ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Finn Elvis skrivet 2 oktober 2010 kl. 14:24:42
-
Hej till höstens ljudliga skogars åkande entusiaster.
Har varit och opererat vänstra benet i veckan & går på knasiga tabletter. Dessa förmår inte att stoppa smärtan när jag ska krypa ner till motorn och felsöka.
Problemet är att tändhatten ploppar ur stiftet hela tiden, ska det vara en gängad adapter på stiftet som hatten ska träs över? Ser ut som den delen sitter kvar i hatten. Vet nån bara om det skall sitta en adapter på stiftet så vet jag nog problemet. Det som hände idag var att jag inte kunde låta bli en sväng på gården, sen slutade med att putta in Dinli'n i garaget med kryckor :-(
-
Hej till höstens ljudliga skogars åkande entusiaster.
Har varit och opererat vänstra benet i veckan & går på knasiga tabletter. Dessa förmår inte att stoppa smärtan när jag ska krypa ner till motorn och felsöka.
Problemet är att tändhatten ploppar ur stiftet hela tiden, ska det vara en gängad adapter på stiftet som hatten ska träs över? Ser ut som den delen sitter kvar i hatten. Vet nån bara om det skall sitta en adapter på stiftet så vet jag nog problemet. Det som hände idag var att jag inte kunde låta bli en sväng på gården, sen slutade med att putta in Dinli'n i garaget med kryckor :-(
de sitter en tätnings gummi längst ut på tändhaten, den tar du bort, tog bort min då min tänd hatt alltid hoppade ur när den vart varm, verkar bli nått konstigt tryck ,så ta bort den, men lått den översta stora tätningen vara kvar så slipper du få ner en massa skit ner till tändstiftet... ()p
-
Ja det är precis som händer för mig.. Irriterande, provar och krypa ner och tar bort den stiftets inre gummi tätning då, som jag förstår sitter löst monterad ytterst på tändhatten... :)
-
För mig räckte det att ta loss tändhatten och torka den ren, nu har den inte släppt på 50 mil. Däremot undrar jag varför det ens blir som ett tryck där så den kan lossna, eller är det bara vibrationerna.
-
För mig räckte det att ta loss tändhatten och torka den ren, nu har den inte släppt på 50 mil. Däremot undrar jag varför det ens blir som ett tryck där så den kan lossna, eller är det bara vibrationerna.
På min maskin fick jag faktiskt dra åt tändstiftet 1/4 - varv fick jag se i dag, möjlig att det har pyst ut kompession ur cylindern :hmmm: Kört 3 timmar efter service...Hmm.. Fast det var lilla servicen 10H, där man antagligen inte rör stiftet.
-
Av någon anledning så blir det luft bildning i tändstift rummet. Fick de problemet tidigt när jag köpte min dinli, fick tips om att ta bort den nedre tätningen så skulle de fungera igen, och de har de gjort nu. Förstår själv inte hur de kan uppkomma luft som gör att tändstiftshatten åker av. men sen så är ju inte dinli en av de bästa märkena heller. men för min plånbok är de helt ok maskin. Provade den på Säterträffen och är helt klart impad. :headbang: :headbang: :headbang: ()p ()p ()p
-
Av någon anledning så blir det luft bildning i tändstift rummet. Fick de problemet tidigt när jag köpte min dinli, fick tips om att ta bort den nedre tätningen så skulle de fungera igen, och de har de gjort nu. Förstår själv inte hur de kan uppkomma luft som gör att tändstiftshatten åker av. men sen så är ju inte dinli en av de bästa märkena heller. men för min plånbok är de helt ok maskin. Provade den på Säterträffen och är helt klart impad. :headbang: :headbang: :headbang: ()p ()p ()p
Yep...skall prova detta snarast. Håller med om att det är mycket maskin för pengarna.
-
Fick du stil på tändhatten???
:ATV:
-
Fick du stil på tändhatten???
:ATV:
Yep...maskinen går som den skall nu...inga probs ;)
Laborerade med ljuddämpparn/svetsen..garanterat att det blev bättre respons med lagom mer flöde i orginalprylarna...Tack för alla svar jag fått...VAR ÄR SNÖN?
-
Hallå!
Det finns en servicelösning på detta när man kontaktar ÅF.
Lösningen är att borra ett par små hål i gummit, jag hade samma problem själv och jag upplevde att det kom när det var fuktigt eller om man hade tvättat maskinen.
/Robban
-
Hallå!
Det finns en servicelösning på detta när man kontaktar ÅF.
Lösningen är att borra ett par små hål i gummit, jag hade samma problem själv och jag upplevde att det kom när det var fuktigt eller om man hade tvättat maskinen.
/Robban
om du har hål i de övre gummit, vad gör du då den dagen då du kör så att den kommer under vattnet? kanske inte de smartaste, utan då är de bättre att ta bort den nedre som vi har gjort, då är problemet löst... ()p
-
Finns en tändhatt från ngk som sitter fan så mycket bättre för endast 125kr har eftermonterat sådana på massor av maskiner som nu är problemfria!! man behåller övre gummit ()p
-
Finns en tändhatt från ngk som sitter fan så mycket bättre för endast 125kr har eftermonterat sådana på massor av maskiner som nu är problemfria!! man behåller övre gummit ()p
Låter förträffligt intressant med tanke på hur många ggr man stannat vid vägkanten med förbisusande trafik...NGK...måste forska i detta! TACK för tipset.... :)