela varvet ()p
-
2 lag anmälda nu :headbang:
Det kommer att finnas funktionärer runt banan så det täcker hela varvet ()p
Två :/ Är det jag maila nyss med då eller?
SKÄRPNING NU, anmäl er nu...
-
Hur hårt är det där med dödmansgrepp!?
Är det enkelt att eftermontera? pris? osv...
-
Kommer susa runt på en Renegade förhoppningsvis, efter två fyrhjulingslösa år ()p
-
Hur hårt är det där med dödmansgrepp!?
Är det enkelt att eftermontera? pris? osv...
Nix ej svår lägger den bara i serie med dödar knappen, Kan vara bra och ha ;)
Vi har sett hjulingar stuckit utan ägaren :P
-
Lite oförskämt av dem. :whip:
-
Hur hårt är det där med dödmansgrepp!?
Är det enkelt att eftermontera? pris? osv...
Nix ej svår lägger den bara i serie med dödar knappen, Kan vara bra och ha ;)
Vi har sett hjulingar stuckit utan ägaren :P
Var får man tag i sådant till rimlig peng?
Antar att det är som allt annat, och finns i slutande och brytande format!
Vad ska man ha till en goes 625?
Att det är bra att håller jag med om!
-
Hur hårt är det där med dödmansgrepp!?
Är det enkelt att eftermontera? pris? osv...
Nix ej svår lägger den bara i serie med dödar knappen, Kan vara bra och ha ;)
Vi har sett hjulingar stuckit utan ägaren :P
Var får man tag i sådant till rimlig peng?
Antar att det är som allt annat, och finns i slutande och brytande format!
Vad ska man ha till en goes 625?
Att det är bra att håller jag med om!
http://www.jula.se/nodstopp-650047
Hade den på min DVX 400, fungera prima ()p
-
Vad ska man ha till en goes 625?
Den dödar-knapp som sitter bryter, så att lägga ett dödmansgrepp (som bryter) i serie med den är nog bästa alternativet.
Den här ska nog passa finfint (hoppas jag, eftersom jag beställt en)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12071
-
Team Avesta park verkar tyvärr få ställa in som det ser ut nu, pga trasiga maskiner
-
En fundering från en som är rätt ny inom detta. Vad krävs det för maskiner för att överhuvudtaget komma runt banan? Räcker det med tex SMC Jmax 700 och Dinl centhor 700? Förstår att dessa kanske inte är vinnar maskiner, men räcker dessa för att ha roligt i några timmar?
Nyfiken
-
En fundering från en som är rätt ny inom detta. Vad krävs det för maskiner för att överhuvudtaget komma runt banan? Räcker det med tex SMC Jmax 700 och Dinl centhor 700? Förstår att dessa kanske inte är vinnar maskiner, men räcker dessa för att ha roligt i några timmar?
Nyfiken
Det funkar med vilken maskin som helst bara det är 4wd.
Vi bygger så det mest blir typ trial/endurospår och inga raksträckor alls mm
Så banan kommer inte att handla om att åka fort eller ha mycket pulver i maskinen utan att kunna välja rätt spår mm
En vinchning blir det minst per varv :) men man kan ha tur ibland ()p
-
Nu har jag en fråga om priset på denna tävling, i denna tråd står det 700/lag i startavgift.
Läser men på SATVF sida så står det att man ska ha licens och klubbmedlemskap
* Licens krävs.
Finns att lösa på plats á 400:- täcker även trail/mudd 2012
* Medlem i motorklubb krävs.
Kan lösas på plats 150:- täcker även 2012
Är det så? Och varför har ingen meddelat detta i denna tråd?
-
Nu har jag en fråga om priset på denna tävling, i denna tråd står det 700/lag i startavgift.
Läser men på SATVF sida så står det att man ska ha licens och klubbmedlemskap
* Licens krävs.
Finns att lösa på plats á 400:- täcker även trail/mudd 2012
* Medlem i motorklubb krävs.
Kan lösas på plats 150:- täcker även 2012
Är det så? Och varför har ingen meddelat detta i denna tråd?
För licens krävs i alla motor sporter, så dom har nog inte tänkt på att informera det.
Och i licensen är di försäkrad och det är bra och vara=)
-
Svårt för mig att veta att man måste ha det på alla tävlingar när man aldrig tävlat förut! Sån information tycker jag är självklar att det ska finns. Om jag inte hade sett det på SATVF så hade jag åkt till säter, och när de då hade frågat efter 550 kronor hade jag fått vända och åka hem igen. Vilket ju inte vart kul för varken mig eller mina tre team medlemmar!
-
Svårt för mig att veta att man måste ha det på alla tävlingar när man aldrig tävlat förut! Sån information tycker jag är självklar att det ska finns. Om jag inte hade sett det på SATVF så hade jag åkt till säter, och när de då hade frågat efter 550 kronor hade jag fått vända och åka hem igen. Vilket ju inte vart kul för varken mig eller mina tre team medlemmar!
Du har helt rätt det är åt helvete att ja missat det :banghead:
Det skulle ha stått med från början men försvann när jag skrev annonsen.
När jag läste att du skrev om det så trodde jag att du missat det för jag var säker på att jag hade det med i annonsen men när jag nu läste den så såg jag att det inte står med.
* Licens krävs.
Finns att lösa på plats á 400:- täcker även trail/mudd 2012
* Medlem i motorklubb krävs.
Kan lösas på plats 150:- täcker även 2012
Jag har även uppdaterat inbjudan.
-
Tävlingen inställd för några lag anmälda :cry:
-
tycker det är skit med licenskrav, dyrt. synd att det blev inställt
-
tycker det är skit med licenskrav, dyrt. synd att det blev inställt
Försäkringen gäller när man kör med licens
-
aha ok