Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Dinli 450 på bakhjulen  (läst 7624 gånger)

Utloggad Larvia

Dinli 450 på bakhjulen
« skrivet: 10 april 2013 kl. 19:40:23 »
Hej
Vad behöver jag göra för att få upp min maskin på bakhjulen?
Vill inte rycka å skit. Har drevning 15/36 nu. Kör mycket väg
Tack för svar

Utloggad toyboy

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #1 skrivet: 10 april 2013 kl. 19:52:37 »
Hej
Vad behöver jag göra för att få upp min maskin på bakhjulen?
Vill inte rycka å skit. Har drevning 15/36 nu. Kör mycket väg
Tack för svar

En domkraft !!
Dinli 450!

Utloggad Rapid1234

  • Skit i framhjul du har ju bakhjul
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 409
  • Totalt antal gillanden: 2
  • Kön: Man
  • Sparkonto i all ära, men vad gör det när du e död.
    • Visa profil
SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #2 skrivet: 10 april 2013 kl. 20:28:04 »
dumpa kopplingen i 1an annars blir det nog till att rycka å skit. tyvärr så är ju inte dinli 450 den mest optimala maskin för bakhjulsåka, enormt tung i fronten.
Raptor 700R (SE) US Bitch Edition -07
HMF Helsystem
PcV Fuel & Ignition
Högkompskolv 11:1
Hotcams steg 3
Pro Design Intake Kit
16/30 Drev
Mappad på Yamaha Center Hbg 63,3hk på hjulen

......................
Honda Trx 420fe -11 Mud edition ++ Såld
Raptor 660 -05a Såld
Smc 250 -05a Såld, Tur man blev av med kinamöget!!

Utloggad Hydro

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #3 skrivet: 10 april 2013 kl. 21:39:12 »
Sitt väldigt långt bak eller montera packväska och lasta nåt tungt.
Allt handlar om viktfördelning, jag har sett snuttar på YT där de stegrar med customhojar!
 
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Larvia

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #4 skrivet: 12 april 2013 kl. 14:37:46 »

Utloggad Larvia

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #5 skrivet: 12 april 2013 kl. 14:39:02 »
Drog på lite mindre motarddäck så sla testa råden nu i helgen

Utloggad toyboy

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #6 skrivet: 12 april 2013 kl. 14:42:08 »
Var försiktig!
Dinli 450!

Utloggad petrooger

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #7 skrivet: 14 april 2013 kl. 07:20:23 »
Snurrar motorn på ordentligt, så skull det kanske hjälpa o byta bakdrev, jag har 15 / 40, o jag kan gasa upp min, utan att hjälpa till med kroppen. Kan tillägnas att jag bytt CDi boxen oxå, motorn kanske blir aggressivare i bottenregistret pga av annan tändkurva, men det kanske bara är svammel, kan inte såna grejer

Utloggad Larvia

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #8 skrivet: 14 april 2013 kl. 12:08:37 »
Snurrar motorn på ordentligt, så skull det kanske hjälpa o byta bakdrev, jag har 15 / 40, o jag kan gasa upp min, utan att hjälpa till med kroppen. Kan tillägnas att jag bytt CDi boxen oxå, motorn kanske blir aggressivare i bottenregistret pga av annan tändkurva, men det kanske bara är svammel, kan inte såna grejer
Hur går din maskin ungefär i 90-100 med den drevningen?

Utloggad petrooger

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #9 skrivet: 14 april 2013 kl. 17:47:16 »
perfekt att transportera sig i runt 110 på 5 ans växel, om det är det du menar. annars om du accar så är det dags att lägga i 4ans växel vid 100-105, dags att lägga i 5 vid 120-125 typ, å så drar den upp till 140 enkelt, o rullar vidare några km till, har åkt 145 enligt mätaren men då varvar den rätt bra , så en kvalificerad gissning är väl att den toppar 135+nån el några km till, vid 138 enligt mätaren så hade jag 132 enlig gps på luren,(varvstoppen gick i på gamla cdi boxen) Har  ett 36 drev liggandes, men tycker att denna drevning passar mig bra, hyfsad toppfart ,bra  acc, o nu e det bara o träna på att åka på bakhjulen, läs våga.... :headbang:

Utloggad Larvia

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #10 skrivet: 15 april 2013 kl. 11:30:19 »
perfekt att transportera sig i runt 110 på 5 ans växel, om det är det du menar. annars om du accar så är det dags att lägga i 4ans växel vid 100-105, dags att lägga i 5 vid 120-125 typ, å så drar den upp till 140 enkelt, o rullar vidare några km till, har åkt 145 enligt mätaren men då varvar den rätt bra , så en kvalificerad gissning är väl att den toppar 135+nån el några km till, vid 138 enligt mätaren så hade jag 132 enlig gps på luren,(varvstoppen gick i på gamla cdi boxen) Har  ett 36 drev liggandes, men tycker att denna drevning passar mig bra, hyfsad toppfart ,bra  acc, o nu e det bara o träna på att åka på bakhjulen, läs våga.... :headbang:
Låter ju helt parfect. Vart köpte du din cdi box?

Utloggad simonkxr

SV: Dinli 450 på bakhjulen
« Svar #11 skrivet: 15 april 2013 kl. 12:25:30 »
kanske en dum fråga men är den ostrypt? med strypningen i skulle du nog ha större framgång med att få upp den på framhjulen än bakhjulen  :D

 


Online just nu.

68 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
ZebuZa
Flest online idag: 200. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme