Du får en i bra skick.Men varför finns det så få LTZ ute och många Dinli? Också en tanke.
Är på jakt efter en allround hjuling och har satt blicken på dessa två maskiner, just pga det låga priset och den långa (vad jag fattat) serviceintervallen.De har likvärdiga serviceintervaller på 200-300 mil beroende på körningJag har sökt runt forumet men inte rikigt hittat alla svar jag velat ha.Vad saknar du exakt?Detta kommer bli min första fyrhjuling så alla tips om "köpesbesiktning" välkomnas varmt.Har ni andra förslag på passande maskiner så får ni gärna tipsa om dom och skriv gärna varför den modellen skulle passa bättre.Vill helsr inte lägga mer än 30.000:-Skulle rekommendera LTZ / Raptor 350 i denna prisklass. Inga större brister utan lyssna efter missljud och känn efter glapp.Hur står sig dessa mot varandra rent ekonomiskt och körmässigt?Dinli har värdelösa dämpare, och av forum och egen erfarenhet ofta dyra brister så som ventilras och allvarliga glapp redan efter 100 mil.Suzuki har kanske dyrare reservdelar i Sverige. Men hanterar du Ebay kostar de en bråkdel. Utbudet är enormt på både reservdelar och eftermarknad vilket Dinli mer eller mindre saknar helt. Allvarliga fel på LTZ är mycket sällsynt. Motorn är samma som Suzuki DR-400z som är en enduromaskin och således mycket kunskap och beg reservdelar om behov finns. Hur lång är serviceintervallerna egentligen? (Har sett lite olika svar i olika trådar)Se svar tidigare. Beror på körning.Maskinen ska mest användas på asfalt ungefär 20 mil/vecka, men självklart kunna busa till det på någon skogsväg ibland. Så vägreggad är det största kravet.Detta ställer alltså krav på hög driftsäkerhet? Hoppas jag inte är för omständig Ser fram emot era svar! Jag fyller garanterat på med mer frågor Fler frågor kom det ju inte, däremot ett svar att du inte ville ha vår hjälp?Tusen tack på förhand!Tack för vi fick skit tillbaka när vi försöker hjälpa till!