ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: Eric Sigurdsson skrivet 18 juli 2010 kl. 19:54:09
-
Hallå,
Jag tänkte presentera min quad som är er Dinli 450 Nitro -08. Den kommer användas för pendling fram/tillbaka från jobbet och självklart en hel del buskörning. ;)
Jag köpte den förra veckan (v28) men hann inte köra mer än ett par dagar innan jag tröttnade på att den var alldeles för skabbig. Den har gått ~700 mil men redan har det börjat rosta i varje svetsskarv och mest irriterande av allt, det glappar lite överallt. Idag har jag påbörjat en sk. "rullande renovering". Börjar bakifrån och går framåt. Just nu är jag nästan klar med bakvagnen.
Dagens punkter:
- Nya SKF-lager i bakaxeln
- Blästrat och pulverlackerat svingen och diverse småplock
- Nya packboxar till svingens infästning
- Nya bromsbelägg och ny bromsvätska
- Svarvat till 2 st stålhylsor som sätts på "axeln" till fotbromsen (för att eliminera glapp)
- Monterat o-ringar till infästningen av "hydraularmen" på fotbromsen (för att eliminera glapp)
Påbörjat återmontering av bakpartiet
(http://img101.imageshack.us/img101/1848/63321032.jpg)
Nästan klar. Nya bultar och brickor av hög kvalitet överallt
(http://img831.imageshack.us/img831/853/17427189.jpg)
O-ringarna syns om man kollar noga
(http://img23.imageshack.us/img23/3506/50260304.jpg)
(http://img130.imageshack.us/img130/7870/82909970.jpg)
Kollar ni noga ser ni rosten i svetsskarvarna i ramen
(http://img716.imageshack.us/img716/7708/26432444.jpg)
-
Snyggt sånt här gillar jag. ()p
Men det är nog inte bara dinli som rostar i skarvar och i stenskotten. även märkes maskinerna. ;)
Har vi fått en till dinlinörd till forumet.
Jag ska in å titta här lite då och då
-
Snyggt sånt här gillar jag. ()p
Men det är nog inte bara dinli som rostar i skarvar och i stenskotten. även märkes maskinerna. ;)
Har vi fått en till dinlinörd till forumet.
Jag ska in å titta här lite då och då
Jo, kanske men denna har verkligen rostat i varje skarv. På vissa ställen är det riktigt grovt också.
Yepp, jag ska försöka uppdatera så ofta som möjligt. ;)
-
Blankt å fint ska de va! Underbart!! ()p
Ska själv göra 400-service på min snart och tänkte gå igenom det mesta :)
-
Blankt å fint ska de va! Underbart!! ()p
Ska själv göra 400-service på min snart och tänkte gå igenom det mesta :)
Tack ska du ha!
Jag vet att Dinli inte håller samma kvalitet som sina japanska vänner (även om dom inte håller hög kvalitet) men för mig är det halva nöjet att förädla och förbättra så att jag i slutändan kan säga att denna maskinen håller toppklass.
Men vägen dit är ganska lång. :P
-
Dagens uppdatering:
- Bakaxlen/vagnen är ihopmonterad
- Slängt bort HMF-kröken då det var riktigt dålig passform i jämförelse med orginal, och dessutom är inte HMF-kröken bättre flödesutformad heller. Jag fick tillverka en adapter mellan kröken och ljuddämparen annars hade ljuddämparen kommit för långt fram och tagit i hälskyddet. Blev riktigt bra faktiskt. Jobbar just nu med en bra lösning för upphängning av ljuddämparen.
- Tutan fungerade inte när jag köpte maskinen så jag hade tänkt att detta skulle bli dagens sista punkt, men det var lättare sagt än gjort. Jag hittar inte tutan! Till slut struntade jag i det och nu sitter jag här med en kall öl för att lugna ner mig.
HMF slip-on (upphängningen är under konstruktion)
(http://img834.imageshack.us/img834/3200/25521367.jpg)
Så här lämnade jag honom idag. Fortsättning imorgon.
(http://img833.imageshack.us/img833/3682/55528504.jpg)
-
Snyggt! ()p
Keep it up
-
Snyggt! ()p
Keep it up
Man kan inte annat än hålla med.
Blir riktigt snyggt ()p
-
Ser trevligt ut !! :headbang:
-
Tack ska ni ha. Uppdatering senare idag.
-
riktigt bra blir det! :D
ska följas ()p
-
Dagens uppdatering:
- Dragit nya kablar och installerat tutorna. Jag satte en under varje framskärm. Väsnas som fan!
- Tillverkat distanser till värmeskyddet samt lackerat om värmeskyddet i mattsvart (org. silver passade inte in).
- Blästrat och pulverlackerat frontskyddet i mattsvart.
- Tillverkat 1 cm distanser till kylarkåporna pga. att de vibrerade och väsnades mot kylaren.
Nu väntar jag på löning och då ska nytt styre, styrändspluggar, rullgas, cykeldator och nya miniblinkers inhandlas.
Ena tutan på plats. Kabeldragningen ska snyggas till med krympslang osv.
(http://img682.imageshack.us/img682/7914/11107233.jpg)
Nylackerat värmeskydd till kröken.
(http://img823.imageshack.us/img823/3313/52433665.jpg)
Värmeskyddet på plats. Distanser imellan för att få ut det lite.
(http://img718.imageshack.us/img718/3664/11845959.jpg)
HMF slip-on passar mot orginalkröken om man tillverkar en adapter mellan slip-on och krök.
(http://img231.imageshack.us/img231/5167/97007333.jpg)
Frontskyddet nylackerat.
(http://img249.imageshack.us/img249/7379/38249027.jpg)
Frontskyddet på plats. Ser bättre ut än kromat som det var tidigare.
(http://img38.imageshack.us/img38/976/69567091.jpg)
Kylarkåporna utflyttade för att gå fritt från kylaren.
(http://img827.imageshack.us/img827/4451/72760011.jpg)
Två bonusbilder ute i det fria. Ursäkta dom skitiga framhjulen. ;)
(http://img249.imageshack.us/img249/9190/47312640.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/7281/39855965.jpg)
-
Riktigt snygg ()p
-
Jäklar vad snygg den blev!
-
Tack ska ni ha! Det värmer... ;)
Just det, jag har glömt en sak.
Bak sänkte jag genom att tillverka ett längre stag (som sitter fastbultat i svingen) och fram är stötdämparnas nedre infästning utflyttad några cm. För att få ner den ordentlig fram var jag tvungen att justera förspänningen på fjädrarna. Jag måste köpa nya längre fjädrar snarast möjligt för om jag lyfter upp framvagnen nu så lossnar fjädrarna.
