ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: swetruck skrivet 16 juli 2011 kl. 15:00:39
-
Ni som åker Cf-Moto X7 , är det fler än jag som har glödande krök på era X7???
Nån som vet om man kan göra nått för o slippa det ? Ja har provat med just
avgasbandage men det håller inte , kan man ge den mer soppa på nått sätt
för har för mig att den går snålt om den har glödande krök eller är det omöjligt
när det är insprutning?????
-
Borde ju att gå skruva upp insprutnings pumpen, har för mig att glödande krök kan bero av fel inställda ventiler?
-
Okej hur gör man detta då??? nån mer som vet nått om det???
-
Inget att oroa sig för. krökarna blir nästan glödandes på dom flesta =).
Min goes 520 blir röd hela vägen till ljuddämparen.man slutar att bry sig efter ett tag .skiten verkar ju fungera ändå =)
-
så sa min kompis som har en goes 520 11a det är bara å köra >:( nu står den för ett motor byte :tickedoff
-
Min har då gått 450 mil !! Min har ju förvisso ingen insprutning !
-
Frågan är ju hur man ger en insprutare mer soppa ??? nått som Benny på Trech vet kanske . ()p
-
Frasse är du sker på att motorhaveriet beror på glödande krök då???? har du lämnat in den och fått det bevisat?
-
Det är inte rekommenderat att själv labba med insprutningen, iaf inte så länge det finns garantier.
Denna insprutning är inte justerbar, den borde egentligen haft det tycker jag, det hade underlättat.
Normalt har TPS:en ovala hål så man kan justera den givaren mot gasspjället men det går alltså inte på denna.
/Benny
-
Det är inte rekommenderat att själv labba med insprutningen, iaf inte så länge det finns garantier.
Denna insprutning är inte justerbar, den borde egentligen haft det tycker jag, det hade underlättat.
Normalt har TPS:en ovala hål så man kan justera den givaren mot gasspjället men det går alltså inte på denna.
/Benny
bör dock gå att lura ect'n med ett motstånd i serie så sprutet tror att motortempen är kallare än den är
-
Jo det finns fler sätt att lura den men inget jag vill ta upp då det kan sluta illa om man gör fel :)
/B
-
Okej men är det det därför dom monterade oljekylare på dom senare 2010 o framåt
för o få ner motortempen??? hjälper även detta mot glödande krök?? då ä de ju enkelt. ()p
-
Okej men är det det därför dom monterade oljekylare på dom senare 2010 o framåt
för o få ner motortempen??? hjälper även detta mot glödande krök?? då ä de ju enkelt. ()p
oljekylare hjälper inte mot hög avgastemp.
däremot kan man ju också ställa tändningen litet tidigare så sjunker avgastempen och vridmomentet på låga varv förbättras men man tappar toppeffekt.
dock är A och O att börja med att få ur alla strypningar, det är en källa till för höga avgastemp, sen kanske X7:an har lambdasond? då anpassar den ju AFR värdet så motorn går med 14.7:1 men vill man feta upp detta till 14:1 vid normalbelastning och 12:1 vid fullgas som brukar vara bättre för motorn så får man in och ändra i programmet, om man lyckas.. därför är förgasare bättre!
-
Okej alla strypningar är borta o den går bra , kan ske skulle ha lite grövre krök o system men det hjälper nog
inte heller misstänker jag.
-
han väntar på svar hur dom ska göra >:( ett svar var att dom lär byta motor dom har bytt allt som går men den går lika dåligt :tickedoff och så var dom inne på att byta ut hela hojen men han har inte fått något riktigt svar än :banghead: hojen har bara gått 100mil
-
han väntar på svar hur dom ska göra >:( ett svar var att dom lär byta motor dom har bytt allt som går men den går lika dåligt :tickedoff och så var dom inne på att byta ut hela hojen men han har inte fått något riktigt svar än :banghead: hojen har bara gått 100mil
tråkigt. det bästa är nog att byta hela maskinen för har man fått ett sånt exemplar som väl börjar krångla så är det inte kul..
-
Ja verkilgen tråkigt !!! men jag undrar fortfarande om det beror på glödande krök eller om det är nått annat som gjort
att den går så dåligt .
-
alla fel vart när den vart varm hela avgasröret vart rötttt :(veryangry): hela vägen ända till burken :hmmm: när jag vet mer så får ni köra hur det gick ()p
-
måste ju vart att den går aldelles för magert.
-
mm ja måste det , min X7a blir lätt glödgadd men inte längre än till lamdamätare eller max till skarven
så hoppas inte min går snålt . Frågan är ju kan dom gå bra om dom får för lite soppa alltså den borde ju
missa när man gasar .
-
mm ja måste det , min X7a blir lätt glödgadd men inte längre än till lamdamätare eller max till skarven
så hoppas inte min går snålt . Frågan är ju kan dom gå bra om dom får för lite soppa alltså den borde ju
missa när man gasar .
Min X7:a blir röd hela vägen fram ljuddämparen börjar. Så har det varit med tre olika ECU-boxar. Nu skiter jag i det, som någon skrev tidigare det verkar ju funka ändå på CF.
-
Okej ja då är min lindrigare än din då ! efter som den inte blir glödgad längre än första delningen / skarven ()p
-
Hade en 500 ed tidigare.
Den glödde hela vägen till dämparen :(
Tog bort båda "kattarna" då blev det lite bättre.
Bestyckade om förgararen flera gånger tills den tillslut gick för fett,glödde i allafall :(
Lindade hela röret fram till dämparen med bandage från någon race sida troe det var dalhems och det håller:)
Biltemas håller 2 timmar :(
-
Ja biltemas har ja testat o det var världelöst så man kanske ska testa nått dyrar avgasband som tål
mer värme ... ()p
-
Det är ju bara att kolla på tändstiftet om den går för magert.
stiftet skall vara gyllen brunt, är det vitt så går den för magert.
så har jag gjort och det har fungerat =)
-
Kolla stiftet. Är det brunt så då är det ok. Vill man bli av med det glödande röret så kan man gå upp en dimition i rör och få ett bättre flöde = mindre värme.
-
Jag tröttnade på att bygga om maskinen hela tiden så det blev en can-am istället ()p
Blir väl fel på dom också,men känns som ja slipper skruva varje vecka iaf!
-
som jag sa har dom bytt många saker allt inom bränsle även olika förgasare m,m även avgasrör,tändningsplatta m,m men den går dåligt ändå :tickedoff
-
Okej frasse men min fråga berörde ju igentligen dom med insprutning !!!
-
då är jag mä ()p
-
nu går den igen ()p fel var att kammen hade gått sönder om det är av värmen det vet dom inte :tickedoff men nu är den bytt och funkar fint :djump:
-
Okej härligt att maskinen är igång igen !! ()p
-
Vad har hänt med kammen då??
-
den var sliten varför vet dom inte 100mil har hojen gått :tickedoff