Hej ! att det är samma ritningar är en sak .Kvalitén i stålet är det lika bra som yamaha. Toleranser är dom lika noga som yamaha. Lager har dom samma hög kvalitet som yamaha. Kinesernas är ju välkända för att inte vara så noga med dessa tre saker.mvh Ra
...är ganska viktigt för mig med ett problemfritt ägande...
Allt kan utvecklas till det bättre, särskilt det som är dåligt.Dock har inte detta ett endaste dugg med saken att göra.Ej heller fabriker eller huruvida jag har erfarenhet av Hisun eller ej.Det var DU som föreslog Hisun, alltså är det DIN erfarenhet om maskinen som är av intresse.Inte försäljarsnack.VET du att den håller och funkar för det trådskaparen skall utföra?Vet du att den har ett reservdelslager inom rimlig tid?Vet du om den klarar utsättas för hårda prävningar, inte en gång utan om och om igen år ut och år in?Nä... troligen inte.Hade du vetat detta hade inte fabriker, tillverkare av luftkylda förgasarmotorer (660:n) och annat babbel blandats in alls.Ställer man en fråga på ett forum vill man ofta få svar från de som vet, de som kan och alltså de som provat själva och har erfarenheten.Vill man ha försäljarinfo kan man fråga en sån...
Okej. (?)"Låtsasmaskin"? Då gäller det även många av de svarvar och fräsar de tillverkar tex., för de har jag mycket bra erfarenhet av och de är inte skit trots 1/3 av priset mot övriga. Men kanske just atv:erna är skit då.
Ville bara inflika att grizzly 660 är vattenkyld, grizzly 600 däremot är luftkyld.
Ingen har sagt att de är skit.Poängen med mina inlägg är att jag vill få dig att förstå att det är ERFARENHET folk vill veta något om här, inget annat.Sen huruvida Hisun eventuellt gör bra eller dåliga svarvar har inte heller ett endaste dugg med saken att göra.Hårdkör en Hisun i riktig terräng 500 timmar och återkom.
Nu kanske man inte ska ta denna video för mycket på orden, men Grizzly verkar vara en bra maskin i jämförelse. (OBS! Detta är ju det berömda "försäljarsnacket" till Yamahas fördel, bäst att tillägga det känns det som.)