Att han håller CF moto högt är att som han säger dom har mindre fel än dom andra.Min Linhai jag har är min nummer 2 och anledningen till att jag bytte var att jag ville ha en 4x4 ,Och innan dess har jag avverkat både Honda och Polaris.
Jag köper det inte iaf.Att en linhai ska gå problemfritt 1500 timmar med timmerlass det finns inte på kartan.Det löser ingen annan maskin heller.Ber om ursäkt om påhoppet.Har bara väldigt svårt att förstå att en yrkeslantbrukare åker runt med en linhai.Och dessutom bytt från Honda som är top of the line.Varför?Köper du verktyg på Biltema?Åker du kinesisk traktor?Varför lixom?Lantbrukare har ju sällan dåligt med kapital så de inte har råd att lägga till 30 000 för få en rejäl maskin.
Mycket dimmig diskussion, varför växer kinesisk ekonomi med 7-10 procent, jo mycket av världstillverkningen ligger i kina, antingen kontrolerad av ett kinesiskt företage eller ett joinventure samarbete med ett västerländskt företag.Volvo, är det kinesiskt, JA!Tillverkas Volvo entreprenad i Kina, JA!Tillverkas Electrolux i Kina, JA!Titta på varorna i butiker och det står, made in china.Kinesiska grejor är ofta av tillräckligt bra kvalite, men det finns även sådant, som är mycket bristfälligt tillverkat.Vad gäller ATV:er så har jag haft en badboy och den fungerade utmärkt, lite klena fotstöd men annars tillräckligt bra kvalite.Min MC Honda Transalp, Japan fungerar den även bra men har slitageljud från växellådan 6 tusen mil.Jag kör också John Deere med vagnar. lite äldre 3130 med 6:a 10k timmar går fint.Samt Volvo 4k timmar "Kina" går fint.Linhai bör som jag förstått det också ha en tillräckligt bra kvalite för sitt ändamål "sport", behandlar man den med förstånd så tror jag att den inte krånglar mer än andra maskiner.GOES/CFmoto har haft en enorm marknadsföring i just sverige och därför fått ett gott ryckte tillsammans med att kvaliten är acceptabelt bra, dom står ju verkstad till och från dom också vad jag kan se på forumet.I andra länder är det andra fabrikat som lyckats bra med sin marketing, kan även bero på kapaciteten och tillförlitligheten hos generalagenten.Linhai skall enligt vad jag sett på östatsidor vara en pålitlig maskin, dessutom har den enligt mig en snygg design och frigångshöjd på 275 mm.
Mycket dimmig diskussion, varför växer kinesisk ekonomi med 7-10 procent, jo mycket av världstillverkningen ligger i kina, antingen kontrolerad av ett kinesiskt företage eller ett joinventure samarbete med ett västerländskt företag.Volvo, är det kinesiskt, JA!Tillverkas Volvo entreprenad i Kina, JA!Tillverkas Electrolux i Kina, JA!Titta på varorna i butiker och det står, made in china.Kinesiska grejor är ofta av tillräckligt bra kvalite, men det finns även sådant, som är mycket bristfälligt tillverkat.Vad gäller ATV:er så har jag haft en badboy och den fungerade utmärkt, lite klena fotstöd men annars tillräckligt bra kvalite.Min MC Honda Transalp, Japan fungerar den även bra men har slitageljud från växellådan 6 tusen mil.Linhai bör som jag förstått det också ha en tillräckligt bra kvalite för sitt ändamål "sport", behandlar man den med förstånd så tror jag att den inte krånglar mer än andra maskiner.GOES/CFmoto har haft en enorm marknadsföring i just sverige och därför fått ett gott ryckte tillsammans med att kvaliten är acceptabelt bra, dom står ju verkstad till och från dom också vad jag kan se på forumet.I andra länder är det andra fabrikat som lyckats bra med sin marketing, kan även bero på kapaciteten och tillförlitligheten hos generalagenten.Linhai skall enligt vad jag sett på östatsidor vara en pålitlig maskin, dessutom har den enligt mig en snygg design och frigångshöjd på 275 mm.
Ja nu börjar det klarna.Men jag är ändå inte riktigt med på tänket även det än så länge går problemfritt.Du är ju "beroende"? Av en fungerande maskin.Varför då "ta risken" att köpa "Biltema kvalitet"Honda VET du ju funkar?Can-am 400 som din ÅF har är ju inte mycket dyrare än Linhai? Varför inte köpa kvalitet med garanti?Det är hur den tankebanan går jag inte riktigt hänger med på.Menar du åker John deere. Även att vi pratar äldre maskiner är det ju en maskinpark för 100tusentals kronor.Då är ju beloppet på en märkes fyrhjuling relativt liten när du använder maskinen 7 dagar i veckan?
Någon som kan tipsa om en Linhai-åf i Gävletrakten?Tänkte kolla om dom tar min Polaris i inbyte.mvh