-
Blev riktigt bra :headbang: :headbang:
-
Blev riktigt bra :headbang: :headbang:
Tack ska du ha.
Fälgarna ska dock bort så fort jag hittar någon som är intresserad. Jag ska ha 10" breda bak och 6" breda fram. Får ser när detta blir verklighet. Kostar att ligga på topp! ;)
-
Tänkte just säga att jag gillade fälgarna :D
hela qvadden ser ju riktigt snygg ut faktiskt
//Erik
-
Tänkte just säga att jag gillade fälgarna :D
hela qvadden ser ju riktigt snygg ut faktiskt
//Erik
Köpa? Billigt, billigt...
-
Det där blir kanonbra! ()p Det kommer ingen lätt sänkning av framskärmarna? :)
-
Det där blir kanonbra! ()p Det kommer ingen lätt sänkning av framskärmarna? :)
Det står på listan... Måste byta gastub till svetsen först. ;)
-
Dagens projekt består av småfix som lite eldragning, puts och framhjulsinställning.
Spännband för att hålla styrstången rak och fin. Bundit ner bakvagnen också för att efterlikna min vikt (framvagnen också men det syns inte på bilden).
(http://img175.imageshack.us/img175/2043/43287825.jpg)
Tog bort värmeskyddet och lindade in det med avgasbandage istället. Blev ganska bra.
(http://img810.imageshack.us/img810/8786/79769628.jpg)
-
ser att du flödesportat toppen. har du slipat mycket både in och ut,eller?
-
ser att du flödesportat toppen. har du slipat mycket både in och ut,eller?
Nope, det är föregående ägare som gjort det. Jag vet inte ens om det stämmer då jag inte har några kvitton på det. Skulle iaf ha varit iväglämnad till en motorfirma. Har förmodligen inte gjort någon skillnad då jag inte tycker den är speciellt rapp.
-
ok
Tror faktiskt inte att en portning ger så mycket mer än lite små, små detaljer på effekten. tror annat ger mer innan man behöver söka dessa små detaljer med portningen av toppen.
Så du tycker den går slött?
vad jämför du med då? :hmmm:
-
ok
Tror faktiskt inte att en portning ger så mycket mer än lite små, små detaljer på effekten. tror annat ger mer innan man behöver söka dessa små detaljer med portningen av toppen.
Så du tycker den går slött?
vad jämför du med då? :hmmm:
Misstänker detta också.
Jag har ingenting att jämföra med, men jag kan t.ex. omöjligt få upp den på bakhjulen utan fullgas och släppa kopplingen snabbt som tusan. Dessutom är det helt omöjligt på växlar över 2:an. Nu har jag iofs ganska hög utväxling men på 1:an borde det iaf vara enklare.
Jag tyckte den gick ganska bra innan, men nu efter jag har bytt krök tycker jag den är märkbart slöare (se betyckartråden för mer info).
-
JR sportluftfilter och munstycken beställt.
70mm anslutning
200mm långt
120mm brett
-
Outlaw är väldigt svår att balansera och reser inte lika lätt som Predator men hur det är med Dinlin vet jag inte. Före jag bestyckade om så tyckte jag att det absolut inte gick att köra på bakhjulen. Nu drar jag upp den på 1:an lägger i 2:an hur lätt som helst. Är för feg för 3:an än... Går att dra upp den på 2:an speciellt lite hjälp av kopplingen men 3:an går inte ens med kopplingens hjälp. Jag har dock inte effektavgas men alla strypningar borta + kn filter.
-
Ang få upp den på bakhjulen så är det ju skillnad om du drevat den. Vad har du för drevning?
Sedan har du ju maxsänkt den och det försvårar ju en hel del då tyngdpunkten kommer mycket lägre.
Har du inte sett bakhjulsproblem-tråden under yamaha(tror det var där)
-
Ang få upp den på bakhjulen så är det ju skillnad om du drevat den. Vad har du för drevning?
Sedan har du ju maxsänkt den och det försvårar ju en hel del då tyngdpunkten kommer mycket lägre.
Har du inte sett bakhjulsproblem-tråden under yamaha(tror det var där)
Ja, det klar att utväxling och tyngpunkt spelar roll. Så dum är jag inte. Den är lika svår osänkt och orginal drevning.
Om den går upp på bakslangarna eller inte spelar iofs ingen roll, jag ville bara ha något att referera till.
-
Nä du verkar verkligen inte dum.. HAHA
Tänkte om det var så du testade men nu vet jag att du testat båda.
-
Nä du verkar verkligen inte dum.. HAHA
Tänkte om det var så du testade men nu vet jag att du testat båda.
Hehe... Hade varit kul att prova någon annan Dinli för att se hur den går. Hur går den egentligen om man jämför med japanarnas 450 modeller?
-
Jag ska köpa nya däck och fälgar nu och är som väntat ganska tveksam.
Jag ska ha Douglas Red 10x10" bak, tillsammans med Maxxis Spearz 255/40-10
Men fram är jag inte lika säker. Antingen 6x10" tillsammans med scooterdäck från pirelli eller 8x10" med 195/50-10. Vad sägs?
-
För bästa körbarhet bör du absolut välja Pirrellis 150/80-10 scooterdäck, du kan alldeles säkert nöja dig med 5" breda fälgar till dom.
För utseendets skull är så klart 8" breda fälgar och breddäck det grymmaste, men det spårar ganska kraftigt...
Jag själv har bytt från 195/50-10 till dessa pirellidäck och är såå nöjd.
-
För bästa körbarhet bör du absolut välja Pirrellis 150/80-10 scooterdäck, du kan alldeles säkert nöja dig med 5" breda fälgar till dom.
För utseendets skull är så klart 8" breda fälgar och breddäck det grymmaste, men det spårar ganska kraftigt...
Jag själv har bytt från 195/50-10 till dessa pirellidäck och är såå nöjd.
Ja, det är dom Pirellidäcken jag kollat på och vet också dess fördelar angående spårkänsligheten.
Skitsvårt. I och med att jag ska ha nya fälgar så måste jag veta vad det är för däck jag ska ha. Om jag ska ha 195/50-10 så ska jag ha 8" breda fram, men om jag ska ha scooterdäck ska jag ha 5 eller 6" breda hjul. Eller hur breda fälgar kan man ha till dessa pirellidäcken?
