Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Dinli 450 som vägrar starta  (läst 1195 gånger)

Utloggad Baustrom

Dinli 450 som vägrar starta
« skrivet: 22 september 2015 kl. 19:53:30 »
Hej! Har precis köpt en Dinli 450 årsmodell 2008 som tyvärr inte startar.
Den har stått i ett par år oanvänd och nu har jag fått lyckan att försöka få fart på den.

Har satt dit nytt stift och batteri. Gnista kommer det men den pendlar litegrann på stiftet.
Sen så flödar förgasaren över så det rinner ut ur slangen under förgasaren när jag försöker starta. Tog isär och rengjorde men den flödar fortfarande över  :-\
Provade med startgas också men händer ingenting  :(
Tycker den iallfall ska hosta till när jag har gnista. Kan tillägga att det ser inte ut som det kommer in nå bensin för stiftet är inte ens blöt av bensin jag försöker få igång den.

Vad tror ni det kan vara för fel?
Kan det vara nå på Kamkedjan att den kuggat över?



Utloggad Hejmer

SV: Dinli 450 som vägrar starta
« Svar #1 skrivet: 23 september 2015 kl. 17:57:33 »
Det är väl inte omöjligt att de är kedjan som kuggat,  verkar där vara kompression i maskinen?
Hyosung te 450

Utloggad Sme-oscar

SV: Dinli 450 som vägrar starta
« Svar #2 skrivet: 23 september 2015 kl. 22:19:30 »
Skulle kolla kompressionen i den först eftersom den inte ens gör ett hostande på startgasen .

Utloggad Onlyhenke

SV: Dinli 450 som vägrar starta
« Svar #3 skrivet: 24 september 2015 kl. 08:14:00 »
Börja alltid felsöka förgasaren( det rinner ju ur den, inte normalt)
Sen tar man resten med komp och ventiler
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad Beya

SV: Dinli 450 som vägrar starta
« Svar #4 skrivet: 24 september 2015 kl. 08:31:49 »
Öppna förgasarkoppen (i botten) Där sitter en flottör, ta loss den och se om den flyter, lägg den bara i vatten, den SKA flyta. Det sitter en nål på flottören så går upp i förgasarn (oftast). Den kan behöva bytas!
Polaris Sportsman 500cc

Utloggad Jupiter

SV: Dinli 450 som vägrar starta
« Svar #5 skrivet: 24 september 2015 kl. 09:09:52 »
Flödar den över är det nålventilen under flottören som är kass eller full av skit. Enklast kolla den är att hålla förgasaren först i normalläge och blåsa i det rör där bensinen kommer in i förgasaren med munnen, går det då att blåsa igenom så vänd den upp och ner och gör samma sak, då ska man inte kunna blåsa igenom om ventilen är tät. Hoppade kamkedjor hör väl synnerligen till ovanligheten, då är ju spännaren kass och det borde ha slamrat. Hade börjat med förgasaren, stift och kollat så den får luft genom att ha ett rent luftfilter.
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad vespa

SV: Dinli 450 som vägrar starta
« Svar #6 skrivet: 24 september 2015 kl. 18:04:43 »
Precis som de andra skriver så fixa förgasaren.

Sen är det det har med gnistan, när du har stiftet ute i luften ska du ha en fin stark lite blå gnista. Är den halvmatt i det fria så har du ingen gnista alls under kompression. Testa då en annan tändspole, brukar funka med det mesta som du kan låna en av.

Utloggad Baustrom

SV: Dinli 450 som vägrar starta
« Svar #7 skrivet: 10 oktober 2015 kl. 12:35:51 »
Hej! Tack för alla tips :)
Lite uppdatering köpte en förgasar rep sats från ATVhuset. Byte allt i förgasaren drog sedan igång fyrhjulingen bakom bilen.
Dinlin startade men flödar fortfarande över :( Tänkte jag skulle testa flottören med att prova blåsa och vända den upp och ner.
Dinlin gick ju skapligt när jag väl fick igång den men väldigt svårstartad , något bättre när den var varm .

Utloggad thol

SV: Dinli 450 som vägrar starta
« Svar #8 skrivet: 23 november 2015 kl. 12:46:02 »
Kolla även ventilspelet det gör den svårstartat. Även på startgas.

 


Online just nu.

184 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
monster, GeFeldz, siskan, skogsvarelse, Bjursing,
Flest online idag: 201. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme