Tack! Sålde du din can am för att den var kass?Är det stor skillnad på de märkena du tipsat om, eller är det i stort sett samma kvalité?Tror ni att jag blir missnöjd med en dinli 450 dirt? Vad har ni att säga om dinli?
Man måste ta med mer parametrar än bara hur ofta saker går sönder.Kvalitetsmaskiner kan också gå sönder, men gällande tex quads är det rätt stor skillnad på tex vikter.En Dinli ligger väl på 220 kilo va?En Can-Am 450 ligger på 150.Det skiljer alltså SJUTTIO kilo!Att Can-Amen då självklart är betydligt rappare och mer lätthanterlig är ju knappast konstigt alls!Till detta kommer dessutom ett betydligt mer välbalanserat chassie med väl fungerande stötdämpare.De har betydligt bättre materialval, men även lite klenare dimensioner ibland.Det är ju en tävlingsmaskin och då får man räkna med att marginalerna inte är lika stora som på tex en Raptor.Saker kan gå sönder.Men det betyder inte att maskinen är dålig eller har dåligt kvalité!Bara att de prioriterat vikt före extragods och effekt före lång livslängd.Skillnaden emellan dessa maskiner är STOR.Yamaha, Suzuki osv är typ nästan i samma liga.Dinli är dock i en helt annan liga...Dinlin är för övrigt extremtung i framänden, så att stegra känns som ett tufft projekt.