Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat  (lĂ€st 1634 gĂ„nger)

Utloggad Diesel Nordlöf

IkvÀll installerade jag Maptun steg 1 pÄ min 570 T3B PRO Ärsmodell 2018. Steg 1 omfattar enligt annons uppgradering till 65hk och borttagen hastighetsspÀrr (tidigare 60km/h)

Installationen kunden nog inte gÄtt smidigare, extremt enkel liten dosa med touchskÀrm man anvÀnder sig av.

DÄ det var 2 grader kallt ute och jag var klÀdd som en svensk pÄ semesterort blev det dock endast en kvick provkörning upp till 90km/h sen vÀnde jag och for hem. Men det lilla jag han kÀnna efter sÄ kÀndes allt finfint, fÄr bli en seriösare utvÀrdering under torsdagskvÀllen. Vill förövrigt köra lite lungt dÄ maskinen inte ens hunnit slÄ om till 10 timmar

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #1 skrivet: 5 oktober 2018 kl. 13:50:54 »
IgÄr kvÀll han jag med en lite seriösare provkörning och jag Àr nöjd Àven om jag inte vet hur en ostrypt 570 gÄr efter 60km/h.

Installationen var som sagt hur enkel som helst, kunde ha varit lite tydligare om vart man generellt finner OBD-uttaget men dÄ jag visste det redan sÄ var det mer en reflektion i efterhand.

”Welcome Stefan Nordlöf” som Ă„terförsĂ€ljaren lade in i displayen vid köp hade jag trott skulle försvinna vid uppgradering, glatt överraskad att sĂ„ inte skedde med uppgraderingen. Skulle tro toppfarten ligger en bit över 100km/h, svĂ„rt att sĂ€ga men till 85km/h som det blev igĂ„r kvĂ€ll gĂ„r det rĂ€tt fort
« Senast Ă€ndrad: 12 oktober 2018 kl. 00:32:51 av Diesel Nordlöf »

Utloggad Mrlilje

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #2 skrivet: 5 oktober 2018 kl. 14:51:30 »
LÄter bra att du Àr nöjd!
Toppfarten Àr för mig inte sÄ intressant, utan upplevelsen dit ;)
Min 570 gör iaf 90+ med 27" Swamp Witch som Àr rÀtt tunga.

Har haft en -16 650 tidigare och nog gick den bÀttre Àn min nuvarande 570, men svÄrt att "komma ihÄg" kÀnslan 1,5 Är senare...
Samt att jag hade en 1000R emellan... dĂ€r Ă€r draget enorm  ;D

ForsĂ€tt uppdatera om du kommer pĂ„ fler skillnader  ()p
Can-Am Outlander 570 PRO T3 -17
Can-Am Renegade XMR 1000R -16 SÅLD
Can-Am Outlander 650 PRO -16 SÅLD

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #3 skrivet: 5 oktober 2018 kl. 15:40:26 »
Helt enig, accelerationen och styrkan Àr överordnat toppfart. Men man mÄste ju sÄklart ta reda pÄ toppfarten

FÄr se om det blir ett test ikvÀll, lite mycket annat ocksÄ att stÄ i

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #4 skrivet: 7 oktober 2018 kl. 21:27:16 »
Nu har jag hunnit utvÀrdera lite mer, och nog gÄr den bra alltid :)

Tycker att upptill 90km/h gÄr den som en raket sen börjar den klinga av lite i accelerationen, toppfarten Àr för mig av underordnat betydelse sÄ den har jag inte testat. KÀnner mig konstant nojig att de det ska springa ut en grÀvling eller nÄtt annat otrevligt... Om jag skulle gissa sÄ tror jag den nÄr 110km/h men troligen inte mer. Men svÄrt att veta...

Den kÀnns som att köra en orginal fast med mer kraft, mjukvaran kÀnns perfekt.

En positiv sak Àr att jag inte alls mÀrker av samma vÀrme frÄn avgassystemet, sÄ jag antar Maptunmjukvaran skickar in mer brÀnsle Àn orginal. Tidigare blev det vÀldigt varmt, sÄ pass att man fick sÀra pÄ benen för att fÄ lite svalka, nu Àr det bara behaglig vÀrme Àven vid körning pÄ lÄgvÀxeln lÄnga stunder i skogen.

Pappa fÄr vÀl sin 570 T3B -19 vilken dag som helst sÄ dÄ fÄr man jÀmföra orginalmotor mot uppgraderad igen, gissar att jag kommer uppleva hans som aningen trött:)

Utloggad Mrlilje

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #5 skrivet: 8 oktober 2018 kl. 10:51:06 »
Nu har jag hunnit utvÀrdera lite mer, och nog gÄr den bra alltid :)

Tycker att upptill 90km/h gÄr den som en raket sen börjar den klinga av lite i accelerationen, toppfarten Àr för mig av underordnat betydelse sÄ den har jag inte testat. KÀnner mig konstant nojig att de det ska springa ut en grÀvling eller nÄtt annat otrevligt... Om jag skulle gissa sÄ tror jag den nÄr 110km/h men troligen inte mer. Men svÄrt att veta...

Den kÀnns som att köra en orginal fast med mer kraft, mjukvaran kÀnns perfekt.

En positiv sak Àr att jag inte alls mÀrker av samma vÀrme frÄn avgassystemet, sÄ jag antar Maptunmjukvaran skickar in mer brÀnsle Àn orginal. Tidigare blev det vÀldigt varmt, sÄ pass att man fick sÀra pÄ benen för att fÄ lite svalka, nu Àr det bara behaglig vÀrme Àven vid körning pÄ lÄgvÀxeln lÄnga stunder i skogen.

Pappa fÄr vÀl sin 570 T3B -19 vilken dag som helst sÄ dÄ fÄr man jÀmföra orginalmotor mot uppgraderad igen, gissar att jag kommer uppleva hans som aningen trött:)

LÄter mycket bra! VÀntar sjÀlv pÄ ett prisförslag frÄn en lokal firma som har boxen, sÄ jag bara behöver en licens samt att grannen ocksÄ vill göra = kunde fÄ lite bÀttre pris om vi kom med 2st samtidigt :)
Can-Am Outlander 570 PRO T3 -17
Can-Am Renegade XMR 1000R -16 SÅLD
Can-Am Outlander 650 PRO -16 SÅLD

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #6 skrivet: 9 oktober 2018 kl. 22:15:25 »
I eftermiddag blev det ett antal test av toppfarten och jag blir lite fundersam, rör ju pÄ sig bra upptill ca 85-90km/h sen liksom klingar det av och idag pÄ 4 repor fram och tillbaka pÄ samma strÀcka blev det 95, 95, 98, 99km/h.

Som kraften Àr upptill nÀrmare 90km/h tycker jag det Àr smÄtt obegripligt att den inte gÄr fortare, det kÀnns inte som det Àr sÄ höga varv heller och att det borde finnas mer att ge.

Med tanke pÄ att en ostrypt 570 ska toppa 105km/h sÄ borde vÀl min kunna Ätminstone nÄ det, jag har ju trots allt orginaldÀck och en mjukvara som sÀgs leverera 65hk

Har mailat Maptun ikvÀll sÄ vi fÄr vÀl se vad de sÀger, de har hittills varit och nosat pÄ toppbetyg i mail och telefonkontakt sÄ jag rÀknar med en bra uppdatering imorgon :)


Utloggad Tripod

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #7 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 01:00:41 »
Min 570 toppar ca 105 om jag har 0,5 bar i dÀcken (Det Àr ca 103 pÄ GPS'en). Fast nog Àr dom sista 5 km/h lite sega.
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - SĂ„ld
Linhai 300 2x4-06 - SĂ„ld

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #8 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 09:00:59 »
Min 570 toppar ca 105 om jag har 0,5 bar i dÀcken (Det Àr ca 103 pÄ GPS'en). Fast nog Àr dom sista 5 km/h lite sega.

Jag funderar pÄ om det Àr sÄ att en PRO som Àr 7% lÀgre vÀxlad enligt spec helt enkelt vid ca 95km/h uppnÄtt maximum av hur remmen kan flyttas pÄ sekundÀr och primÀr. Det kan ju vara sÄ att de inte Àr nedvÀxlade uteslutande genom drevning utan att en PRO kanske Àr nedvÀxlad pÄ variatorerna. DÀremot borde den ju kunna varva ut lite mer kan man ju tycka för igÄr gjorde jag flera tester med sÄvÀl steg 1, och orginal fast med borttagen RPM och hastighetsspÀrr, och den Àr ingen som helst skillnad i toppfart med steg 1 och orginallÀge fast med borttagna RPM/speed-spÀrr

Toppfarten Àr ju i sak en sak, dock Àr det ett annat större bekymmer och det Àr att jag uppmÀter exakt samma accelerations tider med steg 1 som med orginal. Att hastighetsspÀrren flyttats Àr det inget snack om det verkar lira till 100%, men det kÀnns inte alls accelerationen. Har en pÄgÄende dialog med Maptun som ska kolla loggar frÄn min maskin, det gÄr ju inte att utesluta att det Àr nÄtt knas.

Enligt bilder jag fÄtt frÄn Maptun ska en orginal 570 köra 0-80km/h pÄ 9,22 sekunder och med steg 1 pÄ 6,05. Jag hamnar pÄ ca 9 sekunder sÄvÀl med som utan steg 1

Jag vill verkligen förtydliga att inlÀgget inte Àr nÄgon ris över Maptun, utan rent faktabaserad upplevelse. Rent hanteringsmÀssigt Àr en MaptunerX-enhet klockren att anvÀnda och sjÀlva Maptune svarar pÄ mail etc sÄ det finns gott hopp om lösning :)

Utloggad lasse

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #9 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 10:49:27 »
pro,n har samma utvÀxling pÄ hög vÀxeln Àr bara pÄ lÄgen de skiljer sÄ de kan vi rÀkna bort
can am xt-p 1000 2018 t3 b   outlander 570 t3 a pro-17 scrambler 1000-15 vĂ€greg sĂ„ld
raptor 700se-09 vÀgreg sÄld
raptor 350-vÀgreg sÄld
smc 250 vÀgreg sÄld
pgo150-02 vÀgreg sÄld

Utloggad lasse

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #10 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 10:53:01 »
 :)
« Senast Ă€ndrad: 12 oktober 2018 kl. 11:12:02 av lasse »
can am xt-p 1000 2018 t3 b   outlander 570 t3 a pro-17 scrambler 1000-15 vĂ€greg sĂ„ld
raptor 700se-09 vÀgreg sÄld
raptor 350-vÀgreg sÄld
smc 250 vÀgreg sÄld
pgo150-02 vÀgreg sÄld

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #11 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 10:55:38 »
Nedan fÄr vi förklaringen, jag sÀger bara en sak. Jag Äterkommer ikvÀll med förhoppningsvis en otroligt trevlig upplevelse att förmedla :) Maptun har varit riktigt bra att ha att göra med, det Àr hur man löser strul som visar om man Àr ett bra företag eller inte, och det hÀr verkar lösa sig riktigt bra till slut.


Har undersökt detta nu pÄ morgonen tillsammans med Fredrik som har tagit fram och utvecklar MaptunerX. VÄr senaste FW som slÀpptes till MaptunerX har inte lagt med dom senaste mjukvaruversionerna för 570cc i patchningen för att bli 650cc. Vilket betyder att din programmerade Stage 1 endast har gett en optimerad 570cc mjukvara.

Maskinen som vi utförde accelerationstesterna pÄ patchade vi upp manuellt utan MaptunerX, dÀrför fick vi den ökade effekten.

Dom goda nyheterna Àr att vi slÀpper en ny version av MaptunerX i eftermiddag som du enkelt tar del av genom att synkronisera MaptunerX med MyMaptuner.
Du kommer dÄ se att firmware uppdateras och efter detta programmerar du Stage 1 igen sÄ ska du fÄ se pÄ fart
 =)

Vi ursÀktar sÄ mycket för att detta drabbade dig och hoppas att du blir mer Àn nöjd efter programmeringen.

Återkom gĂ€rna med resultat nĂ€r du provkört!


 


Online just nu.

176 gÀster, 4 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
bayern, MSP, Viksjö, Millmark,
Flest online idag: 196. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme