En för mig helt irrelevant aspekt, men för många viktig... är ljudet.Moroten från Rotax brukar anses ha ett trevligt ljud, medan Polaris inline inte alls har samma anhängare.Med ändrad tändvinkel så kan man ju dock få en sån motor att låta typ likadant som en i ett V... men denna gimmick har de inte provat sig på än... eller?Kort sagt, hur låter en Polaris 1000... och anses det trevligare än Rotax?....eller det kanske är irrelevant för er också?
Läste just nu att dom är satt luftfjädring på CA X MR. Kan de stämma? Vad har de för fördel stoppa kompressor till hjulingen?
Höjden?Då sitter det alltså även fram...?
Yes runt om
Jag tror att "sjukdomarna" är borta på AC 1000 nu faktiskt.Det största problemet var väl axlarna men jag har fått höra att drivaxlarna är förstärkta 3ggr och nu mera kring 20% starkare än bästa eftermarknads axlar.Sen var det väl lite strul med servon (vilket märke har inte haft det) men det ska vara åtgärdat nu.Motorn verkar ju stå pall för vad som helst nästan, med tanke på att MC-X turbokonverterar den till 150hk utan bekymmer. Så jag tror helt klart på en AC 1000 men jag har iaf tänkt att provköra en snart, bara det blir lite skönare väder ute Sen så ligger så klart Can-Am längre fram med deras lull lull, luftfjädring osv , men sånt vill jag inte ha, det VET jag bara kommer att krångla