Hämtade hjulingen idag!
Blev grymt bra med plogen

Nu är det bara att vänta tills snön kommer igen så jag kan prova.
Första intrycken av maskinen när man kollar är att det är grymt snyggt ihopskruvat/byggt. Det var det jag fastnade för från början då jag hade polarisen bredvid och polarisen kändes och såg ut som en budget maskin.
Körde 2,6 mil i regn snöiga grusvägar, lite asfalt och snöiga/blöta stigar.
Maskinen känns grymt stadig och fin att köra.
Variatorn imponerar stort på mig då den känns som att den alltid är på G men endå lugn och fin, stor skillnad mot polarisen då den kändes som att det bara var 1 växel.
Växellådan lika den, är hur enkelt som helst att växla mellan L-H-R när man vill och i alla tillfällen.
Polarisen blev jag nästan galen på och ibland till och med stänga av innan man lyckades växla.
Fjädringen är riktigt hård. Ska köra lite mer innan jag skruvar den mjukare, är fullt ställbar fjädring så det borde man kunna få till bra.
Upplevs grymt stor då man sitter på men känns ganska smidig att köra. Kan bero på skärmbräddarna å lådan bak och att den är bredare där man sitter jämfört med polarisen jag hade.
Original led lysena var över förväntan, Men arbetsbelastning vill jag endå ha vid plogning mm.
Saknar verkligen bromshandtag på vänster styre.
Det var riktigt bra med polaris att alla bromsar tog på alla 4 hjulen. På cf'en är det alla 4 hjul på fotbroms och framhjulen höger sida styre.
Har saknat riktigt V-twin ljud å nu fick jag äntligen det också

Ska försöka filma lite framöver och återkommer med mer info.