-
Jag har 6" breda och då sticker fälgkanten ut ett par mm "ala tyskstuk"
8" blir nog i bredaste laget...
-
Jag har 6" breda och då sticker fälgkanten ut ett par mm "ala tyskstuk"
8" blir nog i bredaste laget...
Okej, som jag misstänkte då.
Aja, får se hur jag gör... Du har ingen helhetsbild på maskinen med dessa hjul på?
-
Nu har jag fått hem mitt JR filter och ska monteras ikväll.
Jag hittade följande hjul begagnat:
* 10x10" Douglas Red med Maxxis Spearz 255/40-10
* 8x10" Douglas Red med Maxxis Spearz 195/50-10
... för 5000 kr. Var väldigt nära på att köpa dom, men när jag insåg att samma hjulpaket kostar 5300 kr helt nytt (hos loeffler-quads.de, inkl. montering och frakt) så känns det rätt dumt att köpa begagnat för några hundralappar billigare.
Jag ska ha breda, låga framhjul och om jag tröttnar på spårkänsligheten så får jag köpa 2 nya fälgar (6" breda) och Pirellis scooterdäck. Jag tror inte spårkänsligheten ska vara några problem då jag inte märker av det idag.
En annan sak jag funderar på är att pulverlackera fälgarna (de nya) svarta. Synpunkter?
-
Fälgar och däck beställda från Loeffler-quads.
Provkörde maskinen efter installation av luftfiltret. Jävlar vilken skillnad. Ökade även högfartsmunstycket till 185 (från 170) och nu jävlar är det drag i maskineriet!
Jag hade tidigare ett UNI-filter så jag trodde inte det skulle göra sån skillnad, men oj så fel jag hade. Återkommer med bilder.
-
hur ser de nya fälgarna ut?
pulverlack är finfint :headbang: har pulverlackat fälgarna till bilen och det blev kanon.
http://gallery.thasaint.com/main.php?g2_itemId=372 (fast dom är ju vita å inte svarta) :)
Stadigt blir det, går ju inte alls att jämföra med 'vanlig' lack..
//Erik
-
hur ser de nya fälgarna ut?
pulverlack är finfint :headbang: har pulverlackat fälgarna till bilen och det blev kanon.
http://gallery.thasaint.com/main.php?g2_itemId=372 (fast dom är ju vita å inte svarta) :)
Stadigt blir det, går ju inte alls att jämföra med 'vanlig' lack..
//Erik
Dom nya fälgarna är beställda och betalda men tyvärr inte hemkomna än. :P
Yepp, pulverlack lämpar sig mycket bättre till fälgar. Har ett av sveriges modernaste ytbehandlingsprocess på jobbet så det ska nog lösa sig finfint... De målar prylar till scania, volvo, ålö, dynapac m.fl. så kvaliteten ska inte svikta... ;)
-
Härligt, blir nog jävligt snyggt ()p
-
Lite bilder då då.
Nytt luftfilter från JR. Total kostnad inkl. frakt: 701:-
Måtten är: B: 100 mm, L: 202 mm, Anslutning: 70 mm
(http://img227.imageshack.us/img227/1277/62474418.jpg)
Luftfiltret monterat på orginal luftfilteranslutning. Jämförelse med det gamla UNI-filtret.
(http://img810.imageshack.us/img810/6354/60692295.jpg)
Passade som handen i handsken.
(http://img822.imageshack.us/img822/5435/90241338.jpg)
Var dock tvungen att kapa ur några förstärkningsplattor i sadelstommen (i mitten på sadeln).
(http://img135.imageshack.us/img135/2262/12719868.jpg)
Nu står den uppallad. Håller på med kabeldragning och fixerar allting så ingenting kan skramla och väsnas (typ vajrar, kablar, slangar osv).
(http://img199.imageshack.us/img199/4513/93930550.jpg)
-
Köp outwear till filtret med ()p Tar upp lite mer av dom små partiklarna :sunny:
-
JR sportluftfilter och munstycken beställt.
70mm anslutning
200mm långt
120mm brett
Vars beställde du luftfiltret ?
Bra tråd detta ()p
Alltid roligt med bilder på hur andra har byggt/förbättrat saker :djump:
-
JR sportluftfilter och munstycken beställt.
70mm anslutning
200mm långt
120mm brett
Vars beställde du luftfiltret ?
Bra tråd detta ()p
Alltid roligt med bilder på hur andra har byggt/förbättrat saker :djump:
Jag beställde det från chassit.se. Det är 202mm*100mm och Anslutning 70mm.
-
Köp outwear till filtret med ()p Tar upp lite mer av dom små partiklarna :sunny:
Frågan är om det verkligen behövs?! Den här typen av filter sitter på bilar och klarar sig i många tusen mil... Menmen, det lär väl inte skada.
-
Jag hade tagit det säkra före det osäkra, dom flesta som kör med KN filter har outwear på ()p
-
Outwearen är först o främst tänkt till att skydda filtret mot vatten, men visst stoppar den lite sten o kottar o grejer men det är inget man behöver om man har filtret sittande i luftburken.
Jag har kört KN i flera tusen mil på min Raptor och än så länge har det filtrerat bort skiten iaf, bara att dra fingret innanför så ser man att det fortfarande är rent som en operationssal ;)
-
Ytterligare en dag i garaget.
Plockade ner framvagnen för att putsa upp stötdämparna och blästra/lackera sänkningsbläcken. Skrotade även blinkersena och blästrade/lackerade blinkersstagen. Väntar på nya blinker så jag får vänta med monteringen.
Färdigt resultat. A-armarna får jag ta i vinter när åksuget lugnar sig.
(http://img341.imageshack.us/img341/6278/37203291.jpg)
Men, ser ni något fel? Jo, jag var så smart så jag vände stötdämparna (med gasbehållaren utåt) för jag tyckte att det skulle bli snyggare. När allt var färdigt och jag satte mig på så slog naturligtvis behållaren i övre A-armen. Såklart! Får vända dom om imorgon igen...
(http://img801.imageshack.us/img801/5199/43480578.jpg)
Blinkersstagen
(http://img225.imageshack.us/img225/3166/92462838.jpg)
-
och snyggt blev det :headbang: :headbang: :headbang:
-
Mina nya hjul kommer förhoppningsvis imorgon så jag passade på att förbereda för dom nya hjulen. Nya hjullager fram och allmän puts på bromsar och spindelleder.
