Om du försöker låna eller hyra en bensindriven lövblås som finns överallt så kan du prova med den.Funkar det med den så funkar det med eldrivet Dock, så gäller detta insprutning för en förgasare är inte bestyckad eller gjord (oftast) för att trycka igenom. Inte i större mängd iaf.I så fall får du sätta förgasaren innan 'turbon', vilket funkar men då måste du bestycka o så blir den slö när turbon inte snurrar.EDIT: Sätt dit en Weber45:a istället /B
35 hk med chipp o avgas på en sugmotor är väldigt mycketvar fick du de fakta ifrån ?bara undra !
Som jag skrev tidigare funkar detta inte på Quads eller MC, inte bolt-on i alla fall. Detta eftersom det inte finns någon med insprutning som har luftmassemätare på hojar och då fungerar det inte...VISS skillnad på MC-Express turbokit och detta, tycker du inte?Här pratar vi i bästa fall +9%, med ett turbokit är ju 100% och mer inte ovanligt.Men det är också andra pengar och viss skillnad på mods.För bilen däremot. Med chipp och avgas, med racekattar, på en n/a bil så kan du hamna på runt +10-15% effektökning. Grovt generaliserat...Detta till en kostnad av 15-20k (om vi utgär ifrån ett rostfritt Ferrita system). För 4k får du nästan samma effekt, ELLER 9% UTÖVER det du redan modifierat...Om vi tar hustruns BMW 330XI som jag funderar på att uppgradera.Original: 231hkChip + Avgas: 266hkFläkt: 290hkNästan 60hk för under 25k det är en jäkligt bra deal! Normalt räknar man med 1000:-/hk för n/a bilar.../J