ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: tjanne skrivet 6 oktober 2010 kl. 17:21:31
-
nån som haft problem med kardan på en kvf 750? min sitter å glappar ut å in i klumppen bak.
-
nån som haft problem med kardan på en kvf 750? min sitter å glappar ut å in i klumppen bak.
då ska du nog inte köra så mycket mer för då e det någon skruv som sitter löst har jag hört, forsätter du och kör kommer klumpen att rasa. Har du garanti så lämna in den annas så riv den å fixa till det som felar :D
Det e någon stor skruv som släpper efter ett tag om man har otur och det brukar sluta med ras om man inte fixar det.
-
nu är de fixat. men har problem med variatorn (stavning) ist.brukar de låta konstigt om de är fel på remmen?
-
nu är de fixat. men har problem med variatorn (stavning) ist.brukar de låta konstigt om de är fel på remmen?
berätta gärna vad felet va så man kan hitta på det senare om någon fler undrar.
-
nu är de fixat. men har problem med variatorn (stavning) ist.brukar de låta konstigt om de är fel på remmen?
Berätta gärna hur du löste problemet, min står på verkstadan och dom vet inte vad dom ska göra. Han har ringt kawwa och dom kan inte ge ett svar på hur stort glappet ska vara. Och det går inte på garantin säger han..... :tickedoff
-
nu är de fixat. men har problem med variatorn (stavning) ist.brukar de låta konstigt om de är fel på remmen?
Berätta gärna hur du löste problemet, min står på verkstadan och dom vet inte vad dom ska göra. Han har ringt kawwa och dom kan inte ge ett svar på hur stort glappet ska vara. Och det går inte på garantin säger han..... :tickedoff
vafan fredde har du kört sönder?och jag fick inte va med :tickedoff, surt när det pajjar.hoppas det löser sig fort så vi kan sprätta lite lera ()p
-
Jag skulle lämna in den på service och då fick vi se att det glappade i kardanen till slutväxlen. Så får väll se vad det slutar med. Men det skulle inte gå på garantin, han tyckte att hojjen inte att hojen var orginal. :tickedoff
-
Jag skulle lämna in den på service och då fick vi se att det glappade i kardanen till slutväxlen. Så får väll se vad det slutar med. Men det skulle inte gå på garantin, han tyckte att hojjen inte att hojen var orginal. :tickedoff
känner igen det problemet. så numera plockar jag av höjjning och däck vid service.hoppas det löser sig smidigt för dig.hur går det med broders maskin samma problem eller?
-
Jag skulle lämna in den på service och då fick vi se att det glappade i kardanen till slutväxlen. Så får väll se vad det slutar med. Men det skulle inte gå på garantin, han tyckte att hojjen inte att hojen var orginal. :tickedoff
känner igen det problemet. så numera plockar jag av höjjning och däck vid service.hoppas det löser sig smidigt för dig.hur går det med broders maskin samma problem eller?
Nej han har inget glapp. Fan jag orkade inte plocka bort alla moddar man har gjort. Men han vet ju inte vad det är för fel, varför det glappar. Det löser sig säkert hinner ju inte köra nu endå.
-
nää du har väl fullt upp nu ett tag. själv sitter jag och tar en liten öl och inväntar morron dagen, då det bär av till nyköping och fyrhjuling för hela slanten. :headbang:
-
nää du har väl fullt upp nu ett tag. själv sitter jag och tar en liten öl och inväntar morron dagen, då det bär av till nyköping och fyrhjuling för hela slanten. :headbang:
Ha så kul så hörs vi ()p
-
Glappar i bakaxeln menar du att kardan åker in å ut i bakaxeln ?
I så fall är det pinjongmuttern som lossnat i bakaxeln och det är bara att ta ur klumpen och ta isär den å dra åt muttern. Muttern har utvändig gäng så man lär ha en specialhylsa men jag slog fast min med ett don och jag hade dit låsvätska först.
Det är kanska vanligt att den lossnar för den har ingen som hellst låsning. Och åker man med glapp så bränner man upp brommsarna och dom kostar ca 1700:- och har man otur så går dreven sönder och det blir totalras och då blir det dyrt ca 19000:- hörde jag.
Men nån jäla pappskalle som konstruerat den har satt bultarna på fel sida om det övre fästet för bakaxeln så man lär ur med tanken för att få bort det så man får ur klumpen :(veryangry):
Det är ett jäla jobb att ta ur klumpen först bort med rack å plasten bak och man får släppa på hela elsystemet å lyfta det lite så man kommer åt bränsleslangen å kabeln till elpumpen
sen kan man ta bort tanken och sen dom 2 bultarna för det övre fästet till bakklumpen sen är det bara att ta ur den och riva isär den.
