Citat från: "Mr2t"Been there, done that. Provade med 700R, tröttnade rätt fort och är åter på 2 hjul Hade jag haft råd hade jag haft kvar den, men min personliga åsikt är att min hoj ger mer glädje och användning för pengarna än vad den nästan dubellt så dyra raptorn gav mej, oavsett vad försäkringen kostar. Men en dag kommer jag att ha en ny fyrhjuling. Under vinterhalvåret är det som absolut roligast att latja med en quad på snöfyllda skogsstigar =)Man kan aldrig tröttna på raptorn, Specielt inte om man uppgraderar ibland Du körde för lite tror jag Jaja, Om du nu har köpt en 2-hjuling så går ju det nog nästan jämt upp med försäkringarna, För jag har hellre en hjuling för 100k och billig försäkring, istället för en 2-hjuling som kostar multum i försäkringHjulingen sjunker i värde med åren, Bättre det än att ha en försäkring som kostar massa som man kanske aldrig ändå kommer ha användning av
Been there, done that. Provade med 700R, tröttnade rätt fort och är åter på 2 hjul Hade jag haft råd hade jag haft kvar den, men min personliga åsikt är att min hoj ger mer glädje och användning för pengarna än vad den nästan dubellt så dyra raptorn gav mej, oavsett vad försäkringen kostar. Men en dag kommer jag att ha en ny fyrhjuling. Under vinterhalvåret är det som absolut roligast att latja med en quad på snöfyllda skogsstigar =)
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Been there, done that. Provade med 700R, tröttnade rätt fort och är åter på 2 hjul Hade jag haft råd hade jag haft kvar den, men min personliga åsikt är att min hoj ger mer glädje och användning för pengarna än vad den nästan dubellt så dyra raptorn gav mej, oavsett vad försäkringen kostar. Men en dag kommer jag att ha en ny fyrhjuling. Under vinterhalvåret är det som absolut roligast att latja med en quad på snöfyllda skogsstigar =)Man kan aldrig tröttna på raptorn, Specielt inte om man uppgraderar ibland Du körde för lite tror jag Jaja, Om du nu har köpt en 2-hjuling så går ju det nog nästan jämt upp med försäkringarna, För jag har hellre en hjuling för 100k och billig försäkring, istället för en 2-hjuling som kostar multum i försäkringHjulingen sjunker i värde med åren, Bättre det än att ha en försäkring som kostar massa som man kanske aldrig ändå kommer ha användning av Nja, särskillt lite körde jag knappast och den var lite uppgraderad men det räckte inte för mej. Jag har alltid haft motorcykel och detkan inte jämföras med en fyrhjuling alls, det är två skilda saker. Jag hade 6000:- i försäkring på raptorn om jag mins rätt, och jag har 8500:- på min motorcykel, givetvis helförsäkrat helår, och hojen är en -96 så den lär inte tappa något mer i värde mot vad min raptor hade gjort. SÅ ditt argument håller inte där heller http://img.photobucket.com/albums/v411/Znigel/PICT0746.jpg
Japp, det var i IF om jag inte minns fel. Jag har en Honda Cr 125 -00 för att tävka min offroad/crossbehov med. =)
Kunde du inte kontrolera en 125cc??Jag körde suzuki 250-03 cross förut, Den var det på gränsen att man inte kunde kontrolera vissa stunder, Och då har jag ändå kört cross sen jag var 4år, Gick på en ilsken 80cc yamaha när jag var 10 år, 50cc innan det
Citat från: "shivaxl"Kunde du inte kontrolera en 125cc??Jag körde suzuki 250-03 cross förut, Den var det på gränsen att man inte kunde kontrolera vissa stunder, Och då har jag ändå kört cross sen jag var 4år, Gick på en ilsken 80cc yamaha när jag var 10 år, 50cc innan det ojoj vilken världsmästare du är.