ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Ynot skrivet 28 september 2008 kl. 10:45:27
-
Tjena alla dinli fans.
Fick för ett tag sen fel på mitt batteri och fick sätta i ett nytt. Men efter det så gick han dåligt när jag gasar lite eller mycket (när jag kör). Märker INGET när jag står still och gasar, går klockrent upp till varv stoppet... Vad som händer när man gasar är att den "tappar", missar och smäller ibland.
Har plockat ner hela förgasaren och gjort rent, rengjort luftfilter och tändstiftet är bytt nyligen.
Någon tanke på vad det kan vara? :hmmm:
Tack på förhand.
-
Tjenixen igen!
Har nu även kollat ventilspel (inte gjort det någon gång på 570 mil) men där var det inget fel, höll sig inom tolleransen på måtten.
Så nu står jag som ett :dntknow: igen...
Ska även kolla kompresionen men tro inte det kan vara det eftersom den borde går sämre över hela registret då.
Ingen som har en klok idé?
Snart få man väl börja misstänka CDI boxen men , det borde vara något med bränslet/förgasaren. Vad vet jag :hmmm:
-
Garanti???
-
Garanti???
Ingen garanti kvar. Är bara ett år på dom och min är 1 ½ och dessutom är den ju inte original längre så garantin hade inte funkat ändå :(
Garantin var även "bruten" när jag köpte den begagnad för över ett år sedan.
-
Helt korkad ide men bättre än ingen.. har du kollat så att ingen broms ligger o bromsar hela tiden. Eller hostar den när du ger full gas?
-
den misständer nog..... prova o vrid på blandarskruven till bränslet. den får nog för mycket.
-
Ynot, jag hade ett liknande problem med min!
Det som hade hänt var att fästet till tändspolen hade
gått av och tändspolen tappade jorden.
Kolla så att det inte är där problemet ligger!
-
den misständer nog..... prova o vrid på blandarskruven till bränslet. den får nog för mycket.
Provat att ändra men ingen skillnad. Och ingen broms ligger i. ;) Den "hackar" vid både jämn gas i mellan reg och vid full gas.
Ynot, jag hade ett liknande problem med min!
Det som hade hänt var att fästet till tändspolen hade
gått av och tändspolen tappade jorden.
Kolla så att det inte är där problemet ligger!
Ska kolla det oxå.
Tackar!
-
Har du provat utan DAJ?
/henke
-
Har du provat utan DAJ?
/henke
Nope.
Tro inte det kan vara det. DAJ ska ju ändå optimera bränsle/luft blandningen.. men visst den kan ju ha gått sönder vilket inte borde gå med tanke på hur simpelt den e uppbyggd :-\
Ska göra ett komptest på den, e det ok så bli det till att riva förgasaren och försöka göra en grund inställning på den och få den att gå sen dit med DAJ.. eller nått :banghead:
-
Skulle nog testa utan DAJ innan jag går vidare.
Har varit med om något liknande med daj, att utan går den bra.
-
Nu har jag kollat jordpunkterna och även kompprov, allt ok. Så imån bli det till att provköra (hann inte idag :( ) Funkar det inte då få det bli till att koppla bort DAJ och se vad som händer.
-->ONLYHENKE
Vad har du för huvudmunstycke när du kör utan DAJ? Har du oxå sportfilter/sportavgas?
-
Jadu Själv kör jag med ett extra stort Unifilter och egen filterolja(inf läs under Projektet)
LexxmxE som slip-on(byter mellan olika insatser men mest med race insatsen)
170 mainjet (kan nog gå upp där lite till)
Bränsleskruven nånstans kring 3 varv (börjar vara på gränsen på pilotjet)
Svårast är ju att få den gå bra på toppen med för stor mainjet. men med ett bra luftfilter så blir det enklare.
Den går bra!
/henke
-
Nu har jag fått ihop Dinlin efter att ha kollat både ventilspel, kompresion, förgasare, tändstift, luftfilter, jordpunkter och bytt chokevajer och från 160 till 165 munstycke.
Startade han idag och han gick hur bra som helst. ;D
Men nu vet jag inte vad det var för fel eftersom jag gjort så mycket sen jag provkörde sist :hmmm:
Ja ja, man få vara glad att den går nu!
TUTA och kör! :headbang:
-
Nu har jag fått ihop Dinlin efter att ha kollat både ventilspel, kompresion, förgasare, tändstift, luftfilter, jordpunkter och bytt chokevajer och från 160 till 165 munstycke.
Startade han idag och han gick hur bra som helst. ;D
Men nu vet jag inte vad det var för fel eftersom jag gjort så mycket sen jag provkörde sist :hmmm:
Ja ja, man få vara glad att den går nu!
TUTA och kör! :headbang:
vilket tur att du hittade felet ()p ()p
-
Nu har jag fått ihop Dinlin efter att ha kollat både ventilspel, kompresion, förgasare, tändstift, luftfilter, jordpunkter och bytt chokevajer och från 160 till 165 munstycke.
Startade han idag och han gick hur bra som helst. ;D
Men nu vet jag inte vad det var för fel eftersom jag gjort så mycket sen jag provkörde sist :hmmm:
Ja ja, man få vara glad att den går nu!
TUTA och kör! :headbang:
vilket tur att du hittade felet ()p ()p
:sunny: Tackar :sunny:
Helt underbart!
Kör så det ryker :DV