Det jag märkte det på var att bakaxeln kokade för brommsarna låg på. När jag rullade den fram å bakåt med växel i så åkte kardanen in å ut ur bakaxeln.
Är det nått ni undrar över så är det bara att fråga ()p
-
Glappar i bakaxeln menar du att kardan åker in å ut i bakaxeln ?
I så fall är det pinjongmuttern som lossnat i bakaxeln och det är bara att ta ur klumpen och ta isär den å dra åt muttern. Muttern har utvändig gäng så man lär ha en specialhylsa men jag slog fast min med ett don och jag hade dit låsvätska först.
Det är kanska vanligt att den lossnar för den har ingen som hellst låsning. Och åker man med glapp så bränner man upp brommsarna och dom kostar ca 1700:- och har man otur så går dreven sönder och det blir totalras och då blir det dyrt ca 19000:- hörde jag.
Men nån jäla pappskalle som konstruerat den har satt bultarna på fel sida om det övre fästet för bakaxeln så man lär ur med tanken för att få bort det så man får ur klumpen :(veryangry):
Det är ett jäla jobb att ta ur klumpen först bort med rack å plasten bak och man får släppa på hela elsystemet å lyfta det lite så man kommer åt bränsleslangen å kabeln till elpumpen
sen kan man ta bort tanken och sen dom 2 bultarna för det övre fästet till bakklumpen sen är det bara att ta ur den och riva isär den.
Det jag märkte det på var att bakaxeln kokade för brommsarna låg på. När jag rullade den fram å bakåt med växel i så åkte kardanen in å ut ur bakaxeln.
Är det nått ni undrar över så är det bara att fråga ()p
Tack för ett bra och snabbt svar ()p men måste man ta bort drivaxlarna också för att få ut klumpen
-
Drivaxlarna ska ur men dom är bara att rycka ur.
-
Nu har jag hämtat hjulingen från verkstan. Ny servad, och det va pijongmuttern som hade skruvat ut sig. ()p ()p
-
Nu har jag hämtat hjulingen från verkstan. Ny servad, och det va pijongmuttern som hade skruvat ut sig. ()p ()p
hur många timmar/mil har den gått?
-
Den har inte gått mer än 78 tim bara mudd körning :headbang:
-
gutt att du fått i gång riskokaren igen ;D. bara hojjta till när vi ska sprätta lera igen. ()p
-
Jag fick samma problem nu i mars. BF750 2010 och 130mil/100tim
Kardan i bak åkte ut och in nästan 1cm ur bak klumpen när man rullade hojen fram och tillbaka.
Meken hos TT Motor i Järvsö upptäckte felet i samband med 100tim service.
Jag hade inte själv märkt detta fel..
Han rev omgående och UTAN att ta bort bränsletanken.
Lossade klumpens skruvar och vickade den lite snett uppåt och använde en special tillverkad
hylsa för att lossa muttern med utvändig gänga alltså den muttern som hade släppt.
Jag hängde inte på meken hela tiden så jag kan ha missat nån detalj.
Hursomhelst efter 1,5tim var problemet fixat på garanti och utan snack och tjaffs
Nu är muttern låst med Loctite. Kanonservice ! ()p
-
Jag fick samma problem nu i mars. BF750 2010 och 130mil/100tim
Kardan i bak åkte ut och in nästan 1cm ur bak klumpen när man rullade hojen fram och tillbaka.
Meken hos TT Motor i Järvsö upptäckte felet i samband med 100tim service.
Jag hade inte själv märkt detta fel..
Han rev omgående och UTAN att ta bort bränsletanken.
Lossade klumpens skruvar och vickade den lite snett uppåt och använde en special tillverkad
hylsa för att lossa muttern med utvändig gänga alltså den muttern som hade släppt.
Jag hängde inte på meken hela tiden så jag kan ha missat nån detalj.
Hursomhelst efter 1,5tim var problemet fixat på garanti och utan snack och tjaffs
Nu är muttern låst med Loctite. Kanonservice ! ()p
Dom e bra att göra med pojkarna på TT Motor tycker jag sällan nått problem alls!
-
ja du Grönis,, håller med. En jäkla skillnad mot Gästrikland, väl värt resan.