access har en 400 med CVT
men quad med cvt är det väl bara kawasaki kfx som har
Jo, bäst borde väl o spara. Annars får jag väl ta o sälja bilen istället!
Kfx 700450 är manuell Som sagt Amanda provkör Åk till ATV huset och provkör något demoex de har hemma
En ltz skulle nog säkert vara rätt lagomt, men dom ligger ju gärna lite högre i pris om du vill ha en finare maskin. Ofta ligger dom kring 35-40 för en fin begagnad.Sen i vilket fall så behöver du lite kläder och skydd. Hjälm, ryggskydd och skor/stövlar är väl det minsta. Skyddskläder är väl att rekommendera om man ska nöta lite asfalt. Ang cvtmaskin, det är ju väldigt olika hur man upplever maskinen och vad som är lagomt. Sen skiljer det mellan olika maskiner också, så provkörning är ju en bra sak. En del har haft lite problem med delar till tgb, dom har bytt importör så det kanske har bidragit till problemen. Innan du köper någon maskin alls kan det vara en bra ide att kolla om man har något ställe i närheten där man kan köpa delar och gärna serva/reparera. Köper du en billigare maskin av skapligt märke, då är det nog förhoppningsvis inget större bekymmer att sälja igen senare om du skulle vilja byta upp dig till större längre fram. Men tror nog du skulle hålla dig nöjd med en 300 denna sommaren, och känner du att du vill ha värre längre fram så har du tid att spara ihop mer pengar.Plus att det är lättare att motivera en större utgift eller lån om du är säker på att du gillar fyrhjulingar och att det är värt dom pengarna. Jag hade kollat på kymco kxr 250 eller maxxer 300, ev mxu 300 om du vill ha en mer atv liknande maskin. Du borde hitta dessa maskiner i prisklassen 12-20k.Försäkring kan skilja stort mellan olika bolag och beroende vem man får prata med. Så ring runt och kolla att dom begriper att det är en fyrhjulig mc reggad maskin det handlar om.Men låsbart utrymme där man förvarar den brukar vara önskvärt. Priset hamnar ocfta mellan 2500-4000kr.Sök på youtube, kymco 300 test, och suzuki ltz 400 test(eller andra maskiner). Finns nog en del intressanta. Kymco kxr 250 heter moongose i usa, kanske lika på andra modeller.
Är det svårt att få tag på reservdelar till en tbg target 325? vad kan service osv gå på för pris? Jag har hittat ett par på blocket, men båda har legat ute ett tag och har gått ner i pris. En i Borås och en i Kristianstad. Är dessa svåra att sälja sedan?
Visste inte ens att den fanns.Verkar ju svårsåld... Du vill ha större motor! Mer effekt!
Sant så sant.. Vill ha iallafall 400 eller 450 Hur många mil är rimligt att de har gått? Hittat en men det är en -06 som gått ca 850 mil..
Det är ofta så att maskinerna gått märkligt lite, många impulsköper nog och använder sen inte som dom trodde. Kan ju vara lätt att motivera ett köp med att man kan pendla till jobbet med den, och även nöjesåka. Men i verkligheten så är den inte så många som uppskattar variationerna i vårat väder när man upplever det i sadeln på väg till eller från jobbet. Blöt, kall och skitig blir man lätt. Det är trevligare med bil ibland... Och ska man ha billiga mil så är nog en mindre mc ett bättre alternativ, eller cykel. Dom flesta småbilar drar lika eller mindre bränsle än vad en 450 quad gör. Quad och fyrhjuling är roligt, en leksak som även kan användas till lite nytta ibland. Vet du att du gillar effekt så ska du såklart satsa på en värre maskin, svårt att veta innan vart gränsen för tillräckligt är. Är det bakhjulsåkning eller långa sladdar på kurviga grusvägar som är målet, eller är det att kunna göra snabba omkörningar på landsvägen? Cvt gör ju maskinen lite snällare, man lär nog upp till kawa 700 för att få riktigt mycket bus. Med vanlig låda och koppling kan man ju köra mer aktivt om man vill leka.Tex dinli 450 har ju blivit en rätt populär förstamaskin pga rätt lågt pris, många jagar lite mer effekt med tex effektljudämpare. Låter oftast mer än det ger, och har man börjat jaga effekt så blir det lätt att man kikar mot större maskiner. Raptor 700 är ju en vanlig dröm för många, inget monster men lite värre och med massor av möjligheter till trim och tillbehör jämfört med dinli 450. Suzuki ltz 400 är ju också en maskin med mycket tillbehör och trimdelar på tex ebay om man skulle behöva något. Många som köper "budgetmaskiner" tycker det är tråkigt att det ofta saknas trimgrejer eller modellanpassade tillbehör. Maskiner som är storsäljare i usa brukar det komma mycket delar till, tex ltz eller raptor. Köper man nytt och vill behålla garantin så gäller det att serva efter boken, hos en aukt verkstad. Skulle tro en vanlig service kostar 1800-2500 på dom flesta ställen. Och jämfört med bil och motorcykel så är det ju väldigt täta intervaller. Köper du utan garanti att bry dig om så kan du ju serva lite mer efter eget huvud och beroende hur man kör. Och oljebyte plus filter kan du nog lära dig själv, sen kanske lämna in för ventilkontroll/justering. Jag tycker du ska kolla igenom ordentligt vad du kan tänka dig att lägga, på maskin och skyddsgrejer samt vad det får kosta i service, reparationer och tillbehör. Det blir ju nästan alltid lite dyrare än vad man tänkt, så ska du köpa lite dyrare maskin så är det ju en stor fördel om du köper rätt från början. Min tanke med en billigare 250-300cc maskin var att du skulle få en bra start i fyrhjulingsträsket utan att pantsätta både bil och katt. Känner man att blir fast och att det lockar stort med en vassare maskin så kan man nog byta utan större kostnad för sin förstamaskin. Och det är i det läget lättare att motivera dom extra tusenlapparna om man har lite mil i kroppen och något att jämföra med. Tror inte du får en tråkig sommar med en 300cc maskin. Du är ju rätt liten och lätt så det rör nog skapligt på sig ändå.Nedan länk till en billig maskin. Kanske prutbart lite till också... [font=.HelveticaNeueUI]http://www.blocket.se/orebro/Kymco_kxr_250_Sport_46506521.htm?ca=8&w=1&last=1[/font]