Ska inte säga säkert men de övre 2 är manuella den nedre är CVT(Och därmed rätt stor prestandaskillnad)Smaksak.Men tycker själv det är mer känsla med koppling
Goes 450 eller hyosung 450 bör du kunna få kring 20-25, ibland kan det följa med extra hjul med väg eller crossdäck. Det är fint att kunna byta hjul om man ska åka mycket asfalt tex, och annars kan man ju alltid sälja dom hjulen man inte behöver. Ibland dyker det upp maskiner under 20 också, men då är det oftast lite pyssel dom. Men det beror ju på vad man vill köpa. Adly är nog rätt ok maskiner, jag har för mig att dom är ganska "fullstora" i storleken även på deras 50-300cc maskiner. Det blir ju stabilare men kanske en mindre maskin upplevs som smidigare och piggare. Jag är 188 och väger väldigt mycket, men jag tyckte min kymco 300 (som är en lite mindre maskin) kändes riktigt trevlig och smidig. Även min sambo på 160 tyckte om den mycket, och åt henne passade den riktigt bra tycker jag. Fyrhjulingar ska besiktas första gången efter fyra år sen varannat år, det är inte så avancerad besiktning. Lysen, bromsar och glapp i leder. En del drar sig för att besikta, men man kan ganska lätt kolla dom saker besiktningen kollar. Men det är ju ett bra argument att pruta om den är obesiktad, eller strax ska in igen. Är du på hugget och kan slå till fort, samt vara beredd att åka en bit så kommer det nog att dyka upp fina maskiner kring 20k även i 450 klassen. Men då ska man ju kunna bestämma sig fort, och sen vet man ju aldrig förräns man provar maskinen hur den känns. Kan ju bli en lång resa hem igen utan maskin...Hade jag varit i dina kläder hade jag köpt en billigare maskin i 12-15k klassen, 250-300cc. Då får du en maskin att börja med, och har lite pengar över ifall något skulle krångla. Tråkigt om man köper en för dyr maskin så man knappt har råd att laga ifall något går sönder. Vill man ha lite "tuffare" märke så finns ju även arctic cat och can-am som 250-300cc, dock är det maskiner från taiwan det också. Arctic är kymco och jag tror can-am är byggd av sym.Och arctic cat dvx400 är samma som suzuki ltz 400... Men, försök kom iväg och provkör några olika ordentligt. Cvt är ju enkelt och smidigt, och du lär dig nog snabbt att komma överens med en manuell låda också. Ha lagomt bråttom med att köpa, det är ju trist att missa någon man ville ha men samtidigt tråkigt om man köper helt fel från början.Det är faktiskt mest när man åker med kompisar som man har mest glädje av större motor och mer hästkrafter, det är ju roligare att köra ifrån någon än att bli ifrånåkt. Men eftersom du faktiskt är tjej, och dessutom nybörjare så kommer du undan med en mindre maskin utan att behöva skämmas. Tror grabbarna vid kiosken kommer tycka du är cool ändå.
Hej. Nu lägger jag mig i här lite och sticker ut hakan. MEN, köp inte en för liten maskin om du tycker det är roligtNär man blir några stycken som samåker.(Finns lite "gäng" i ditt närområde som anordnar körningar.)Du kommer få köra på det övre registret när dom kör på mellan registret. Satsa på nått runt 4-500. Finns maskiner i dessa prisklasser som du söker.
Dinli 450 -08 och framåt är en billig och rätt driftsäker maskin. Begränsad i eftermarknads prylar men skapligt pris på delar. Acsess snygg och trevlig maskin dock lite som Dinlin i eftermarknad. Annars går det modda till mycket själv. Vill du ha en quad eller 4x4?Kombo?Vet en Yamaha raptor 350 i bra skick?Pm:a om intresse.
Jag går i Atv tankar. Jag är ny på detta stället och undrar vilken som är den bästa nybörjamodellen! Jag har en budget på 20-25k. Är det nån som kan hjälpa mig med detta dilemma?Tackar på förhandTony.
Jag är inne på dinli för min svåger ska hämta en imorrn. Men ska spara pengar för att köpa en efter sommaren...Nu är det ju inte tid för det eftersom folk gärna trissa priserna rätt mkt. Hur är det med service? Ska man köpa olja, filter och stift på biltema? Eller vad anser ni om det!