Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?nej den gick att starta igen bara det att den dör (nästan) hela tiden jag gasar..lästa att man kan ta bort den?vore snällt om nån kunde ge beskrivning på hur man gör och kanske även en bild?pirre testa koppla förbi kranen bara först o se om den funkar bättre..dra ur slangen till kranen kör in den i soppa filtret helt enkelt :wink:ok,tack för tipset..får testa det imorn.me blir den inte sur då om det inte finns nån kran?
Citat från: "pirre7"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?nej den gick att starta igen bara det att den dör (nästan) hela tiden jag gasar..lästa att man kan ta bort den?vore snällt om nån kunde ge beskrivning på hur man gör och kanske även en bild?pirre testa koppla förbi kranen bara först o se om den funkar bättre..dra ur slangen till kranen kör in den i soppa filtret helt enkelt :wink:
Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?nej den gick att starta igen bara det att den dör (nästan) hela tiden jag gasar..lästa att man kan ta bort den?vore snällt om nån kunde ge beskrivning på hur man gör och kanske även en bild?
Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?
idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?
så nu drog jag slangen som gick till kranen och drog den direkt till filtret,är det rätt så?Den gick iaf tillslut,stannade några gånger men antar att det va för att den va kall???Den lappen som satt på sadeln under plasten,ska man göra nåt med den,skicka in den nånstans lr så?
jag tycker det är grymt kul att följa denna tråden, hojen verkar vara precis så som jag trodde... :wink: :wink: :wink: inget för folk som inte har en verkstad till hands