Nån skrev om dragkrokens kapacitet. På vår max 500T3-14 får man belasta kulan med 59kg obromsat släp och 75kg bromsat släp och får dra 750kg bromsat släp. Har du klenare drag på L:en?
Nöjd än så länge? Min har gått dryga 20t nu, inga konstigheter. Spräckte höger fotbalja på juldagen. Stubbe + -15 var inget den gillade, längst gående spricka, inget hål eller så.Fått på symtec hand o tumvärmare, handskydd och lite extra belysning nu under julen.
Ja den säckar rejält med plogen, har du ändrat något på fjäderspänningen?Tog mer plast på dagens tur, plasten som sitter runt vinschen och så ryckte det ur lampan till positionsljuset. Inget värre men det saknas en bit på 5x5cm på sidan, alltså inget som syns framifrån eller påverkar något.
Det kom någon decimeter snö här och då blev det bråttom att ploga innan den smälte bort igen. Det gick fint men lite irriterande att back och lågväxel ligger så långt ifrån varandra. Man borde lagt lågväxel innan hög tycker jag Står fast vid att den bästa maskinen jag hittills plogat snö med är Honda Trx420 FPM. Alltså med manuell fotväxel, det låter för många omständigt med det går faktiskt mkt snabbt att växla mellan framåt o bakåt. Helt suveränt... Fjädringen fram säckar ihop rejält med plog monterat vilket resulterar i dålig lyfthöjd. Enkelt fixat med starkare fjädrar såklart men inget jag tänker montera nu.
Men just back-fram(låg)-back-fram(låg)-back avänder man ju ofta vid fastkörningar med, inte bara plogning, utan allmänt tråcklande alltså. Så jag fattar inte varför denna växlingskombination inte är den mest prioriterade vid konstruktionsbordet? Både när det gäller lägenas placering vid spaken, spakens placering och eventuella spärrar.