Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan  (läst 1575 gånger)

Utloggad Icecream

Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« skrivet: 3 juni 2013 kl. 09:16:35 »
Då jag precis sålt min ltz så letar jag efter en ltr då den passar min körstil mycket bättre. Efter vad jag har läst på alla stora forum i USA så verkar ltr från 2008 och framåt ha enorma problem med växellådan då 3ans växel inte verkar hålla i många timmar.
Ni med ltr här i Sverige har ni haft några problem, eller är det en liten överdrift att 3ans växel är rent ut sagt skit?

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #1 skrivet: 3 juni 2013 kl. 09:18:01 »
Gäller säkert crossåkanra som inte använder kopplingen.
Har inte hört om detta med de jag vet har ltr :)
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad (ಠ ›ಠ)

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #2 skrivet: 3 juni 2013 kl. 11:11:36 »
06-07 har också samma problem men inte i samma utsträckning. Det finns uppgraderingar för växellådan och billet drev att köpa för att förhindra att det sker.
Suzuki teamet i usa bytte till 06ans växellåda från 07 och använde sig av ett billet drev på 3ans växel.
« Senast ändrad: 3 juni 2013 kl. 11:18:00 av (ಠ ›ಠ) »

Utloggad Icecream

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #3 skrivet: 3 juni 2013 kl. 13:47:52 »
Känns ganska riskabelt att köpa en 2008 och nyare med andra ord, kanske därför de flesta som sälja är 2008 och nyare. Ska titta på en 08a idag men det känns ju inte så roligt att köpa den och sen rasar lådan på en gång..  Är det värt att betala 10000kr mer för en 2007a än en 2008?

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #4 skrivet: 3 juni 2013 kl. 13:49:12 »
Om du är så nervös varför inte köpa en yfz istället?
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Icecream

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #5 skrivet: 3 juni 2013 kl. 17:31:55 »
Om du är så nervös varför inte köpa en yfz istället?
hittat en 2006 till riktigt bra pris, och vad jag har läst mig till är det årsmodellen med absolut minst fel :)

Utloggad (ಠ ›ಠ)

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #6 skrivet: 3 juni 2013 kl. 17:36:34 »
Alla maskiner har sina för och nackdelar. Dom maskiner som verkar hålla bäst är Honda trx450r (04-05 har lite starkare växellåda än 06- men inte nått problem) Och Yamaha 06- och uppåt efter vev uppgradering och nån olje mod som är från 06. Om man ser amatör serierna i Usa är Hondan över representerad just på grund av sin hållbarhet. Men hondan har inte samma prestanda i orginal form men med lite trevligare fjädring och ett avgasrör, kolv och kamaxel kan man få bra fart i dom.
Har själv kört en honda i 2 år utan några problem alls. Men bytte till en w-tec för 1 år sedan.

Utloggad Hydro

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #7 skrivet: 3 juni 2013 kl. 19:47:46 »
Oj!
Sorry för OT, men du måste fan starta en tråd om/med den maskinen och pressa in massa bilder!

Framvagnen på de där är väl tex en rätt speciell konstruktion?

Trodde inte nån sådan fanns i Sverige, men vad vet jag...
 
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad (ಠ ›ಠ)

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #8 skrivet: 4 juni 2013 kl. 00:48:18 »
Oj!
Sorry för OT, men du måste fan starta en tråd om/med den maskinen och pressa in massa bilder!

Framvagnen på de där är väl tex en rätt speciell konstruktion?

Trodde inte nån sådan fanns i Sverige, men vad vet jag...
Redan startat en tråd men orkade inte skriva för det verkade inte vara någon som var intresserad :) http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=47047.0
Vet även av en till med ktm 525 motor som Mattias Lepistö kommer köra i SM.
« Senast ändrad: 4 juni 2013 kl. 00:52:45 av (ಠ ›ಠ) »

Utloggad Lizard

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #9 skrivet: 4 juni 2013 kl. 22:22:13 »
Tror dom flesta som haft problem har kört med dom på bana. Jag har en vägreggad och kör nog inte lika "brutalt" som dom som kör med den på bana. Min växellåda har hållit 750mil iaf. Så jag tror inte du behöver oroa dig för växellådsras. Pratade med en jobbarkompis som kör mycket cross, han sa att Suzuki nästan alltid haft lite veka växellådor.

//Lizard
Suzuki LTR-450 -08

Utloggad Icecream

SV: Ltr 450 2008 och framåt problem med vxl-lådan
« Svar #10 skrivet: 8 juni 2013 kl. 13:00:27 »
Tack för input; det blev en 2011 (sista årsmodellen som gjordes) uttagen 2013 som rullat 40mil.  :)

 


Online just nu.

147 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 179. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme