ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Tester och Recensioner (Moderator: Rickard Marklund) »
  • Ämne: 500cc testet i Skogsmagasinet.
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 2 ... 4 [Alla]   Gå ned

Författare Ämne: 500cc testet i Skogsmagasinet.  (läst 17154 gånger)

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
500cc testet i Skogsmagasinet.
« skrivet: 2 december 2015 kl. 09:26:46 »
Här är länk till 500cc testet i sin helhet. Varför har de nord amerikanska maskinerna så kort garanti jämfört med japan maskinerna?  :hmmm:

http://viewer.zmags.com/publication/000c4162#/000c4162/20
« Senast ändrad: 2 december 2015 kl. 09:32:32 av Jupiter »
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Skojaren

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 570
  • Kan skoja brallan av dig
    • Visa profil
Skojaren
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #1 skrivet: 2 december 2015 kl. 09:45:37 »
Antagligen för att de inte vill ha garantikostnader då det börjar rasa saker  ':)
Anmäl till moderator   Loggat
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #2 skrivet: 2 december 2015 kl. 09:54:12 »
Citat från: Dunf skrivet  2 december 2015 kl. 09:45:37
Antagligen för att de inte vill ha garantikostnader då det börjar rasa saker  ':)

 :DV
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #3 skrivet: 2 december 2015 kl. 09:55:51 »
Can am säljer ju B.E.S.T garanti så man får 5 år garanti, förstår inte varför folk inte köper det, 3000 kr och det är bara att lämna in vid fel. I USA är det väl 6 månaders garanti eller liknande.

Polaris och arctic cat kanske inte erbjuder längre garanti?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #4 skrivet: 2 december 2015 kl. 09:59:29 »
Har för mig TGB har samma, 3 år som grundgaranti och man kan köpa till 2 år för nån tusenlapp. Men faktum kvarstår att japan maskinerna ger 5 år direkt utan extra kostnad för kunden.
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad GRAND

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 314
  • Kön: Man
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
GRAND
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #5 skrivet: 2 december 2015 kl. 12:18:45 »
Stämmer inte rigtigt.Här lämnar handlare 2 års "fabriksgaranti" på japanska maskiner.
5 år då är  Svenska säljare inblandat med den ökning.Tror några tusenlappar är inräknat i pris att gjöra det. Titta  på gråimport prisena för example.
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Grizzly 550 -11
Vizac REX 400 ( ODES) -08, inte i bruk för tillfället
Pioneer 250 -09

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #6 skrivet: 2 december 2015 kl. 12:28:46 »
Citat från: GRAND skrivet  2 december 2015 kl. 12:18:45
Stämmer inte rigtigt.Här lämnar handlare 2 års "fabriksgaranti" på japanska maskiner.
5 år då är  Svenska säljare inblandat med den ökning.Tror några tusenlappar är inräknat i pris att gjöra det. Titta  på gråimport prisena för example.

Sant, det skiljer från land till land. Men det är trots allt den Svenska marknaden som jämförs i testet. Men det borde även ha koppling till hur importören anser sig kunna lita på kvaliteten, annars hade de nog inte vågat ge långa garantier.
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad GRAND

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 314
  • Kön: Man
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
GRAND
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #7 skrivet: 2 december 2015 kl. 18:02:06 »
 Vad är de prulor  du kan få  via garanti äfter 4..5  år i skog?  :help: Tror inte många.  :dntknow: Men du är 5 år  betalt  för "tvätta fälgar o fulla på spolarvätska"  vid varje service hos åf under  tiden. O0
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Grizzly 550 -11
Vizac REX 400 ( ODES) -08, inte i bruk för tillfället
Pioneer 250 -09

Utloggad Honda-Robban

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 900
  • Kön: Man
  • HONDA NÖRD...!!!!
    • Visa profil
Honda-Robban
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #8 skrivet: 2 december 2015 kl. 18:15:25 »
Så länge jag jobbat med Honda så har det aldrig blivit tjafs om något gått sönder trots hårt arbetande fyrhjuling ens när garantitiden närmar sig sitt slut.
Visst binder man upp sig och bör serva på märkesverkstad men har man god kontakt med sin ÅF kan det ju vara trevligt och fördelaktigt att träffas för service då o då. Kanske behöver man någon ny pryl till sin maskin mm mm.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Honda Rancher 420fpm -15
Honda Cr80R -01
Honda Jazz Gk -16
Yamaha Tricity 300 -22
Honda Jazz Ge8 Si -13
Honda Type R Ep3 - 04
mm..
Plus lite annat som Honda gräsklippare, röjsåg, elverk, Honda kalsonger mm mm.  ()p

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #9 skrivet: 2 december 2015 kl. 18:16:00 »
Skapar jobb som MP hade sagt.  :DV
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad osla

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 283
  • polaris sportsman 800
    • Visa profil
osla
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #10 skrivet: 3 december 2015 kl. 17:51:39 »
fick den tidningen för nån dag sen tror jag, låg iaf i köket idag  ()p men det testet överlag ger jag inte mycket för, dom skrev inte alls om hur maskinerna var och köra och fungerade. det dom tog upp var att dom ville ha 2 bromshandtag på styret. men mest av det dom skrivit var hur förvånande dom var på att sukkan van testet, de offrade dom flera spaltmeter på att berätta, men inte mer ingående varför just den vann
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2197
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #11 skrivet: 3 december 2015 kl. 21:09:50 »
dom har ju testat den gamla grizzlyn, samt honda med stel axel.

hade vart intressantare med nya grizzly 2016 samt honda rubicon
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2197
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #12 skrivet: 3 december 2015 kl. 21:25:07 »
men håller med om att det är bra med dubbla bromshandtag
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #13 skrivet: 3 december 2015 kl. 21:26:09 »
Jag vet inte när testet är gjort, om nya Grizzly fanns vid tillfället. Jag trodde dessutom Honda inte hade någon med delad axel i 500 klassen.  :dntknow:
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad osla

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 283
  • polaris sportsman 800
    • Visa profil
osla
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #14 skrivet: 3 december 2015 kl. 22:45:32 »
Citat från: Mattismarkus skrivet  3 december 2015 kl. 21:25:07
men håller med om att det är bra med dubbla bromshandtag

jo då man ska köra på bakhjulen är det bra med enbart bakbroms på vänster sidan. men annars ser jag det inte som någon fördel, är väl bättre det bromsar fram/bak på samma
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #15 skrivet: 3 december 2015 kl. 22:48:20 »
Bakhjul? Handbroms? Då e det därför jag inte har dubbla.  :DV
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
    • Visa profil
Hydro
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #16 skrivet: 3 december 2015 kl. 22:48:56 »
Kör man i branta nedförslut är separata bromsar fram/bak ett krav.
Att då få minsta bromsverkan fram kan vara förödande.
Sen hur man separerar bromsarna är väl av mindre betydelse, en fot- och en handbroms funkar ju tex.
(notera att jag varken läst tråden eller testet)
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad osla

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 283
  • polaris sportsman 800
    • Visa profil
osla
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #17 skrivet: 3 december 2015 kl. 22:59:30 »
Citat från: Hydro skrivet  3 december 2015 kl. 22:48:56
Kör man i branta nedförslut är separata bromsar fram/bak ett krav.
Att då få minsta bromsverkan fram kan vara förödande.
Sen hur man separerar bromsarna är väl av mindre betydelse, en fot- och en handbroms funkar ju tex.
(notera att jag varken läst tråden eller testet)

då lägger man i backen och enbart bakhjulsdrift, fungerar ännu bättre. men fotbroms finns väl på alla maskiner också?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
    • Visa profil
Hydro
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #18 skrivet: 3 december 2015 kl. 23:04:14 »
Bara för att det finns en fotpedal behöver ju inte det betyda att den tar endast bak.
Eller?
Många vägreggade maskiner har fotbromsen som fyrhjulsbroms... tex.

Att lägga i backen i ett utförslut är knappast att rekommendera, dels är det svårt att växla medan det rullar men framför allt får du ju då en låst bakända och då dröjer det inte länge förrän bakändan börjar sladda förbi framändan och sen går det snabbt åt helv....
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad osla

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 283
  • polaris sportsman 800
    • Visa profil
osla
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #19 skrivet: 4 december 2015 kl. 10:21:58 »
nej, som du sa så kan dom ju ändrat på det. på polarisen så bromsar handbromsen fram/bak och fotbromsen endast bak. sen hur andra märken valt att ha det vet jag inte förutom på yamaha då vänster är bakbroms och höger fram (nu vet jag inte om den även kanske tar bak, så kan det ju vara).

men skit i det nu, var testet i sig som jag inte tycker var nåt test, alldeles för lite info om hur var och en maskin var att köra
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2197
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #20 skrivet: 4 december 2015 kl. 21:20:07 »
Citat från: Jupiter skrivet  3 december 2015 kl. 21:26:09
Jag vet inte när testet är gjort, om nya Grizzly fanns vid tillfället. Jag trodde dessutom Honda inte hade någon med delad axel i 500 klassen.  :dntknow:

rubicon från 2015 har delad axel och dct och servo
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad klxmicke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Kön: Man
  • Polaris is the shit
    • Visa profil
klxmicke
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #21 skrivet: 14 december 2015 kl. 07:43:31 »
Känns som att testet var gjort av nån som inte har så mycket erfarenhet av ATV:er
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris 570 -14
fram king 50cc -58

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2537
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #22 skrivet: 14 december 2015 kl. 07:49:02 »
Tror att både fot och handbroms måste bromsa både fram och bak på alla vägreggade maskiner.
Så har jag fattat det i alla fall.

På min spyder finns bara fotbroms, och det känns lite sådär, men man vänjer sig med det också.
Som i en bil...
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #23 skrivet: 14 december 2015 kl. 07:56:36 »
Citat från: klxmicke skrivet 14 december 2015 kl. 07:43:31
Känns som att testet var gjort av nån som inte har så mycket erfarenhet av ATV:er

Hur menar ni testet skulle ha blivit gjort istället då?  :dntknow:
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #24 skrivet: 14 december 2015 kl. 08:07:00 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 14 december 2015 kl. 07:49:02
Tror att både fot och handbroms måste bromsa både fram och bak på alla vägreggade maskiner.
Så har jag fattat det i alla fall.
Tex, CA vägregg. Fotbroms tar både fram och bak. Vänster handtag tar bak, höger tar fram.

Quad, fotbroms både fram och bak. Handtag fram. Och det finns ju bara ett bromshandtag på manuella.
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad Atheos

  • *Quad Riders Sweden*
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 489
  • Kön: Man
  • Yamaha Raptor 700R SE 2014
    • Visa profil
Atheos
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #25 skrivet: 14 december 2015 kl. 09:02:52 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 14 december 2015 kl. 07:49:02
Tror att både fot och handbroms måste bromsa både fram och bak på alla vägreggade maskiner.
Så har jag fattat det i alla fall.

Jag har för mig att det inte gäller i Sverige
utan de gör så för det krävs i annat land.

Försökt hitta något besiktningsprotokoll de går efter men inte hittat än.
Vore ju trevligt att hitta något officiellt protokoll från trafikverket eller bilprovningen på vad som gäller
4hjulig mc.
Anmäl till moderator   Loggat

2014 Yamaha Raptor 700R SE "Midnight Blue"
DMC Force 4 duals, FCI with box, PC5 With Auto tune,
HotCams stage 2, 11:1 piston, 15T/37T,
TM Works case saver, ASV F3 levers, ProArmor killswitch,
Nerf Bars Pro Peg Alba Pro Elite, Streamline steering stabilizer,
Miedl Quadlights, Koso RX1n, PowerMadd handguards

Braaap!

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #26 skrivet: 14 december 2015 kl. 09:11:01 »
Det regleras av helfordonsgodkännandet inom EU.
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Atheos

  • *Quad Riders Sweden*
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 489
  • Kön: Man
  • Yamaha Raptor 700R SE 2014
    • Visa profil
Atheos
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #27 skrivet: 14 december 2015 kl. 12:15:58 »
Min vägreggade Raptor har då inget sånt tjafs. (från ny)
Anmäl till moderator   Loggat

2014 Yamaha Raptor 700R SE "Midnight Blue"
DMC Force 4 duals, FCI with box, PC5 With Auto tune,
HotCams stage 2, 11:1 piston, 15T/37T,
TM Works case saver, ASV F3 levers, ProArmor killswitch,
Nerf Bars Pro Peg Alba Pro Elite, Streamline steering stabilizer,
Miedl Quadlights, Koso RX1n, PowerMadd handguards

Braaap!

Utloggad J.A racing

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 187
  • Kön: Man
  • Arctic Cat
    • Visa profil
J.A racing
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #28 skrivet: 15 december 2015 kl. 20:09:25 »
Min Arctic tar både fram och bak med vänster handtag och bara bak med fotbromsen. Detta är ju då givetvis i 2wd läget, i 4wd är det ju på alla hjul hur man än gör  ()p. Sen har dom monterat dit ett extra ok med wire till ett höger handtag på de traktor reggade. Vet ej varför så jag tog bort det på min maskin, då jag tyckte det mest var i vägen och tenderade att ligga på lite.
Anmäl till moderator   Loggat
Arctic Cat 1000 XT T3 -15
Carlmans flakkärra
Carlmans timmerkärra
Carlmans tippkärra
Suzuki Quadsport 90 -14
Suzuki Quadsport 50 -14

Utloggad ra

  • Diesel
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 300
  • atv arctic cat 700 diesel fullutrustad
    • Visa profil
ra
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #29 skrivet: 15 december 2015 kl. 20:44:33 »
Citat från: J.A racing skrivet 15 december 2015 kl. 20:09:25
Min Arctic tar både fram och bak med vänster handtag och bara bak med fotbromsen. Detta är ju då givetvis i 2wd läget, i 4wd är det ju på alla hjul hur man än gör  ()p. Sen har dom monterat dit ett extra ok med wire till ett höger handtag på de traktor reggade. Vet ej varför så jag tog bort det på min maskin, då jag tyckte det mest var i vägen och tenderade att ligga på lite.
Hej ! På den traktorregistrerade ska det finnas parkeringsbroms  .Det är det extra oket är till för, helt mekaniskt . Det går och låsa handtaget med en spärr. Det går även att låsa   handbromsen  med en spärr men det är hydrauliskt så oljetrycket släpper efter ett tag därför är det inte godkänt som parkeringsbroms .
 /ra
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad J.A racing

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 187
  • Kön: Man
  • Arctic Cat
    • Visa profil
J.A racing
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #30 skrivet: 16 december 2015 kl. 06:23:18 »
Citat från: ra skrivet 15 december 2015 kl. 20:44:33
Hej ! På den traktorregistrerade ska det finnas parkeringsbroms  .Det är det extra oket är till för, helt mekaniskt . Det går och låsa handtaget med en spärr. Det går även att låsa   handbromsen  med en spärr men det är hydrauliskt så oljetrycket släpper efter ett tag därför är det inte godkänt som parkeringsbroms .
 /ra

Jag såg att även den vägreggade har den monterad.
Anmäl till moderator   Loggat
Arctic Cat 1000 XT T3 -15
Carlmans flakkärra
Carlmans timmerkärra
Carlmans tippkärra
Suzuki Quadsport 90 -14
Suzuki Quadsport 50 -14

Utloggad Fenrisulven

  • Lite större, lite bättre!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4820
  • Kön: Man
  • Wargön Finest!
    • Visa profil
Fenrisulven
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #31 skrivet: 16 december 2015 kl. 08:46:55 »
Citat från: Atheos skrivet 14 december 2015 kl. 09:02:52
Jag har för mig att det inte gäller i Sverige
utan de gör så för det krävs i annat land.

Försökt hitta något besiktningsprotokoll de går efter men inte hittat än.
Vore ju trevligt att hitta något officiellt protokoll från trafikverket eller bilprovningen på vad som gäller
4hjulig mc.


Stämmer, är krav i Tyskland då de har andra krav där.
Anmäl till moderator   Loggat
1000R

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
    • Visa profil
Jupiter
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #32 skrivet: 16 december 2015 kl. 09:13:23 »
Skumt att det inte är samma inom hela EU då E markeringen på typskylten ska ange europeisk standard.
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Fenrisulven

  • Lite större, lite bättre!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4820
  • Kön: Man
  • Wargön Finest!
    • Visa profil
Fenrisulven
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #33 skrivet: 16 december 2015 kl. 09:53:35 »
Tyskland har haft en version av våran Traktor B i åratal.
Danskarna har de med en egen variant av vägreggning.
Det skilljer en del mellan de olika ländernas besiktningsorgan med.
Krävs det inte gemensam broms på trikes kan man inte heller kräva det på atv osv.
Anmäl till moderator   Loggat
1000R

Utloggad ra

  • Diesel
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 300
  • atv arctic cat 700 diesel fullutrustad
    • Visa profil
ra
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #34 skrivet: 16 december 2015 kl. 21:33:56 »
Citat från: Fenrisulven skrivet 16 december 2015 kl. 08:46:55

Stämmer, är krav i Tyskland då de har andra krav där.
[/qu

ote]   Hej! nu är det inget större problem. För man behöver inte besiktiga traktorregistrerad. Skulle va om polisen stannade en men frågan är hur mycket dom fattar. /ra
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad eifffe1Z

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
eifffe1Z
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #35 skrivet: 17 april 2016 kl. 09:29:00 »
Citat från: ra skrivet 15 december 2015 kl. 20:44:33
Hej ! På den traktorregistrerade ska det finnas parkeringsbroms  .Det är det extra oket är till för, helt mekaniskt . Det går och låsa handtaget med en spärr. Det går även att låsa   handbromsen  med en spärr men det är hydrauliskt så oljetrycket släpper efter ett tag därför är det inte godkänt som parkeringsbroms .
 /ra

Stämmer bra!
Anmäl till moderator   Loggat
valet är ditt

Utloggad klxmicke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Kön: Man
  • Polaris is the shit
    • Visa profil
klxmicke
SV: 500cc testet i Skogsmagasinet.
« Svar #36 skrivet: 19 april 2016 kl. 07:20:21 »
Min är traktorregistrerad och har inte handbroms (endast original låsbart bromshandtag)
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris 570 -14
fram king 50cc -58

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 2 ... 4 [Alla]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Tester och Recensioner (Moderator: Rickard Marklund) »
  • Ämne: 500cc testet i Skogsmagasinet.
 


Online just nu.

607 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 629. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info