Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: KVF 750 Går som en påse skit?  (läst 4931 gånger)

Utloggad matte_k_

KVF 750 Går som en påse skit?
« skrivet: 21 april 2014 kl. 11:51:40 »
Har en KVF750 -08 den har vatt stående läänge nu....dags o ta tag i, behöver lite idéer på vart man ska börja/fortsätta!

Maskinen går perfekt på tomgång, startat utan problem men vid gas pådrag börjar den gå illa, vid fullt gaspådrag slutar den tända helt tills den kommer ner i varv...då börjar den spotta igen och skjuter lågor i avgaserna innan han varvar till igen.

Den går mycke bättre vid fuktiga förhållanden gämt emot om luften är torr.
Har mätt upp bränsle trycket, den håller stadiga 3 bar på tomgång. Ger jag på full gas så börjar bränsletrycket sjunka kraftigt när den börjar gå dåligt. Trycket sjunker ner till 0,5 bar innan motorn sen återhämatar sig då den fallit ner i varv, den varvar upp igen, bränsletrycket stiger och sen börjar cyklen om igen.
Mängden bränsle pumpen gav vid påslag av tändning var snarlik den som angivits för den.

Var dock rätt säker på att de skulle vara pumpen som var problemet, byggde om tankamaturen och satte i en ny Universalpump med liknande värden...men problemet kvarstår!  :banghead: :help:

Har provat att köra pumpen manuellt med direkt ström, maskinen beter sig likadant...men "duttar" jag lite med strömmen till pumpen av o på så får jag motorn till att varva ordentligt... Motorn gick även något bättre så jag hade BT-mätare tillkopplad på en T-rör och slang på 1 meter... Kört fast, någon som har några teorier?? :help:

En tanke jag har är att en insprutare hänger sig men vet i fasen....

Tacksam för all hjälp!

MVH Mattias

Utloggad Suzuki_Master

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #1 skrivet: 21 april 2014 kl. 13:46:23 »
Du vill inte sälja den? Men OM du ska hur mycket?               Är det insprutare eller förgasare?? 
Suzuki kingquad 700cc -07 med 27-12-12 mudzilla bak och 27-12-10 vampire interco fram fram. hyosung wow 90cc
suzuki Lt 80cc : såld

Utloggad DM

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #2 skrivet: 21 april 2014 kl. 13:49:58 »
Kan vara behjälplig och säga att det är insprutare :)
Kawasaki BruteForce 750 EPS 2013

Utloggad Lowest

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #3 skrivet: 21 april 2014 kl. 14:12:59 »
Blinkar beltlampan ?

Kan det vara att den går i säkert läge då går den som du beskriver.

Prova att nolla beltlampan och boxarna.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad noob78

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #4 skrivet: 21 april 2014 kl. 15:11:56 »
Finns det någon bränsletrycksregulator?
Can-Am Outlander 1000 XT-P  2013


Tidigare* Kawasaki Kvf 750i Eps-2013
Cf moto 500 black edition -2013

Utloggad matte_k_

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #5 skrivet: 21 april 2014 kl. 17:33:02 »
Ingen Belt lampa som blinkar, inga felkoder. Maskinen går betydligt sämre än när Belt lampan blinkar. Iaf när de är tort klimat..

Sälja, nja...inget tänkt men till rätt pris är allt till salu  :headbang:

Utloggad Ace

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #6 skrivet: 21 april 2014 kl. 17:47:47 »
Hur ser stiften ut,är dom svart eller grå/vit..? Sitter det nån "trimbox" på den?

Utloggad matte_k_

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #7 skrivet: 21 april 2014 kl. 18:48:29 »
Finns BTR på dom, sitter i tankamaturen...pumpen kopplad till original BTR. Insprutning, ja.
Stiften minns jag inte hur de såg ut som satt i...för när han började gå lite dåligt o jag märkte han missade ibland. Då gjorde jag service på den för de var snart dags. O de stift som sitter i vet jag inte om de går att få nån hjälp av..han går som en påse skit hela tiden så..

DM: Hur pass säker e du...o hur tänker du? Som sagt...inne på samma spår!

Utloggad matte_k_

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #8 skrivet: 21 april 2014 kl. 18:52:41 »
Även bytt o provat med original tankamaturen inkl pump och styrbord, ingen skillnad. Mätt upp div givare och Ohm värdena är de rätta

Utloggad matte_k_

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #9 skrivet: 21 april 2014 kl. 18:53:22 »
Styrboxar

Utloggad noob78

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #10 skrivet: 21 april 2014 kl. 19:00:52 »
Även bytt o provat med original tankamaturen inkl pump och styrbord, ingen skillnad. Mätt upp div givare och Ohm värdena är de rätta
Har du bytt Btr då när du provat eller använde du samma?
Can-Am Outlander 1000 XT-P  2013


Tidigare* Kawasaki Kvf 750i Eps-2013
Cf moto 500 black edition -2013

Utloggad matte_k_

SV: KVF 750 Går som en påse skit?
« Svar #11 skrivet: 21 april 2014 kl. 19:03:30 »
Hela tankamaturen byttes från en annan fungerande maskin BTR sitter i armaturen.

 


Online just nu.

171 gäster, 4 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, monster, skogsbonne, dannefox123,
Flest online idag: 212. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme