Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat  (lĂ€st 4060 gĂ„nger)

Utloggad Diesel Nordlöf

IkvÀll installerade jag Maptun steg 1 pÄ min 570 T3B PRO Ärsmodell 2018. Steg 1 omfattar enligt annons uppgradering till 65hk och borttagen hastighetsspÀrr (tidigare 60km/h)

Installationen kunden nog inte gÄtt smidigare, extremt enkel liten dosa med touchskÀrm man anvÀnder sig av.

DÄ det var 2 grader kallt ute och jag var klÀdd som en svensk pÄ semesterort blev det dock endast en kvick provkörning upp till 90km/h sen vÀnde jag och for hem. Men det lilla jag han kÀnna efter sÄ kÀndes allt finfint, fÄr bli en seriösare utvÀrdering under torsdagskvÀllen. Vill förövrigt köra lite lungt dÄ maskinen inte ens hunnit slÄ om till 10 timmar

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #1 skrivet: 5 oktober 2018 kl. 13:50:54 »
IgÄr kvÀll han jag med en lite seriösare provkörning och jag Àr nöjd Àven om jag inte vet hur en ostrypt 570 gÄr efter 60km/h.

Installationen var som sagt hur enkel som helst, kunde ha varit lite tydligare om vart man generellt finner OBD-uttaget men dÄ jag visste det redan sÄ var det mer en reflektion i efterhand.

”Welcome Stefan Nordlöf” som Ă„terförsĂ€ljaren lade in i displayen vid köp hade jag trott skulle försvinna vid uppgradering, glatt överraskad att sĂ„ inte skedde med uppgraderingen. Skulle tro toppfarten ligger en bit över 100km/h, svĂ„rt att sĂ€ga men till 85km/h som det blev igĂ„r kvĂ€ll gĂ„r det rĂ€tt fort
« Senast Ă€ndrad: 12 oktober 2018 kl. 00:32:51 av Diesel Nordlöf »

Utloggad Mrlilje

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #2 skrivet: 5 oktober 2018 kl. 14:51:30 »
LÄter bra att du Àr nöjd!
Toppfarten Àr för mig inte sÄ intressant, utan upplevelsen dit ;)
Min 570 gör iaf 90+ med 27" Swamp Witch som Àr rÀtt tunga.

Har haft en -16 650 tidigare och nog gick den bÀttre Àn min nuvarande 570, men svÄrt att "komma ihÄg" kÀnslan 1,5 Är senare...
Samt att jag hade en 1000R emellan... dĂ€r Ă€r draget enorm  ;D

ForsĂ€tt uppdatera om du kommer pĂ„ fler skillnader  ()p
Can-Am Outlander 570 PRO T3 -17
Can-Am Renegade XMR 1000R -16 SÅLD
Can-Am Outlander 650 PRO -16 SÅLD

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #3 skrivet: 5 oktober 2018 kl. 15:40:26 »
Helt enig, accelerationen och styrkan Àr överordnat toppfart. Men man mÄste ju sÄklart ta reda pÄ toppfarten

FÄr se om det blir ett test ikvÀll, lite mycket annat ocksÄ att stÄ i

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #4 skrivet: 7 oktober 2018 kl. 21:27:16 »
Nu har jag hunnit utvÀrdera lite mer, och nog gÄr den bra alltid :)

Tycker att upptill 90km/h gÄr den som en raket sen börjar den klinga av lite i accelerationen, toppfarten Àr för mig av underordnat betydelse sÄ den har jag inte testat. KÀnner mig konstant nojig att de det ska springa ut en grÀvling eller nÄtt annat otrevligt... Om jag skulle gissa sÄ tror jag den nÄr 110km/h men troligen inte mer. Men svÄrt att veta...

Den kÀnns som att köra en orginal fast med mer kraft, mjukvaran kÀnns perfekt.

En positiv sak Àr att jag inte alls mÀrker av samma vÀrme frÄn avgassystemet, sÄ jag antar Maptunmjukvaran skickar in mer brÀnsle Àn orginal. Tidigare blev det vÀldigt varmt, sÄ pass att man fick sÀra pÄ benen för att fÄ lite svalka, nu Àr det bara behaglig vÀrme Àven vid körning pÄ lÄgvÀxeln lÄnga stunder i skogen.

