ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • OM FORUMET - Information, feedback klagomål och beröm! »
  • Nya ATVForum.se, Information, feedback, klagomål eller beröm! »
  • Ämne: atvforum.se, trender och framtid
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3 ... 12  Alla   Gå ned

Författare Ämne: atvforum.se, trender och framtid  (läst 38359 gånger)

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #12 skrivet: 30 januari 2014 kl. 10:43:12 »
Kanske göra skillnad på ombyggnationer av fordonen, och göra dem märkestrådsbundna?
och under byggprojekt, rena projekt, såsom vagnar, plogblad m.m
Jag följer ofta och gärna byggtrådar, som innebär egna konstruktioner, hydraulik, svetsning m.m
men Jag har inget intresse av att se när nån byter stötdämpare på tex en Linhai och kallar det byggprojekt eller liknande.
De kan lika gärna ligga i märkestrådarna, så jag kan välja bort dessa :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Skojaren

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 570
  • Total likes: 137
  • Kan skoja brallan av dig
    • Visa profil
Skojaren
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #13 skrivet: 30 januari 2014 kl. 11:36:57 »
Citat från: hell-man skrivet 30 januari 2014 kl. 08:24:25
JAG TROR att lite nya tag behövs för att komma upp på vägen igen, annars kommer många tröttna.
Jag har tröttnat, vilket jag gjorde för ganska länge sedan. Ser man till de punkter du radat upp så finns det för mig en röd tråd i det hela.
 
Jag tror att  startar med Märkestjafset, där en skara forummedlemmar i varje tråd som startas om vissa märken, konstant och upprepade gånger skall upplysa på för mig ett mycket nervärderande sätt att det som frågeställaren köpt eller tänker köpa minsann inte är  något bra eller absolut inte något som de ens får jämföra eller rekommendera mot andra modeller.

Och gud förbjude, du får heller inte nämna att ens en liten färgflaga lossnat från din "kinamaskin" för vad hade du förväntat dig. Man är heller inte sen med att kasta alla icke så kallade märkes maskiner i ett och samma fack och rakt av jämföra, eg. märke x från kina är skit för jag hade märke YY och det är i princip samma, fastän det är 5 år mellan modellerna och helt annat märke.

Allt detta  resulterar bara i sin tur till  ett Hårdare klimat ( pajkastning ) och medför då mera krav på Moderering, för min egen del så känner jag då inte det minsta intresse av att dela med mig av de projekt jag håller på med, än mindre delta i diskussioner runt det och följden blir ju givetvis Färre projekttrådar då.


Jag personligen har absolut inget emot att man tar upp problem med ett märke eller berättar om sina erfarenheter av en specifik modell/märke. Men allt för ofta så grundar sig den erfarenheten på att "man hört", "läst" eller haft en "kinamaskin" och som vi vet så är allt från kina samma sak, eller?
Anmäl till moderator   Loggat
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad Dany

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1125
  • Total likes: 4
    • Visa profil
Dany
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #14 skrivet: 30 januari 2014 kl. 13:46:43 »
"Hängde" mycket här på Atvcenter tiden och då var stämningen helt annorlunda. Blev faktiskt ganska förvånad hur detta forum utvecklats när jag kom tillbaka för några månader sedan. Otroligt många hårda ord som jag tror kan vara svåra för många att uppfattas som att de sägs med "glimten i ögat". Har inte råkat ut för något personligen men denna reflektion gör i allmänhet i trådarna jag läser.

Sen tycker jag att alltför många trådar tenderar till att "balla ur" med helt meningslösa inlägg som bara eskalerar meroch mer. Här kunde absolut fler moderatorer vara en lösning samt att fler varningar utfärdas till medlemmar som inte kan hålla sig till den givna ämnet.

Tyvärr gör nog detta att många tappar intresset för forumet och därför inte skriver så mycket.
« Senast ändrad: 30 januari 2014 kl. 14:00:56 av Dany »
Anmäl till moderator   Loggat
LTZ 400 (2007) - såld
Dinli 450- såld
Adly 300 Crossroad- såld
PGO X-rider 150- såld
Lifan 150- såld

Utloggad VwSmurfen

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 250
  • Total likes: 1
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
VwSmurfen
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #15 skrivet: 30 januari 2014 kl. 13:56:29 »
Jag insticker lite jag oxå.

Jag är ju en sådan där kinaåkare som faktiskt även har testat märkesmaskiner.
Jag började min bana med en Badboy 200. Visst hade den fel och brister men för dom pengarna den kostade fick jag garantier som jag inte skulle få om jag köpte en märkesmaskin för samma pengar. Då skulle jag få ett rostigt vrak.
Under min tid så hade jag inget fel på den som jag inte själv orsakade genom att jag byggde om den.
Min anledning till att jag inte har den idag är att den var för liten i volym.

Köpte en billig maskin nu oxå för helt enkelt ville inte lägga 60000 tusen på en beg märkesmaskin.
Min har jag inte åkt med men polaren har en likadan och han har bara tuffat på. Min lär funka lika bra.

Självklart som det skrevs i en annan tråd så får dom som är kreditvärdiga gärna köpa en dyr maskin och låta oss andra snåla (ekonomiska)
köpa dom när dom är använda. Men det är fortfarande en använd maskin.

Men varför skall rådet ges till någon som aldrig ens suttit på en 4hjuling att köpa en dyr märkesmaskin för att testa.
Dom som fastnar byter upp sig. Även dom som köper det värsta är ju inte nöjda utan monterar turbo eller liknande.

Sen är det självklart olika för olika användningsområden.
Kör man lite spontant grus/asfalt så duger vissa maskiner. Ska man köra crossbana behövs något annat.
Där är väl skillnaden.

Nej om man var lite mer saklig och inte så insnöad skulle folk bli lite gladare. Man kan laga en kina för många pengar innan man kommer upp i vad en likvärdig märkesmaskin kostar i inköp. Likvärdig är inte en 5 år äldre maskin.

Kvalite är inte bara att den skall hålla för att hoppa med utan det är körställning. Hållbarhet. Pris och även utseende.

Sen kan jag hålla med om att man kanske skall ändra så att projekt blir märkestrogna men man kan både missa och få för många trådar med det systemet.

Det var nog allt från mig. //Pjerre
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Brolle81

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 425
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Den som inget frågar får inget veta.
    • Visa profil
Brolle81
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #16 skrivet: 30 januari 2014 kl. 13:56:51 »
Det är bra att du lyfter ämnet Hell-man helt klart.
Det är dock inte helt lätt så som många påpekat men fler moderatorer hade varit en lösning dock är ju problemet hur dom skall väljas ut. Det krävs ju väldigt tydliga riktlinjer i så fall i hur man bör och ska moderera trådar.
Jag saknar även jag projekt trådar jag tycker det är roligt och ibland lärorikt i att se vad vissa gör med sina maskiner oavsett märke.
Angående märkestjafs så vet jag inte vad jag skall tycka så länge det inte hävdas att märke x (betydligt billigare) jämnställs kvalitativt med y (dyrare från "bättre" land) för det än inte sant någonstans.
Däremot kan det vara en bra maskin för den personen som har köpt den. Vad var och en kör är upp till var och en och som sagt beroende på vad man är beredd att lägga ut så får man en maskin därefter. Jag valde begagnat då en ny märkesmaskin inte funkade ur budget synpunkt för mig.

Sen sist men inte minst har med det här med hårda ord. Det haglar rätt friskt från många mot varandra så nästan "alla" är lika stora kålsupare. Problemet är ju att via nätet vet man inte alltid om det är skämt eller allvar , dock så tar jag inget personligt här då det känns som att det mesta är rent blaj och förströelse skrivande.
Anmäl till moderator   Loggat
YFM350R -06

Utloggad Jagvillintevaramedlängre

  • Vad var det jag sa...
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 620
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Hellre billigt än bra
    • Visa profil
Jagvillintevaramedlängre
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #17 skrivet: 30 januari 2014 kl. 14:32:07 »
Att det inte är så många projekttrådar tror jag beror på två saker.

1) Det är för många sådana som jag här. Vi som inte är jättehardcore-ATV-typer. Jag har köpt en begagnad ATV (vilket jag blivit hånad för, men det kan jag ta) och har den inte som något direkt huvudintresse. Vad ska jag skriva projekttråd om? Jag har dubbat en uppsättning däck, skruvat på några LED-lampor och inrett packlådan. Mer är det inte, och mer blir det inte.
Det finns nog fler sådana som mig. Och de som inte ens gör så mycket. I projektdelen tillför vi inget.

2) Allt jäkla tjatter i projekttrådarna. Det finns intressanta trådar jag gärna följer, men man tröttnar fort när en liten skara använder trådarna som chatt. Till slut är det max ett av tio inlägg som verkligen handlar om ämnet.

Så var det märkestjafset. Oerhört enerverande, och forumets största fiende. Samma personer kör hela tiden över alla stackare som råkar ha en annan inställning, eller andra erfarenheter.
Även om era synpunkter har belägg kan ni kanske hålla en annan ton och inte dra igång värsta hatkampanjen varenda gång ni tycker att någon har fel? Det som är rätt för dig, kanske inte är lika rätt för någon annan. Folk har olika behov, olika referenser och olika förutsättningar.
Om märkestjaftet och alla andra ställningskrig försvann blev forumet riktigt trevligt. Detta kommer aldrig att hända, helt utan tjafs blir det aldrig, men kan vi inte sluta vara så jäkla stingsliga?
Anmäl till moderator   Loggat

  Can-Am Outlander 800XT   :   Arctic Cat 700 LTD

Utloggad Nukke

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 158
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • SMC 500 - (Inte längre)
    • Visa profil
Nukke
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #18 skrivet: 30 januari 2014 kl. 14:58:13 »
Citat från: Norrhyttan skrivet 30 januari 2014 kl. 14:32:07
Att det inte är så många projekttrådar tror jag beror på två saker.

1) Det är för många sådana som jag här. Vi som inte är jättehardcore-ATV-typer. Jag har köpt en begagnad ATV (vilket jag blivit hånad för, men det kan jag ta) och har den inte som något direkt huvudintresse. Vad ska jag skriva projekttråd om? Jag har dubbat en uppsättning däck, skruvat på några LED-lampor och inrett packlådan. Mer är det inte, och mer blir det inte.
Det finns nog fler sådana som mig. Och de som inte ens gör så mycket. I projektdelen tillför vi inget.

2) Allt jäkla tjatter i projekttrådarna. Det finns intressanta trådar jag gärna följer, men man tröttnar fort när en liten skara använder trådarna som chatt. Till slut är det max ett av tio inlägg som verkligen handlar om ämnet.

Så var det märkestjafset. Oerhört enerverande, och forumets största fiende. Samma personer kör hela tiden över alla stackare som råkar ha en annan inställning, eller andra erfarenheter.
Även om era synpunkter har belägg kan ni kanske hålla en annan ton och inte dra igång värsta hatkampanjen varenda gång ni tycker att någon har fel? Det som är rätt för dig, kanske inte är lika rätt för någon annan. Folk har olika behov, olika referenser och olika förutsättningar.
Om märkestjaftet och alla andra ställningskrig försvann blev forumet riktigt trevligt. Detta kommer aldrig att hända, helt utan tjafs blir det aldrig, men kan vi inte sluta vara så jäkla stingsliga?

Huvudet på spiken där, instämmer helt. Har varit medlem på detta forumet nu i 3 veckor och har redan märkt av en ganska hård och negativ inställning på vissa medlemmar här. Som tur är finns det även medlemmar som svarar på frågor med ett leende :)
Anmäl till moderator   Loggat
SMC 500 Wildcat Projektlogg: http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=50950.0

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #19 skrivet: 30 januari 2014 kl. 16:06:33 »
Det du skrev under Hårdare Klimat tycker jag är det värsta med atvforum.se
Vissa kan bli/vara otroligt otrevliga och dryga, vilket jag tycker är otroligt tråkigt!
Det är roligare om alla kan skriva trevligt åt varandra, nu menar jag inte att man ska lägga en smiley efter varje punkt. Det går att vara "trevlig" utan dem. Även idiotförklaringar sker ofta.

Alla tänker olika, det kan vara bäst att skriva saker med glimten i ögat till de man känner till. Två personer kan uppfatta en sådan text på två helt olika sätt.

« Senast ändrad: 30 januari 2014 kl. 16:10:12 av CrozOver »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #20 skrivet: 30 januari 2014 kl. 17:17:57 »
Off topic och lite skitsnack gör ju det mesta lite roligare, om det sker i lagoma mängder. Men det blir tröttsamt när trådar skräpas ner med en eller flera sidor av chattliknande konversation mellan några få. Och ofta då av saker som inte för tråden framåt.
Verkar saknas en chattfunktion, eller bara ett klotterplank där alla skriver på samma sida och inget sparas.

Forumet är ju en grym kunskapsbank, om man nu lyckas hitta rätt inlägg bland allt trams.

Mina förslag är:
*Att införa nån chattfunktion för att se ifall det minskar postandet av skräpinlägg där folk chattar med varann i trådarna.
*Att införa fler moderatorer, även om det kan skita sig så tycker jag det är värt att chansa.
Man kanske kan ha moderatorerna anonyma? Och ha kodnamn eller bara ett nummer, typ moderator#3.
Då slipper folk snea ur över att "fel" moderator lagt sig i och redigerat ens inlägg eller gett en tillsägelse.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Tripod

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1170
  • Total likes: 34
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tripod
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #21 skrivet: 30 januari 2014 kl. 17:24:54 »
Citat från: Norrhyttan skrivet 30 januari 2014 kl. 14:32:07
Att det inte är så många projekttrådar tror jag beror på två saker.

1) Det är för många sådana som jag här. Vi som inte är jättehardcore-ATV-typer. Jag har köpt en begagnad ATV (vilket jag blivit hånad för, men det kan jag ta) och har den inte som något direkt huvudintresse. Vad ska jag skriva projekttråd om? Jag har dubbat en uppsättning däck, skruvat på några LED-lampor och inrett packlådan. Mer är det inte, och mer blir det inte.
Det finns nog fler sådana som mig. Och de som inte ens gör så mycket. I projektdelen tillför vi inget.

2) Allt jäkla tjatter i projekttrådarna. Det finns intressanta trådar jag gärna följer, men man tröttnar fort när en liten skara använder trådarna som chatt. Till slut är det max ett av tio inlägg som verkligen handlar om ämnet.

Så var det märkestjafset. Oerhört enerverande, och forumets största fiende. Samma personer kör hela tiden över alla stackare som råkar ha en annan inställning, eller andra erfarenheter.
Även om era synpunkter har belägg kan ni kanske hålla en annan ton och inte dra igång värsta hatkampanjen varenda gång ni tycker att någon har fel? Det som är rätt för dig, kanske inte är lika rätt för någon annan. Folk har olika behov, olika referenser och olika förutsättningar.
Om märkestjaftet och alla andra ställningskrig försvann blev forumet riktigt trevligt. Detta kommer aldrig att hända, helt utan tjafs blir det aldrig, men kan vi inte sluta vara så jäkla stingsliga?

Håller med, fasen vad man blir less på alla "chattinlägg". Får ibland intrycket att det är ett antal medlemmar som tror att högt antal inlägg är lika med hög status på forumet eller något sånt.
Man ids ju ofta inte ens komma med råd i en tråd med en direkt fråga för det hunnit bli så mycket skit att det ändå förmodligen försvinner i mängden.
Tycker absolut att det kunde modereras bort inlägg betydligt oftare för att hålla tråden "ren".

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #22 skrivet: 30 januari 2014 kl. 17:44:47 »
Hej igen vänner.
Vad kul att vi fått igång en diskussion idag. För att komma till rätta med svamlet i flera trådar (precis som om jag vore oskyldig ':)) anser jag att fler moderatorer behövs.

Moderatorns grundläggande roll blir ju att scanna över diskussionerna och se om de lirar med regelverket. Bör ju inte vara helt omöjligt, eftersom regelverket är supertydligt.

Men att få in moderatorer som aktivt styr diskussionerna åt rätt håll, ber folk utveckla sina svar, påpekar topicglidning, och hjälper till att hålla fart i trådar skulle vara kul att se.

Och fler moderatorer är väl bara att förse ett gäng medlemmar som admin har förtroende för med speciella login? Ingen behöver veta vilka de är?
Och förtroende är ju rätt lätt att få genom ett telefonsamtal, som utklassar skriven text med hästlängder när man vill förstå en person.

Så för att istället hamna i en straffande moderering som bara ingriper när folk blir arga, skulle en uppmuntrande moderering bidra till en positiv spiral här inne.
 :)
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2538
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: atvforum.se, trender och framtid
« Svar #23 skrivet: 31 januari 2014 kl. 08:11:26 »
Ett stort problem är att de som anmäler sig som frivilliga att moderera, eller blir föreslagna att moderera ofta är de som sköter sig sämst i forumet.
Eller vill vara "poliser" som riskerar skapa en stämning av "oförlåtande" moderering.
Men kanske är det vad som krävs om man har att ta hand om värstingar av olika typer som aldrig kunnat rätta sig efter några regler vare sig hemma, i skolan eller samhället i stort?

Jag som moderator, sittande i Lilla Piteå, har ju ingen aning om personerna bakom signaturerna.  :dntknow:

Jag kan absolut tänka mig att prova med fler moderatorer, men har två krav.

1. De skall inte tillhöra skaran som idag skriver 100 struntinlägg/dag.
2. De som blir utsedda till moderatorer måste acceptera att jag tar bort dem som moderatorer om jag anser att det inte fungerar. Och detta utan att de surar ihop totlat och sedan gör allt för att förstöra forumet.

De som är intresserade får gära anmäla sig, och jag tar gärna emot nomineringar via PM.
Inte publikt i forumet.

Sen måste vi enas om vad som absolut inte är tillåtet.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3 ... 12  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • OM FORUMET - Information, feedback klagomål och beröm! »
  • Nya ATVForum.se, Information, feedback, klagomål eller beröm! »
  • Ämne: atvforum.se, trender och framtid
 


Online just nu.

555 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info