Ja det var såklart lite vinklat från deras sida milt sagt, tänkte inte det var så provocerande utan att det står att dom tillverkar alla motorer och delar själva, det kan väl knappast vara sant heller.
Nej inte sitter det någon Rotax på cf. Det räcker ju med att titta på motorn bara så ser man det. Sen är cf:s effekt långt under rotax på samma volym. Rotax kommer det aldrig att sitta i cf även fast dom gärna vill tro det. Sen när dom skriver världsledande då förstår jag inget ? ska man inte vara den som uppfinner egna lösningar och nya saker då ? kanske menar dom världsledande i kopiering / Plagiering då kanske ?
sen skulle det vara intressant att se om det verkligen är 62 hk i en cf 800. visst är det lätt att skriva det. men ärligt talat tror jag att den ligger under det. finns det bromspapper på det någonstans och då menar jag ej från cf ! Och att Can-am är svindyra vetefan. skulle heldre ge 90000:- för en beg 800 med kanske 20-40h än en splitter ny cf 800 för samma pengar. t.o.m en idiot måste ju förstå att det är ett bättre köp !
Det där är väl med RJWC avgassystem?
Varsågod. ..Dock drivhjuls hästar
Va en konstig effektkurva?Har den alltså samma HK/nm hela registret?