Pappa fÄr vÀl sin 570 T3B -19 vilken dag som helst sÄ dÄ fÄr man jÀmföra orginalmotor mot uppgraderad igen, gissar att jag kommer uppleva hans som aningen trött:)

Utloggad Mrlilje

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #5 skrivet: 8 oktober 2018 kl. 10:51:06 »
Nu har jag hunnit utvÀrdera lite mer, och nog gÄr den bra alltid :)

Tycker att upptill 90km/h gÄr den som en raket sen börjar den klinga av lite i accelerationen, toppfarten Àr för mig av underordnat betydelse sÄ den har jag inte testat. KÀnner mig konstant nojig att de det ska springa ut en grÀvling eller nÄtt annat otrevligt... Om jag skulle gissa sÄ tror jag den nÄr 110km/h men troligen inte mer. Men svÄrt att veta...

Den kÀnns som att köra en orginal fast med mer kraft, mjukvaran kÀnns perfekt.

En positiv sak Àr att jag inte alls mÀrker av samma vÀrme frÄn avgassystemet, sÄ jag antar Maptunmjukvaran skickar in mer brÀnsle Àn orginal. Tidigare blev det vÀldigt varmt, sÄ pass att man fick sÀra pÄ benen för att fÄ lite svalka, nu Àr det bara behaglig vÀrme Àven vid körning pÄ lÄgvÀxeln lÄnga stunder i skogen.

Pappa fÄr vÀl sin 570 T3B -19 vilken dag som helst sÄ dÄ fÄr man jÀmföra orginalmotor mot uppgraderad igen, gissar att jag kommer uppleva hans som aningen trött:)

LÄter mycket bra! VÀntar sjÀlv pÄ ett prisförslag frÄn en lokal firma som har boxen, sÄ jag bara behöver en licens samt att grannen ocksÄ vill göra = kunde fÄ lite bÀttre pris om vi kom med 2st samtidigt :)
Can-Am Outlander 570 PRO T3 -17
Can-Am Renegade XMR 1000R -16 SÅLD
Can-Am Outlander 650 PRO -16 SÅLD

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #6 skrivet: 9 oktober 2018 kl. 22:15:25 »
I eftermiddag blev det ett antal test av toppfarten och jag blir lite fundersam, rör ju pÄ sig bra upptill ca 85-90km/h sen liksom klingar det av och idag pÄ 4 repor fram och tillbaka pÄ samma strÀcka blev det 95, 95, 98, 99km/h.

Som kraften Àr upptill nÀrmare 90km/h tycker jag det Àr smÄtt obegripligt att den inte gÄr fortare, det kÀnns inte som det Àr sÄ höga varv heller och att det borde finnas mer att ge.

Med tanke pÄ att en ostrypt 570 ska toppa 105km/h sÄ borde vÀl min kunna Ätminstone nÄ det, jag har ju trots allt orginaldÀck och en mjukvara som sÀgs leverera 65hk

Har mailat Maptun ikvÀll sÄ vi fÄr vÀl se vad de sÀger, de har hittills varit och nosat pÄ toppbetyg i mail och telefonkontakt sÄ jag rÀknar med en bra uppdatering imorgon :)


Utloggad Tripod

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #7 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 01:00:41 »
Min 570 toppar ca 105 om jag har 0,5 bar i dÀcken (Det Àr ca 103 pÄ GPS'en). Fast nog Àr dom sista 5 km/h lite sega.
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - SĂ„ld
Linhai 300 2x4-06 - SĂ„ld

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #8 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 09:00:59 »
Min 570 toppar ca 105 om jag har 0,5 bar i dÀcken (Det Àr ca 103 pÄ GPS'en). Fast nog Àr dom sista 5 km/h lite sega.

Jag funderar pÄ om det Àr sÄ att en PRO som Àr 7% lÀgre vÀxlad enligt spec helt enkelt vid ca 95km/h uppnÄtt maximum av hur remmen kan flyttas pÄ sekundÀr och primÀr. Det kan ju vara sÄ att de inte Àr nedvÀxlade uteslutande genom drevning utan att en PRO kanske Àr nedvÀxlad pÄ variatorerna. DÀremot borde den ju kunna varva ut lite mer kan man ju tycka för igÄr gjorde jag flera tester med sÄvÀl steg 1, och orginal fast med borttagen RPM och hastighetsspÀrr, och den Àr ingen som helst skillnad i toppfart med steg 1 och orginallÀge fast med borttagna RPM/speed-spÀrr

Toppfarten Àr ju i sak en sak, dock Àr det ett annat större bekymmer och det Àr att jag uppmÀter exakt samma accelerations tider med steg 1 som med orginal. Att hastighetsspÀrren flyttats Àr det inget snack om det verkar lira till 100%, men det kÀnns inte alls accelerationen. Har en pÄgÄende dialog med Maptun som ska kolla loggar frÄn min maskin, det gÄr ju inte att utesluta att det Àr nÄtt knas.

Enligt bilder jag fÄtt frÄn Maptun ska en orginal 570 köra 0-80km/h pÄ 9,22 sekunder och med steg 1 pÄ 6,05. Jag hamnar pÄ ca 9 sekunder sÄvÀl med som utan steg 1

Jag vill verkligen förtydliga att inlÀgget inte Àr nÄgon ris över Maptun, utan rent faktabaserad upplevelse. Rent hanteringsmÀssigt Àr en MaptunerX-enhet klockren att anvÀnda och sjÀlva Maptune svarar pÄ mail etc sÄ det finns gott hopp om lösning :)

Utloggad lasse

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #9 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 10:49:27 »
pro,n har samma utvÀxling pÄ hög vÀxeln Àr bara pÄ lÄgen de skiljer sÄ de kan vi rÀkna bort
can am xt-p 1000 2018 t3 b   outlander 570 t3 a pro-17 scrambler 1000-15 vĂ€greg sĂ„ld
raptor 700se-09 vÀgreg sÄld
raptor 350-vÀgreg sÄld
smc 250 vÀgreg sÄld
pgo150-02 vÀgreg sÄld

Utloggad lasse

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #10 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 10:53:01 »
 :)
« Senast Ă€ndrad: 12 oktober 2018 kl. 11:12:02 av lasse »
can am xt-p 1000 2018 t3 b   outlander 570 t3 a pro-17 scrambler 1000-15 vĂ€greg sĂ„ld
raptor 700se-09 vÀgreg sÄld
raptor 350-vÀgreg sÄld
smc 250 vÀgreg sÄld
pgo150-02 vÀgreg sÄld

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #11 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 10:55:38 »
Nedan fÄr vi förklaringen, jag sÀger bara en sak. Jag Äterkommer ikvÀll med förhoppningsvis en otroligt trevlig upplevelse att förmedla :) Maptun har varit riktigt bra att ha att göra med, det Àr hur man löser strul som visar om man Àr ett bra företag eller inte, och det hÀr verkar lösa sig riktigt bra till slut.


Har undersökt detta nu pÄ morgonen tillsammans med Fredrik som har tagit fram och utvecklar MaptunerX. VÄr senaste FW som slÀpptes till MaptunerX har inte lagt med dom senaste mjukvaruversionerna för 570cc i patchningen för att bli 650cc. Vilket betyder att din programmerade Stage 1 endast har gett en optimerad 570cc mjukvara.

Maskinen som vi utförde accelerationstesterna pÄ patchade vi upp manuellt utan MaptunerX, dÀrför fick vi den ökade effekten.

Dom goda nyheterna Àr att vi slÀpper en ny version av MaptunerX i eftermiddag som du enkelt tar del av genom att synkronisera MaptunerX med MyMaptuner.
Du kommer dÄ se att firmware uppdateras och efter detta programmerar du Stage 1 igen sÄ ska du fÄ se pÄ fart
 =)

Vi ursÀktar sÄ mycket för att detta drabbade dig och hoppas att du blir mer Àn nöjd efter programmeringen.

Återkom gĂ€rna med resultat nĂ€r du provkört!


