Om du inte fått grejerna och de har dragit pengar från ditt kreditkort kan du skicka banken på dem med motiveringen att företaget dragit pengar utan att ha levererat något! Då blir det VISA (eller vem du nu har) som trycker på och affärerna i USA är inte pigga på att bli av med korthandeln. Det är då upp till affären att visa att de skickat paketet och därmed haft rätt att dra pengar från dig. Funkade för mig för några år sedan när jag höll på att bli blåst på en kamera från USA. Jag fick tillbaka mina pengar efter ett tag.
Köp INTE något ifrån http://www.yamahaaccy.com/gallery.aspx. Därifrån får man inga saker, bara ett konto med mindre pengar :evil: :evil: :evil:.Man får heller inget svar när man skickar eller ringer till dom.Skickat 4 mail till dom men inget svar ändå
Jag mailade yamahasportsplaza och frågade ang "shippingmethod", och här kan ni läsa svaret om det nu finns någon mer än jag som undrade :? "Yes, we do ship to Sweden and you will want to select customer pick up. What we do is this we place your order then when we receive it we will go to USPS and ship it that way. Once we know how much shipping charges are we bill your card that amount plus five dollars for shipping and handling. If you have any more questions please feel free to contact us again! Thank you and have a nice day!"
Citat från: "hijack"Jag mailade yamahasportsplaza och frågade ang "shippingmethod", och här kan ni läsa svaret om det nu finns någon mer än jag som undrade :? "Yes, we do ship to Sweden and you will want to select customer pick up. What we do is this we place your order then when we receive it we will go to USPS and ship it that way. Once we know how much shipping charges are we bill your card that amount plus five dollars for shipping and handling. If you have any more questions please feel free to contact us again! Thank you and have a nice day!"Jag blir rätt TOKIG på den där sidan, Jag får inte fram något alternativ under frakt metod, Har fanimej försökt hur många gånger som helst nu
Citat från: "shivaxl"Citat från: "hijack"Jag mailade yamahasportsplaza och frågade ang "shippingmethod", och här kan ni läsa svaret om det nu finns någon mer än jag som undrade :? "Yes, we do ship to Sweden and you will want to select customer pick up. What we do is this we place your order then when we receive it we will go to USPS and ship it that way. Once we know how much shipping charges are we bill your card that amount plus five dollars for shipping and handling. If you have any more questions please feel free to contact us again! Thank you and have a nice day!"Jag blir rätt TOKIG på den där sidan, Jag får inte fram något alternativ under frakt metod, Har fanimej försökt hur många gånger som helst nuDet verkar vara nått fel på sidan. Jag lyckas inte heller. Jag lyckas inte mata in payment method heller...
Tjena shivaxlJa du har rätt i att deras internetsida är tyvärr inte så bra nu när det gäller att lägga en order. det är något fel på den när man ska beställa utanför USA.Men jag mailade dem och frågade om det var OK att lägga en order som en vanlig bifogad .txt fil(från ex notepad) och det var OK.Det går bra att lägga ordern via deras internetsystem men man får klippa ut artikelinformationen och klistar in den i notepad, och sedan spara den som en .txt fil och maila dem där man bifogar orderfilen samt kreditkortsinformationen så skickar de ordern.Varför de inte rätar till detta fel är för mig en gåta, men i mina ögon så är de ett väldigt seriöst företag som deffinitivt inte lurar kunder på andra sidan atlanten!!!Varför du inte får svar på dina mail är också konstigt, jag mailade dem senast 070905 kl 23,30 och fick svar samma natt kl 01,52.Mvh/Tugge
Jag beställde delar från www.quadshopper.de nyligen. Väntade först en månad utan att jag fick sakerna. Mailade dem och frågad vart sakerna var. Dagen efter fick jag mail att paketet var tillbaks hos dem. Men han jag prata med va shysst och skickade sakerna igen utan kostnad. På paketet stod det att jag inte hämtat ut det. Hade dock varken fått avi eller påminelse.När jag nu kolla så hade posten gjort någon tabbe igen så va när på att inte få paketet. Någon mer som varit med om detta när dem beställt därifrån? Verkar som dem har problem med att leverera till privat personer. Eller så är det bara jag som haft otur. :roll: Men företaget har varit väldigt bra att ha och göra med så inget ont om dem.