ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Videos och bilder => Ämnet startat av: Pajjo skrivet 3 september 2009 kl. 12:16:08
-
Tänkte jag skulle lägga ut en liten film på kawwa efter jag har monterat högkomps kolv å steg 2 kammar...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x8IFofP3FlU[/youtube]
Synd bara att ljudet inte stämmer.. för han låter trevligt.. :)
-
blev det stor skillnad när du stoppade i nygrejorna? ;D
-
skojja inte heller.. :) vart som dag å natt.. största skillnaden märkte jag på banan..
väldigt nöjd, får väl se när big bore kommer.. ;)
-
Har du bytt kröken mellan filter och spjällhus? annars bör du nog göra det för den är en riktig flaskhals. Kompisen gjorde detta och fick gissningsvis 5-10nm mer, det blev rejält bottendrag av bara det
Har du sett hur kröken ser ut så förstår du nog varför den bör bytas, dom flesta som kör race byter den ()p
Eftermarknads krök mot Originalen till höger
(http://www.duneguide.com/images/KFX450R-FuelATV-Intake-016.jpg)
-
nej orginal sitter där.. jo jag har sett att den är inte optimal för flöde.. :) har funderat på att byta, men nu får de vänta en stund med å lägga pengar på denna maskin, har kostar tillräckligt i sommar.. :) men ack så mkt roligare han har blivit.. :)
-
Har du bytt kröken mellan filter och spjällhus? annars bör du nog göra det för den är en riktig flaskhals. Kompisen gjorde detta och fick gissningsvis 5-10nm mer, det blev rejält bottendrag av bara det
Har du sett hur kröken ser ut så förstår du nog varför den bör bytas, dom flesta som kör race byter den ()p
Eftermarknads krök mot Originalen till höger
(http://www.duneguide.com/images/KFX450R-FuelATV-Intake-016.jpg)
vet du vart man kan köpa den där "kröken" ? :)
-
finns att köpa på stort sett alla ställen som säljer KFX trim saker... finns ju speciella filter kit där dom säljer filter, adapter och böjen
http://www.duneguide.com/ProductReview_KFX450R_FuelATV.htm (http://www.duneguide.com/ProductReview_KFX450R_FuelATV.htm)
-
så man kan inte köpa den lös? :(
-
det går ju att köpa en lös till en annan hjuling antagligen. kompisen provade böjen till en goes 450 så han handla en sån :) den passa visst väldigt bra utom just anslutningen till luftmätaren som han då fick limma dit
-
Verkar ju inte svårare än att ta bort det gammla, på med det nya och sätta dit sensorn i hålet som va förborrat ?
Och sen vill dom helst att man ska ha en power commander ? För bästa prestanda antar jag ?
Är jag trög eller har jag fattat rätt ? :D haha!
-
Verkar ju inte svårare än att ta bort det gammla, på med det nya och sätta dit sensorn i hålet som va förborrat ?
Och sen vill dom helst att man ska ha en power commander ? För bästa prestanda antar jag ?
Är jag trög eller har jag fattat rätt ? :D haha!
De som gör mest skillnad är ju om du skriver arctic cat på hojen ;D Då går hojen som ett skollat troll ;D
-
Verkar ju inte svårare än att ta bort det gammla, på med det nya och sätta dit sensorn i hålet som va förborrat ?
Och sen vill dom helst att man ska ha en power commander ? För bästa prestanda antar jag ?
Är jag trög eller har jag fattat rätt ? :D haha!
De som gör mest skillnad är ju om du skriver arctic cat på hojen ;D Då går hojen som ett skollat troll ;D
Hahaha aah juste ! Glömde ju det :O haha!
-
En powercommander behövs ju väldigt tidigt när du börjar modda hojjen annars får du lambda värden som är uppåt väggarna som ganska snart resulterar i en smält kolv om du inte är försiktig. som sagt att flytta TPS'en är ju en billigare variant av en powercommander men inte så flexibel.
Tycker helt klart man ska handla...
steg1: Avgasrör, öppet filter, bränslebox
steg2: Högkomp med ev uppborrning, Kammar, tändningsbox
steg3: Uppborrning, Portad topp. ev stroke
steg4: Raptor 700 motor :whip:
Xel: Ja det är inget märkvärdigt, bara få ett rör mellan där och få dit mätaren så funkar det kanon