Ännu en test-tråd av forumets mest frekventa testare? Hur är utväxlingen på backen, orkar den backa även i svår terräng och med last eller slirar det på remmen?Någon aning om generatorns storlek?
Slungkoppling måste den väl ha? Har ju alla CVT, väl?
Generatorn har ja läst om nånstans, men vars? Är iaf mkt kraftigare på servomodellerna. Sen kom jag på att ja går mot strömmen lite, börjar med kvalitetsmaskiner o köper sen en taiwanes
Nej, t.ex. CanAm har en primärvariator med tillslag vid ett visst varvtal. Primärvariatorn har inte konstant grepp på remmen, utan ett system med vikter ser till att variatorn nyper om remmen vid ett kalibrerat varvtal. Under det varvtalet är skivorna för långt ifrån varandra för att greppa remmen.Snöskotrar har inte heller någon slungkoppling.
Ok, får kolla en bild hur det ser ut. Jag vill inbilla mig att alla har någon typ av slungkoppling, men behöver nog uppdatera mig hör jag. Men sliter inte den konstruktionen rem?
Verkar den inte vara av bra kvalitet då?
jadå den känns bra, men nog är det en bil till yamma honda o suzuki, många små detaljer som skiljer. men körkänslan, va riktigt fin. däremot så känns det betydligt direktare drivning då man inte har slungkoppling.