Utloggad Tripod

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #12 skrivet: 12 oktober 2018 kl. 18:58:27 »
Jag funderar pÄ om det Àr sÄ att en PRO som Àr 7% lÀgre vÀxlad enligt spec helt enkelt vid ca 95km/h uppnÄtt maximum av hur remmen kan flyttas pÄ sekundÀr och primÀr. Det kan ju vara sÄ att de inte Àr nedvÀxlade uteslutande genom drevning utan att en PRO kanske Àr nedvÀxlad pÄ variatorerna. DÀremot borde den ju kunna varva ut lite mer kan man ju tycka för igÄr gjorde jag flera tester med sÄvÀl steg 1, och orginal fast med borttagen RPM och hastighetsspÀrr, och den Àr ingen som helst skillnad i toppfart med steg 1 och orginallÀge fast med borttagna RPM/speed-spÀrr

Toppfarten Àr ju i sak en sak, dock Àr det ett annat större bekymmer och det Àr att jag uppmÀter exakt samma accelerations tider med steg 1 som med orginal. Att hastighetsspÀrren flyttats Àr det inget snack om det verkar lira till 100%, men det kÀnns inte alls accelerationen. Har en pÄgÄende dialog med Maptun som ska kolla loggar frÄn min maskin, det gÄr ju inte att utesluta att det Àr nÄtt knas.

Enligt bilder jag fÄtt frÄn Maptun ska en orginal 570 köra 0-80km/h pÄ 9,22 sekunder och med steg 1 pÄ 6,05. Jag hamnar pÄ ca 9 sekunder sÄvÀl med som utan steg 1

Jag vill verkligen förtydliga att inlÀgget inte Àr nÄgon ris över Maptun, utan rent faktabaserad upplevelse. Rent hanteringsmÀssigt Àr en MaptunerX-enhet klockren att anvÀnda och sjÀlva Maptune svarar pÄ mail etc sÄ det finns gott hopp om lösning :)

Min 570 Àr en PRO... men nu har ju förklaringen kommit!
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - SĂ„ld
Linhai 300 2x4-06 - SĂ„ld

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #13 skrivet: 17 oktober 2018 kl. 16:42:06 »
Nu har jag efter att ha varit i frÄn 4 hjulingen i 4 dagar Àntligen laddat in Maptuns senaste steg 1 för 570. Och jag kan sÀga nu Àr det bingovinst!

Totalt förÀndrat drag i maskinen och jag har dessutom en orginal 570 terrÀngregistrerad -18 som pappa fick hem i morse att jÀmföra med.

Ni som kör 570 och inte uppgraderaderat era maskiner, gör det!  :)

Blir nog en koll av toppfart ikvÀll, men 100km/h har jag redan sett pÄ mÀtaren och det tog inte lÄng tid dit

Utloggad lasse

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #14 skrivet: 18 oktober 2018 kl. 17:25:36 »
Vi vÀntar med spÀnning pÄ mer info fart ax ,gÄr den pÄ bakhjulet pÄ högen mm :headbang:
can am xt-p 1000 2018 t3 b   outlander 570 t3 a pro-17 scrambler 1000-15 vĂ€greg sĂ„ld
raptor 700se-09 vÀgreg sÄld
raptor 350-vÀgreg sÄld
smc 250 vÀgreg sÄld
pgo150-02 vÀgreg sÄld

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #15 skrivet: 18 oktober 2018 kl. 18:20:05 »
Vi vÀntar med spÀnning pÄ mer info fart ax ,gÄr den pÄ bakhjulet pÄ högen mm :headbang:
[/quote

hm bra frÄga, ingen aning faktiskt, fÄr vÀl provköra med 2wd och se vad som hÀnder :) Kör jÀmt med 4wd

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #16 skrivet: 19 oktober 2018 kl. 10:11:32 »
Jag har nĂ„tt strul med variatorerna och/eller remmen sĂ„ den ska in pĂ„ tisdag för koll av det. Har nĂ€mligen ett fasligt ljud frĂ„n sekundĂ€r, primĂ€r eller remmen. Mest mĂ€rkbart om man har lĂ„dan i lĂ€ge N och varvar upp sĂ€g 500varv, dĂ„ tror man variatorerna hĂ„ller pĂ„ att lossna. Detta har varit frĂ„n dag 1. LĂ„ter Ă€ven riktigt mycket nĂ€r man Ă€r ute och kör sakta med maskinen, i fart tar ju andra ljud över. Referensmaskinerna hos min ÅF samt den pappa fick hem hĂ€romdagen har inga sĂ„dana ljud, sĂ„ nĂ„tt Ă€r lurt med min.

SĂ„ tills det Ă€r fixat vill jag inte prova en massa fullgasrepor frĂ„n 0. Men jag provade lite snabbt i gĂ„r kvĂ€ll och den lĂ€ttar upp framhjulen pĂ„ högvĂ€xeln om man trycker fullt frĂ„n 0, dĂ€remot Ă€r det ju inte sĂ„ om man  ligger i lite fart och trycker fullt, men det kan man nog knappast förvĂ€nta sig heller.

Bortsett frÄn ljudet jag har mÄste jag sÀga att lÄgvÀxeln Àr riktigt trevlig pÄ denna maskin, man kan köra riktigt sakta och har massor av kraft med som jag upplever det fullt inkopplad rem
« Senast Ă€ndrad: 19 oktober 2018 kl. 12:50:52 av Diesel Nordlöf »

Utloggad Mrlilje

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #17 skrivet: 19 oktober 2018 kl. 11:38:12 »
Onekligen intressanta reflektioner av uppgraderingen!  ()p

Det jag inte blir klok pÄ sjÀlv Àr att enligt MaptunŽs hemsida kan man lÀgga in programvaran pÄ 570 frÄn 2016- , men enligt "hörsÀgen och forum" sÄ gÀller det bara T3B 2018-...
FÄr undersöka det hÀr nÀrmare kÀnner jag.
Can-Am Outlander 570 PRO T3 -17
Can-Am Renegade XMR 1000R -16 SÅLD
Can-Am Outlander 650 PRO -16 SÅLD

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #18 skrivet: 19 oktober 2018 kl. 13:08:52 »
Att den endast gÀller T3B finner jag i princip uteslutet, jag vet att de haft en vanlig "ostrypt" 570 nÀr de gjorde mappfilen till 570. Sen vilka Ärsmodeller det fungerar pÄ vÄgar jag inte spekulera i

Men om man sĂ€ger sĂ„hĂ€r. Har man en 570 dĂ€r optimeringen fungerar sĂ„ Ă€r det inget att fundera pĂ„, köp!  :) Jag betvivlar inte att det kan ha blivit 17hk till i maskinen. Sen om det blev 12, 15 eller 17hk vet jag sĂ„klart inte men det Ă€r markant skillnad Ă„t det positiva hĂ„llet.

Kanske gör ett prov nÄn dag med orginal mjukvara (fast utan hastighetsspÀrr) 0-90km/h och Maptun steg 1 0-90km/h för att fÄ svart pÄ vitt skillnaden i prestanda

Utloggad lasse

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #19 skrivet: 19 oktober 2018 kl. 14:24:27 »
lÄter bra vÀntar otÄligt pÄ mer info ()p
can am xt-p 1000 2018 t3 b   outlander 570 t3 a pro-17 scrambler 1000-15 vĂ€greg sĂ„ld
raptor 700se-09 vÀgreg sÄld
raptor 350-vÀgreg sÄld
smc 250 vÀgreg sÄld
pgo150-02 vÀgreg sÄld

Utloggad Tripod

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #20 skrivet: 19 oktober 2018 kl. 16:06:51 »
Onekligen intressanta reflektioner av uppgraderingen!  ()p

Det jag inte blir klok pÄ sjÀlv Àr att enligt MaptunŽs hemsida kan man lÀgga in programvaran pÄ 570 frÄn 2016- , men enligt "hörsÀgen och forum" sÄ gÀller det bara T3B 2018-...
FÄr undersöka det hÀr nÀrmare kÀnner jag.

DĂ„ jag pratade med Maptun sĂ„ upplevde jag att dom menade att 65hk var pĂ„ 570 som har 650 motor (tillverkade efter nov 2018) och övriga fick ca 3hk. Kan givetvis ha missförstĂ„tt. Vore ju kul om Ă€ven dom med bara 570cc 2016-nov 2018 ocksĂ„ fick den effekten!  :)

Ang att fĂ„ upp den pĂ„ bakhjulen, lĂ„gen Ă€r ju sĂ„ lĂ„g pĂ„ PRO att jag tycker den Ă€r svĂ„r att stegra. Min Sportsman 500 Ă€r mycket lĂ€ttare att Ă„ka pĂ„ bakhjulen med trots den Ă€r slöare  :(
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - SĂ„ld
Linhai 300 2x4-06 - SĂ„ld

Utloggad PerGrein

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #21 skrivet: 19 oktober 2018 kl. 16:25:07 »
Jag har nĂ„tt strul med variatorerna och/eller remmen sĂ„ den ska in pĂ„ tisdag för koll av det. Har nĂ€mligen ett fasligt ljud frĂ„n sekundĂ€r, primĂ€r eller remmen. Mest mĂ€rkbart om man har lĂ„dan i lĂ€ge N och varvar upp sĂ€g 500varv, dĂ„ tror man variatorerna hĂ„ller pĂ„ att lossna. Detta har varit frĂ„n dag 1. LĂ„ter Ă€ven riktigt mycket nĂ€r man Ă€r ute och kör sakta med maskinen, i fart tar ju andra ljud över. Referensmaskinerna hos min ÅF samt den pappa fick hem hĂ€romdagen har inga sĂ„dana ljud, sĂ„ nĂ„tt Ă€r lurt med min.

SĂ„ tills det Ă€r fixat vill jag inte prova en massa fullgasrepor frĂ„n 0. Men jag provade lite snabbt i gĂ„r kvĂ€ll och den lĂ€ttar upp framhjulen pĂ„ högvĂ€xeln om man trycker fullt frĂ„n 0, dĂ€remot Ă€r det ju inte sĂ„ om man  ligger i lite fart och trycker fullt, men det kan man nog knappast förvĂ€nta sig heller.

Bortsett frÄn ljudet jag har mÄste jag sÀga att lÄgvÀxeln Àr riktigt trevlig pÄ denna maskin, man kan köra riktigt sakta och har massor av kraft med som jag upplever det fullt inkopplad rem

Jag hade ocksĂ„  ett ljud frĂ„n variation som visade sig efter ca: 10mil. Var sĂ„ att det gjorde typ ont i huvudet  av det. Jag Ă€r 99% sĂ€ker att det Ă€r sekundĂ€ren som gör detta ljud. Min ÅF bytte bĂ„da variatorerna och nu Ă€r allt bra. Kan lĂ„ta ytterst lite men d tror jag Ă€r remmen som gör. FĂ„r se sen till sommaren nĂ€r det bli betydligt  varmare i variatorerna vad som hĂ€nder. Men can-am Ă€r ju kĂ€nda att lĂ„ta frĂ„n originalremmen men detta ljud var det variatorn som orsakade. Har en Gates rem som kommer provas till nĂ€sta sommar som tĂ„l betydligt mer vĂ€rme.

SÄ hÀr lÀt min. (Inte min maskin)


Mvh
Per
« Senast Ă€ndrad: 19 oktober 2018 kl. 19:35:41 av PerGrein »
Can-Am Outlander 650 MAX XT -18

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #22 skrivet: 26 oktober 2018 kl. 23:18:28 »
Det Ă€r konstaterat att min primĂ€r lĂ„ter mer Ă€n vad man kan förvĂ€nta sig, men efter att de tagit isĂ€r den och satt ihop igen Ă€r den nu pĂ„ den nivĂ„ att jag inte hade reagerat om det inte vore för att pappas mer eller mindre Ă€r helt fri frĂ„n ljud frĂ„n variatorn. Men vi bestĂ€mde med ÅF att jag tar hem den och kör ett tag och Ă„terkommer igen med den om nĂ„gra veckor.

Fick i alla fall prova att gasa lite ikvÀll och vid 110km/h konstaterade jag att nu gÄr det fortare Àn vad jag anser det lÀmpligt att köra, hade kanske gÄtt att sega sig upp till 115km/h vad vet jag, men det kÀndes helt klart för fort för min smak. Skulle man ha de mindre 25" hjulen och ingen stor packlÄda som tar vind kanske man fÄr upp den i Ànnu lite tid, men som sagt, helt klart för fort för min smak.

Accelerationen i maskinen Àr tipptopp, den kÀnns rÄstark och jag tryckte upp den i 95km/h uppför en backe dÀr man brukar köra pÄ 4an med de flesta bilar, sÄ det finns gott om kraft i den. Jag kan nog inte bli mer nöjd :) Nu hoppas jag pÄ tur med jakten imorgon sÄ hjulingen fÄr dra ut sin 5e Àlg (eller mer) för i Är.

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #23 skrivet: 20 november 2018 kl. 12:48:38 »
För allas kÀnnedom sÄ fungerar Maptunmjukvaran fortsatt strÄlande, pappas terrÀngregistrerade orginalmaskin kÀnns vÀldigt trött i jÀmförelse

hepp

  • GĂ€st
hepp
SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #24 skrivet: 21 november 2018 kl. 10:11:51 »
För allas kÀnnedom sÄ fungerar Maptunmjukvaran fortsatt strÄlande, pappas terrÀngregistrerade orginalmaskin kÀnns vÀldigt trött i jÀmförelse

Vad kostade uppgraderingen?

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #25 skrivet: 21 november 2018 kl. 12:06:22 »
Vad kostade uppgraderingen?

5574kr kostade uppgraderingen, men sen valde jag att köpa loss MaptunerX-enheten för framtiden sÄ dÄ fick jag slanta upp 1500kr till. KÀndes mest lÄngsiktigt sÄ man kan ÄterstÀlla innan service etc.

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #26 skrivet: 2 april 2019 kl. 08:52:06 »
Synkade Maptunern hÀromdagen och blev glatt överraskad.

Nu finns tvĂ„ nya mappningar man kan byta till. ”Stage 1 Work Key 60km/h” och ”Stage 1 Work Key 40km/h”. InnebĂ€r:

Steg 1 effekt (65hk) och ingen hastighetsbegrÀnsning med performance key, och med grÄa work key steg 1 men stopp vid 60km/h
Steg 1 effekt (65hk) och ingen hastighetsbegrÀnsning med performance key, och med grÄa work key steg 1 men stopp vid 40km/h

För mig som har T3B registrering med egentlig strypning vid 60km/h blir det riktigt bra att kunna ha en sÄdan nyckel.


Utloggad André15

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #27 skrivet: 2 april 2019 kl. 18:38:04 »
Trodde att det inte Àr möjligt att ta bort strypning med en nyckel vid en T3B registrering.
Eller. Har jag missuppfattat det?
Can am Outlander 570 max Pro TB3
Can-am Outlander 400 XT `07 (sÄld)

Utloggad skogsbonne

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #28 skrivet: 2 april 2019 kl. 18:52:57 »
Trodde att det inte Àr möjligt att ta bort strypning med en nyckel vid en T3B registrering.
Eller. Har jag missuppfattat det?

Han har ju maptun som tar bort strypning pÄ ena nyckel men behÄller det pÄ andra
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


SĂ„lda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad André15

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #29 skrivet: 2 april 2019 kl. 19:03:06 »
Ok. Det rÀcker alltsÄ inte bara med rÀtt nyckel. Maptun mÄste installeras.
Jag kör med Speedohealer helt öppet men utan 65hk.
Fördelen Àr byte mellan 60km/h och ostrypt sker via knapptryckning.
Pris: 2000 kronor hos min ÅF
Nackdelen: Bara 48hk och hastighetsmÀtaren visar bara 50% vs. 50km/h medan man kör 100kn/m
Can am Outlander 570 max Pro TB3
Can-am Outlander 400 XT `07 (sÄld)

Utloggad skogsbonne

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #30 skrivet: 2 april 2019 kl. 20:11:29 »
Ok. Det rÀcker alltsÄ inte bara med rÀtt nyckel. Maptun mÄste installeras.
Jag kör med Speedohealer helt öppet men utan 65hk.
Fördelen Àr byte mellan 60km/h och ostrypt sker via knapptryckning.
Pris: 2000 kronor hos min ÅF
Nackdelen: Bara 48hk och hastighetsmÀtaren visar bara 50% vs. 50km/h medan man kör 100kn/m

Visar hĂ€lften sĂ„ mĂ„nga mil den har gĂ„tt nĂ€r man sĂ€ljer sen  :sunny:
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


SĂ„lda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #31 skrivet: 2 april 2019 kl. 23:32:20 »
Han har ju maptun som tar bort strypning pÄ ena nyckel men behÄller det pÄ andra

Exakt!
I första versionen var det fullfart med bÀgge nycklarna, men i senaste mjukvaran sÄ behÄller de fartspÀrren med arbetsnyckeln och fullfart med prestandanyckeln. Sen kan man ju iofs vÀlja om man vill köra fullfart pÄ bÀgge nycklarna, men jag kör mjukvaran för separat arbets/prestandanyckel.

De har Àven sagt att de ska fixa en mjukvara med snabbare gasrespons, ska bli intressant att prova den sen :) SÄhÀr med facit i hand Àr jag vÀldigt nöjd att jag köpte loss Maptunenheten, annars hade det varit kört att prova de andra mjukvarorna

1" spacerplattorna blev förövrigt klockrent, tackar för köpet av dessa :)

Utloggad NorrlandsDogge

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #32 skrivet: 10 april 2019 kl. 21:26:33 »

De har Àven sagt att de ska fixa en mjukvara med snabbare gasrespons, ska bli intressant att prova den sen :)

Nice  ()p vet du nĂ€r den uppdateringen ska slĂ€ppas ?

CanAm 570T3B abs 2018 mappad till 650  ()p

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #33 skrivet: 11 april 2019 kl. 07:32:40 »
Nice  ()p vet du nĂ€r den uppdateringen ska slĂ€ppas ?

Nej tyvÀrr

Utloggad lasse

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #34 skrivet: 17 april 2019 kl. 12:56:32 »
kan man köra rjwc med steg ett eller blir de för magert med soppa nÄn som vet?
can am xt-p 1000 2018 t3 b   outlander 570 t3 a pro-17 scrambler 1000-15 vĂ€greg sĂ„ld
raptor 700se-09 vÀgreg sÄld
raptor 350-vÀgreg sÄld
smc 250 vÀgreg sÄld
pgo150-02 vÀgreg sÄld

Utloggad Diesel Nordlöf

SV: 570 T3B -18. Maptun steg 1, 48hk till 65hk installerat
« Svar #35 skrivet: 22 april 2019 kl. 11:14:07 »
MÀrkte en bra sak igÄr, Matun tar bort den dÀr dumma varvtalsspÀrren pÄ backen. InsÄg nÀr jag backade med pappas att det Àr stor skillnad att slippa hÄlla in knappen för att "by passa" spÀrren.

AngÄende rvjc frÄgan sÄ vet jag inte om soppan rÀcker till med steg 1. Men de gÄr ju klart fetare med steg 1, inte alls samma vÀrme som orginal.

 


Online just nu.

157 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 230. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Zakaria: Jag beh. Hastighet sensor till adly 500
    17 augusti 2019 kl. 04:57:31
  • Zakaria: HjĂ€lp
    17 augusti 2019 kl. 04:56:43
  • Högdahl: Nja ebay Ă€r inte vĂ€rt att handla pĂ„ lĂ€ngre dĂ„ kronan Ă€r lĂ„g samt frakten dyr.....
    11 augusti 2019 kl. 10:29:40
  • rally nizze..: ebay
    5 augusti 2019 kl. 23:10:25
  • prinsen1386: Var köper man den billigaste styrboxen till en CF moto 520 Ă„rsmodell 2019? (Ostrypt)
    4 augusti 2019 kl. 11:39:50
  • robineng: gjort ett inlĂ€gg angĂ„ende broms hjĂ€lp pĂ„ en atv. ni som kan gĂ„ in och kommentera! :)
    27 juli 2019 kl. 20:28:33
  • Jocke83b: Arbetsbelysning
    6 juli 2019 kl. 15:32:17
  • SunnySideUp: HĂ€r var det aktivt! :P NĂ„gon som har erfarenheter av polaris spotsman 570 x2 eps?
    1 juli 2019 kl. 21:16:22
  • Thomas ahola: Glykol
    24 juni 2019 kl. 20:50:34
  • Emil Eriksson: Nej det gör det inte men jag har tĂ€stat att bytt relĂ€ men funkar inte heller
    6 juni 2019 kl. 23:03:06
  • Cummins: Klickar det i startrelĂ€t.
    27 maj 2019 kl. 00:06:32
  • Emil Eriksson: Hej skulle vela ha lite hjĂ€lp med en ATV 110cc loncin motor det Ă€r att nĂ€r jag klickar pĂ„ startknappen sĂ„ snurrar inte motorn runt har testat att hĂ„lla inne bromsen choke och har ett nytt batteri som Ă€r laddat. Jag har kollat igenom kablar det ser fint ut men vet inte vad felet Ă€r SNÄLLA KAN NÅN GE TIPS VAD DET KAN VAR FÖR FEL
    24 maj 2019 kl. 20:11:22
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig sĂ„ fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att fĂ„ tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nĂ„n aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: NĂ„gon körning i uppland i vĂ„r?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd vĂ€xelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: NĂ„gon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögvĂ€xlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: FartbegrĂ€nsningen pĂ„ en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra sĂ„ den inte spĂ€rrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar pĂ„ söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme