Nu har jag hunnit utvÀrdera lite mer, och nog gÄr den bra alltid Tycker att upptill 90km/h gÄr den som en raket sen börjar den klinga av lite i accelerationen, toppfarten Àr för mig av underordnat betydelse sÄ den har jag inte testat. KÀnner mig konstant nojig att de det ska springa ut en grÀvling eller nÄtt annat otrevligt... Om jag skulle gissa sÄ tror jag den nÄr 110km/h men troligen inte mer. Men svÄrt att veta...Den kÀnns som att köra en orginal fast med mer kraft, mjukvaran kÀnns perfekt.En positiv sak Àr att jag inte alls mÀrker av samma vÀrme frÄn avgassystemet, sÄ jag antar Maptunmjukvaran skickar in mer brÀnsle Àn orginal. Tidigare blev det vÀldigt varmt, sÄ pass att man fick sÀra pÄ benen för att fÄ lite svalka, nu Àr det bara behaglig vÀrme Àven vid körning pÄ lÄgvÀxeln lÄnga stunder i skogen.Pappa fÄr vÀl sin 570 T3B -19 vilken dag som helst sÄ dÄ fÄr man jÀmföra orginalmotor mot uppgraderad igen, gissar att jag kommer uppleva hans som aningen trött:)
Min 570 toppar ca 105 om jag har 0,5 bar i dÀcken (Det Àr ca 103 pÄ GPS'en). Fast nog Àr dom sista 5 km/h lite sega.