(http://img843.imageshack.us/img843/9623/58243863.jpg)
(http://img41.imageshack.us/img41/5110/63192268.jpg)
(http://img59.imageshack.us/img59/763/14044504.jpg)
-
Köp outwear till filtret med ()p Tar upp lite mer av dom små partiklarna :sunny:
Håller med Prefilter är bra att ha! Den fångar även lite finare grus/sand och det blir mycket lättare att rengöra luftfilter. Jag har min i burken men även dit kommer det massa dam'' om jag kör grusväg. Så här ser den ut: http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=YA-4001PK (http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=YA-4001PK)
-
Köp outwear till filtret med ()p Tar upp lite mer av dom små partiklarna :sunny:
Håller med Prefilter är bra att ha! Den fångar även lite finare grus/sand och det blir mycket lättare att rengöra luftfilter. Jag har min i burken men även dit kommer det massa dam'' om jag kör grusväg. Så här ser den ut: http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=YA-4001PK (http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=YA-4001PK)
Aja, kör man enbart lite grusväg och mestadels asfalt så är det inga problem. Det funkar på bilar i många tusen mil (så länge man håller dom rena) så ska det nog funka på en quad som rullar 2-300 mil om året också. ;)
-
Tänkte lista allt som jag har gjort med maskinen nu under dessa veckorna. Alltid bra att ha det uppskrivet om jag nu får för mig något så dumt som att sälja... ;)
Framvagn:
- Blästrade och pulverlackerade sänkningsbläck
- Ordentlig framhjulsinställning (toe-in)
- Nya framhjulslager
- Nya spindelledsbussningar
- Blästrade och pulverlackerade styrstag
Bakvagn:
- Blästrad och pulverlackerad baksving
- Blästrat och pulverlackerat stötdämparstag
- Blästrad och pulverlackerad bromsspindel
- Blästrad och pulverlackerad bromsokshållare
- Egentillverkad sänkningssats
- Egentillverkad dragkrok
- Uppgraderade kedjerullar
- Installerat kedjespännare (saknas orginal)
- Nya bakaxellager
- Nya lager + bussningar i svingen
- Svetsade + omgängade hål till stoppskruvar i låsmuttern
Motor:
- Ventiljustering
- Nytt tändstift
- Ny olja + oljefilter + bränslefilter
- Nytt JR sportluftfilter (202mm * 100mm)
- Ombestyckad förgasare (185 högfart, orginal lågfart)
- Matchportad krök
- HMF slip-on + adapter mot krök
- Nytt drivpaket (framdrev: 15t, bakdrev: 36t, kedja: orginal o-ringskedja)
Bromsar:
- Nya bromsbelägg runt om
- Ny bromsvätska
- Ny arm och justerskruv till parkeringsbroms
Övrigt:
- Nya fälgar (Douglas Red Label, 10"x10" bak + 8"x10" fram)
- Nya däck (Maxxis M-992, 255/40-10 bak + 195/50-10 fram)
- Punktblästrad och bättringslackerad ram
- Blästrad och pulverlackerad frontbumper
- Ner- och framflyttad frontbumper (snyggare vinkel)
- Blästrade och pulverlackerade blinkersstag fram/bak
- Delvis omdraget och döljt elsystem
- Installerat 2 st signalhorn
- Blästrad och pulverlackerad fotbroms
- Egentillverkade styrändspluggar
- Extra infästning till bakljus
- Utflyttade kylarkåpor
- Utflyttat, nyisolerat och lackerat värmeskydd till kröken
- Nya vajrar (gas, parkbroms)
- Bussningar till hasplåt (mot vibrationer)
- Egentillverkat fäste till registreringsskylt
- Isolerat tankkåpor och frontplast (mot vibrationer)
- Gummibussningar i rörliga delar (kopplings- och bromshandtag, fotbroms, backreglage, bromsok)
- Blästrade och pulverlackerade fotpinnar
- Förstärkta stag till bakskärmar
- Fixerat och isolerat kabelstam + vajrar (mot vibrationer)
- Samtliga skruv + mutter är utbytta
-
Lite bilder på kvällens projekt då...
Ville inte blästra stagen pga. gängorna så jag slipade och stålborstade istället.
(http://img340.imageshack.us/img340/7835/71380551.jpg)
Färdigt resultat. Blev ganska bra.
(http://img41.imageshack.us/img41/7510/31267572.jpg)
-
Vilken energi du har.... raktigt bra blir det med ()p ()p ()p Keep up the good work :)
-
Vilken energi du har.... raktigt bra blir det med ()p ()p ()p Keep up the good work :)
Ja, det gäller att ligga i nu när man har semester. Snart tar väl pengarna slut dock... :P
-
suck, jag vill åxå ha pulverlackat :D snyggt!
//Erik
-
suck, jag vill åxå ha pulverlackat :D snyggt!
//Erik
Ja, det är schysst som tusan. Det håller mycket bättre än den skitlacken som sitter där från fabrik iaf. Nu är det egentligen bara A-armarna och ramen som återstår att demontera och pulverlackera. Men det blir nog ett vinterprojekt känns det som.
Då kanske man skulle passa på att räta ut ramen (den skevar åt alla håll och kanter från fabrik) och förlänga A-armar i samma veva... hmm... Tål att funderas på. ;)
-
Det är samma specs på mina hjul som på dessa (förutom färgen, mina är i rent alu) som yakahosu säljer. Jag är jävligt sugen på att lackera mina i en halvmatt svart kulör. Bra eller anus?
(http://www.yakahosu.com/shop/images/IMGP4232.JPG)
(http://www.yakahosu.com/shop/images/IMGP4236.JPG)
(http://www.yakahosu.com/shop/images/IMGP4237.JPG)
(http://www.yakahosu.com/shop/images/IMGP4235.JPG)
-
Dagens uppdatering.
I väntan på hjulen och brist på annat att göra så tillverkade jag bläck för att flytta fram frontbumpern i överkant för att få en snyggare vinkel på den. Lackerade även drevskyddet i silvermetallic + klarlack.
Frontbumper framflyttad i överkant. Ska svetsas ihop med frontbumpern förr eller senare.
(http://img707.imageshack.us/img707/2407/29035218.jpg)
Drevskyddet lackerat.
(http://img695.imageshack.us/img695/6413/88905430.jpg)
Den alltid trogna hjälpredan.
(http://img805.imageshack.us/img805/7311/76466547.jpg)
-
Klart du ska ha svarta hjul. Det är inte för inte de svarta hjulen som Yakahosu säljer är dyrare än i polerad alu. Det är för att det är så jäkla snyggt.
-
()p ()p ()p På svart!
Kör på det tycker jag!
-
Jaha, då har jag fått hem de nya hjulen. Glad i hågen öppnade jag paketen och kärade ner mig totalt. De är fan snyggare i verkligheten än på bild.
Började att skruva på hjulen men då insåg jag att de enda hjulmuttrarna jag hade var koniska och skulle skära in i fälgarna så därför satte jag en bricka emellan fälg och mutter. Får se om jag måste efterdra något. Sen när jag kom till det sista bakhjulet märkte jag att det inte var någon luft i. Pumpade däcket och tog bort munstycket och direkt åkte all luft ur. En kass ventil alltså. Fan vad kul. Blir till att försöka ta kontakt med Loeffler-Quads för att se hur vi ska lösa detta. Jag vill gärna inte åtgärda ventilen innan jag vet om dom kommer stå för kostnaden eller inte.
Aja, lite bilder då...
Direkt från kartongen
(http://img707.imageshack.us/img707/2452/76789002.jpg)
Blev rätt nice
(http://img194.imageshack.us/img194/7066/92963951.jpg)
(http://img825.imageshack.us/img825/8049/60081998.jpg)
Ser ni skillnad på vänster och höger?
(http://img265.imageshack.us/img265/2985/41863450.jpg)
-
Oj så snyggt
Tycker du kan låta dem vara som dem är.
Nu skulle du haft bakaxeln någon snygg färg.
-
aaah snyggt med svart chassi, ser så B ut på min smc t.ex med silver.. :P Gillar det inte alls! Får nog lacka om själv åxå..
//Erik
-
Snyggt som fan, men jag hade nog låtit fälgarna vara som dem är ()p
-
Fy fasen vilka fula fälgar. Du lär lacka dem svarta. Alldeles för blankt.
Men seriöst så tycker jag inte att det passar med färgen du har på plasten.
Annars, supersnyggt! De där däcken är ruskigt snygga.
-
Oj så snyggt
Tycker du kan låta dem vara som dem är.
Nu skulle du haft bakaxeln någon snygg färg.
Tack ska du ha! Förslag på färg?
aaah snyggt med svart chassi, ser så B ut på min smc t.ex med silver.. :P Gillar det inte alls! Får nog lacka om själv åxå..
//Erik
Det är bara att börja! ;)
Snyggt som fan, men jag hade nog låtit fälgarna vara som dem är ()p
Jaså, du tror det? Får ha det så här ett tag så får jag se om jag ändrar mig...
Fy fasen vilka fula fälgar. Du lär lacka dem svarta. Alldeles för blankt.
Men seriöst så tycker jag inte att det passar med färgen du har på plasten.
Annars, supersnyggt! De där däcken är ruskigt snygga.
Du menar att den gråa plasten inte passar in? Något speciellt du tänker på?
-
Den gråa plasten är schysst men personligen tycker jag inte att det passar med polerade fälgar. Men jag avskyr chrome och polerade grejer i allmänhet å andra sidan.
Jag tror inte du blir bortgjord hur du än gör. Pallar du med polerat så tänk praktiskt, ingen risk för att färgen spricker upp om du låter dem vara plus mer åktid innan det blir kallt. :)
-
riktigt nice! men skulle vara snyggt att lacka plasten i rött eller någon annan färg ()p
-
Den gråa plasten är schysst men personligen tycker jag inte att det passar med polerade fälgar. Men jag avskyr chrome och polerade grejer i allmänhet å andra sidan.
Jag tror inte du blir bortgjord hur du än gör. Pallar du med polerat så tänk praktiskt, ingen risk för att färgen spricker upp om du låter dem vara plus mer åktid innan det blir kallt. :)
Jaha, då förstår jag vad du menar och jag håller helt och hållet med dig. Blingbling är inte jag. Fälgarna skulle isf pulverlackeras så att färgen skulle spricka upp ser jag som en omöjlighet.
riktigt nice! men skulle vara snyggt att lacka plasten i rött eller någon annan färg ()p
Njae, plastan får vara som den är. Jag gillar faktiskt den här anonyma, halvmatta gråa plasten. Om jag börjar lacka plast så blir det genast mycket mer känsligt för repor osv... Den ska ju användas. ;)
-
Pulver kan spricka upp om man inte är supernoga med underarbetet. Blir det minsta lilla slarv så kan det spricka. Jag har varit med om det vid ett flertal tillfällen när jag lämnat bort grejer, till olika ställen dessutom.
-
Pulver kan spricka upp om man inte är supernoga med underarbetet. Blir det minsta lilla slarv så kan det spricka. Jag har varit med om det vid ett flertal tillfällen när jag lämnat bort grejer, till olika ställen dessutom.
Isf är det en riktigt dålig förbehandling. Jag har själv varit pulverlackerare så jag vet hur det fungerar. En ordentlig avfettning och fosfatering så får man en riktigt bra grund som pulvret fäster bra på.
-
Pumpade det punkterade däcket och gav mig fort som tusan ut på en provkörning. Ingen som helst obalans och tro det eller ej, den är mindre spårkänslig nu än med Innova däcken.
Fick svar från Loeffler-Quads också. Jag ska lämna in hjulet för lagning så står dom för kostnaden. Hoppas bara att det är hål i däcket så dom inte har förstört däcket vid monteringen.
-
Uppdatering då då:
Det var inget fel på däcket. Däremot släppte fälgen ut luften vid navhålet (skarven). Får se hur loeffler hanterar detta.
-
otur
Undra hur sånt kan gå igenom kvalitetskontrollen hos tillverkaren.
-
otur
Undra hur sånt kan gå igenom kvalitetskontrollen hos tillverkaren.
Ja, det kan man verkligen fråga sig. Douglas Red Label som den heter, trodde jag var kvalitetshjul.
-
otur
Undra hur sånt kan gå igenom kvalitetskontrollen hos tillverkaren.
Ja, det kan man verkligen fråga sig. Douglas Red Label som den heter, trodde jag var kvalitetshjul.
kanske andra sortering eftersom dem är så billiga ;)
-
Tyckte det var rätt snyggt med chrome också men tror dom svarta passar ändå bättre! ()p
-
Grymt snyggt! ()p Nu väntar jag bara på sänkningen av framskärmarna... ;) Såg att du har en draganordning. Är det på gång en streetstukad lowriderkärra med feta hjul också?? :)
-
Oj så snyggt
Tycker du kan låta dem vara som dem är.
