Har de så vanligtvis aktiva Linhaifantasterna flytt fältet...?
Du undviker att svara på mitt inlägg.Att Lantbrukare skulle välja med plånboken stämmer men inte på det sätt du påstår.En Fyrhjuling är som dyrast när den inte startar och står still.Köper jag idag en ny Yamaha 450 på Yamaha så har den 5 års garanti, 5års non stop garanti och jag får ersättningsfyrhjuling när den står still eller är på lagning.Dessutom har jag delar på max tre dagar när garantin gått ut.Detta är på Bike Trollhättan/Göteborg.För 55.000 + moms kontra 44.900 för Linhai 400.Att ens påstå att Linhai skulle vara ett alternativ för en lantbrukare är helt befängt.Tänker man så kortsiktigt att spara 10.000 på ett inköp man kommer ha i minst 5-10-15 år (om man nu köper Yamaha) då vet man inte vad man håller på med.
Du kan alltså välja att köpa 2 Yamaha eller 3 Linhai...
När man ser det så är det ju ännu dummare att köpa en Linhai.Tre av dem är aldrig bättre än två Yamaha, oavsett moment.Ekonomi har de som främsta argument, var är värdeminskningen störst, hos den som köpt tre Linhai eller hos den som köpt två Yamaha?
Inte vet jag hur din lärare lärde dig matte i skolan.44900 för Linhaj det är inklusive momsÄr en Yamaha momsfri enligt ditt sätt at räkna??68750 blir det för Yamahan inkl. moms68750-44900=23850 kronors skillnad i priset mellan Linhai och Yamaha.Du kan alltså välja att köpa 2 Yamaha eller 3 Linhai och ändå får du en slant över på de tre Linhai maskinerna.Också en Bonde.
Att en bonde som bränner tiotusentals kronor/dag bara på löner och bränsle skulle bry sig om priset på en fyrhjuling tror jag helt enkelt inte på.I vart fall inte om det skiljer 30 000 kr mellan en erkänt bra maskin, och en maskin som inte är gjord för tungt arbete.