Nu sticker jag fram hakan lite, men i 99% av fallen rekommenderar ju ofta folk just den maskinen de har själv. Blir nog svårt att få ett objektivt och neutralt svar.
Jag äger ingen av märkena, jag skulle nog ändå välja can-am (renegade dock) för att det är mindre plast på dom som kan ta i när man trailar runt i skogen, och dom har separata bromsar fram och bak. Can-ams qediff är ljusår snabbare än den gamla diffen var. En Outlander 800 xxc skulle vara nice oxå g1 är inte lika stora som g2:or.
En annan fördel med märkesmaskin är att det finns miljoner med eftermarknads grejer till dom. (obs nu bashar jag inte kineser eller koreaner, bara fakta.)
Hade 800 funnits ny nu på can am så hade jag tagit den direkt
Ja just det ja den hade jag glömt. Tycke dock inte att det är så enorm skillnad om man bortser från 12 kusar mer i 1000 kubikaren. Men det kanske är nog skillnad. Undrar om det kommer komma fyrhjulingar med större motorer än 1000 cc . Jag menar någonstans måste det ju ta stopp. Eller
Nä det kommer det inte.
Dom flesta stater i USA har väl 1000cc gräns vad jag läst mig till men mer turbo åt folket ; )
Turbo är fusk konsten är att få snurr utan en massa extra delar som ger komplexitet och extra vikt.