Nu skulle du haft bakaxeln någon snygg färg.
Tack ska du ha! Förslag på färg?
Jadu det är inte lätt men cromad eller borstat stål eller rödeloxerad tror jag skulle va snyggt
-
Har inte kommenterat här ännu, men måste säga att du gör ett grymt bra jobb Eric!
Maskinen ser skitbra ut med nya däcken ()p Grymt kul o följa denna tråd, kommer fortsätta o göra det :)
Måste säga att du tar grymt bra bilder bara för o visa oss här på forumet :)
En fråga dock, va kostade däcken+fälgarna med frakt till sverige.. alltså slutsumman för att ha dom hemma? ()p
//Anton
-
Har inte kommenterat här ännu, men måste säga att du gör ett grymt bra jobb Eric!
Maskinen ser skitbra ut med nya däcken ()p Grymt kul o följa denna tråd, kommer fortsätta o göra det :)
Måste säga att du tar grymt bra bilder bara för o visa oss här på forumet :)
En fråga dock, va kostade däcken+fälgarna med frakt till sverige.. alltså slutsumman för att ha dom hemma? ()p
//Anton
Tack ska du ha! Kul att höra...
De kompletta hjulen kostade ca 6000:- inkl frakt.
-
otur
Undra hur sånt kan gå igenom kvalitetskontrollen hos tillverkaren.
Ja, det kan man verkligen fråga sig. Douglas Red Label som den heter, trodde jag var kvalitetshjul.
Kvalitetsfälg vet jag inte, snygga fälgar är det helt klart men väldigt mjuka. Samma som ITP billligare modeller. Man får hosta upp lite mer om man skall ha ett par fälgar med riktigt kvalitet.
-
otur
Undra hur sånt kan gå igenom kvalitetskontrollen hos tillverkaren.
Ja, det kan man verkligen fråga sig. Douglas Red Label som den heter, trodde jag var kvalitetshjul.
Kvalitetsfälg vet jag inte, snygga fälgar är det helt klart men väldigt mjuka. Samma som ITP billligare modeller. Man får hosta upp lite mer om man skall ha ett par fälgar med riktigt kvalitet.
Aja, men tät borde den vara iaf... :P
-
Det skall den helt klart vara :tickedoff
Jag hade samma uppsättning du köpt på min gamla raptor 350 och det var aldrig några problem ()p Sem som sagt mjuk fälg om man kör emot något!!
-
Det har inte hänt mycket sen sist om jag ska vara helt ärlig. Köpt ett släp på Jula (flakstorlek: 155x93 cm) och ett mer ostabilt plåtskjul får man fan leta efter. Dumt att vara snål ibland. Får nog förstärka och bygga om innan det går att använda.
Bjuder dock på en bild (glömde ändra ISO sedan garagefotografering men det får duga ändå)
(http://img340.imageshack.us/img340/208/16837632.jpg)
-
Vilken dräpare!!! Underbart att se :headbang:
-
Vilken dräpare!!! Underbart att se :headbang:
Tack ska du ha!
-
Jag och loeffler-quads har rett ut mitt fälgproblem. Han har skickat en ny fälg och i kompensation får jag behålla den gamla trasiga fälgen. Den trasiga fälgen är dock tätad inifrån och till salu om någon är intresserad. ;)
-
Liten uppdatering.
Tillverkade adapterfästen för framskärmarna så dom hamnar ca 10 cm längre ner och 10 cm längre ut.
Ena sidan klar.
(http://img186.imageshack.us/img186/9616/64933064.jpg)
Båda sidor klara. Passade även på att dra om elen och flytta på tutan (sitter numera i mitten längst fram).
(http://img691.imageshack.us/img691/3/77881625.jpg)
-
Kan bara säga att det blev snyggt.
Men helt klart kommer den att bli en vägdräpare och en rondelltestare.
Du ska inte ut på bana å köra?
Men underskatta inte nöjet med att anv den året runt, och ute i skogen efter en slingrig skogsväg, eller busa runt i en sandgrop. Det är ju där den trivs.
-
Kan bara säga att det blev snyggt.
Men helt klart kommer den att bli en vägdräpare och en rondelltestare.
Du ska inte ut på bana å köra?
Men underskatta inte nöjet med att anv den året runt, och ute i skogen efter en slingrig skogsväg, eller busa runt i en sandgrop. Det är ju där den trivs.
Tack ska du ha.
Jag är faktiskt ordentligt förberedd inför både gruslek och vintervägarna. Jag har både dubbade och odubbade crossdäck på fälg som ligger och väntar på att användas. Dessutom är sänkningen enkelt justerad.
;)
-
Blev riktigt snyggt det där! ()p
-
Ditt projekt och arbete uppskattas verkligen... Bra jobbat (minst sagt). ()p
Vill så gärna ha ett garage som man kan jobba i. Måste börja söka efter en lokal som vi i UndergroundATV kan hyra tillsammans. Ganska jobbigt utan ett ställe att mecka och dona i :(
God natt gott folk!
-
Ditt projekt och arbete uppskattas verkligen... Bra jobbat (minst sagt). ()p
Vill så gärna ha ett garage som man kan jobba i. Måste börja söka efter en lokal som vi i UndergroundATV kan hyra tillsammans. Ganska jobbigt utan ett ställe att mecka och dona i :(
God natt gott folk!
Tack ska du ha!
Det har fan inte hänt mycket med qvadden den senaste veckan. Semestern är slut och dessutom har jag slut på idéer. Motivationen finns men jag vet inte vad jag ska göra... Annat än köra då förstås. Ramen och A-armarna ska få pulverlack på sig i vinter, men innan dess vill jag pyssla med lite småprojekt så om du har idéer, upplys mig!
Idag har jag iaf gjort lite. Jag har polerat all plast/fälgar och sedan lagt lackskydd på det.
* Polering med Flex (roterande) i 3 steg (Menzerna Power Gloss S100, Power Finish, Super Finish)
* Lackskydd i 2 steg (Orange Sealer och sedan Ultima Paint Guard Plus)
* Återfettning av all plast och gummi med Concept Vista
Blänket är underbart! ;)
(http://img20.imageshack.us/img20/6236/42219704.jpg)
Och sen avslutade jag med att sätta i en xenonvit lysdiodslampa (w5w) i parkeringsljuset.
(http://img46.imageshack.us/img46/1743/98323653.jpg)
-
Det blev riktigt snyggt :headbang:
-
Det har fan inte hänt mycket med qvadden den senaste veckan. Semestern är slut och dessutom har jag slut på idéer. Motivationen finns men jag vet inte vad jag ska göra... Annat än köra då förstås. Ramen och A-armarna ska få pulverlack på sig i vinter, men innan dess vill jag pyssla med lite småprojekt så om du har idéer, upplys mig!
Kan du inte försöka skissa på lite snygga dekalkit som går att skära ut?
Det var ett tips
Har själv fått lite idé torka så jag håller mig lite lugn nu tills vintern börjar.
Köra är annars inte helt fel så kanske du får lite jobb. (fick lite jobb själv efter att jag var och flög rakt ned i ett kraftigt dike så min sänkning höll inte riktigt fram, så då fick man förstärka upp lite där)
-
Jag är inte så himla förtjust i Dinli quad då jag tycker dom orginal är så jäkla höga och smala men den här quaden är fasen i risksonen för att bli runkobjekt ;D den är riktigt fin. Kul med folk som förbättrar maskinerna utan att för den delen skruva sönder den för det finns en del som gör det men som sagt den här maskinen är riktigt fin och seriöst förbättrad. En fråga bara angående parkeringslampan du satte dit. vad är det för infattning på lampan i botten?
-
Jag är inte så himla förtjust i Dinli quad då jag tycker dom orginal är så jäkla höga och smala men den här quaden är fasen i risksonen för att bli runkobjekt ;D den är riktigt fin. Kul med folk som förbättrar maskinerna utan att för den delen skruva sönder den för det finns en del som gör det men som sagt den här maskinen är riktigt fin och seriöst förbättrad. En fråga bara angående parkeringslampan du satte dit. vad är det för infattning på lampan i botten?
Hehe, tack ska du ha!
Det är en T10 (W5W).
-
ok, en sak till. När du är klar, eller ja klar kan man aldrig bli för det finns alltid plats för finjusteringar men en för och en efter bild vore super.
-
En av dom absolut snyggaste Dinlis jag sett!
Har du inga blinkers på den? :hmmm:
Det kanske vore nått att pula lite med annars.
En av dom roligare och aktivaste projekt trådarna på forumet tycker jag. ()p
Ceep up the good work Erik!
-
En av dom absolut snyggaste Dinlis jag sett!
Har du inga blinkers på den? :hmmm:
Det kanske vore nått att pula lite med annars.
En av dom roligare och aktivaste projekt trådarna på forumet tycker jag. ()p
Ceep up the good work Erik!
Riktigt kul att höra! Det gör det bara ännu roligare att förändra och förbättra pärlan. För mig är ägandet typ 80% mek och resterande 20% är körningen. Inte för att det behövs, utan för att jag tycker att det är så roligt. Samma gäller mc och bil såklart.
-
Får väl erkänna att jag sparat bilderna på dim maskin på min hårddisk! :)
-
Kan du inte försöka skissa på lite snygga dekalkit som går att skära ut?
Det var ett tips
Har själv fått lite idé torka så jag håller mig lite lugn nu tills vintern börjar.
Köra är annars inte helt fel så kanske du får lite jobb. (fick lite jobb själv efter att jag var och flög rakt ned i ett kraftigt dike så min sänkning höll inte riktigt fram, så då fick man förstärka upp lite där)
Det här med dekalkit har jag faktiskt funderat på men jag har inte kunnat komma fram till något som jag skulle tycka vara snyggt när det väl är utskuret. En annan lösning jag har funderat på är att helt enkelt skriva "DINLI DMX 450" i en svart eller ljusgrå kulör och sätta på varje bakskärm, varje framskärm och en på var sin sida om tanken.
Får göra några prover och beställa... Det värsta som kan hända är att det blir... Ja, fult.
-
Tänk å att du kan både spruta & skära dekaler idag !
Du har möjlighet att få hur proffsiga dekaler du vill ,
& det till ett hyfsat pris. Blanda foton med fantasi m.m. fotochoppa helt vilt !
-
Tänk å att du kan både spruta & skära dekaler idag !
Du har möjlighet att få hur proffsiga dekaler du vill ,
& det till ett hyfsat pris. Blanda foton med fantasi m.m. fotochoppa helt vilt !
Jo, det är sant men jag vill ha det så stilrent som möjligt. Inga löjliga motiv eller sådär.
Idag gjorde jag klart det sista på mina spacerbultar. Frästa och ytbehandlade. Total längd: 63,5 mm (2,5"). Måtten och designen på bultarna är ärligt stulna från en annan tillverkare (jag ville vara säker på hållfastheten).
(http://img132.imageshack.us/img132/3/78654540.jpg)
(http://img580.imageshack.us/img580/3580/36970244.jpg)
Missade att pinnbulten var konisk precis i början så jag fick lägga en bricka mellan hubb och spacer
(http://img3.imageshack.us/img3/5823/16872931.jpg)
Skillnad på vänster & höger?
(http://img413.imageshack.us/img413/3407/37577228.jpg)
Före
(http://img248.imageshack.us/img248/9064/94914320.jpg)
Efter
(http://img835.imageshack.us/img835/1760/53947129.jpg)
Passar in bra med fälgen
(http://img514.imageshack.us/img514/899/49851193.jpg)
Och btw, jag kan tillverka på beställning. Skicka PM.
-
Sweet! :headbang:
Blir i fram också sen eller?
-
Sweet! :headbang:
Blir i fram också sen eller?
Nej, det blir bara bak. Innan var spårbredden fram ca 5 cm bredare på varje sida än bak och nu är det lite mer än 1 cm bredare varje sida bak. Det såg så konstigt ut när framvagnen var bredare än bak. Anledningen till att den var bredare fram än bak var att jag har sänkt den så pass mycket fram (nu är a-armarna helt raka fram och det gör att den blir bredare).
-
OK!
Ja jag tyckte den såg riktigt bred ut fram men såg inte att den var smalare bak.
Ska bli kul att se fler bilder! ()p
Varför kör du utan blinkers?
-
OK!
Ja jag tyckte den såg riktigt bred ut fram men såg inte att den var smalare bak.
Ska bli kul att se fler bilder! ()p
Varför kör du utan blinkers?
Ja, bilder är aldrig fel. ;)
2 av 4 blinkers var fuktskadade och jag väntar fortfarande på mina blinkers. Beställde från Japan.
-
Aha!
Styränds backspeglar skulle göra sig fint på din maskin! :headbang:
-
Aha!
Styränds backspeglar skulle göra sig fint på din maskin! :headbang:
Jag har funderat på det men är fortfarande lite kluven. Dessutom måste jag isf offra mina egentillverkade styrändspluggar isf. :P
-
Jag kom på en sak du kan göra!
Måla nerfbarsen svarta så matchar dom front bumpern och ramen! ()p
-
Jag kom på en sak du kan göra!
Måla nerfbarsen svarta så matchar dom front bumpern och ramen! ()p
Nej, det vill jag inte. Tycker dom passar in tillsammans med fälgarna. Om jag någon gång lackar fälgarna så kanske jag tar nerfarna också.
-
När du har spacerbultarna på, ser det inte lite dumt ut då när det är ett tomt hål i fälgcentrum? eller har du nån kåpa eller nåt som täcker? :)
-
När du har spacerbultarna på, ser det inte lite dumt ut då när det är ett tomt hål i fälgcentrum? eller har du nån kåpa eller nåt som täcker? :)
Nejdå, det är inget man tänker på. En kåpa på baksidan tror jag bara hade sett dumt ut.
-
Breddar inte fälgarna redan en tum?
Skulle jag ha bultar skulle jag nöja mig med en tumsbreddning. bryter nog hårt i bakaxeln. och den är ju inte top of the line precis. (Därför ser jag mig om efter andra som kan passa)
-
Nejdå, det är inget man tänker på. En kåpa på baksidan tror jag bara hade sett dumt ut.
Okay :)
Det jag hade i tanken var en vanlig centrumkåpa som man har på fälgarna till bilen som det står tillverkare eller nåt i den stilen på :)
-
Breddar inte fälgarna redan en tum?
Skulle jag ha bultar skulle jag nöja mig med en tumsbreddning. bryter nog hårt i bakaxeln. och den är ju inte top of the line precis. (Därför ser jag mig om efter andra som kan passa)
Fälgarna breddar lika mycket inåt som utåt (i förhållande till org. hjul) så där är det ingen fara. Sen angående bakaxeln så är jag inte speciellt orolig. Axeln är noga kontrollerad (ultraljud mm) så den håller för mycket mer än så.
Om en axel går av så är det pga. en defekt i axeln. Om den böjs beror det på extrem påfrestning och då måste jag hoppa ruskigt högt för att lyckas med det, och så äventyrlig är inte jag.
-
fyfan skit fin och fräck quad eric !!
-
Breddar inte fälgarna redan en tum?
Skulle jag ha bultar skulle jag nöja mig med en tumsbreddning. bryter nog hårt i bakaxeln. och den är ju inte top of the line precis. (Därför ser jag mig om efter andra som kan passa)
Fälgarna breddar lika mycket inåt som utåt (i förhållande till org. hjul) så där är det ingen fara. Sen angående bakaxeln så är jag inte speciellt orolig. Axeln är noga kontrollerad (ultraljud mm) så den håller för mycket mer än så.
Om en axel går av så är det pga. en defekt i axeln. Om den böjs beror det på extrem påfrestning och då måste jag hoppa ruskigt högt för att lyckas med det, och så äventyrlig är inte jag.
Vafan har du för jobb igentligen Erik? :P Tillgång till ultraljud, pulverlack....... Finns det nått du inte kan göra? ;)
-
Breddar inte fälgarna redan en tum?
Skulle jag ha bultar skulle jag nöja mig med en tumsbreddning. bryter nog hårt i bakaxeln. och den är ju inte top of the line precis. (Därför ser jag mig om efter andra som kan passa)
Fälgarna breddar lika mycket inåt som utåt (i förhållande till org. hjul) så där är det ingen fara. Sen angående bakaxeln så är jag inte speciellt orolig. Axeln är noga kontrollerad (ultraljud mm) så den håller för mycket mer än så.
Om en axel går av så är det pga. en defekt i axeln. Om den böjs beror det på extrem påfrestning och då måste jag hoppa ruskigt högt för att lyckas med det, och så äventyrlig är inte jag.
Vafan har du för jobb igentligen Erik? :P Tillgång till ultraljud, pulverlack....... Finns det nått du inte kan göra? ;)
Hehe,
Jag jobbar som produktionstekniker/ledare inom fordonindustrin.
-
Vafan har du för jobb igentligen Erik? :P Tillgång till ultraljud, pulverlack....... Finns det nått du inte kan göra? ;)
[/quote]
Hehe,
Jag jobbar som produktionstekniker/ledare inom fordonindustrin. Vi tillverkar allt från växellådor till Scania till stora asfaltsvältar åt Dynapac.
[/quote]
Sådär ja! Då förstår ja att det finns resurser :DV
-
Har inspirationen tagit slut?
Var ett tag sen du posta nått nytt! :hmmm:
Grymt rolig tråd att kika in i! ()p
-
Har inspirationen tagit slut?
Var ett tag sen du posta nått nytt! :hmmm:
Grymt rolig tråd att kika in i! ()p
Motivationen har avtagit lite i samma takt som mina idéer. :P
-
sjukt snyggt blir de. :headbang: :headbang: ()p
-
Har du kvar maskinen?
Polaren är lite sugen på en Dinli! ()p
-
Har läst igenom hela tråden nu, grymt kul att läsa! Kul att se att du bygger och tillverkar allt själv.
Haru kvar maskinen? Händer det något med den?
-
Har läst igenom hela tråden nu, grymt kul att läsa! Kul att se att du bygger och tillverkar allt själv.
Haru kvar maskinen? Händer det något med den?
Maskinen såldes och har sedan dess ångrat mig djupt. Direkt när jag hade fått den att gå och uppföra sig som jag ville så sålde jag den...
Nu är jag på jakt efter nytt objekt. Jag är inte sugen på att renovera leder, lager osv. det första jag gör så denna gången kommer jag köpa nytt. Antagligen blir det en svart SMC 503 RE som kommer att byggas om till ordentligt "streetstuk".
Ny projekttråd kommer garanterat!
-
Det ser vi fram emot! ()p
Varit kul att följa ditt projekt med Dinlin och lär ju bli minst lika intresant med en SMC.
-
Väntar med spänning!
-
Jag lägger en beställning imorgon.
Tommys Motor i Borlänge har en Wildcat 503 RE (svart med röd ram) hemma så det blir därifrån. Nu när man väl har bestämt sig så orkar man ju inte med långa leveranstider... ;)
Crosshjul ingår tydligen i affären och det passar ju som handen i handsken nu när isarna har lagt sig här nere i söder.
-
Sweet! :djump: